![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onhoffelijk-niet-ritsen enkel daar, vooraan aan de versmalling, wat die hele tam-tam-campagnes járenlang aanbevelen, kan men niet beboeten. Dat mag men nog tienduizenden aanwijzingsborden zetten, veel is tevergeefs en eigenlijk ook geldverspilling. Ritsen = vlot en hoffelijk wat baten kaars en bril wanneer de uil niet zien wil waar men hoffelijk ritst... Ik citeer uit de Vlaamse Parlementaire vraag: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus hoe langer die iemand niet volledig ingevoegd op de plaats waar het niet aanbevolen is, zolang hindert hij het verkeer. Ik gaf figuur 1 als bewijs waar de rode auto belet dat de andere linkervakrijders kunnen aansluiten met de ritsers vooraan, want hoe verklaart ge anders het groot gat tot vooraan ? Als gij die figuur anders interpreteert is dat uw probleem, de rode auto is niet ingevoegd, dat is wat ik zie. En de uitleg in wegcode.be bevestigt dat nog eens duidelijk Citaat:
Kijk Bob, als iedereen aan de versmalling invoegt gebeurt dat dus niet, of is onmogelijk; nog een reden te meer helemaal vooraan in te voegen. Akkoord Bob ? Citaat:
In Be natuurlijk niet zie bovenaan. Nog even herinneren aan de starttopic @ Studentje: Citaat:
Citaat:
Dat bedoelde je toch ? Zodat alle die langzaam rijdend fileverkeer niet vooraan ritsen een driedubbele boete kunnen krijgen volgens het Duitse StvO. Want op niet wettelijk ritsen kan men voorlopig nog maar voor 40 € beboet worden. Laatst gewijzigd door Micele : 24 juli 2009 om 15:14. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vervolg:
(langdurige) wegversmalling met doorlopende lijn tot vooraan, die de bestuurders verplichten vooraan te ritsen (uit D) (daarom ook de extra pijlen) goed zichtbaar hier, de gele doorlopende lijn vervangt de witte lijnen. http://www.strassen.nrw.de/_down/pi-070322-03.jpg Hier kan een doorlopende lijn echter nooit toegepast worden: http://www.verkehrssicherheit.nrw.de...schluss_kl.jpg Zo rits men op een vlotte manier... in het buitenland... ook gezien @ Studentje ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ²
Laatst gewijzigd door Micele : 24 juli 2009 om 15:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik heb laatst ook compleet fout geritst omdat m'n auto in de file stilaan aan het oververhitten was en ik rechts wou rijden omdat ik de pechstrook vlak naast me wou hebben voor het geval dat.
ik schaam me diep. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen is het bijna een alledaags maneuver in D geworden, en ik kan het weten. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 24 juli 2009 om 15:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We moeten ervoor zorgen dat men op twee rijvakken blijft rijden en niet al op een kilometer voor de versmalling naar rechts gaat. Citaat:
Citaat:
U sprak over invoegen de laatste 50 meter, in dat geval voegt de man amper te vroeg in. Mij stoort het in elk geval niet dat ik drie autos achter het ritspunt moet wachten. Citaat:
Als iedereen het juist doet dan zaten we hier niet over zitten discuteren. Citaat:
In afwachting kan men er misschien de automobilist nog wat verder op wijzen. “Kijk uit” lijkt mij daar heel geschikt voor. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men steekt een file niet voorbij als er een rijstrook vrij is, men benut de linkerrijstrook waarvoor hij dient. Diegenen die achteraan in de rechterfile aanschuiven en de linkerstrook onbenut laten zijn zelf in fout, blijkbaar wordt het de "voorbijrijders" gegund sneller thuis te zijn. (behalve bepaalde camions dan, alhoewel "voorbijrijden" daar eigenlijk wel mag; maar vele truckers kennen die artikel(s) niet *, of ze wagen het niet...) * Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 24 juli 2009 om 16:06. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 24 juli 2009 om 16:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik denk inderdaad aan de vrachtwagens. Waarom ze niet links rijden weet ik niet maar zij zijn inderdaad de grootste slachtoffers. Wellicht kunnen ze, wegens hun lengte, moeilijker invoegen op het einde. Dat zijn ook de afblokkers die ik bedoelde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet de invoegende camions zijn in fout, maar diegene die de ruimte moet laten, een invoegende auto met aanhanger kan ook de lengte van een camion hebben. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 24 juli 2009 om 17:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op de 1+1-autowegen in NL mag men trouwens algemeen 100, ook als dubbele witte lijnen de rijstroken scheiden. Link voor "kijk uit": http://www.smallingerland.nl/Docs/In...0markering.pdf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
120 voor autosnelwegen. 100 op autowegen. 80 op wegen buiten de bebouwde kom. 50 in de bebouwde kom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister-President
|
![]() euh, 1ste of 2de zin?
Ik gok op de 2de, dus: Elke discussie hier over de onzin van het wettelijk regelen van ritsen (en vooral de argumenten contra) zijn overbodig als je ziet dat het in Nederland perfect werkt. 't is geen hypothetische discussie, de feiten zijn er.
![]() |
#78 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar dat ik reeds van mijn eerste post probeer duidelijk te maken dat we eerst moeten zorgen dat iedereen beide rijvakken gebruikt tot op het einde. Alleen op die manier is de frustratie in de rechter file weg te nemen en zal het ritsen vlot gaan. En nogmaals, er al veel verbetering merkbaar de laatste jaren. |
|
![]() |
![]() |