![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is echter blijkbaar bon ton om het van de weeromstuit direct in de grond te boren. Galileo weet er alles van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet immers een eerlijke vergelijking maken. Trouwens jou systeem vertrekt niet, daar het een even zware container opwaarts moet trekken. Terwijl ik slechts een klein energieverbruik een even groot gewicht wel opwaarts trek met een kabelsysteem. En dit over een veel grotere afstand zonder tussenstops waar ik energie nodig heb om alles terug op een hoogteverschil te brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als jij met de trein jouw passagiers wil vervoeren in een rollercoaster dan doe je maar. Maar waarom heb je dan een locomotief nodig ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Om effe terug te komen op Afrika, even een woordje over Congo.
Kinshasa met zijn president, presidentiële wacht en pantsertroepen zijn gehuisvest in het Westen van Congo. Voortdurend zijn er onlusten in het Oosten van Congo. Waarom rukken er geen tanks op naar het Oosten ? Omdat ze niet kunnen ! Tussen westelijk en oostelijk Congo ligt een bergmassief. De tanks kunnen wel op de treinen die door het bergmassief rijden maar de tunnels en passen zijn té smal voor de brede tanks. Een GTS-systeem zou dergelijke (maar uiteraard vooral burgerlijke) problemen eventueel kunnen oplossen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De problemen in Congo liggen ietsje anders dan gebrek aan transportmogelijkheden. Congo heeft vooral een gebrek aan sturing door overheid. Het kan Kinshasa eigenlijk weinig schelen wat er in het Oosten gebeurd, zolang zij er aan verdienen. Er zitten trouwens tankeenheden in het Oosten van Congo, maar die kunnen niet ingezet worden door de bebossing. De gevechten in Congo zijn trouwens vergelijkbaar met die in Vietnam, waar grote middelen het ook moesten afleggen tegenover de gewone manschappen. Militair is dit systeem ook niet bruikbaar, daar het van op redelijke afstand kan vernietigd worden, zonder zich te moeten blootgeven en het zeer moeilijk verdedigbaar is. Een infanterie compagnie kan daar gemakkelijk een hele pantserdivisie uitschakelen zonder ook maar 1 man te verliezen. Je GTS-systeem in dus geen juiste tactische zet in Congo. Zelfs Amerika waagt zich militair niet meer aan een centraal-Afrikaans avontuur. Het systeem zou zo wel bruikbaar kunnen zijn voor de stukken onbevaarbare rivieren in Afrika. Omdat daar ook grote hoogte verschillen zijn en andere transportsystemen er totaal onbruikbaar zijn gebleken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In Luxemburg is er zo een bassin dat overdag electriciteit produceert door het water te laten weglopen. Luxemburg exporteert deze electriciteit naar Duitsland. Gedurende nacht importeerd men dan weer een (grotere) hoeveelheid electriciteit om het bassin terug vol te pompen - aan nachttarief (dat spreekt) op die manier wordt er ondanks het maken van energieverlies toch nog financiële winst, nl. door het prijsverschil tussen dag en nachttarief.
Ik heb zo'n vermoeden dat dit hier ook iets dergelijks is : het is nl. overduidelijk dat de energie nodig om de containers vertikaal op te heffen in feite groter is dan om die continu over een vlak gebied te laten rijden, of van een helling te doen "vertraagd vallen". I.e. eventuele rendabiliteit komt van tariefverschillen tussen diverse energievormen.
![]() |
#68 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voil�*. En onthouden we ook het compleet gebrek aan (berijdbare) wegen in grote delen van dat continent. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 8 augustus 2009 om 15:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu zwitserland heeft gemakkelijk zeggen, ze zitten het hoogste van europa, dus als ze exporteren kunnen zij kwasi altijd kosteloos laten buitenrollen, en de goederen moeten altijd met veel energie omhooggetrokken worden... Visualiseer eens dat systeem, met 1% helling om dus van antwerpen naar Luxemburg te komen heb je een lift nodig van 2kilometer hoog... Dus de hoogste toren in de wereld staat nu in dubai en is 1kilometer... We zitten al te panikeren als we een langewapper brugje bouwen, laat staan een langewapper transportsysteem...
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 8 augustus 2009 om 15:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En er zitten daar al een paar tiental jaar gepantserde UNO eenheden. Citaat:
Je moet dus zien dat je geen energieverlies hebt door het bergop brengen van je containers. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het nachtelijk verbruik ligt zo laag dat het geen rendement heeft om de nachtelijke energie voor iets anders te gebruiken. Coo werkt op dezelfde manier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat jij hier zegt is equivalent met het volgende (en dat was wat ik wilde illustreren met mijn "helling verandering die de wrijving compenseert"): Stel dat ik een gebouw ben op de 2de verdieping, en ik moet door een lange gang en ik heb rolschaatsen. Ik moet daarvoor energie gebruiken, om de wrijving te overwinnen. Gij zegt: maar neem toch den trap naar beneden, dan kunt ge al een stuk van de weg doen, want met de snelheid die ge wint op den trap kunt ge nog een stuk doorbollen op gelijkvloers. Ja, maar ik moet aan de andere kant nu weer den trap omhoog... Laatst gewijzigd door patrickve : 8 augustus 2009 om 20:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het kan natuurlijk zijn dat die Zwitsers gewoon verzonnen zijn. Tot nu toe heb ik nog geen enkel bewijs gezien dat er inderdaad iemand (Zwitser of niet) een proeftraject wil bouwen. Ook op de website van de uitvinder zelf vind ik niks...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() Ik heb mij zo-even bevraagd bij de Waalse journalist die het artikel schreef. Ik hou je op de hoogte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gérard Adam, [email protected] <mailto:[email protected]> Rue des Vergers 18, 6792 Halanzy (Aubange, prov. Lux)" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of nog beter, het kan zijn dat die Zwitsers oenen kennen die geld op tafel willen leggen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |