![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de ziekteverzekering is een PRIVé sector, de volledige productie van ziekenzorgdiensten is geprivatiseerd (artsen, apothekers, kinesisten, zelfs ziekenhuizen). Wat is er niet privé... de 'doorsluizing' van het RIZIVbudget in derdebetaler voor 80% en dan in honoraria voor de artsen, en de ledenadministratie Neem van mij aan als je de ledenadministratie in aanbesteding zou stoppen, en de dienst van uitbetaling zou automatiseren dat je feitelijk geen ziekenfondsen zou nodig hebben. Ik zou niet weten wat voor toegevoegde waarde ze scheppen tenzij als een groto parasiet met een immense lobbymacht ('want personeel genoeg om al de door haar gelobbyde wetjes in te vullen) het parlement en de dossiers warm maken voor haar dada's... Neem van mij maar aan dat de ziekenfondsen NIETS uitbetalen moest het van hen afhangen... ze zijn zo hypocriet om in uw aangezicht aan de klant de indruk te geven dat ze OZO sociaal zijn maar feitelijk kijk maar eens naar alle UITZONDERINGSKES en REGELKES wanneer je iets terugbetaald krijgt... dan weet je genoeg; ze zijn er juist om u de INDRUK te geven dat ze u iets gaan uitbetalen... Volgens mij zou een privébedrijf dat allemaal 10 keer efficienter en goedkoper doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een bijkomend probleem, wat de pensioenen betreft, is wel dat gans het systeem uitgedokterd is, op een moment dat de mensen, nog hooguit enkele jaren van hun pensioen konden genieten. Nu is dat al meer, enkele decennia. Nu, een groepsverzekering heeft wel niet iedereen. En zij die er één hebben, staan er al een stuk beter voor. Maar zelfs dan nog, zullen ze de perekwatie missen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Maak dit eens hard. Heb je een idee wat een beginnend ingenieur vandaag verdient in de privé en aan de staat ? En vergelijk daarbij ook eens het aantal uren dat daarbij door beiden gepresteerd wordt. Inclusief onvergoede overuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenzij als he tslecht gaat zoals nu, kunnen we misschien hopen op een 'change' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ho, het administratief weefsel zit doorspekt van die luxepoezen die vastbenoemd en usurpatisch regeren over hun dienst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Of bedoel je de ambtenaren die geen hospitalisatieverzekering hebben van hun WG? Van de ambtenaren die geen premie volgens CAO 90 krijgen? (Dit zijn 2 voorbeelden die wij in onze (privé)firma wel hebben. Van de ambtenaren die geen leasing voertuig hebben die ze ook tijdens de privé-uren mogen gebruiken? Van de ambtenaren die bij hun werkgever geen enkele minuut in het zwart kunnen werken? Ik heb hier enkele berichten ervoor eveneens een voorbeeld gegeven van iemand die toen 11 jaar dienst had in een schijf C. Ze hebben nogal een luxe en een dik loon met veel voordelen die ambtenaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Gouverneur
|
![]() Ik spreek van iemand in een niveau C. Bij mijn weten is dit een laag niveau van de ambtenaren te vergelijken met een gewoon bediende in de privé. In het begin zal een inginieur mogelijk iets minder verdienen maar op termijn zal dit volgens mij veranderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Dat ging op tot in de jaren 90. Sindsdien zakten de salarissen in de privé terwijl die aan de staat ongemoeid bleven. Uiteraard is er een verschil van sector tot sector.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoeveel vastbenoemde ambtenaren, zijn er het afgelopen jaar ontslagen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hoeveel er vorig jaar ontslagen zijn kan ik niet zeggen. Ik hoor wel, van een aantal ambtenaren in mijn vriendenkring, dat er toch ontslagen vallen. Een tiental jaren terug was dat niet denkbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Vreemdeling
|
![]() Allee lekker verder met de kernenergie tot er eentje boem zegt dan zijn we van een heleboel problemen af.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat het eerste betreft, zullen we de reactie van de ambtenaren wel afwachten, als de regering, ten einde raad, voorstelt om toch maar iets te wijzigen aan het ambtenarenstatuut. Veronderstel dat het land dan te klein gaat zijn. En denkt ge nu werkelijk dat alle ambtenaren van financien in de privé, meer zouden verdienen. Een paar hooggeplaatste uitzonderingen, omdat belastingsontduiking nu eenmaal loont, en de kennis van uw tegenstander hier zeer belangrijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |