Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2009, 11:50   #61
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En nochtans hoorden de meeste Generaliteitslanden inderdaad bij het Zuiden. Generaliteitslanden die meestal katholiek waren, met geweld veroverd werden én onderdrukt werden door het Calvinistische Noorden. Het fundamenteel idee van Leopold was eigenlijk zeer juist, alhoewel de ambities van Leopold II, - toen een jonge prins - natuurlijk 'woeste' dromen waren.

Nu het tegenovergestelde was ook waar. Zoals de Morgen vandaag meldt.

'De fantasieën van prins Leopold waren minder concreet dat de heroveringsplannen van Willem II.
Professor Wils: "Hij (Willem II) spendeerde in elke geval geld om de Belgische politiek te destabliliseren, door orangistische kranten te subsidiëren. Dat heeft Leopold II bij mijn weten niet gedaan." '

Gelukkig was het idee van Willem II op voorhand gedoemd om te mislukken. Ik moet er niet aan denken om in éénzelfde staat te leven met die saaie Hollanders ofte Nederlanders.
Ik heb het huis van uw buurman gekocht!
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 13:30   #62
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En nochtans hoorden de meeste Generaliteitslanden inderdaad bij het Zuiden.
De generaliteitslanden hoorden helemaal niet bij het zuiden. In het zuiden hadden ook grote gebieden zich aangesloten bij de Unie van Utrecht.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 16:05   #63
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Dat was nog nen toffe pee, die Polle II! De keeskoppen gaan onderwerpen! Een nobel doel.

Spijtiggenoeg is hij blijkbaar blijven steken in het willen omtoveren van Oostende van bidonville tot prestigieuze badstad. Niet bepaald geslaagd me dunkt.
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 18:35   #64
Heel-Nederlander
Burgemeester

Heel-Nederlander's schermafbeelding

Standaard

België dat Nederland veroverd? Laat me niet lachen ...
Al had Leopold nog zoveel officieren, het Belgische leger had zich vastgelopen: we hadden heel simpel alle bruggen over de grote rivieren vernield en klaar is kees. En dan met Javaanse hulptroepen rustig een aanvalsmacht opbouwen om dat Belgenrot (dus: de Franstaligen!) terug te drijven.

Hij verwachtte steun van de Katholieke Nederlanders? Ik denk dat w�*j eerder steun van de Vlamingen kregen bij een invasie . Nee bedankt: ik hoef niet in een land waar alles "Anvers" heet of "Tongre" of "Bruges".
Tegenwoordig zou een hereniging me niets uitmaken, maar een Belgische militaire aanval zag ik toch echt aflopen in een knaller en een Nederlands tegenoffensief.

Voor een verenigd Europa voor iedereen!
Heel-Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 22:02   #65
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
In 1919 en 1982 zou Nederland dan weer plannen gehad hebben om België onder de voet te lopen.
1982 ? Vertel daar eens meer over ?
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 22:08   #66
F.Lurk
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
België dat Nederland veroverd? Laat me niet lachen ...
Al had Leopold nog zoveel officieren, het Belgische leger had zich vastgelopen: we hadden heel simpel alle bruggen over de grote rivieren vernield en klaar is kees. En dan met Javaanse hulptroepen rustig een aanvalsmacht opbouwen om dat Belgenrot (dus: de Franstaligen!) terug te drijven.

Hij verwachtte steun van de Katholieke Nederlanders? Ik denk dat w�*j eerder steun van de Vlamingen kregen bij een invasie . Nee bedankt: ik hoef niet in een land waar alles "Anvers" heet of "Tongre" of "Bruges".
Tegenwoordig zou een hereniging me niets uitmaken, maar een Belgische militaire aanval zag ik toch echt aflopen in een knaller en een Nederlands tegenoffensief.
Uw jus d'orange braafjes opgeslurpt vanmorgen?
Oud 26 juni 2009, 06:16   #67
Heel-Nederlander
Burgemeester

Heel-Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk. In tegenstelling tot jouw ben ik wel in staat over mijn grenzen te kijken en het gedrag van anderen te accepteren
België is een verziekt land vol corruptie, talenoorlog enz. Het land zal geen 10 jaar meer bestaan, daar ben ik zeker van. Ondanks het feit dat het VB een zinkend schip is zijn er genoeg separatisten te vinden. Ik spreek u dan nog wel.

Voor een verenigd Europa voor iedereen!
Heel-Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 07:02   #68
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Als de Leo ne gewone Leo geweest zou zijn, zou hij veroordeeld worden voor pedofilie.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 07:03   #69
F.Lurk
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
Natuurlijk. In tegenstelling tot jouw ben ik wel in staat over mijn grenzen te kijken en het gedrag van anderen te accepteren
België is een verziekt land vol corruptie, talenoorlog enz. Het land zal geen 10 jaar meer bestaan, daar ben ik zeker van. Ondanks het feit dat het VB een zinkend schip is zijn er genoeg separatisten te vinden. Ik spreek u dan nog wel.
Sta me toe daar eens ferm mee te lachen.

België blijft bestaan! Nog jaren. Alleen zal dat op net dezelfde wijze zijn als de meeste andere EU-lidstaten: een uitgebeende romp waarbij alle beslissingen in feite in de EU genomen worden en waar die romp enkel nog EU-richtlijnen en regels omzet in "nationaal" recht. Separatisten zijn een kleine minderheid hier.
Oud 26 juni 2009, 10:21   #70
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht

België blijft bestaan! Nog jaren. Alleen zal dat op net dezelfde wijze zijn als de meeste andere EU-lidstaten: een uitgebeende romp waarbij alle beslissingen in feite in de EU genomen worden en waar die romp enkel nog EU-richtlijnen en regels omzet in "nationaal" recht. Separatisten zijn een kleine minderheid hier.
Belgie bestaat op papier.
In de praktijk functioneert het niet meer.
De federale regering moet de pas op de plaats maken om te blijven zitten.
Stilstand is achteruitgang.Dit kan niet nog jaren zo blijven.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 10:25   #71
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Was dit een poging om heel Nederland in de Franse invloedsfeer the brengen? Was dit een poging Nederland the verfransen? Het zou me niets verbazen als dit een droom van Frankrijk was.
Leopold II,wilde van Belgie een wereldrijk maken . Frankrijk en de andere grote landen zagen dat echter niet zitten.
Dus hij moest zijn plannen weer in het laadje stoppen.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 11:52   #72
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht

Of separatisten een kleine minderheid zijn is een andere vraag, maar in essentie heb je gelijk: noch 'belgië' noch 'vlaanderen' hebben enige rol anders dan een tussenstation van de eurocratie.

Daarom beschouw ik mezelf niet zozeer als separatist dan wel als soevereinist. Onafhankelijk van Belgique maar ook van Euroreich.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be