Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2009, 19:04   #61
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PvdV Bekijk bericht

... Een hoofddoek is belangrijk voor vele moslims...
Voor minstens evenveel moslims is zo'n hoofddoek niet belangrijker dan een portie gebakken lucht.

Zolang wij hen in bescherming blijven nemen tegen de pilaarbijters - de fanatiekelingen, diegenen die denken dat 'godsdienst' en 'geloof' er alleen maar zijn voor de 'die-hards', niet voor de 'gewone' sterveling - zullen ze die mening durven uiten.

Van zodra we beginnen toegeven aan de maniakken, zitten we met de gebakken peren.

Persoonlijk heb ik er geen enkel probleem mee dat een vrouw een hoofddoek wil dragen, zolang ze daar volledig autonoom over kan beslissen.

Helaas is dat niet altijd het geval.

Ik geef er daarom de voorkeur aan de autoritaire interpretatie van 'geloof' te bestrijden, zo goed en zo kwaad ik kan.

En dat de 'zuiveren in de leer' daar het schuim van op de lippen krijgen, maakt het alleen maar leuker.

Er zijn maar weinig dingen grappiger dan een zichzelf in z'n heilige colère verslikkende rechtlijnige.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 24 juni 2009 om 19:24.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 19:08   #62
Pist*on
Schepen

Pist*on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is al wat u net opnoemde gek. En natuurlijk zou het niet mogen dat drughonden schoentjes moeten dragen (of elk ander punt dat u aanhaalt) maar daarmee is het nog altijd niet normaal dat normale mensen verplicht worden om tegen hun geloof in te gaan. Een hoofddoek is belangrijk voor vele moslims. En door dit te verbieden zal er GEEN betere integratie komen, het omgekeerde is veel plausibeler.
Maar ja is het niet net dat dat alle moslim haters willen? Want moest er een succesvolle integratie zijn is de zondebok weg.

50 jaar geleden moesten vrouwen ook een hoofddoek in de kerk dragen. Er was hier nooit een verbod op maar toch is dit gebruik langzaam verdwenen.
Denkt u niet dat de strenge islam regels ook zullen verwateren? Tenzij we ze iets geven om voor te strijden natuurlijk.

Maar dat brengt ons terug naar integratie en als je niet wilt dat een kleurling of moslim zich integreert zal dat ook niet gebeuren of zal het tenminste langer duren.
Waar haalt u het dat ik niet zou willen dat moslims integreren?
Omdat ik een hardliner ben in het debat over het feit dat ze niet eens willen integreren?

instead of korans and imams

Laatst gewijzigd door Pist*on : 24 juni 2009 om 19:08.
Pist*on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 19:09   #63
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monte Bekijk bericht
Turken hebben al een school opgericht, de lucerna-collega. In theorie is iedereen er welkom, in de praktijk zijn de meeste leerlingen van Turkse origine. Leraars zijn autochtone Belgen, maar de directie is van Turkse origine. De kinderen mogen geen Nederlands spreken op school. Er is een studiebegeleidingscentrum verbonden aan de school, waarbij vrijwillige Turkse universiteit- of hogeschoolstudenten de leerlingen bijles geven.
Ik vind dit, als Turk zijnde die al ervaring heeft met racisme op school, een heel goede zaak. De scholen onderschatten migrantenkinderen, school en het CLB wijst ze veel te snel door naar een lager niveau. In Nederland heeft een studie uitgewezen dat allochtone kinderen die evenveel scoren als autochtone leerlingen op de CITO-toets, ondergeadviseerd worden. Daar zijn de kinderen niet bij gebaat. Een school zoals het lucerna-collega, die extra middelen inzet om goede resultaten van de leerlingen te promoten, is een goede zaak.
De oorzaak ligt niet enkel alleen bij een gebrek aan Nederlands, waarmee ik niet bedoel dat taalachterstand geen nadelig effect heeft.
En waar denken die studenten werk te vinden als ze enkel Turks spreken?
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 19:12   #64
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Ik ben voor een "alles of niet" beleid. Ofwel alles moet kunnen(binnen de grenzen van de redelijkheid) of helemaal niets(dus ook geen T-shirt Met Ché, red de dieren of iets dergelijks).
Oud 24 juni 2009, 19:12   #65
Pist*on
Schepen

Standaard

Citaat:
Turken hebben al een school opgericht, de lucerna-collega. In theorie is iedereen er welkom, in de praktijk zijn de meeste leerlingen van Turkse origine. Leraars zijn autochtone Belgen, maar de directie is van Turkse origine. De kinderen mogen geen Nederlands spreken op school. Er is een studiebegeleidingscentrum verbonden aan de school, waarbij vrijwillige Turkse universiteit- of hogeschoolstudenten de leerlingen bijles geven.
Ik vind dit, als Turk zijnde die al ervaring heeft met racisme op school, een heel goede zaak. De scholen onderschatten migrantenkinderen, school en het CLB wijst ze veel te snel door naar een lager niveau. In Nederland heeft een studie uitgewezen dat allochtone kinderen die evenveel scoren als autochtone leerlingen op de CITO-toets, ondergeadviseerd worden. Daar zijn de kinderen niet bij gebaat. Een school zoals het lucerna-collega, die extra middelen inzet om goede resultaten van de leerlingen te promoten, is een goede zaak.
De oorzaak ligt niet enkel alleen bij een gebrek aan Nederlands, waarmee ik niet bedoel dat taalachterstand geen nadelig effect heeft.

U, als Turk zijnde, leg mij eens uit

-wat u als racisme ziet
- hoe u er slachtoffer van werd
- en hoe u en uw mede-turken het beleven en dat bedoel ik dan als dader, ttz hoe ziet u het turkse racisme tov grieks cyprioten? Assyriers? Armeniers? Belgen? etc etc? Want turken zijn daar toch ook niet vies van he?
Nationalistisch als ze zijn.

Laatst gewijzigd door Pist*on : 24 juni 2009 om 19:14.
Oud 24 juni 2009, 19:13   #66
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Stupid in America: zo wil het apatride grootkapitaal dat ons onderwijs er zal uitzien. De Brusselse en Antwerpse zwarte scholen geven al het goede voorbeeld!
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 19:15   #67
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Ik ben voor een "alles of niet" beleid. Ofwel alles moet kunnen(binnen de grenzen van de redelijkheid) of helemaal niets(dus ook geen T-shirt Met Ché, red de dieren of iets dergelijks).
Dit is de eerste post waar ik mij ook in kan vinden. Alhoewel de niets optie duidelijk fascistisch is.
PvdV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 19:15   #68
Pist*on
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
een t-shirt met che is er zowieso altijd al knal over. De man was een revolutionair maar ook een moordenaar, die verscheidene gevangenen eigenhandig door het hoofd schoot.
Maar dat weet de gemiddelde che-dragende puber natuurlijk niet.

Oud 24 juni 2009, 19:16   #69
Pist*on
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
En die 12% komt uit je duim?

En het begin van wat?
uitgevonden.
omdat 13 en 14 of 11% niet zo goed klinkt.
ok?

END

Oud 24 juni 2009, 19:17   #70
monte
Vreemdeling

Standaard

Ik zou toch maar niet te snel oordelen dat hoofddoek gedragen wordt omdat de ouders het verplichten. Die tijd is voor de Turkse moslimmigranten passé composé. Turkse meisjes die een hoofddoek dragen, doen dat uit geloofsovertuiging, want ze gaan ervan uit dat hun God hen verplicht om een hoofddoek te dragen. Net zoals ze verplicht zijn om vijf maal per dag te bidden en te vasten in de ramadan-maand. Dat zijn evenzeer verplichtingen.
Mensen die beweren dat moslimmeisjes een hoofddoek dragen uit statement vergissen zich , in die zin dat zij negeren dat een moslimvrouw een hoofddoek moet aandoen van haar religie. Die verplichting heeft als gevolg, dat wie vrome moslima is , automatisch een hoofddoek draagt. Het is zoals de joodse keppel, maar de hoofddoek en keppel worden- in tegenstelling tot een kruisbeeld -opgelegd door de godsdienst.
monte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 19:18   #71
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is al wat u net opnoemde gek. En natuurlijk zou het niet mogen dat drughonden schoentjes moeten dragen (of elk ander punt dat u aanhaalt) maar daarmee is het nog altijd niet normaal dat normale mensen verplicht worden om tegen hun geloof in te gaan. Een hoofddoek is belangrijk voor vele moslims. En door dit te verbieden zal er GEEN betere integratie komen, het omgekeerde is veel plausibeler.
Maar ja is het niet net dat dat alle moslim haters willen? Want moest er een succesvolle integratie zijn is de zondebok weg.

50 jaar geleden moesten vrouwen ook een hoofddoek in de kerk dragen. Er was hier nooit een verbod op maar toch is dit gebruik langzaam verdwenen.
Denkt u niet dat de strenge islam regels ook zullen verwateren? Tenzij we ze iets geven om voor te strijden natuurlijk.

Maar dat brengt ons terug naar integratie en als je niet wilt dat een kleurling of moslim zich integreert zal dat ook niet gebeuren of zal het tenminste langer duren.
ik begrijp toch die zever over dat hoofddoekje niet. de aya shopia (voorheen een christelijke kerk), gaat men ook niet binnen in korte broek of met opgerolde mouwen. alleen die gasten die naar hier komen willen zich aan onze eisen niet aanpassen. ze willen hun eisen aan ons stellen. (en het lukt hen nog aardig ook)
wanneer ze niet akkoord kunnen gaan met onze eisen, keren ze maar terug naar hun landen waar ze deze eisen niet moeten stellen. logisch toch?
ik heb 12 jaar in het buitenland gewerkt. moest mij steeds aanpassen. ik moest ook in de refter van het fabriek in Istamboel geen varkenscoteletje vragen. freten wat het schaap gaf. en deze ubermenchen komen ons hier de wet voorschrijven. een bang blank jongetje (zoals K9 zegt)
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 19:18   #72
monte
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
En waar denken die studenten werk te vinden als ze enkel Turks spreken?

Fout in mijn oorspronkelijke tekst. Ze mogen geen Turks spreken, enkel Nederlands.
monte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 19:19   #73
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Turken hebben al een school opgericht, de lucerna-collega. In theorie is iedereen er welkom, in de praktijk zijn de meeste leerlingen van Turkse origine. Leraars zijn autochtone Belgen, maar de directie is van Turkse origine. De kinderen mogen enkel Nederlands spreken op school. Er is een studiebegeleidingscentrum verbonden aan de school, waarbij vrijwillige Turkse universiteit- of hogeschoolstudenten de leerlingen bijles geven.
Dag monte,

ik hoop dat u het mij niet kwalijk neemt dat ik uw tekst aanpaste (rekening houdend met uw opmerking twee bijdragen verder).

Ik moet zeggen dat ik uw redenering goed begrijp. Er is inderdaad een probleem met 'onderschatting', daar heb ik zèlf al pijnlijke voorbeelden van gezien.

Ik weet alleen niet of de oprichting van zo'n speciale scholen - waar in theorie iedereen welkom is, maar waar in de praktijk toch nog iets aan de toestroming van 'anderen' schort - wel de uitgelezen methode is om aan die onderschatting iets te doen.

Ik ben bereid nog een paar jaar te wachten alvorens daar een 'definitief' oordeel over te vellen.

Ik hoop in elk geval dat er méér, véél méér, jonge allochtonen de weg naar het hoger onderwijs vinden, en zo wellicht ook naar een betere sociaal-economische positie in onze samenleving. Daar zal iederéén bij gebaat zijn, me dunkt.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 19:21   #74
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou toch maar niet te snel oordelen dat hoofddoek gedragen wordt omdat de ouders het verplichten. Die tijd is voor de Turkse moslimmigranten passé composé. Turkse meisjes die een hoofddoek dragen, doen dat uit geloofsovertuiging, want ze gaan ervan uit dat hun God hen verplicht om een hoofddoek te dragen. Net zoals ze verplicht zijn om vijf maal per dag te bidden en te vasten in de ramadan-maand. Dat zijn evenzeer verplichtingen.
Mensen die beweren dat moslimmeisjes een hoofddoek dragen uit statement vergissen zich , in die zin dat zij negeren dat een moslimvrouw een hoofddoek moet aandoen van haar religie. Die verplichting heeft als gevolg, dat wie vrome moslima is , automatisch een hoofddoek draagt. Het is zoals de joodse keppel, maar de hoofddoek en keppel worden- in tegenstelling tot een kruisbeeld -opgelegd door de godsdienst.
alleen het joods geloof verbied het tonen van het haar aan anderen. daarom dragen veel joodse vrouwen een pruik. de islam bepaalt geen hoofdoek! dat is dikke zever.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 19:21   #75
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor, vrouwen moesten wel hun hoofd bedekken, mannen moesten net hun hoofddeksel afzetten.
Maar blijkbaar ziet ge het verschil niet tussen een kerk en een school.
Voor zover ik weet bemoeit er zich niemand met de kledingscode in de moskeen of heb ik iets gemist?
En die bemoeizucht en onderdrukking van het geloof is heus niet vanzelf verdwenen.
Dat heeft de nodige moeite gekost, geen wonder dat veel mensen de omgekeerde evolutie niet wensen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 19:22   #76
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
ik begrijp toch die zever over dat hoofddoekje niet. de aya shopia (voorheen een christelijke kerk), gaat men ook niet binnen in korte broek of met opgerolde mouwen. alleen die gasten die naar hier komen willen zich aan onze eisen niet aanpassen. ze willen hun eisen aan ons stellen. (en het lukt hen nog aardig ook)
wanneer ze niet akkoord kunnen gaan met onze eisen, keren ze maar terug naar hun landen waar ze deze eisen niet moeten stellen. logisch toch?
ik heb 12 jaar in het buitenland gewerkt. moest mij steeds aanpassen. ik moest ook in de refter van het fabriek in Istamboel geen varkenscoteletje vragen. freten wat het schaap gaf. en deze ubermenchen komen ons hier de wet voorschrijven. een bang blank jongetje (zoals K9 zegt)
Waar stellen ze eisen aan ons als een hoofddoek dragen? Voor zover dat ik weet eisen ze NIET dat niet moslims een hoofddoek dragen. Of ben ik verkeerd?
Oud 24 juni 2009, 19:22   #77
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Nee hoor, vrouwen moesten wel hun hoofd bedekken, mannen moesten net hun hoofddeksel afzetten.
Maar blijkbaar ziet ge het verschil niet tussen een kerk en een school.
Voor zover ik weet bemoeit er zich niemand met de kledingscode in de moskeen of heb ik iets gemist?
En die bemoeizucht en onderdrukking van het geloof is heus niet vanzelf verdwenen.
Dat heeft de nodige moeite gekost, geen wonder dat veel mensen de omgekeerde evolutie niet wensen.
Wat dan met nonnen die les geven in scholen?
Oud 24 juni 2009, 19:23   #78
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat dan met nonnen die les geven in scholen?
In welke scholen vh gemeenschapsonderwijs geven nonnen les ???
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 19:25   #79
Pist*on
Schepen

Standaard

Citaat:

niet �*llemaal.

Ik heb ooit eens meisjes die op een terrasje zaten aangepakt horen worden door verscheidene groepjes marokkaanse jongens die dat terrasje passeerden.

Ik kan me voorstellen dat die na enkele dagen/ maanden een hoofddoek gaan dragen om gewoon effe gerust een terrasje te kunnen doen;

Toen ik een kennis van mij, een turk, dat vertelde reageerde die gewoon -zoals velen hier op 't forum;

"U hebt dat verkeerd gehoord. Die jongens kenden die meisjes en die riepen "hoer" voor een andere reden. u hebt het verkeerd voor"
die man kan dus beter inschatten wat er juist aan de hand was, zonder er bij geweest te zijn.
Da's zowat typerend voor al wat over de islam gaat en het in vraag stelt.
U geeft een niet repressentatief voorbeeld, u begrijpt het verkeerd, het is anders bedoelt.

Maar nooit, nooit zal men een negatief punt aangaande de islam toegeven.
Noch de islamieten , noch de lovers.

Laatst gewijzigd door Pist*on : 24 juni 2009 om 19:33.
Oud 24 juni 2009, 19:25   #80
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
In welke scholen vh gemeenschapsonderwijs geven nonnen les ???
Volgens mij krijgen katholieke scholen ook subsidies.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be