Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2009, 15:12   #61
Zoom
Partijlid

Zoom's schermafbeelding

Standaard

Mijn café serveert geen verse soep met sandwichkes meer in de toekomst.

Nu kan ik 10m gaan wandelen voor een (veel gezondere) bicky te gaan eten, die ook nog eens 2€ duurder is.

Ik ben de enige van mijn vriendengroep die niet rookt, dus ook een algemeen rookverbod zal mijn uitgaansleven er niet meteen prettiger op maken... ik kijk al uit naar een hele winter buitenstaan.

En nee, ik ben niet verplicht mee te gaan, maar om als enigste van de 6 de anderen verplichten om niet te gaan roken vind ik ook grote zever (of alleen binnen blijven zitten, minstens even zo fijn!).
Zoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 16:35   #62
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Eindelijk gaan de café's zich terug bezighouden met hun "stiel" waar ze goed in zijn, namelijk pinten tappen ! Driewerf hoera !

en laat ze alstublief stoppen met eten te serveren, de kwaliteit trekt op géén kl*ten en de prijs daar slaat ge meestal van achterover op uwe stoel !

k'ben zeer blij dat het einde in zicht is van de "brasserie-keuken" waar ge voor potten&pakken of diepvries&c° evenveel moet dokken als voor een met vakmanschap goed en vers klaargemaakt plake in een écht "restaurant" !

ze kunnen voor mijn part niet rap genoeg stoppen met eten te vermoosen zodanig dat ze zich ten volle kunnen storten op het tappen van frisse pinten en het roken ven ganse fardes sigaretten !
Oud 10 juli 2009, 17:25   #63
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
De meeste slachtoffers van longkanker zijn kellners in de horeca...
(I rest my case)
Kelners die zelf ook roken misschien?
Oud 10 juli 2009, 17:31   #64
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij staat vrij septisch tegenover de medische wereld.

Maar als je het spek aan je kloten zoudt krijgen, dan zal je wel je lot volledig in hun handen leggen.
Ik heb reden genoeg om vrij sceptisch te staan tegenover de medische wereld maar die ga ik hier nu niet posten (en wees gerust, ze hebben niks met sigaretten te maken). Ik zal alvast al een waargebeurd voorbeeld geven: mijn grootmoeder zou nu ongeveer 30 jaar dood zijn geweest als we haar lot in handen van de medische wereld hadden gelegd.

Als ik ooit kanker moest krijgen zal ik tenminste niet zo laf zijn om de schuld daarvan op anderen te steken. Als ge gezond wilt leven, ga dan in een quarantaine wonen maar laat de mensen die normaal willen leven met rust.
Oud 10 juli 2009, 17:37   #65
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aldous Bekijk bericht
Ivm rookverbod in café's vind ik dat we best naar een systeem van licenties gaan. De overheid veilt dan licenties (bv. 1 licentie per twee café's), waardoor in die café's mag gerookt worden. Als een rookverbod werkelijk een economisch probleem zou zijn voor de café's dan zullen ze wel geld willen geven aan een licentie. De rokers zijn tevreden, want er zullen nog café's zijn waar ze mogen roken. De niet-rokers zijn ervan verzekerd dat minstens de helft van de café's rookvrij zijn. De cafébazen hebben de keuze tussen rookvrij of niet-rookvrij zijn, hoewel daar een prijs aan verbonden is. De staat, die wint er geld bij.
Geen slecht idee maar de anti-rokers zullen hiermee niet tevreden zijn. Zij willen namelijk OVERAL kunnen binnenstappen zonder met sigarettenrook hoeven geconfronteerd te worden. Kijk maar naar hun leuke mogelijke scenario's van "als ik met mijn dochterke aant fietsen ben en een lekke band krijg en het dichstbijzijne café binnenstap en dat is dan toevallig een rokerscafé dan moet mijn arm dochterke die vuile rook inademen, oh de horror!"

Kijk maar naar de treinen, ze hadden dat mooi opgelost door 1 wagon vrij te houden waar gerookt mag worden maar de anti-rokers wilden perse alle wagons rookvrij maken, idem met die rokerslokalen op de werkvloer; ze zouden daar tijdens een gijzeling wel eens kunnen in opgesloten worden...
Vraag mij niet wie hier onverdraagzaam is.
Oud 10 juli 2009, 18:44   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
...

Indien u wordt gedwongen om in een café aanwezig te zijn waar er rook is, tegen uw wil in, raad ik aan dat je zo snel mogelijk de bevoegde autoriteiten waarschuwt in plaats van je tijd te verdoen op een internetforum.
Met raad van de kwaliteit zoals jij die hier geeft, raad ik je aan om zo snel als mogelijk een voor mentale gezondheid bevoegde arts te raadplegen. Een opname zal dan waarschijnlijk zijn.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 21:36   #67
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Met raad van de kwaliteit zoals jij die hier geeft, raad ik je aan om zo snel als mogelijk een voor mentale gezondheid bevoegde arts te raadplegen. Een opname zal dan waarschijnlijk zijn.
Ik heb ook al zo'n tijdje door dat er kosten zijn aan die man. We beschermen hem best tegen zichzelf door hem minzaam wandelen te sturen. Er zijn vast wel andere fora waar hij beter tot zijn recht kan komen.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be