![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat vindt u van het document? | |||
Goed |
![]() ![]() ![]() |
21 | 44,68% |
Slecht |
![]() ![]() ![]() |
26 | 55,32% |
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U lijdt aan grootheidswaanzin, en als het dat niet is is het gewoon "waanzin". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() wetgevingen zijn onveranderlijk?
soit, je wenst geen inhoudelijk debat aan te gaan. liever beledigingen rondsturen of belachelijke insinuaties (zoals rotterdammer). elk excuus is maw goed. geef nu eens 1 voordeel voor zo'n fusie ipv die 3 drogredenen. Zou dat mogelijk zijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
en met de wijzigingen die we hebben gedaan, blijft Vlaams geld in Vlaanderen muv dat een klein deel gaat naar de federale regering (met beperkte bevoegdheden) om haar werk te doen. Laatst gewijzigd door Shadowke : 15 juli 2009 om 14:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Toen ik naar Duitsland verhuisde heb ik me van mijn negatieve Duitsers-beeld dat gebaseerd was op Amerikaanse oorlogsfilms, vakantie-gedrag van Ruhrpottduitsers aan de Noordzeekust en de verhalen via school en je familie-omgeving, hevig moeten ontworstelen. Dat heeft enkele jaren geduurd. Nu heb ik hier mijn rust gevonden, hoewel de Nederlanden nog altijd mijn thuisland is en ik het lotgevallen van het land altijd zal willen blijven volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan U verzekeren dat de mensen die dit forum frequenteren bestaat uit een grote meerderheid die België liever kwijt dan rijk zijn. De gewone vlaamse bevolking heeft heel wat minder onafhankelijkheidsdrift dan wat hier op dit forum leeft.... U hoeft me niet te geloven en het zal me worst wezen of U sprookjesprins Shadowke gelooft, maar wat hij als "het verhaal van de meerderheid" verkoopt in feite alleen het "verhaal van zichzelf" is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
de meeste Vlamingen die veel naar Nederland gaan en er vrienden/familie hebben, hebben geen vooroordelen. typisch Belgiscistisch (extreem-flaminganten zijn verkapte belgiscisten): alles wat onbekend is, is onbemind. ipv Nederland te bestuderen of dat wel allemaal klopt en desnoods beetje te bevragen zoals ik heb gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U kletst flagrant uit uw nek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() je kletst nog harder uit je nek alsof nog geen 10 % van de Vlaamse bevolking voor Vlaamse onafhankelijkheid is.
Laatst gewijzigd door Shadowke : 15 juli 2009 om 14:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het zijn er zeker veel minder dan 50%. En als er dan een meerderheid zou bestaan voor een onafhankelijk vlaanderen, hoeveel van die mensen willen dan de Hollanders hun gat gaan likken denk je ? Wees toch eens realist, U stelt zich ontzettend aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Vlaanderen op zich is toch ook multicultureel?
iedere stad/streek heeft haar eigen dialect en cultuur. alleen moet deze beschermd worden tegen de vele invloeden van buitenaf. Laatst gewijzigd door Shadowke : 15 juli 2009 om 14:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
daarin zal Holland een eigen deelstaat krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ok, VLaams geld blijft in Vlaanderen en wat is daar dan het voordeel van of de meerwaarde tov een onafhankelijk vlaanderen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
nog duurdere consumptieprijzen? nog hogere belastingen? Laatst gewijzigd door Shadowke : 15 juli 2009 om 14:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Overigens �*s dat voor Henri1 en andere vrolijke nummers op dit forum natuurlijk geen reden om hier zo benepen en schamper te reageren, ondersteund door stuitende (anti-hollandse) vooroordelen, die met realiteit in ieder geval helemaal niks te maken hebben. Het gebrek aan argumenten, die men jou toeschrijft, kan hen net zo goed verweten worden. Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 15 juli 2009 om 14:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en waarom zouden die duurder of hoger zijn??
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |