Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2009, 19:52   #61
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Ik hoor het u allemaal graag zeggen.
Alleen is de werkelijkheid zo niet.
1) Je gaat nooit de toestemming krijgen van je lokale commandant van de brandweer (De architect moet onder andere een evacuatieplan aan de brandweer voorleggen en laten goedkeuren voor hij een vergunning kan aanvragen)
2) Het is niet een kwestie van scharnieren smeren maar van inerte massa.
3) Op schepen tellen andere regels dan in de bouw en ikzelf ken alleen die van de bouw.
En ik alleen die van in de scheepsbouw en vliegtuigbouw....hmmmm

De inerte massa is geen probleem bij deftig ontwerp. Cfr. kluisdeuren in banken bvb. Nu, als de kluisdeur op een slechte lagering ligt ga je die niet openkrijgen
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 20:33   #62
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En ik alleen die van in de scheepsbouw en vliegtuigbouw....hmmmm

De inerte massa is geen probleem bij deftig ontwerp. Cfr. kluisdeuren in banken bvb. Nu, als de kluisdeur op een slechte lagering ligt ga je die niet openkrijgen
Het beste waarmee je het kan vergelijken is met het voortduwen van een moto.
Zelfde gewicht en rollageringen.
Iets wat de meesten niet gezwind zullen doen.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 14:16   #63
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Afgezien van het feit dat ik denk dat het in zowat alle omstandigheden zinloos is voor een burger om een wapen te trekken om zich te verdedigen lijkt het me dat het mogelijk moet blijven legaal een wapen te bezitten. Het is een kwestie van burgelijke vrijheden verdedigen. Ergens wordt er een symbolische boodschap gestuurd naar een almachtige staat dat hun macht afkomstig is van de burger en niet andersom.

Ik vraag me af wat uiteindelijk de bedoeling is van het pogen onmogelijk te maken van legale wapens. Is het de veiligheid van de burger te verhogen? In dat geval zal het zeker niet verboden zijn een goed kogelvrij vest te verkrijgen als burger. Maar indien defensieve dingen die niet dodelijk zijn daarenboven, zoals pepperspray of een kogelvrij vest, ook verboden worden is er iets meer aan de hand dan alleen maar de 'burger tegen zichzelf te beschermen'.

In Engeland, las ik overlaast worden zelfs de trainingen van olympische schietdisciplines in moeilijkheden gebracht omwille van antiwapenwetgevingen. Er zit iets irrationeels in dat verbod op wapens. Het zijn nochthans niet de wapens die schieten, maar de mens.

In de VS is de laatste jaren het aantal vergunningen voor verborgen wapens die mensen op zich dragen fel gestegen. België volgt dus een regelrechte tegenovergestelde tendens. Ik denk dat er ergens een middenweg moet gezocht worden. Het probleem met het geval Van themse was de wachttijd voor de aankoop van een wapen, maar men heeft van dit voorval misbruik gemaakt om eerbare burgers opties te ontnemen, en vooral hun vrijheid.

Symptoombestrijding of dictatoriale tendensen...beiden zijn kortzichtig. We gaan toch ook niet alle bomen langs de wegen omhakken omdat er mensen zich te pletter reden tegen een boom...bon...sommigen willen dit misschien ook. Het is de absurditeit van een zichzelfverterend systeem dat leidt naar inertie. Nu al is er een zeer lage ondernemingsgeest in België. Wat zil je met zo'n verstikkend systeem dat slechts de middelmatigheid beloont.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 juni 2009 om 14:36.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 15:56   #64
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
In Engeland, las ik overlaast worden zelfs de trainingen van olympische schietdisciplines in moeilijkheden gebracht omwille van antiwapenwetgevingen. Er zit iets irrationeels in dat verbod op wapens. Het zijn nochthans niet de wapens die schieten, maar de mens.
Dat is al jaren het geval in Engeland.
Engelse atleten in pistooldisciplines kunnen niet in eigen land trainen aangezien alle handvuurwapens verboden zijn in Engeland.
Sommigen die geld hebben en van hun sport leven kunnen enkel occasioneel trainen in Zwitserland.
Veel medailles zal Engeland dan ook niet moeten verwachten op de Olympische Spelen in deze discipline.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 17:00   #65
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Dat is al jaren het geval in Engeland.
Engelse atleten in pistooldisciplines kunnen niet in eigen land trainen aangezien alle handvuurwapens verboden zijn in Engeland.
Sommigen die geld hebben en van hun sport leven kunnen enkel occasioneel trainen in Zwitserland.
Veel medailles zal Engeland dan ook niet moeten verwachten op de Olympische Spelen in deze discipline.
Ondanks hun Olympische traditie op dat gebied. Pijnlijk.

Denk je trouwens niet dat de Belgische wetgeving een signaal is naar criminelen dat het in België relatief veilig is in te breken? Krijgen we dan geen toeloop van buitenlandse criminelen, net zoals de koffieshops in Nederland ervoor zorgden dat mensen van elders in Europa hun inkopen in Nederland kwamen doen. Het verschil is dat in Nederland eraan verdiend werd, en hier eraan verloren. Een waarschijnlijk gevolg waar onze wetgevers niet eens bij stil gestaan hebben negen kansen op tien, populistisch en kortzichtig als ze in staat zijn te handelen. Hoe fier kan een dwaas op zo'n primeur zijn? Zo'n wetgeving zou in Europees verband moeten afgesproken worden lijkt me.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 juni 2009 om 17:05.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be