Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2009, 21:21   #61
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dewinter riep wel degelijk op tot verklikking bij de politie: http://www.gva.be/antwerpen/vlaams-b...ie-melden.aspx
Ik dacht dat u bedoelde dat ik boerka-gebruik wilde aanmoedigen met het oog op electoraal succes voor het VB.
Daar leek het toch op.

Die oproep van Dewinter is inderdaad "niet netjes", daar kan ik u in volgen.
Boerka's zijn dat echter evenmin.

Ik vind dat FDW dit beter in een ander (groter) kader geplaatst had.

Het is altijd zo sloganesk-opruierig bij die gasten.
Daar heb ik ook wel een probleem mee, en dat heeft mij er tien jaar lang van weerhouden om voor die gasten te stemmen.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 30 juni 2009 om 21:30.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 21:26   #62
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
het vb? bestaat dat nog?

Ik meen te weten dat het VB nog altijd de tweede grootste partij is in Vlaanderen, dus ja, ze bestaan nog.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 21:27   #63
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
weet ik ook wel maar het argument "hoort hier niet thuis" is puur subjectief en brengt niet veel aarde aan de dijk, hé?
Natuurlijk is dit niet subjectief. Het gaat natuurlijk al lang niet meer over dit kledingstuk alleen, maar tevens over wat dat kledingsstuk vertegenwoordigt.

Laatst gewijzigd door system : 30 juni 2009 om 21:28.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 21:32   #64
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wat een gekte, hoe kan je nou zo iemand aangeven, je weet niet eens wie of wat er onder zit!
Vind het wel jammer, ik was al ijverig bezig met mn kantklos-cursus om een gaasje te klossen voor mn spiksplinternieuw boerkaatje - lekker los en luchtig, helemaal naakt onder zo'n tent. Je kan er ook zo makkelijk overal mee kamperen.
??? Lopen die geheel NAAKT onder dat zwart beddelaken ? In principe kan je dus ook met z'n tweetjes onder zo'n dinges kruipen !!
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 21:33   #65
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Elk strafbaar feit moet in theorie aangegeven worden bij de politie.
De vraag is wat de politie ermee doet. Ik veronderstel dat boerka's niet hoog op de prioriteitenlijst staan.
Ik heb horen zeggen dat de politie die boerka's ter plaatse in beslag moesten nemen . Is dat zo ?
Oud 30 juni 2009, 22:07   #66
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Bah. Dat klikgedrag is verwerpelijk!
Tja......

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Het is die nick die ik vandaag rapporteerde.

Voor het geval dat je nu opnieuw gaat ontkennen dat deze uitspraak van jou komt.

http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=22

Laatst gewijzigd door daiwa : 30 juni 2009 om 22:10.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 23:56   #67
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
??? Lopen die geheel NAAKT onder dat zwart beddelaken ? In principe kan je dus ook met z'n tweetjes onder zo'n dinges kruipen !!
Ik weet dat niet - maar ik zou dat toch in elk geval doen - lekker fris en luchtig als't warm is - met 2 kan natuurlijk ook

Kijk sè, helemaal volgens de regels, geen hoofdhaar te zien.

SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 07:36   #68
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
en ik een paar weken geleden 2 stuks in de abdijstraat, maar geen probleem volgens de politie zijn dit enkel 'toeristen'. Volgens diezelfde politie zijn er jaarlijks maar 3 a 4 gevallen (en allemaal toerist) Toch wel straf dan dat ik hiervan 50% tegenkom achter mijn hoek
Iedereen weet dat de Abdijstraat een toeristisch gebied is, hé...Veel toeristen uit Noord Afrika vooral. En die vinden het daar zo tof dat ze nooit meer weggaan. Zijn dat dan nog toeristen , na 10 jaar en meer ?
Oud 1 juli 2009, 07:38   #69
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet dat niet - maar ik zou dat toch in elk geval doen - lekker fris en luchtig als't warm is - met 2 kan natuurlijk ook

Kijk sè, helemaal volgens de regels, geen hoofdhaar te zien.

We had d�*t gedacht van die zogezegd preutse moslima's !
Oud 1 juli 2009, 10:20   #70
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Kan u mij dan het verschil uitleggen tussen verklikken van strafbare feiten op vraag van het VB en verklikken van strafbare feiten op vraag van het CGKR?
Het zijn alletwee uitingen van extremistische verzuurde mens-en maatschappijbeelden waaraan de hedendaagse samenleving kapot gaat.
Absoluut, zowel politiek correct als extreem-rechts werpen een beklemmend deken over de samenleving.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 10:51   #71
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
Absoluut, zowel politiek correct als extreem-rechts werpen een beklemmend deken over de samenleving.
Wat stelt u voor?
Oogkleppen op en verder pappen en nathouden?
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 11:06   #72
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Wat stelt u voor?
Oogkleppen op en verder pappen en nathouden?
Natuurlijk! Zie maar wat er ondertussen in Frankrijk gebeurt nadat die stoute Sarkozy het boerkaverbod heeft uitgevaardigd:

Citaat:
Al-Qa'ida zweert wraak op Frankrijk vanwege burqadebat
woensdag 1 juli 2009

Al-Qa'ida zal 'hoe dan ook' wraak nemen op Frankrijk vanwege uitlatingen over de burqa. Het terroristennetwerk roept alle moslims op tot vergeldingsacties.

We tolereren deze provocaties niet en zullen onze wraak hebben,’ staat te lezen op radicale islamitische websites, melden onder meer de Amerikaanse zender CNN en het Franse persbureau AFP.

De oproep is ondertekend door Abu Musab Abdul Wadud, die zichzelf de 'leider van Al-Qa'ida in Noord-Afrika' noemt.

Gevangenis
De terroristen reageren op het felle debat dat Frankrijk voert over het dragen van burqa's en of dat in strijd is met de Franse wet.

Het kledingstuk is volgens de Franse president Nicolas Sarkozy ‘niet welkom’ in zijn land, omdat het een symbool van onderdrukking van de vrouw is. Een staatssecretaris noemde de burqa een ‘gevangenis’.

(...)

Schaamteloos
Frankrijk ‘voert een schaamteloze oorlog tegen onze zusters die een burqa dragen,’ aldus Al-Qa’ida.

‘Onze moslimbroeders in Frankrijk en in de rest van Europa worden steeds vaker dwarsgezeten door politici en hun constante belediging van ons volk.’

http://www.elsevier.nl/web/10240033/...burqadebat.htm
aiai! FDW! een schaamteloze oorlog! en een constante belediging van de kopvodden! of nee, sorry, dat mogen we niet zeggen zeker, we moeten voor die lappen stof vooral in het stof kruipen en er respectvol de arabische termen voor gebruiken? burqa, niqab.... hijab... want Nederlands kennen ze niet natuurlijk.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 11:18   #73
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Tja......

Voor het geval dat je nu opnieuw gaat ontkennen dat deze uitspraak van jou komt.

http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=22
Al eens van "ironie" gehoord, liefje? Was het emoticon je niet opgevallen in je ijver om Raf weer eens te viseren?

Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 11:45   #74
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
je kan wel melden dat je een zwart spook hebt zien rondwaren in de buurt van het Astridplein bijvoorbeeld.
Het Communistisch Manifest is terug van weggeweest, maar wel in een "modern-linkse", dus voorfeodale variant.
Oud 1 juli 2009, 12:02   #75
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
U lacht ermee maar ik heb toevallig een politiek correcte buurman en die maakt er inderdaad een sport van om de buurt af te gaan, speciaal op zoek naar mogelijke overtredingen op de politiek correcte wetten.
Dat gaat van mensen consequent aangeven als ze op zondag het gras afrijden over het aangeven van mensen die per ongeluk een distel in hun tuin hebben staan tot het eten strooien in mijn wei om na te gaan of ik toevallig geen pluimvee heb loslopen in tijden van vogelgriepquarantaine. Om nog maar eens aan te geven hoe extremisten van elke politieke strekking er toch dezelfde methodes op nahouden.
ik heb er ook zo ene ! doet dat echt met iedereen in de geburen, zonder dat hij ooit ruzie of hinder heeft gehad van wie dan ook.
afval te vroeg buiten? : aangeven !
laat in de nacht thuiskomen met cd aan(geen oorverdovend gedreun), maar portier even open?: aangeven vr nachtlawaai.
hondje met diarhee ; accidentje op trottoir naar gazonperk?: eigenares aangeven!
eerste dag gesneeuwd, s'morgens nog niet vrijgemaakt ? aangeven!

etc etc.

completely whacko. bij de politie kunnen ze er ondertussen al mee lachen, want hij "staat" op zijn recht van aangifteplicht als burger.
en dan te weten dat hij zelf jaren heeft samengeleefd met een illegale oost europese

btw: Dat Fdw zijn lesje nog niet heeft geleerd van de laatste verkiezingen mag duidelijk zijn. Miss dat Demol wel gelijk had.
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 14:00   #76
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Laat die mensen es gerust" pleit Duvelke, terwijl ie in een ander draadje Raf & Cº prijst om hun 'jacht' op dubbelnicks en hun 'strijd' om forummers ge'permban'ned te krijgen
door een kapke te dragen doet ge niemand kwaad
door de sfeer hier te verpesten door persoonlijke aanvallen, posten in het verkeerde fora, flooden, spammen, overtreed je de forumregels.
Die mensen moeten wel bestraft te worden.
een boerka kan je vergelijken met een avatar hier. Die worden ook getolereerd.
Oud 1 juli 2009, 14:05   #77
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik meen te weten dat het VB nog altijd de tweede grootste partij is in Vlaanderen, dus ja, ze bestaan nog.
echt wel niet.
Vb heeft niets te zeggen in vlaanderen
Oud 1 juli 2009, 14:06   #78
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
echt wel niet.
Vb heeft niets te zeggen in vlaanderen
Als het zal moeten van de Wet ga jij als eerste jagen op hoofddoeken, legalistje.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 14:08   #79
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Als het zal moeten van de Wet ga jij als eerste jagen op hoofddoeken, legalistje.
Gelieve die koosnaampjes voor uzelf te houden , aub
net als die insinuaties
Oud 1 juli 2009, 14:12   #80
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
door een kapke te dragen doet ge niemand kwaad
door de sfeer hier te verpesten door persoonlijke aanvallen, posten in het verkeerde fora, flooden, spammen, overtreed je de forumregels.
Die mensen moeten wel bestraft te worden.
een boerka kan je vergelijken met een avatar hier. Die worden ook getolereerd.
Een boerka is een politiek vaandel, een vlag, een symbool dat iedereen duidelijk moet maken dat er van integratie geen sprake is, wel 100 % integendeel. Een slecht voorbeeld voor hier opgroeiende jongeren met vreemde roots, en een uiting van minachting en vijandigheid tegenover het opvangland. En wij hoeven dat niet te tolereren van mensen die in ons land, en dikwijls op ons kosten leven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be