Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2009, 13:43   #61
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal Bekijk bericht
Ik lees dit hier allemaal zeer graag. Bij mijn weten voert de ambtenaar enkel uit wat hem opgelegd wordt ( door de politiek) Ik zie dat hier verschillende keren op de ambtenaren gekapt wordt. Ikzelf ben geen ambtenaar maar heb er wel verschillende in mijn vriendenkring. Volgens sommige moeten de ambtenaren verdwijnen. Laat alles maar privatiseren. Ik hou mijn hart vast als dat gebeurd. Een schoon voorbeeld is de autokeuring. Ze mogen bepalen of wagen al dan niet op de weg mogen. Wel ze krijgen een bepaald quota dat ze moeten afkeuren (toevallig iemand die daar werkt uit mijn vriendenkring waarvan ik het weet). Zelf heb ik al een aantal keren een rode kaart gekregen. Ik rijd een aantal dagen met die wagen zonder ik iets aan het euvel laat werken ( laat het wel nakijken of er effectief een probleem is). Ik laat herkeuren en blijkbaar was het euvel verholpen. Kassa Kassa.
Dan spreken we nog niet over de ziekteverzekering. Ik ben volledig mee akkoord dat er een aantal mensen zijn die ervan profiteren en die moeten er volgens mij uit. In Amerika is het allemaal beter. Daar moet je een privé-verzekering hebben. Als je een aantal jaren in een bepaalde buurt gewoond hebt, waar relatief veel verkeer is, en je krijgt na 20 jaar erna kanker heb je kans dat er door de verzekering niet tussen gekomen wordt. Daar zijn zelfs mensen in dienst genomen om de "zieke" persoon zijn verleden of gelijk welk een piste uit te spitten om toch maar de behandelingen niet te moeten betalen.
Over de wedden gesproken. Hoeveel mensen (administratieve functie)verdienden in de privé €1089,84 netto in de maand augustus 2007 (alle eventuele bijkomende premies erin)? Dit is van iemand in een niveau C.
En dan heb ik nog niets gezegd over het feit dat tot voor kort een aantal ambetantenaren hun eigen PC meebrachten om toch makkelijker te werken.
Dat is een discussie niet ter zake:
de ziekteverzekering is een PRIVé sector, de volledige productie van ziekenzorgdiensten is geprivatiseerd (artsen, apothekers, kinesisten, zelfs ziekenhuizen). Wat is er niet privé... de 'doorsluizing' van het RIZIVbudget in derdebetaler voor 80% en dan in honoraria voor de artsen, en de ledenadministratie
Neem van mij aan als je de ledenadministratie in aanbesteding zou stoppen, en de dienst van uitbetaling zou automatiseren dat je feitelijk geen ziekenfondsen zou nodig hebben. Ik zou niet weten wat voor toegevoegde waarde ze scheppen tenzij als een groto parasiet met een immense lobbymacht ('want personeel genoeg om al de door haar gelobbyde wetjes in te vullen) het parlement en de dossiers warm maken voor haar dada's...

Neem van mij maar aan dat de ziekenfondsen NIETS uitbetalen moest het van hen afhangen... ze zijn zo hypocriet om in uw aangezicht aan de klant de indruk te geven dat ze OZO sociaal zijn maar feitelijk kijk maar eens naar alle UITZONDERINGSKES en REGELKES wanneer je iets terugbetaald krijgt... dan weet je genoeg; ze zijn er juist om u de INDRUK te geven dat ze u iets gaan uitbetalen... Volgens mij zou een privébedrijf dat allemaal 10 keer efficienter en goedkoper doen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2009, 13:49   #62
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb je uiteraard eveneens in de privé. in mijn omgeving hebben we er eveneens ze een aantal.
maar niet voor het leven benoemd en dezelfde voordelen van gepriviligieerde burgers.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2009, 15:34   #63
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In 2007 had betrokkene 11 jaar dienst. Volgens mij geen beginner.
Ik ben volledig akkoord dat zijn pensioen iets hoger is. Teminste als hij er lang genoeg van kan genieten. In de prive heeft men gedurende 25-30 jaar dienst meer verdiend maar en wordt het pensioen geplafoneerd. Wij hebben dan nog een groepsverzekering wat zij eveneens niet hebben.
Akkoord, 11 jaar dienst is geen beginner (nu ook wel niemand einde loopbaan, maar toegegeven heb mij hier wat vergalopeerd).
Een bijkomend probleem, wat de pensioenen betreft, is wel dat gans het systeem uitgedokterd is, op een moment dat de mensen, nog hooguit enkele jaren van hun pensioen konden genieten. Nu is dat al meer, enkele decennia.
Nu, een groepsverzekering heeft wel niet iedereen. En zij die er één hebben, staan er al een stuk beter voor. Maar zelfs dan nog, zullen ze de perekwatie missen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2009, 21:09   #64
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Akkoord, 11 jaar dienst is geen beginner (nu ook wel niemand einde loopbaan, maar toegegeven heb mij hier wat vergalopeerd).
Een bijkomend probleem, wat de pensioenen betreft, is wel dat gans het systeem uitgedokterd is, op een moment dat de mensen, nog hooguit enkele jaren van hun pensioen konden genieten. Nu is dat al meer, enkele decennia.
Nu, een groepsverzekering heeft wel niet iedereen. En zij die er één hebben, staan er al een stuk beter voor. Maar zelfs dan nog, zullen ze de perekwatie missen.
De levensverwachting is idd veranderd. Ik denk als je twee mensen neemt die tot zijn 75ste blijft leven. De een in de privé, die dus een hoger loon heeft tijdens zijn actieve dienst en een ambtenaar die "uitgesteld" loon heeft na zijn actieve dienst. de persoon in de privé zal op zijn 75ste toch meer verdiend hebben. Personen uit de privé kunnen meer inbreng doen om aan pensioensparen te doen.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2009, 21:11   #65
Den Bal
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
maar niet voor het leven benoemd en dezelfde voordelen van gepriviligieerde burgers.
Welke voordelen?
De periode dat de ambtenaar moeilijk ontslagen kon worden is verleden tijd.
Oud 10 juli 2009, 06:53   #66
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
De een in de privé, die dus een hoger loon heeft tijdens zijn actieve dienst .
Maak dit eens hard. Heb je een idee wat een beginnend ingenieur vandaag verdient in de privé en aan de staat ? En vergelijk daarbij ook eens het aantal uren dat daarbij door beiden gepresteerd wordt. Inclusief onvergoede overuren.
Oud 10 juli 2009, 07:05   #67
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is de machteloosheid van onze politici, altijd maar proberen te scoren bij het publiek, maar nooit maatregelen met visie nemen.

