Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2009, 22:33   #61
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht

Ik verhef mezelf even door nog even van het requiem van mozart te luisteren.

Maar het is hier verder wel rot hoor
Groot gelijk. Ik zweef intussen op de vrolijke tonen van Albinoni.

http://www.youtube.com/watch?v=XMbvcp480Y4

De rest is ook rot

Laatst gewijzigd door debbie : 28 juni 2009 om 22:35.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 05:45   #62
Public energy
Provinciaal Statenlid

Public energy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik ben toch niet de enige die hier blijvend wordt overstelpt met van dat klein lastig dondervliegskesgrut?

Ik denk dat ik ergens een nest heb zitten of zo... waar komen die anders zo ineens vandaan?
Op mijn kot had zich een kolonie genesteld in mijn vuilbak. Vorige week heb ik mij lustig geamuseerd met die rotbeesten een voor een met de hand dood te slagen. Dadelijk ga ik terug om ginds te kuisen, en als ze er terug zitten koop ik gewoon een bus insecticide
Oud 1 juli 2009, 20:08   #63
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
verdomme zeg. ge zou voor minder geheelonthouder worden!

dat helpt niet zenne, Jazeker. ik heb nu in mijn vliegenvanger met azijn suikerklontjes bijgevoegd. zien of dat werkt
Mwah... probeer toch maar de methode met het glas. Ik denk dat die ouderwetse vliegenvanger van je te veel ruimte laat voor een fruitvliegje om er weer uit te raken.

Bij voorkeur ook vooral plaatsen in de keuken. Nu ja... tenzij je je keuken elke dag blinkend en zonder een bordje afwas achterlaat, is dat de plaats waar ze nogal graag vertoeven. Je kan eventueel ook gewoon een pint uitgieten in zo'n glas met cellofaan of alu-folie, maar ik denk dat azijn niet zo snel verschaalt.

Maar soit, om op een andere kritiek terug te komen... indien niet te sterk, ben ik zelfs dol op de geur en smaak van azijn. Moet de reden zijn waarom een stevige mayonaise mijn ideale frietjes saus is Mijn enige grens qua azijn was de geur in de keuken als mijn ouders de koffiezet weer twee keer na mekaar proper maakten door er een heel reservoir azijn door te laten lopen. Dan ging ook ik op de vlucht

PS: grappenmakers mogen het obligate "azijndrinker", "azijnpisser" of "verzuurde" wel achterwege laten wegens op voorhand voorzien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 20:11   #64
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
of een pistool naast uw bed leggen
That'll be the day. Wil ie op tijd komen en klopt ie van gewoonte nog even op de plaats waar ongeveer de wekker staat om maar net die 9 minuutjes extra te hebben. Hij gaat niet op tijd komen zo...

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 1 juli 2009, 20:13   #65
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ze hebben vandaag de groenbak komen halen en ik heb hem helemaal uitgewassen.... dat helpt een pak ! Ze kwamen gewoon uit de garage man! Nu is het doenbaar, maar ik ga toch je tip ter harte nemen en een azijnglas op het vensterbankje zetten voor de overblijvers.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 20:16   #66
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben toch niet de enige die hier blijvend wordt overstelpt met van dat klein lastig dondervliegskesgrut?

Ik denk dat ik ergens een nest heb zitten of zo... waar komen die anders zo ineens vandaan?
In mijn stadje is dat ook een echte plaag. Zodanig dat ik iedere dag wel eens check hoeveel er al de azijn drijven. Werkt best goed met dat verschil dat ik geen cellofaan in huis heb en het met alu moet doen. En dat werkt minder goed.

En dezer dagen gaat het zeker niet helpen. Je moet al liegen om te denken dat je een half uur na een douche bij dit weer al weer niet bezweet rondloopt en dat hebben die rotbeestjes graag. Nu ja... tenzij je de ramen dicht kan houden en dag en nacht de airco op hebt. Maar ja... dan ga je weer zitten hoesten en niezen dat het geen naam heeft. Ik pik mijn collega's die niet roken er zo uit als airco-people

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 1 juli 2009, 20:21   #67
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Dan ga ik Yasmine achterna

Vergeet da maar
Waarom? Zijn het uw moeder, uw schoonmoeder en uw grootmoeders?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 20:22   #68
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Public energy Bekijk bericht
Op mijn kot had zich een kolonie genesteld in mijn vuilbak. Vorige week heb ik mij lustig geamuseerd met die rotbeesten een voor een met de hand dood te slagen. Dadelijk ga ik terug om ginds te kuisen, en als ze er terug zitten koop ik gewoon een bus insecticide
Al eens gedacht aan de vleugels uit te trekken?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 20:26   #69
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Ze hebben vandaag de groenbak komen halen en ik heb hem helemaal uitgewassen.... dat helpt een pak ! Ze kwamen gewoon uit de garage man! Nu is het doenbaar, maar ik ga toch je tip ter harte nemen en een azijnglas op het vensterbankje zetten voor de overblijvers.
Komen ze dat bij jullie ophalen? Of heb je dat zelf laten ophalen door iemand?
Oud 1 juli 2009, 20:28   #70
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Komen ze dat bij jullie ophalen? Of heb je dat zelf laten ophalen door iemand?
Maar nee, ik woon in een geciviliseerde gemeente waar in de zomer elke twee weken de groenbak wordt opgehaald. Ik heb maar een klein bakske en normaal lukt het wel, maar met deze hitte is het dus niet te doen.

Enfin, vanaf nu laat ik het groen)afval eerst in een dichtgeknoopte plastiek zak liggen en kieper ik die uit de dag dat ze komen ophalen.

-------------------

ps.: zoete reuk uit je kinderjaren? Roos-vicé ? om uw tutter in te wrijven?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 1 juli 2009 om 20:31.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 20:28   #71
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zet er enkele ergens waar het gewoonlijk erg windstil is. Als het raam waar dat vensterbankje bij hoort open is, dan krijg je problemen met:
1. de geur wordt weggeblazen en daar komen ze net op af.
2. zelfs de mensen die beweren "zoet bloed" te hebben zullen op een warme nacht met alle ramen open moeten toegeven dat ze amper een muggenbeet hebben als ze 's nachts slapen met een ventilator op hen gericht (ook al liggen ze amper gekleed bovenop hun dekens of dekbed). Muggen en zeker die Droso's kunnen gewoon niet deftig vliegen in zulke luchtstroom.

Dus:
1. vensterbankje ok, maar dat venster moet dicht.
2. zet het waar die racistpolitics.be beesten vooral hangen.
3. het vergt wat geduld. waar die beesten zitten komen er vaak meer doorheen het raam op een dag dan er verzuipen in dat glas azijn.
4. zorg dat er geen tocht is in de buurt van dat glas... de geur mag verspreiden maar die beesten kunnen niet op tegen wat tocht.
5. zet er meer dan eentje. ze houden van keukens en toiletten, hoe proper je ook denkt dat je die houdt. met veel schrobben en wassen heb je nog steeds niet de geur (voor ons amper te merken) uit de afvoer weggewerkt.

En nu ga ik dit gezegende topic maar laten. Ik wou me even engageren voor iemand die de plaag ook kent.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 1 juli 2009, 20:33   #72
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
In mijn stadje is dat ook een echte plaag. Zodanig dat ik iedere dag wel eens check hoeveel er al de azijn drijven. Werkt best goed met dat verschil dat ik geen cellofaan in huis heb en het met alu moet doen. En dat werkt minder goed.

En dezer dagen gaat het zeker niet helpen. Je moet al liegen om te denken dat je een half uur na een douche bij dit weer al weer niet bezweet rondloopt en dat hebben die rotbeestjes graag. Nu ja... tenzij je de ramen dicht kan houden en dag en nacht de airco op hebt. Maar ja... dan ga je weer zitten hoesten en niezen dat het geen naam heeft. Ik pik mijn collega's die niet roken er zo uit als airco-people
Hier hebben we die beestjes niet maar wel andere. Van die hele kleine motjes die meteen met heel veel je huis binnen komen. Die kruipen dan liefst in je meel en andere droge produkten waar ze eitjes leggen en vervolgens een soort van spinnewebben maken. Dan komen daar van die kleine maden uit. Echt heel erg vies. Mag je meteen de helft van je eten wegsmijten.
Hatelijk zijn die beestjes. Zodra ik er één zie ga ik er als een razende achteraan om die dood te meppen. Maar als het een aantal dagen erg warm is zijn ze daar weer grrrr. Ik zou eigenlijk ook mijn ramen dicht moeten houden maar dat zie ik nu ook weer niet zitten als het zo warm is.
Oud 1 juli 2009, 20:41   #73
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Maar nee, ik woon in een geciviliseerde gemeente waar in de zomer elke twee weken de groenbak wordt opgehaald. Ik heb maar een klein bakske en normaal lukt het wel, maar met deze hitte is het dus niet te doen.

Enfin, vanaf nu laat ik het groen)afval eerst in een dichtgeknoopte plastiek zak liggen en kieper ik die uit de dag dat ze komen ophalen.

-------------------

ps.: zoete reuk uit je kinderjaren? Roos-vicé ? om uw tutter in te wrijven?
Nee, roos-vicé is het ook al niet en een tutter had ik niet

Bij ons komen ze geen groenafval ophalen. Ik woon dan ook in een achterlijk plaatsje (Menen)

Nu ja, als het erg warm is, is het hoe dan ook lastig hé. Een tuin of koer ofzo heb ik niet en mijn vuilniszak stinkt zo erg dat je zou denken dat er een dood beest in ligt, vreselijk gewoon. Zal die stank nog moeten volhouden tot maandagavond. Dat is het nadeel aan de zomer, gelukkig heeft de zomer ook zijn voordelen.
Oud 1 juli 2009, 20:47   #74
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier hebben we die beestjes niet maar wel andere. Van die hele kleine motjes die meteen met heel veel je huis binnen komen. Die kruipen dan liefst in je meel en andere droge produkten waar ze eitjes leggen en vervolgens een soort van spinnewebben maken. Dan komen daar van die kleine maden uit. Echt heel erg vies. Mag je meteen de helft van je eten wegsmijten.
Hatelijk zijn die beestjes. Zodra ik er één zie ga ik er als een razende achteraan om die dood te meppen. Maar als het een aantal dagen erg warm is zijn ze daar weer grrrr. Ik zou eigenlijk ook mijn ramen dicht moeten houden maar dat zie ik nu ook weer niet zitten als het zo warm is.
De huisvlieg of de paardenvlieg is even erg. Onze oudste kat was dol op droog kattenvoer en daar geen probleem, maar onze jongste wou niets anders dan van dat stoofvleesachtige kattenvoer. Dat moest je dus echt in het oog houden. Op een warme dag niet langer dan een dag in het etensbakje laten liggen zonder het FLINK uit te kuisen of je had...

Ja... larven. Ze kropen met een paar honderd op de muren van onze keuken. Heel het gezin met vliegenmeppers, sloefen, insecticiden, kalenders en aambeelden aan de slag om het laatste van die mormels van onze gewijde ontbijttafel te weren en uiteraard bij uitbreiding de hele keuken.

Nog een tweede keer voorgehad toen de kuisvrouw onachtzaam de inhoud van het etensbakje in de warme garage in een vuilnisbak goot. Ik ben niet zo voor anti-insect dingen (behalve mijn goede vriend Ti-tox Total die de grootste spin meteen doet dansen en doodvallen... moest ie maar geen spin zijn) maar toen hebben we in die garage twee bussen verdelgers leeggespoten en de deuren en ramen er naartoe moeten sluiten.

