Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2009, 12:12   #61
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat hoeven we niet te doen, .
Dus een contradictio in terminis die elke verdere verspilling van energie redundant maakt.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2009, 12:57   #62
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Dank u, zegt dat dan tegen die soort scholen en werkgevers. ; -)

Dat kan best en er zullen er zeker bij zijn die dat vanuit hun eigen ideologische en identitaire motieven daarvoor kiezen. Maar als je daarvoor kiest ,en iedereen is daar vrij in, moet men ook leren de consequenties van uw daden te aanvaarden, en daar wringt het schoentje. Als een punker met hanenkam en oorringen solliciteert voor een job als vertegenwoordiger zal hij ook nul op het rekwest krijgen. Nog nooit heb ik die horen roepen racist omdat hij weet dat zijn uiterlijk vertoon hem beperkt op de arbeidsmarkt. Of een recent voorbeeld dat sterrenmeisje met haar 53 sterrentatoo's, een journalist vroeg haar of ze ooit nog een job zou vinden? Ze had tenminste de eerlijkheid om te zeggen nee. Werkgevers als zelfstandigen hebben nu eenmaal de vrijheid op eigen criteria om iemand wel of niet aan te nemen. De meesten zijn niet opgezet met personen die op die manier hun identiteit, religie en groepsgeest etaleert. En dit heeft niets te maken met racisme want met een bepaalde huidkleur of fysiologische kenmerken wordt men geboren en ligt volledig buiten de vrije wil van de persoon in kwestie.
Oud 20 juli 2009, 13:02   #63
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus een contradictio in terminis die elke verdere verspilling van energie redundant maakt.
Uit uw poging tot antwoord begrijp ik dat u een discussie ten gronde niet aandurft, en al zeker niet met een vrouw die geen moslima is, en u kan uitleggen waarom uw redenering over hoofddoeken niet opgaat.
Genoteerd, mogelijk heeft u bij andere forumleden evenmin succes, maar toch maar blijven proberen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2009, 13:23   #64
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Porpo, als er spraken is van een tegenspraak moet U dat ook aantonen zodat wij kunnen volgen.
Oud 20 juli 2009, 14:17   #65
koppijn
Minister-President

Standaard

Naam: images-1.jpg
Bekeken: 60
Grootte: 38,6 KB
Wat is het verband tussen de jodenster en de Hijad?
Beiden zijn in Europa tekenen van segregatie.
Alleen was het ene opgelegd
de andere vrijwillig of vrijwillig opgelegd.
Oud 20 juli 2009, 16:35   #66
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jammer? Geen probleem mijnheer Bobke, zo erg is dat ook niet.
Natuurlijk is het erg, het is een gemiste kans.
Citaat:
Oke, laat mij aub weten wat u denkt van deze "onze" en "wij" ?
Groen! zegt neen tegen het hoofddoekverbod
Dat het stemmenronselaars zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2009, 16:40   #67
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat het stemmenronselaars zijn.
En wat denkt u van de volgende "onze" en "wij" ?
http://www.cdenv.be/thematische-blog...-aan-het-loket

Laatst gewijzigd door porpo : 20 juli 2009 om 16:44.
Oud 20 juli 2009, 16:56   #68
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat denkt u van de volgende "onze" en "wij" ?
http://www.cdenv.be/thematische-blog...-aan-het-loket
Ik zie daar geen "onze" en "wij" tenzij die van u.
Ik ben niet op de hoogte van de kledingvoorschriften daar maar ik heb er nog nooit nonnetjes aan de loketten zien zitten, zelfs 50 jaar geleden niet.
Wel kruisbeelden zien hangen maar dat is ondertussen verboden denk ik.
Wie zich niet aan de geldende regels wilt houden zoekt een andere job.
Oud 20 juli 2009, 17:11   #69
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fozzie, in een maatschappij die zogenaamde democratie beweert, kunt u geen enkele argument halen voor het verbieden van hoofddoek. Probeer aub ook niet, dank u.
Ik dacht dat ik klaar en duidelijk had gezegd dat ik de hoofddoek - evenals "proud to be gay"-T-shirts of het dragen van een drag-queen-outfit -helemaal niet wil verbieden.
Ik maak wel de bedenking dat het dragen van een hoofddoek als het dragen van een "proud to be gay"-T-shirt op het werk e.d. provocerend kan over komen en dus de aanvaarding van moslima's / holebi's in de weg kan staan.

De keuze hoofddoek/gay-T-shirt is dus vrij, maar dan moet je ook niet komen klagen dat mensen je raar bekijken.
Het is ook het volste recht van mijn werkgever om mij te vragen om mijn gay-T-shirt of hoofddoek thuis te laten en met een iets "neutralere" outfit te komen werken. Zelfs dan kan ik nog kiezen om het verzoek van mijn werkgever te weigeren, al is dat niet verstandig als ik daar nog lang wil blijven werken in een leuke collegiale sfeer.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2009, 17:12   #70
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie daar geen "onze" en "wij" tenzij die van u.
Focus gewoon op "onze" en "wij", en laat nu even nonnetjes, pastors en monniken vallen.
Wat denkt u over deze "wij" en "onze"?

Laatst gewijzigd door porpo : 20 juli 2009 om 17:12.
Oud 20 juli 2009, 17:16   #71
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Ik maak wel de bedenking dat het dragen van een hoofddoek als het dragen van een "proud to be gay"-T-shirt op het werk e.d. provocerend kan over komen en dus de aanvaarding van moslima's / holebi's in de weg kan staan.
Dan is dat hun eigen probleem, niet van moslima of homo, dat is toch duidelijk. Ze leven in democratie die vrijheid van individu en godsdienst beschermt !!!

"proud to be gay"-T-shirt is ((vrijheid van individu)).

Hoofddoek is relatie met God, God de Schepper aanbidden, de openbaring van God de Schepper gehoorzamen, dus ((vrijheid van godsdienst)).

Laatst gewijzigd door porpo : 20 juli 2009 om 17:17.
Oud 20 juli 2009, 17:23   #72
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Fozzie, in deze maatschappij leren omgaan met homo's en hun keuze respecteren door deze mensen niet te onderschatten, lastig vallen of kwaad doen is voor mij integratie. Iedereen moet kunnen leven en leren samen leven in het kader van de wet die er tracht om iedereen zijn vrijheid te beschermen, dit is meneer Fozzie voor mij een ((integratie)).

Als u van mij verwacht dat ik homoseksualiteit als ((gewoon)) en ((geen natuurlijke afwijking)) moet beschouwen, en als u van mij verwacht om deze verwachting van u boven de islamitische oordeel, en dat is homoseksualiteit is een zonde, te kiezen, dan is dat ((assimilatie)) de heer Fozzie.

In deze maatschappij ben ik een voorstander van integratie én tegenstander van assimilatie. Ik hoop inçallah (met de wil van Allah) dat dit voor u duidelijk is.
Natuurlijk mag u vast houden aan uw streng-islamitische idee dat homoseksualiteit een zonde is, zolang u holebi's maar respectvol behandeld (en vice versa natuurlijk).
Zo mag ik ook vinden dat omwille van dat principe de islam een achterlijke godsdienst is, zolang ik maar respectvol met moslims om ga (en dat doe ik ook).

Maar is het echt nodig om die "holebi's zijn slecht"-ideologie telkens onder onze neus te wrijven door het teken van die (in de ogen van heel wat mensen achterlijke)ideologie in het openbaar of op het werk te dragen?
Hoe zou u het vinden als iedereen die vindt dat de islam een achterlijke ideologie vindt een T-shirt zou beginnen dragen met "Islam = achterlijk"? Moet het mogen? Zeker, net als de hoofddoek. Is het respectvol? Mwah, kweenie. Helpt het moslims en anderen begripvoller met elkaar om te gaan? Niet echt.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 20 juli 2009, 17:27   #73
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dan is dat hun eigen probleem, niet van moslima of homo, dat is toch duidelijk. Ze leven in democratie die vrijheid van individu en godsdienst beschermt !!!

Hoofddoek is relatie met God, God de Schepper aanbidden, de openbaring van God de Schepper gehoorzamen, dus ((vrijheid van godsdienst)).
Ok, maar dan ook niet komen klagen dat moslima's zonder hoofddoek beter aanvaard worden dan moslima's zonder hoofddoek.
Oud 20 juli 2009, 17:32   #74
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo mag ik ook vinden dat omwille van dat principe de islam een achterlijke godsdienst is, zolang ik maar respectvol met moslims om ga (en dat doe ik ook).
Tegen een homo zeggen "Jij bent zonde", "Jij bent slecht", hoort hier niet thuis. Denken en geloven dat homoseksualiteit een zonde is, is iets, en wat u daar haalt is een andere zaak. Ik hoop nu dat het wat duidelijker is.

U mag van mij denken en geloven dat de islam achterlijk is. Ik heb daar geen bezwaar tegen.
Oud 20 juli 2009, 17:32   #75
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kies nu eens eindelijk.
Is het nu geloof, is het cultuur of hangt het van de omstandigheden af?
Oud 20 juli 2009, 17:36   #76
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Focus gewoon op "onze" en "wij",
Dat doe ik denk ik maar jij hebt het daar moeilijk mee zie ik.
Citaat:
en laat nu even nonnetjes, pastors en monniken vallen.
Waarom ?
Omdat “zij” of “hun” rechten” u niet interesseren ?
Citaat:
Wat denkt u over deze "wij" en "onze"?
Waarom waren ze niet tegen de reeds eerder genoemde maatregels ?
Wie denkt ge dat de kruisjes liet verbieden of de pastoors hun kleding liet afleggen ?
Waarom ?
Ze vreesden door het geloof stemmen te verliezen aan de tegenpartij.
Start een eigen islamitische partij en kijk hoeveel steun ge er nog van krijgt.
Oud 20 juli 2009, 17:38   #77
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tegen een homo zeggen "Jij bent zonde", "Jij bent slecht", hoort hier niet thuis. Denken en geloven dat homoseksualiteit een zonde is, is iets, en wat u daar haalt is een andere zaak. Ik hoop nu dat het wat duidelijker is.

U mag van mij denken en geloven dat de islam achterlijk is. Ik heb daar geen bezwaar tegen.
En constant de uiterlijke tekens dragen van "homoseksualiteit is zonde" / "Islam is achterlijk"? Beiden moeten kunnen (niet wettelijk verboden worden), maar is het wenselijk als we willen samen leven?
Oud 20 juli 2009, 17:40   #78
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En constant de uiterlijke tekens dragen van "homoseksualiteit is zonde" / "Islam is achterlijk"? Beiden moeten kunnen (niet wettelijk verboden worden), maar is het wenselijk als we willen samen leven?
"Homoseksualiteit is zonde" T-shirt dragen hoort ook niet thuis in deze maatschappij, denk ik.

Laatst gewijzigd door porpo : 20 juli 2009 om 17:40.
Oud 20 juli 2009, 17:44   #79
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Start een eigen islamitische partij en kijk hoeveel steun ge er nog van krijgt.
Oke mijnheer Bobke, ik stel die vragen, want in het westen is er filosofisch, religieus en politiek gezien geen "wij" of "onze", dat bestaat niet. Het westen is multiculturele en multipolitieke samenleving, en wij moeten het maar aanvaarden.
Oud 20 juli 2009, 17:49   #80
koppijn
Minister-President

Standaard

HET GROTE MISVERSTAND!
Zucht heeft mijn ogen geopend.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
tja ik weet alleen dat Arabisch van rechts naar links leest, dus de rechtse tekening moet eerst gezien worden.
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Screenshot_1 14-50-16 copy.jpg
Bekeken: 61
Grootte:  100,3 KB
ID: 52742
Wij lezen de instructies van de creator van links naar rechts, onze arabische broeders echter van rechts naar links. Dat maakt het hele verschil.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be