Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2009, 16:00   #61
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik had het niet over "onbeleefd zijn", alice, dat interesseert me niet. Ik had het over "volwassen reageren". Jouw slachtofferspelletje is namelijk allesbehalve volwassen.
Schat, ik voel me nooit slachtoffer omdat ik zelf mijn leven bepaal, en dit niet overlaat aan anderen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 16:07   #62
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Schat, ik voel me nooit slachtoffer omdat ik zelf mijn leven bepaal, en dit niet overlaat aan anderen!
Juist ja... Daarom dat je hier al dagenlang zit te zaniken over hoe onbeleefd en grof en onbehouwen die stoute Raf wel niet is tegen die lieve, onschuldige alice...
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 16:14   #63
Mass13
Partijlid

Mass13's schermafbeelding

Standaard

Zeg hou jullie romantische onderonsjes op MSN ofzo, dit gaat hier over een moslima die geen hond maar een pony heeft aangeschaft om zich te laten begeleiden...

so what, zou ik zeggen...

muggezifters!
Oud 29 juli 2009, 16:29   #64
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mass13 Bekijk bericht
Zeg hou jullie romantische onderonsjes op MSN ofzo, dit gaat hier over een moslima die geen hond maar een pony heeft aangeschaft om zich te laten begeleiden...

muggezifters!
Moet wel duur kosten in platieken zakken als ze in Detroit ook de uitwerpselen zelf moeten oprapen.
Oud 29 juli 2009, 18:23   #65
Mass13
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Moet wel duur kosten in platieken zakken als ze in Detroit ook de uitwerpselen zelf moeten oprapen.
Plastieken zakken zijn niet meer van deze tijd, niet groen genoeg!
Oud 29 juli 2009, 18:26   #66
Mass13
Partijlid

Standaard

Citaat:

muggezifters!
Het woord hond heeft zelfs in het westen een negatieve connotatie...
Oud 29 juli 2009, 18:48   #67
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het woord hond heeft zelfs in het westen een negatieve connotatie...
Tja, het is een van de weinige dingen die we overgenomen hebben van de Arabische cultuur.
Oud 29 juli 2009, 22:04   #68
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, het is een van de weinige dingen die we overgenomen hebben van de Arabische cultuur.
Yep, dat. En wiskunde.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 22:26   #69
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Yep, dat. En wiskunde.
Toch niet.

Citaat:
The area of study known as the history of mathematics is primarily an investigation into the origin of discoveries in mathematics and, to a lesser extent, an investigation into the mathematical methods and notation of the past.

Before the modern age and the worldwide spread of knowledge, written examples of new mathematical developments have come to light only in a few locales. The most ancient mathematical texts available are Plimpton 322 (Babylonian mathematics c. 1900 BC), the Moscow Mathematical Papyrus (Egyptian mathematics c. 1850 BC), and the Rhind Mathematical Papyrus (Egyptian mathematics c. 1650 BC). All of these texts concern the so-called Pythagorean theorem, which seems to be the most ancient and widespread mathematical development after basic arithmetic and geometry.

The Greek and Hellenistic contribution, influenced as it was by Egyptian and Babylonian mathematics, is generally considered the most important for greatly refining the methods (especially the introduction of mathematical rigor in proofs) and expanding the subject matter of mathematics.[1] Islamic mathematics, in turn, developed and expanded the mathematics known to these ancient civilizations. Many Greek and Arabic texts on mathematics were then translated into Latin, which led to further development of mathematics in medieval Europe.

From ancient times through the Middle Ages, bursts of mathematical creativity were often followed by centuries of stagnation. Beginning in Renaissance Italy in the 16th century, new mathematical developments, interacting with new scientific discoveries, were made at an ever increasing pace, and this continues to the present day.

http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_mathematics
Citaat:
De Arabische cijfers zijn de cijfers die in de meeste schriften gebruikt worden, en ze bestaan uit tien symbolen inclusief de nul. Deze cijfers zijn handig te gebruiken en het meest geschikt voor numerieke apparaten, en daarom worden ze in de hele wereld gebruikt.

Deze cijfers zijn niet ontworpen in de Arabische wereld, maar in India. De Arabieren leerden de Indische cijfers die later als Arabische cijfers bekend zouden worden dankzij een Indische wiskundige die het paleis van de Abbasieden kalief bezocht met zijn boek van de kosmologie en wiskunde.

Na de islam konden de moslims een deel van Europa veroveren en noemden dat gebied Andalusië, en daardoor kwamen ze in contact met de Europese volkeren.

Andalusië kwam tot grote bloei onder verschillende dynastieën, en dat ging gepaard met het ontwikkelen van verschillende wetenschappen, en die ontwikkeling had ook invloed op de Europese samenleving, zoals de Arabische cijfers.

De eminente Perzische/Khawarzimische wiskundige en schepper van de algebra Al-Chwarizmi heeft ze gebruikt, en zo kregen die cijfers grote bekendheid, en lieten de Arabieren en de andere islamitische volkeren hun verschillende cijfersystemen varen en gaven ze de voorkeur aan de Indische cijfers. Zo maakten de Arabieren hun alfabetische rekensysteem uit, en namen de Indische cijfers over. De Indische cijfers die de wereld nu gebruikt werden niet in de hele islamitische wereld gebruikt, want de moslims in het oosten gebruiken tot nu toe andere Indische cijfers, terwijl de moslims in het westen de voorkeur aan de zogenaamde Arabische cijfers geven.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Arabisch-Indische_cijfers
Oud 29 juli 2009, 23:17   #70
Steve_M

Standaard

Citaat:
Toch niet.
Vlot je vetjes gekozen, maar toch:

Citaat:
Islamic mathematics, in turn, developed and expanded the mathematics known to these ancient civilizations. Many Greek and Arabic texts on mathematics were then translated into Latin, which led to further development of mathematics in medieval Europe.
In het middeleeuwse Europa bestond er zo goed als geen wiskundige kennis. Die is opgeduikeld van bij de Grieken (dikwijls via vertalingen vanuit het Arabisch) en van bij de Arabische wereld.

En het was eigenlijk ook maar een grapje, hoor, maar dat is in deze internettijden natuurlijk niet meer duidelijk als je er geen smiley achter zet.
Oud 29 juli 2009, 23:22   #71
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het middeleeuwse Europa bestond er zo goed als geen wiskundige kennis. Die is opgeduikeld van bij de Grieken (dikwijls via vertalingen vanuit het Arabisch) en van bij de Arabische wereld.

En het was eigenlijk ook maar een grapje, hoor, maar dat is in deze internettijden natuurlijk niet meer duidelijk als je er geen smiley achter zet.
Ja, met zo'n zaken kun je beter lachen.

Die dwaze nationalistische discussies altijd... Culturen ontlenen per definitie van elkaar en de uitvindingen zijn nooit het werk van volkeren, maar van gelukkige uitzonderingen die zich volledig hebben afgezet tegen de waarden en normen van hun "eigen volk".

Dat de middelmatigen die zo fier zijn dat ze tot een bepaald volk horen dan onder elkaar gaan strijden over de toeëigening van deze uitvindingen, is wel het toppunt van dwaasheid.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 23:39   #72
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlot je vetjes gekozen, maar toch:

De islamistische veroveringen hebben inderdaad bijgedragen tot de verspreiding maar de Islam cultuur en -wetenschappelijke ontwikkeling is plotseling gestopt.
Citaat:
One reason given for the scientific decline was when the orthodox Ash'ari school of theology challenged the more rational Mu'tazili school of theology, with al-Ghazali's The Incoherence of the Philosophers (Tahafut al-falasifa) being the most notable example. This interpretation was introduced by the Hungarian Orientalist Ignaz Goldziher, who believed that there was an intrinsic antagonism between Islamic orthodoxy and the Greek-influenced traditions of science.[44] Recent scholarship has questioned this traditional view, however, with a number of scholars pointing out that the Ash'ari school supported science but were only opposed to speculative philosophy and that some of the greatest Muslim scientists such as Alhazen, Biruni, Ibn al-Nafis and Ibn Khaldun were themselves followers of the Ash'ari school.[40][43] Emilie Savage-Smith also pointed out that Al-Ghazali's positive views towards medicine, particularly anatomy, were a source of encouragement for the increased use of dissection by Muslim physicians (such as Avenzoar and Ibn al-Nafis) in the 12th and 13th centuries.[45]

Other reasons for the decline of Islamic science include conflicts between the Sunni and Shia Muslims, and invasions by Crusaders and Mongols on Islamic lands between the 11th and 13th centuries, especially the Mongol invasions of the 13th century. The Mongols destroyed Muslim libraries, observatories, hospitals, and universities, culminating in the destruction of Baghdad, the Abbasid capital and intellectual centre, in 1258, which is traditionally believed to have marked an end to the Islamic Golden Age.[46]

From the 13th century, some traditionalist Muslims believed that the Crusades and Mongol invasions may have been a divine punishment from God against Muslims deviating from the Sunnah, a view that was held even by the famous polymath Ibn al-Nafis.[47] Such traditionalist views as well as numerous wars and conflicts at the time are believed to have created a climate which made Islamic science less successful than before. However, Y. Ziedan has pointed out that the sack of Baghdad in 1258 was followed by intense scientific activity across Damascus and Cairo, as many Muslim scholars wrote huge encyclopedias (including an 80-volume medical encyclopedia by Ibn al-Nafis) in an attempt to preserve the scientific heritage of the Islamic world and cope with the loss of Baghdad.[48]

Another reason given for the decline of Islamic science is the disruption to the cycle of equity based on Ibn Khaldun's famous model of Asabiyyah (the rise and fall of civilizations), which points to the decline being mainly due to political and economic factors rather than religious factors.[43] With the fall of Islamic Spain in 1492, the scientific and technological initiative of the Islamic world was inherited by Europeans and helped laid the foundations for Europe's Renaissance and Scientific Revolution.

http://forum.politics.be/newreply.ph...eply&p=4253193
Oud 30 juli 2009, 01:13   #73
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Juist ja... Daarom dat je hier al dagenlang zit te zaniken over hoe onbeleefd en grof en onbehouwen die stoute Raf wel niet is tegen die lieve, onschuldige alice...
Je bent soms doodsimpel grof en onbeschoft,daar wordt je dan op aangesproken. Ik zie mezelf als een volwassen vrouw, lief of onschuldig is nogal een kinderachtige omschrijving...jou ergens op aanspreken betekent niet dat ik me als slachtoffer zie, waarom zou ik?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 01:34   #74
Steve_M

Standaard

Kunnen Alice en Raf hun onderlinge discussie misschien per PM uitvechten? Dat zou het draadje wat overzichtelijker houden.
Oud 30 juli 2009, 02:41   #75
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid

DEMOKRATOS's schermafbeelding

Standaard

Onderwerp openen en dan nog 3 uitroeptekens erbij zetten, alsof het de einde van de wereld is. Voor sommigen is het simpelste al een reden om een discussie te voeren. Net als de verbod van de boerka, alhoewel ik in heeeeeel Belgie geen enkel boerka heb gezien hebben we echt nixs anders te doen? op Vlaams belang ga ik nimeer reageren, da is de moeite nie weerd. Ze hebben al flink pak slaag gehad. Marie-rose morel heeft nu zelf ne kapke op..... mss is ze Moslima geworden. Wie weet ra ra
DEMOKRATOS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 06:25   #76
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DEMOKRATOS Bekijk bericht
Onderwerp openen en dan nog 3 uitroeptekens erbij zetten
Is bijna even erg als een nick volledig in hoofdletters .
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 06:45   #77
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DEMOKRATOS Bekijk bericht
Onderwerp openen en dan nog 3 uitroeptekens erbij zetten, alsof het de einde van de wereld is. Voor sommigen is het simpelste al een reden om een discussie te voeren. Net als de verbod van de boerka, alhoewel ik in heeeeeel Belgie geen enkel boerka heb gezien hebben we echt nixs anders te doen? op Vlaams belang ga ik nimeer reageren, da is de moeite nie weerd. Ze hebben al flink pak slaag gehad. Marie-rose morel heeft nu zelf ne kapke op..... mss is ze Moslima geworden. Wie weet ra ra
BAH

beter kijken
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 08:08   #78
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

"Voordelen?
Een pony is ongeveer even groot als een blindegeleidehond, maar biedt opvallend veel voordelen. Ze worden ouder en kunnen tot dertig jaar dienst doen, terwijl de meeste honden rond hun twaalfde op pensioen gaan. Aan de andere kant heeft een pony wel meer verzorging nodig en ze zijn een pak duurder dan honden."

Dat voordeel is toch niet te onderschatten, vind ik.

En wat die twee opgenoemde nadelen betreft:

aan het eerste kan worden verholpen door opleidingen 'pony-verzorging' op poten te zetten (zal volgens mij een zéér populaire studie-richting worden), en aan het tweede door méér pony's te kweken.

Eigenlijk zouden we die mevrouw (of haar ouders) dankbaar moeten zijn voor het goede idee.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 08:39   #79
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
"Voordelen?
Een pony is ongeveer even groot als een blindegeleidehond, maar biedt opvallend veel voordelen. Ze worden ouder en kunnen tot dertig jaar dienst doen, terwijl de meeste honden rond hun twaalfde op pensioen gaan. Aan de andere kant heeft een pony wel meer verzorging nodig en ze zijn een pak duurder dan honden."

Dat voordeel is toch niet te onderschatten, vind ik.

En wat die twee opgenoemde nadelen betreft:

aan het eerste kan worden verholpen door opleidingen 'pony-verzorging' op poten te zetten (zal volgens mij een zéér populaire studie-richting worden), en aan het tweede door méér pony's te kweken.

Eigenlijk zouden we die mevrouw (of haar ouders) dankbaar moeten zijn voor het goede idee.

denk dat de draad eerder gaat over het feit dat ze (of haar ouders) geen hond wilde ipv het feit dat ze een pony koos.
heb lang geleden een programma gezien over een blinde amerikaan die toen al een pony als geleidedier genomen had.
denk gewoon dat een pony niet zo handig is als een hond, maar idd het langere leven is absoluut een voordeel want zo'n dieren zijn erg duur.
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 08:54   #80
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht
denk dat de draad eerder gaat over het feit dat ze (of haar ouders) geen hond wilde ipv het feit dat ze een pony koos.
heb lang geleden een programma gezien over een blinde amerikaan die toen al een pony als geleidedier genomen had.
denk gewoon dat een pony niet zo handig is als een hond, maar idd het langere leven is absoluut een voordeel want zo'n dieren zijn erg duur.
De oplossing voor dat probleem is: méér van die dieren kweken.

En bon, dan moeten we die andere blinde Amerikaan dankbaar zijn, en doordat die moslims dat idee overnamen, staat het nu in het middelpunt van de belangstelling. Da's ook een verdienste.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be