Tenzij als he tslecht gaat zoals nu, kunnen we misschien hopen op een 'change'
Oud 10 juli 2009, 07:06   #68
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke voordelen?
ho, het administratief weefsel zit doorspekt van die luxepoezen die vastbenoemd en usurpatisch regeren over hun dienst.
Oud 10 juli 2009, 15:42   #69
Den Bal
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ho, het administratief weefsel zit doorspekt van die luxepoezen die vastbenoemd en usurpatisch regeren over hun dienst.
Zoals ik daarjuist reeds schreef: De tijd dat de ambtenaar bijna een moord moeten plegen voordat ze hem ontslagen is voorbij. Stuk voor stuk gaan de "vast"benoemde profiteurs eruit. Wie niet rendeert mag de zaak ook verlaten.
Of bedoel je de ambtenaren die geen hospitalisatieverzekering hebben van hun WG? Van de ambtenaren die geen premie volgens CAO 90 krijgen? (Dit zijn 2 voorbeelden die wij in onze (privé)firma wel hebben. Van de ambtenaren die geen leasing voertuig hebben die ze ook tijdens de privé-uren mogen gebruiken?
Van de ambtenaren die bij hun werkgever geen enkele minuut in het zwart kunnen werken? Ik heb hier enkele berichten ervoor eveneens een voorbeeld gegeven van iemand die toen 11 jaar dienst had in een schijf C. Ze hebben nogal een luxe en een dik loon met veel voordelen die ambtenaren.
Oud 10 juli 2009, 15:50   #70
Den Bal
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Maak dit eens hard. Heb je een idee wat een beginnend ingenieur vandaag verdient in de privé en aan de staat ? En vergelijk daarbij ook eens het aantal uren dat daarbij door beiden gepresteerd wordt. Inclusief onvergoede overuren.
Ik spreek van iemand in een niveau C. Bij mijn weten is dit een laag niveau van de ambtenaren te vergelijken met een gewoon bediende in de privé. In het begin zal een inginieur mogelijk iets minder verdienen maar op termijn zal dit volgens mij veranderen.
Oud 10 juli 2009, 16:18   #71
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
In het begin zal een inginieur mogelijk iets minder verdienen maar op termijn zal dit volgens mij veranderen.
Dat ging op tot in de jaren 90. Sindsdien zakten de salarissen in de privé terwijl die aan de staat ongemoeid bleven. Uiteraard is er een verschil van sector tot sector.
Oud 10 juli 2009, 20:03   #72
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke voordelen?
Allé, om het eenvoudig te stellen. Gaan de ambtenaren morgen akkoord gaan, als het ambtenarenstatuut wordt afgeschaft (alle werknemersstatuten, ttz arbeiders/bedienden/ambtenaren vervangen door één stelsel, dit van werknemer).
En hoeveel vastbenoemde ambtenaren, zijn er het afgelopen jaar ontslagen ?
Oud 10 juli 2009, 20:30   #73
Den Bal
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Allé, om het eenvoudig te stellen. Gaan de ambtenaren morgen akkoord gaan, als het ambtenarenstatuut wordt afgeschaft (alle werknemersstatuten, ttz arbeiders/bedienden/ambtenaren vervangen door één stelsel, dit van werknemer).
En hoeveel vastbenoemde ambtenaren, zijn er het afgelopen jaar ontslagen ?
Ik denk dat een groot deel van de ambtenaren daar geen probleem zullen hebben (met uitzondering van de mensen die relatief dicht bij hun pensioen staan of reeds veel jaren anciënniteit hebben) welteverstaan moet hun loon (en voordelen) dan te vergelijken zijn met een gelijkaardige functie. (ambtenaren bij financiën kunnen dat heel goed vergelijken)
Hoeveel er vorig jaar ontslagen zijn kan ik niet zeggen. Ik hoor wel, van een aantal ambtenaren in mijn vriendenkring, dat er toch ontslagen vallen. Een tiental jaren terug was dat niet denkbaar.
Oud 10 juli 2009, 23:16   #74
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke voordelen?
Uitgezonderd de vastbenoemden natuurlijk,en die zijn er méér dan U denkt.....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 23:23   #75
vanla
Vreemdeling

vanla's schermafbeelding

Standaard

Allee lekker verder met de kernenergie tot er eentje boem zegt dan zijn we van een heleboel problemen af.
vanla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 10:41   #76
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat een groot deel van de ambtenaren daar geen probleem zullen hebben (met uitzondering van de mensen die relatief dicht bij hun pensioen staan of reeds veel jaren anciënniteit hebben) welteverstaan moet hun loon (en voordelen) dan te vergelijken zijn met een gelijkaardige functie. (ambtenaren bij financiën kunnen dat heel goed vergelijken)
Hoeveel er vorig jaar ontslagen zijn kan ik niet zeggen. Ik hoor wel, van een aantal ambtenaren in mijn vriendenkring, dat er toch ontslagen vallen. Een tiental jaren terug was dat niet denkbaar.
Denk toch dat het een paar zeldzame uitzonderingen zullen zijn, stukken minder dan in de privé (en vergeet niet dat het dan nog een inhaaloperatie was - jarenlang heeft men niet kunnen ontslagen, in zoverre dat men nu vastbenoemde wel kan ontslagen - in elk geval, ne topambtenaar degraderen is kwasi onmogelijk, en veronderstel dat dit op lagere niveaus ook zo is). Maar de vraag blijft, hoeveel vastbenoemde ambtenaren zijn het laatste jaar ontslagen ?
Wat het eerste betreft, zullen we de reactie van de ambtenaren wel afwachten, als de regering, ten einde raad, voorstelt om toch maar iets te wijzigen aan het ambtenarenstatuut. Veronderstel dat het land dan te klein gaat zijn.
En denkt ge nu werkelijk dat alle ambtenaren van financien in de privé, meer zouden verdienen. Een paar hooggeplaatste uitzonderingen, omdat belastingsontduiking nu eenmaal loont, en de kennis van uw tegenstander hier zeer belangrijk is.
Oud 11 juli 2009, 10:43   #77
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanla Bekijk bericht
Allee lekker verder met de kernenergie tot er eentje boem zegt dan zijn we van een heleboel problemen af.
Goedkope paniekzaaierij.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be