Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2004, 18:40   #61
Patrice
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marco
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zorro
Die weinige keren dat het blok dan is aan het woord mag komen, dan nog laten ze hen niet volledig uitspreken.
Ik zag dat De Gucht veel meer door De Winter onderbroken werd dan omgekeerd. :?
Voor die keer dat FDW op TV komt, wil hij toch wel eens iets kunnen zeggen zeker.

BTW: ik herinner mij nog een dubbelinterview in Ter Zake vorig jaar. De gasten waren Hugo Coveliers en Filip De Winter. FDW ging er weer hevig tegenaan (niet met den Hugo) en Coveliers probeerde hem te onderbreken. FDW liet zich echter niet doen en bleef doorgaan. Op een zeker moment zei Coveliers: "ziet u wel dat u ondemocratisch bent, want u laat me niet uitspreken!?"
Patrice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 18:42   #62
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cyrus_v2000
ROFL
LMAO
LOL

@ topic titel

De Gucht durfde zelfs niet in FDW z'n ogen kijken
Zou ik ook nooit doen! Zo'n bollen... ge zou nog denken da ge onder invloed zijt als ge daar in kijkt...

Soit... Als uw gat afgelachen is zult ge wel weer naar de pot moeten

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 19:14   #63
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
net naar Polspoel & Desmet gekeken.. Lang geleden dat ik Dewinter nog eens bezig had gezien . Ik vind het wansmakelijk hoe hij elke werkelijke discussie uit de weg gaat . Telkens hem iets ten gronde voor de voeten wordt geworpen , probeert hij eronderuit te komen door ofwel op de man te spelen ofwel de discussie op een ander spoor te plaatsen.. Zeer bedenkelijk van niveau maar ongetwijfeld effectief..
volledig mee akkoord.
Wel soms is grappig om zien welke excuus of welke beweegreden hij bovenhaalt bij een nieuwe vraag.
Vaak antwoorden die op totaaaal niets slaan of totaal irrelevant zijn.

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 19:18   #64
Julius C.
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Citaat:
net naar Polspoel & Desmet gekeken.. Lang geleden dat ik Dewinter nog eens bezig had gezien . Ik vind het wansmakelijk hoe hij elke werkelijke discussie uit de weg gaat . Telkens hem iets ten gronde voor de voeten wordt geworpen , probeert hij eronderuit te komen door ofwel op de man te spelen ofwel de discussie op een ander spoor te plaatsen.. Zeer bedenkelijk van niveau maar ongetwijfeld effectief..
volledig mee akkoord.
Wel soms is grappig om zien welke excuus of welke beweegreden hij bovenhaalt bij een nieuwe vraag.
Veelzeggend antwoord moet ik zeggen.
Volgens mij wilt ge meekegelen en hebt ge het programma niet gezien
Julius C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 19:22   #65
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Julius C.
Citaat:

volledig mee akkoord.
Veelzeggend antwoord moet ik zeggen.
Volgens mij wilt ge meekegelen en hebt ge het programma niet gezien
bwa, kheb het wel gezien ze. daarom dat ik ook dat antwoord gaf e.logisch toch?
Of moet ik een antwoord geven in de stijl van filip de winter? Oke, hier is het: de democratie is om zeep, of: Steek mij in de gevangenis, maar ik blijf mijn mening verkondigen.
Is totaal geen antwoord op uw vraag, maar ik zei dat ik ging antwoorden a la de winter e.

Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Oud 24 april 2004, 19:22   #66
Bloxbuster
Banneling

Bloxbuster's schermafbeelding

Standaard

dEWINTER WAS NET EEN dement hysterisch viswijf op de markt en werd
goed uitgelachen door het ander 3-tal, hij werd goed in zijn hemd gezet...
maar zijn optreden getuigt zeker van geen al te hoog IQ of wijsheid,
een stokertje, sloganventje, niets meer... op wat stemmen jullie feitelijk
Bloxbuster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 19:41   #67
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

En als u een voorbeeld nodig hebt met wat ik bedoel dat de winter dingen zegt dat op totaal niets slaat dan geef ik graag dit citaat uit het interview.
Karel zei:" u moet een verschil kennen. De heer de Smet zei: die kutmarokkaantjes die de straat onveilig maken, waar hij enkel en alleen die marokkanen van in zijn straat bedoelt, terwijl u meneer de winter, heel de marokkaanse bevolking over dezelfde kam scheert."

Filip de Winter zijn reactie: Het is een kwestie van vrije meningsuiting =>

Relevant niet waar? Als u denkt: ja, het is relevant, dan moet u weten, het zinnetje "het is een kwestie van vrije meningsuiting" kan u overal op toepassen. Een voorbeeldje? Eet u liever komkommers of tomaten? "Het is een kwestie van vrije meningsuiting". Maar wat bent u nu met dat antwoord. Inderdaad, niets. Net zoals Filip de winter zijn antwoord.

Oud 24 april 2004, 20:03   #68
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser
dEWINTER WAS NET EEN dement hysterisch viswijf op de markt en werd
goed uitgelachen door het ander 3-tal, hij werd goed in zijn hemd gezet...
maar zijn optreden getuigt zeker van geen al te hoog IQ of wijsheid,
een stokertje, sloganventje, niets meer... op wat stemmen jullie feitelijk
Op DE WINTER!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 20:08   #69
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En als u een voorbeeld nodig hebt met wat ik bedoel dat de winter dingen zegt dat op totaal niets slaat dan geef ik graag dit citaat uit het interview.
Karel zei:" u moet een verschil kennen. De heer de Smet zei: die kutmarokkaantjes die de straat onveilig maken, waar hij enkel en alleen die marokkanen van in zijn straat bedoelt, terwijl u meneer de winter, heel de marokkaanse bevolking over dezelfde kam scheert."

Dat is hetgeen de Gucht zegt, maar het Vlaams Blok heeft nog nooit beweert dat ALLE marokanen crimineel zijn. Dat was wel een uitdrukking van Smagge. Alle marokanen uit het zwembad.

Filip de Winter zijn reactie: Het is een kwestie van vrije meningsuiting =>

Relevant niet waar? Als u denkt: ja, het is relevant, dan moet u weten, het zinnetje "het is een kwestie van vrije meningsuiting" kan u overal op toepassen. Een voorbeeldje? Eet u liever komkommers of tomaten? "Het is een kwestie van vrije meningsuiting". Maar wat bent u nu met dat antwoord. Inderdaad, niets. Net zoals Filip de winter zijn antwoord.

En inderdaad, het is een kwestie van vrije meningsuiting, wanneer ik denk dat alle SP&a ers sjoemelaars zijn, dan ben ik fout , maar ik zeg dat de meesten van de top bij de SP&a sjoemelaars zijn, dan is dit mijn mening welke gestoeld is op de bewijzen welke er zijn. En dat is vrije meningsuiting, en nog correct ook!
Oud 24 april 2004, 20:13   #70
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

[quote="fernand"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door justme
.....Elk antwoord van De Winter is propaganda, want hij heeft zijn Partijstandpunten verdedigd. Hoe kan men dan geen propaganda voeren.
De Winter is niet veroordeelt voor racisme, het zijn de VZW van het Vlaams Blok die veroordeelt zijn.
....
Nu gaat ge nog zeggen dat onze Filip niets te maken heeft met de VB VZW ???...Uw Filip is juist het racistisch breintje achter het blok zeker....
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 21:13   #71
Stefanie
Minister-President

Standaard

Deze keer hebben ze Filip wel laten uitspreken, vind ik. Hij werd nauwelijks onderbroken. Hij heeft zijnen uitleg kunnen doen op VTM. Heb enorm moeten lachen toen hij de uitschuivers van Coveliers en Leduc noemde en toen noemde hij Smaghe en vroeg of Karel De Gucht die nog kende. En dan zijn citaat uit de burgermanifesten van Guy. Heel goed.

Wel eigenaardig was dat hij dat éne citaat dat van het Vlaams blok zou zijn over het randje vond.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 21:29   #72
fernand
Europees Commissaris

Standaard

[quote="neruda"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand

Nu gaat ge nog zeggen dat onze Filip niets te maken heeft met de VB VZW ???...Uw Filip is juist het racistisch breintje achter het blok zeker....
U moet wel werkelijk eens de fictie van de waarheid onderscheiden.
De VZW zijn MOMENTEEL, veroordeelt. En niet eeb Filip De winter of een Annemans.
Na 12 mei zal U teru even moeten wachten om te vertellen dat de VZW rasistich is. Dan gaat namelijk het proces in casatie. En dan mag U terug niet meer spreken over het BLOK is rasistich. Alles wordt dan terug opgeschort tot NA de uitspraak van Casatie. Of ge dat nu graag hebt of niet.
Oud 24 april 2004, 23:49   #73
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf

Zeer accurate analyse, Kaiser! Daar ben ik het volmondig mee eens!
En dan zijn jullie degene die altijd klagen over veralgemening.
Dus jullie twee menen echt wat jullie hier posten? Dat 700.000 mensen en in juni heel wat meer nog allemaal zot of bezopen zijn?
Yep.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Amaj over rascisten gesproken...ik denk dat je gelijk hebt dat belgen rascisten zijn.
Zijn Vlaams Blokkers dan een ander "ras"?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2004, 08:52   #74
cyrus_v2000
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cyrus_v2000
ROFL
LMAO
LOL

@ topic titel

De Gucht durfde zelfs niet in FDW z'n ogen kijken
Zou ik ook nooit doen! Zo'n bollen... ge zou nog denken da ge onder invloed zijt als ge daar in kijkt...

Soit... Als uw gat afgelachen is zult ge wel weer naar de pot moeten
Hihi, true

Vond het gewoon opvallen dat De Gucht altijd oogcontact vermeed (ook met de interviewers en camera trouwens).

btw. Aan de mensen die willen lullen over racisme, leer het eerst een keer juist schrijven aub

cyrus_v2000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2004, 09:15   #75
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben het met je volledig oneens. Hij is een doorgewinterde debatteur.

Waarom denk je anders dat men hem nagenoeg nergens laat meepraten in de media. Nooit met de grote mannen van de traditionele partijen, nooit in debat over een ernstig onderwerp. Omdat men weet dat hij beter is dan de alle andere samen.

Nu er een vonnis van racisme is gekomen na een politiek schijnproces, probeert men hem in zijn hempje te zetten. Polspoel, Desmet en De Gucht samen. En toch kwam Dewinter er goed uit. Want wat blijkt? Het gaat inderdaad over de vrije meningsuiting, en over een hetze tegen een partij. Want zowel Desmet als De Gucht hebben ergere taal gebruikt tegen andere mensen.

Ik geloof nog steeds dat de houding van de traditionele politici en de media verkeerd is (reeds decennia lang), en dat het Blok daar nog altijd steeds meer sympathie voor krijgt. Want de Vlamingen zijn geen dupe. Ze beseffen absoluut wat hier gaande is, alle pogingen tot verdraaiing vanwege de traditionele politici en de media ten spijt.

Neem mijn voorbeeld. Op dit forum weten de meeste dat ik rechtsdenkend ben, maar zeer kritisch ten opzichte van de oplossingen die door het Vlaams Blok worden voorgesteld. Ik ben ondanks mijn ontevredenheid toch trouw gebleven aan de VLD.

Voor het eerst overweeg ik ernstig om toch maar op het Blok te stemmen op 13 juni. Om te laten blijken dat het voor mij op deze manier niet kan. Het zijn de problemen die moeten worden opgelost, en men pakt de vertolker ervan hard aan om hem het zwijgen op te leggen.
Oud 26 april 2004, 09:39   #76
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

tot in het heropvoedingskamp antoon.

