![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister-President
|
![]() Dat kan best en er zullen er zeker bij zijn die dat vanuit hun eigen ideologische en identitaire motieven daarvoor kiezen. Maar als je daarvoor kiest ,en iedereen is daar vrij in, moet men ook leren de consequenties van uw daden te aanvaarden, en daar wringt het schoentje. Als een punker met hanenkam en oorringen solliciteert voor een job als vertegenwoordiger zal hij ook nul op het rekwest krijgen. Nog nooit heb ik die horen roepen racist omdat hij weet dat zijn uiterlijk vertoon hem beperkt op de arbeidsmarkt. Of een recent voorbeeld dat sterrenmeisje met haar 53 sterrentatoo's, een journalist vroeg haar of ze ooit nog een job zou vinden? Ze had tenminste de eerlijkheid om te zeggen nee. Werkgevers als zelfstandigen hebben nu eenmaal de vrijheid op eigen criteria om iemand wel of niet aan te nemen. De meesten zijn niet opgezet met personen die op die manier hun identiteit, religie en groepsgeest etaleert. En dit heeft niets te maken met racisme want met een bepaalde huidkleur of fysiologische kenmerken wordt men geboren en ligt volledig buiten de vrije wil van de persoon in kwestie.
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Genoteerd, mogelijk heeft u bij andere forumleden evenmin succes, maar toch maar blijven proberen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() Porpo, als er spraken is van een tegenspraak moet U dat ook aantonen zodat wij kunnen volgen.
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() Wat is het verband tussen de jodenster en de Hijad? Beiden zijn in Europa tekenen van segregatie. Alleen was het ene opgelegd de andere vrijwillig of vrijwillig opgelegd.
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Europees Commissaris
|
![]() En wat denkt u van de volgende "onze" en "wij" ?
http://www.cdenv.be/thematische-blog...-aan-het-loket Laatst gewijzigd door porpo : 20 juli 2009 om 16:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben niet op de hoogte van de kledingvoorschriften daar maar ik heb er nog nooit nonnetjes aan de loketten zien zitten, zelfs 50 jaar geleden niet. Wel kruisbeelden zien hangen maar dat is ondertussen verboden denk ik. Wie zich niet aan de geldende regels wilt houden zoekt een andere job. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik maak wel de bedenking dat het dragen van een hoofddoek als het dragen van een "proud to be gay"-T-shirt op het werk e.d. provocerend kan over komen en dus de aanvaarding van moslima's / holebi's in de weg kan staan. De keuze hoofddoek/gay-T-shirt is dus vrij, maar dan moet je ook niet komen klagen dat mensen je raar bekijken. Het is ook het volste recht van mijn werkgever om mij te vragen om mijn gay-T-shirt of hoofddoek thuis te laten en met een iets "neutralere" outfit te komen werken. Zelfs dan kan ik nog kiezen om het verzoek van mijn werkgever te weigeren, al is dat niet verstandig als ik daar nog lang wil blijven werken in een leuke collegiale sfeer.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"proud to be gay"-T-shirt is ((vrijheid van individu)). Hoofddoek is relatie met God, God de Schepper aanbidden, de openbaring van God de Schepper gehoorzamen, dus ((vrijheid van godsdienst)). Laatst gewijzigd door porpo : 20 juli 2009 om 17:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zo mag ik ook vinden dat omwille van dat principe de islam een achterlijke godsdienst is, zolang ik maar respectvol met moslims om ga (en dat doe ik ook). Maar is het echt nodig om die "holebi's zijn slecht"-ideologie telkens onder onze neus te wrijven door het teken van die (in de ogen van heel wat mensen achterlijke)ideologie in het openbaar of op het werk te dragen? Hoe zou u het vinden als iedereen die vindt dat de islam een achterlijke ideologie vindt een T-shirt zou beginnen dragen met "Islam = achterlijk"? Moet het mogen? Zeker, net als de hoofddoek. Is het respectvol? Mwah, kweenie. Helpt het moslims en anderen begripvoller met elkaar om te gaan? Niet echt.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U mag van mij denken en geloven dat de islam achterlijk is. Ik heb daar geen bezwaar tegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het nu geloof, is het cultuur of hangt het van de omstandigheden af? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat doe ik denk ik maar jij hebt het daar moeilijk mee zie ik.
Citaat:
Omdat “zij” of “hun” rechten” u niet interesseren ? Citaat:
Wie denkt ge dat de kruisjes liet verbieden of de pastoors hun kleding liet afleggen ? Waarom ? Ze vreesden door het geloof stemmen te verliezen aan de tegenpartij. Start een eigen islamitische partij en kijk hoeveel steun ge er nog van krijgt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() "Homoseksualiteit is zonde" T-shirt dragen hoort ook niet thuis in deze maatschappij, denk ik.
Laatst gewijzigd door porpo : 20 juli 2009 om 17:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Europees Commissaris
|
![]() Oke mijnheer Bobke, ik stel die vragen, want in het westen is er filosofisch, religieus en politiek gezien geen "wij" of "onze", dat bestaat niet. Het westen is multiculturele en multipolitieke samenleving, en wij moeten het maar aanvaarden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() HET GROTE MISVERSTAND! Zucht heeft mijn ogen geopend.Citaat:
Wij lezen de instructies van de creator van links naar rechts, onze arabische broeders echter van rechts naar links. Dat maakt het hele verschil.
![]() |