PSSSSHHHHHHT

Het is mijn immateriële vriend geworden

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 1 juli 2009 om 20:50.
Oud 1 juli 2009, 20:48   #75
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, roos-vicé is het ook al niet en een tutter had ik niet

Bij ons komen ze geen groenafval ophalen. Ik woon dan ook in een achterlijk plaatsje (Menen)

Nu ja, als het erg warm is, is het hoe dan ook lastig hé. Een tuin of koer ofzo heb ik niet en mijn vuilniszak stinkt zo erg dat je zou denken dat er een dood beest in ligt, vreselijk gewoon. Zal die stank nog moeten volhouden tot maandagavond. Dat is het nadeel aan de zomer, gelukkig heeft de zomer ook zijn voordelen.
Stom vraagje... ik had het idee dat jij ooit in Antwerpen woonde. Ben ik fout of juist? Indien wel of niet... via PB kan je ook antwoorden als je wil.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 1 juli 2009, 21:02   #76
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
De huisvlieg of de paardenvlieg is even erg. Onze oudste kat was dol op droog kattenvoer en daar geen probleem, maar onze jongste wou niets anders dan van dat stoofvleesachtige kattenvoer. Dat moest je dus echt in het oog houden. Op een warme dag niet langer dan een dag in het etensbakje laten liggen zonder het FLINK uit te kuisen of je had...

Ja... larven. Ze kropen met een paar honderd op de muren van onze keuken. Heel het gezin met vliegenmeppers, sloefen, insecticiden, kalenders en aambeelden aan de slag om het laatste van die mormels van onze gewijde ontbijttafel te weren en uiteraard bij uitbreiding de hele keuken.

Nog een tweede keer voorgehad toen de kuisvrouw onachtzaam de inhoud van het etensbakje in de warme garage in een vuilnisbak goot. Ik ben niet zo voor anti-insect dingen (behalve mijn goede vriend Ti-tox Total die de grootste spin meteen doet dansen en doodvallen... moest ie maar geen spin zijn) maar toen hebben we in die garage twee bussen verdelgers leeggespoten en de deuren en ramen er naartoe moeten sluiten.

PSSSSHHHHHHT

Het is mijn immateriële vriend geworden
Amai, brrrrrrr. Heb één keer iets dergelijks gehad. Ik had een zak droogbrokken staan voor de hond. Maar hij at die niet zo graag dus had ik andere gehaald. Die andere zak stond nog in de kast. Die kleine motjes hadden daar bezit van genomen. Samen met een vriendin hadden we alle keukenkasten gekuist. Ze had die zak droogbrokken weer terug gezet in de kast zonder te weten dat die vol zat met larven van die motjes. Doordat het verplaatst was kwamen ze er ineens allemaal uit. Ze kropen langs mijn keukenkasten en muren.... ik flipte wel toen ik dat zag hoor. Zeker honderd van die larven langs mijn kasten en muren aaarrggghh vreselijk. Sindsdien heb ik een fobie voor die motjes Angstvallig hou ik alles in het oog, volg elk motje, kijk tien keer als ik iets uit de kast haal,...
Ik ga ook zo'n bus insectenverdelger halen. Ben er ook niet echt voorstander van maar het moet wel leefbaar blijven hé
Oud 1 juli 2009, 21:07   #77
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Stom vraagje... ik had het idee dat jij ooit in Antwerpen woonde. Ben ik fout of juist? Indien wel of niet... via PB kan je ook antwoorden als je wil.
Ik heb nooit in Antwerpen gewoond. Eerst in Tielt, toen in Duitsland en daarna in Menen (West-Vlaanderen). Waarom dacht je dat ik in Antwerpen gewoond heb? Kom ik ruimdenkend over misschien hahahaha. Grapje hoor maar West-Vlamingen zijn echt heel bekrompen over het algemeen. Zolang ze niet merken dat je zelf geen West-Vlaming bent is het wel ok en dan zijn ze wel vriendelijk maar anders heb je het zitten hoor; De meesten hier moeten niet veel weten van mensen die geen West-vlamingen zijn.

Laatst gewijzigd door debbie : 1 juli 2009 om 21:08.
Oud 1 juli 2009, 21:16   #78
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit in Antwerpen gewoond. Eerst in Tielt, toen in Duitsland en daarna in Menen (West-Vlaanderen). Waarom dacht je dat ik in Antwerpen gewoond heb? Kom ik ruimdenkend over misschien hahahaha. Grapje hoor maar West-Vlamingen zijn echt heel bekrompen over het algemeen. Zolang ze niet merken dat je zelf geen West-Vlaming bent is het wel ok en dan zijn ze wel vriendelijk maar anders heb je het zitten hoor; De meesten hier moeten niet veel weten van mensen die geen West-vlamingen zijn.
Ik ervaar dat anders. De West-Vlamingen die ik ken (meestal heeft dit te maaken met de sport zijn zeer losse mensen die je moeilijk verstaat).

Ik heb het wel bijna eens aan de stok gehad met een arbitter.
Hij zij: Ge moogt de wapens in pakken. (maar dan in het W-Vlms)
Ik had verstaan: We gaan er ene pakken (dus ik weg naar de kantine)

Ook nog een flauwe anecdote:
Een west-vlaming: Joah, zet u hinder nekere.
Ik: Woar z'n hier die stoeltjes?
Oud 1 juli 2009, 22:10   #79
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Ik ervaar dat anders. De West-Vlamingen die ik ken (meestal heeft dit te maaken met de sport zijn zeer losse mensen die je moeilijk verstaat).

Ik heb het wel bijna eens aan de stok gehad met een arbitter.
Hij zij: Ge moogt de wapens in pakken. (maar dan in het W-Vlms)
Ik had verstaan: We gaan er ene pakken (dus ik weg naar de kantine)

Ook nog een flauwe anecdote:
Een west-vlaming: Joah, zet u hinder nekere.
Ik: Woar z'n hier die stoeltjes?
Het dialect vind ik zalig. Ik hou nu eenmaal enorm van dialecten.
Toen ik hier kwam wonen wilde ik dat dan ook meteen leren en dat lukte enorm goed. Het is eigenlijk vooral de middenklasse die nogal moeilijk doet hier. Ze proberen altijd AN te praten (wat hen niet erg goed af gaat) Hebben ze complexen? Zou kunnen maar in elk geval staan ze enorm negatief tegenover mensen die geen West-vlamingen zijn. Wat de oorzaak ervan is weet ik niet. Maar in elk geval hebben mensen uit Antwerpen, Limburg, .... het hier heel moeilijk. Zelfs leraars doen vaak echt wel dwars.
Oud 1 juli 2009, 22:18   #80
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het dialect vind ik zalig. Ik hou nu eenmaal enorm van dialecten.
Toen ik hier kwam wonen wilde ik dat dan ook meteen leren en dat lukte enorm goed. Het is eigenlijk vooral de middenklasse die nogal moeilijk doet hier. Ze proberen altijd AN te praten (wat hen niet erg goed af gaat) Hebben ze complexen? Zou kunnen maar in elk geval staan ze enorm negatief tegenover mensen die geen West-vlamingen zijn. Wat de oorzaak ervan is weet ik niet. Maar in elk geval hebben mensen uit Antwerpen, Limburg, .... het hier heel moeilijk. Zelfs leraars doen vaak echt wel dwars.
Een west-Vlaamse vriendin zou nu wel niets voor mij zijn, dat gaat er zo net over.
Maar de west-Vlamingen die ik ken zijn op een aantal na allemaal over de 50.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be