't kan daar nog leuk worden. zouden we daar mogen zeggen wat we denken ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2004, 09:45   #77
jeanblanquart
Schepen

Standaard

Heb enkel ejaren geleden al gedebateerd (in Antwrpen notabene) met FDW en enkele anere volksvertegenwoordigers (Agelev, SP, CVP.. partijen die overigens niet mee rbestaan, lol!): het thema was drugs (uiteraard...) en ik heb me goed geamuseerd omdat ik eerst aantoonde dat ALLE paretijen dezelfe mening hadden als het BLOK (niet qua verpakking wel qu inhoud, en dat is nog steeds zo...) wat de meeste sprekers witheet van woede deed worden (maar uiteraard konden zij NIETS tegen deze visie inbrengen, temeer ze ook duidelijk in mijn doctoraat staat!!!).. FDW glunderde.. en trapte in de val want daarna liet ik zien hoe surrealistisch de oorlog aan de drugs eigenlijk was.. gevolg: de sprekers wisten niet meer wat te doen en raakten verstrikt in allerlei onzinninge uitspraken.

Conclusies: FDW kan even goe dof even slecht debatteren als de meeste andere politici, omdat zij ove rveel thema's gewoon NIETS afweten maar wat zitten te demagogiseren...

Zelfs Tobback heb ik al eens klein gekregen (in een SP-jongerendebat overigens!)...

De enige echt goede debatteur tot dusver was Frans Lozie (wijlen Agalev)...

"I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha)
jeanblanquart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2004, 09:47   #78
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Als de Jean spreekt over drugs dan zwijgen iedereen...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2004, 09:51   #79
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeanblanquart
Heb enkel ejaren geleden al gedebateerd (in Antwrpen notabene) met FDW en enkele anere volksvertegenwoordigers (Agelev, SP, CVP.. partijen die overigens niet mee rbestaan, lol!): het thema was drugs (uiteraard...) en ik heb me goed geamuseerd omdat ik eerst aantoonde dat ALLE paretijen dezelfe mening hadden als het BLOK (niet qua verpakking wel qu inhoud, en dat is nog steeds zo...) wat de meeste sprekers witheet van woede deed worden (maar uiteraard konden zij NIETS tegen deze visie inbrengen, temeer ze ook duidelijk in mijn doctoraat staat!!!).. FDW glunderde.. en trapte in de val want daarna liet ik zien hoe surrealistisch de oorlog aan de drugs eigenlijk was.. gevolg: de sprekers wisten niet meer wat te doen en raakten verstrikt in allerlei onzinninge uitspraken.

Conclusies: FDW kan even goe dof even slecht debatteren als de meeste andere politici, omdat zij ove rveel thema's gewoon NIETS afweten maar wat zitten te demagogiseren...

Zelfs Tobback heb ik al eens klein gekregen (in een SP-jongerendebat overigens!)...

Je merkt dat ook in de foumsessie. En daar krijgen politici nochtans de tijd om te reageren. Toch slagen er de meeste niet in een treffend antwoord te geven, laat staan dat ze de vraag al begrijpen.
U mag altijd de vragen en replieken op dit forum eens analyseren !
Oud 26 april 2004, 10:02   #80
jeanblanquart
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeanblanquart

Je merkt dat ook in de foumsessie. En daar krijgen politici nochtans de tijd om te reageren. Toch slagen er de meeste niet in een treffend antwoord te geven, laat staan dat ze de vraag al begrijpen.
U mag altijd de vragen en replieken op dit forum eens analyseren !
inderdaad; politici zijn gewoon demagogen die overloos lullen over niets, ofwel zo technisch doen dat iedereen beaat zwijgt... En dat is het probleem; in België zijn de mensen veel te braaf.

"I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha)
jeanblanquart is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be