![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor minstens evenveel moslims is zo'n hoofddoek niet belangrijker dan een portie gebakken lucht.
Zolang wij hen in bescherming blijven nemen tegen de pilaarbijters - de fanatiekelingen, diegenen die denken dat 'godsdienst' en 'geloof' er alleen maar zijn voor de 'die-hards', niet voor de 'gewone' sterveling - zullen ze die mening durven uiten. Van zodra we beginnen toegeven aan de maniakken, zitten we met de gebakken peren. Persoonlijk heb ik er geen enkel probleem mee dat een vrouw een hoofddoek wil dragen, zolang ze daar volledig autonoom over kan beslissen. Helaas is dat niet altijd het geval. Ik geef er daarom de voorkeur aan de autoritaire interpretatie van 'geloof' te bestrijden, zo goed en zo kwaad ik kan. En dat de 'zuiveren in de leer' daar het schuim van op de lippen krijgen, maakt het alleen maar leuker. Er zijn maar weinig dingen grappiger dan een zichzelf in z'n heilige colère verslikkende rechtlijnige.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 24 juni 2009 om 19:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Omdat ik een hardliner ben in het debat over het feit dat ze niet eens willen integreren?
Give us the children science and math instead of bibles and pastors instead of korans and imams Laatst gewijzigd door Pist*on : 24 juni 2009 om 19:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik ben voor een "alles of niet" beleid. Ofwel alles moet kunnen(binnen de grenzen van de redelijkheid) of helemaal niets(dus ook geen T-shirt Met Ché, red de dieren of iets dergelijks).
![]() |
#65 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
U, als Turk zijnde, leg mij eens uit -wat u als racisme ziet - hoe u er slachtoffer van werd - en hoe u en uw mede-turken het beleven en dat bedoel ik dan als dader, ttz hoe ziet u het turkse racisme tov grieks cyprioten? Assyriers? Armeniers? Belgen? etc etc? Want turken zijn daar toch ook niet vies van he? Nationalistisch als ze zijn.
Give us the children science and math instead of bibles and pastors instead of korans and imams Laatst gewijzigd door Pist*on : 24 juni 2009 om 19:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Stupid in America: zo wil het apatride grootkapitaal dat ons onderwijs er zal uitzien. De Brusselse en Antwerpse zwarte scholen geven al het goede voorbeeld!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Partijlid
|
![]() Dit is de eerste post waar ik mij ook in kan vinden. Alhoewel de niets optie duidelijk fascistisch is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar dat weet de gemiddelde che-dragende puber natuurlijk niet.
![]() |
![]() |
#69 |
Schepen
|
![]() uitgevonden.
omdat 13 en 14 of 11% niet zo goed klinkt. ok? END
![]() |
#70 |
Vreemdeling
|
![]() Ik zou toch maar niet te snel oordelen dat hoofddoek gedragen wordt omdat de ouders het verplichten. Die tijd is voor de Turkse moslimmigranten passé composé. Turkse meisjes die een hoofddoek dragen, doen dat uit geloofsovertuiging, want ze gaan ervan uit dat hun God hen verplicht om een hoofddoek te dragen. Net zoals ze verplicht zijn om vijf maal per dag te bidden en te vasten in de ramadan-maand. Dat zijn evenzeer verplichtingen.
Mensen die beweren dat moslimmeisjes een hoofddoek dragen uit statement vergissen zich , in die zin dat zij negeren dat een moslimvrouw een hoofddoek moet aandoen van haar religie. Die verplichting heeft als gevolg, dat wie vrome moslima is , automatisch een hoofddoek draagt. Het is zoals de joodse keppel, maar de hoofddoek en keppel worden- in tegenstelling tot een kruisbeeld -opgelegd door de godsdienst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
wanneer ze niet akkoord kunnen gaan met onze eisen, keren ze maar terug naar hun landen waar ze deze eisen niet moeten stellen. logisch toch? ik heb 12 jaar in het buitenland gewerkt. moest mij steeds aanpassen. ik moest ook in de refter van het fabriek in Istamboel geen varkenscoteletje vragen. freten wat het schaap gaf. en deze ubermenchen komen ons hier de wet voorschrijven. een bang blank jongetje (zoals K9 zegt) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik hoop dat u het mij niet kwalijk neemt dat ik uw tekst aanpaste (rekening houdend met uw opmerking twee bijdragen verder). Ik moet zeggen dat ik uw redenering goed begrijp. Er is inderdaad een probleem met 'onderschatting', daar heb ik zèlf al pijnlijke voorbeelden van gezien. Ik weet alleen niet of de oprichting van zo'n speciale scholen - waar in theorie iedereen welkom is, maar waar in de praktijk toch nog iets aan de toestroming van 'anderen' schort - wel de uitgelezen methode is om aan die onderschatting iets te doen. Ik ben bereid nog een paar jaar te wachten alvorens daar een 'definitief' oordeel over te vellen. Ik hoop in elk geval dat er méér, véél méér, jonge allochtonen de weg naar het hoger onderwijs vinden, en zo wellicht ook naar een betere sociaal-economische positie in onze samenleving. Daar zal iederéén bij gebaat zijn, me dunkt.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar blijkbaar ziet ge het verschil niet tussen een kerk en een school. Voor zover ik weet bemoeit er zich niemand met de kledingscode in de moskeen of heb ik iets gemist? En die bemoeizucht en onderdrukking van het geloof is heus niet vanzelf verdwenen. Dat heeft de nodige moeite gekost, geen wonder dat veel mensen de omgekeerde evolutie niet wensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
niet �*llemaal. Ik heb ooit eens meisjes die op een terrasje zaten aangepakt horen worden door verscheidene groepjes marokkaanse jongens die dat terrasje passeerden. Ik kan me voorstellen dat die na enkele dagen/ maanden een hoofddoek gaan dragen om gewoon effe gerust een terrasje te kunnen doen; Toen ik een kennis van mij, een turk, dat vertelde reageerde die gewoon -zoals velen hier op 't forum; "U hebt dat verkeerd gehoord. Die jongens kenden die meisjes en die riepen "hoer" voor een andere reden. u hebt het verkeerd voor" die man kan dus beter inschatten wat er juist aan de hand was, zonder er bij geweest te zijn. Da's zowat typerend voor al wat over de islam gaat en het in vraag stelt. U geeft een niet repressentatief voorbeeld, u begrijpt het verkeerd, het is anders bedoelt. Maar nooit, nooit zal men een negatief punt aangaande de islam toegeven. Noch de islamieten , noch de lovers.
Give us the children science and math instead of bibles and pastors instead of korans and imams Laatst gewijzigd door Pist*on : 24 juni 2009 om 19:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |