Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2009, 15:43   #61
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Waar gaat dit nu alweer over, iedereen is alweer druk bezig met zich te vergalopperen, het gáát toch niet om 'naaktcontrole', het gáát om 'identiteitscontrole' en bij mijn weten gaat dat nog steeds zo; "Kan U aub Uw identiteitskaart tonen?", "Ja, meneer/mevrouw.", "Mag ik nu aub ook Uw gezicht zien of dit wel uw identiteitskaart is?" - Volgens mij is dát een identiteitscontrole en zou een mannelijke politie-agent dat niet mogen doen bij een boerka-draagster - ervan uit gaande dat er onder die boerka wel degelijk een vrouw schuil gaat - een boerka dragen is bij wet verboden en derhalve zou er ook geen ID controle nodig zijn - gewoon meenemen naar het bureau, aanhouden, PV opmaken, om het even of er nu een vrouw of man onder zit, géén uitzonderingen voor sekse als het enkel om een ID controle gaat!!!
Of mogen wij westerse hoeren ook gaan eisen dat er geen mannelijke agent ons mag aanspreken, aankijken en ID controle uitvoeren???
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 15:44   #62
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Een Boerka dragen valt wel onder de noemer vermommingen, en van mij mogen agenten ten alle tijden vragen het tipje van die sluier op te lichten.

Eneuh, je aangezicht vermommen kan gezien worden als een start tot het plegen van een misdaad, vandaar dat het ook niet mag onder normale omstandigheden.
Een sinterklaaskostuum dragen ook, je gelaat zwartmaken als zwartepiet ook.
[quote]
Citaat:
kan gezien worden als een start tot het plegen van een misdaad,
is geen "ernstige verdenking": dat houdt geen steek voor een rechter.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 15:50   #63
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Is geen volledige bedekking van het gezicht , t'is schmink .
Volledige bedekking dien je aan te vragen , voorbeeld , in gemeenten waar carnaval gevierd wordt mag je gemaskerd rondlopen die dag tot dat uur .
Daarbuiten is het strafbaar.
Reden , anders lopen alle criminelen met een masker rond .

Laatst gewijzigd door The Syndrome : 3 augustus 2009 om 15:51.
The Syndrome is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 15:52   #64
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Eerder de jaren 80 met de bende van Nijvel.
de bende van Nijvel, daar zaten flikken tussen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 15:53   #65
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
de bende van Nijvel, daar zaten flikken tussen.
Waarschijnlijk wel.
Oud 3 augustus 2009, 15:57   #66
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
De kans is redelijk groot dat als je als sinterklaas in hartje zomer over de dijk wandeld, dat je veel vragen/opmerkingen gaat krijgen. Maar in de sinterklaas periode, net niet.

Normaal gezien mag je je aangezicht niet bedekken.
Wat is er moeilijk te begrijpen aan "Normaal gezien" of "in normale omstandigheden".

Dus, in het beste geval, een agent komt een gesluierde dame tegen (boerka of gewoon een hoofddoek/sluier combinatie) en vraagt puur uit racisme, maar wel vriendelijk dat hij haar identiteitskaart, en haar gezicht mag zien....

Als de dame in kwestie niet moeilijk doet, is er niks aan de hand, als ze daarentegenover moord en brand schreeuwt.... wat dan?
Oud 3 augustus 2009, 16:22   #67
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Islam wetten goedgekeurd. Agenten mogen vrouwen in boerka zelfs niet meer aankijken of aanspreken.
Nu lees het zelf hé; http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=G8T2DBDRV
Is belachelijk en het ziet er dan ook naar uit dat dit gecorrigeerd zal worden.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 16:28   #68
dejohan
Minister-President

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Als ze klein, dik en een snor hebben.
Subtiel, echt. U bent een mooi voorbeeld van de verfijnde Vlaamse cultuur. Daar kunnen die barbaarse moslimhordes nog een puntje aan zuigen.
Oud 3 augustus 2009, 17:18   #69
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Subtiel, echt. U bent een mooi voorbeeld van de verfijnde Vlaamse cultuur. Daar kunnen die barbaarse moslimhordes nog een puntje aan zuigen.
Blijkbaar weet U niet veel van andere culturen. Voor een Arabier is een dikke vrouw het symbool van welvaart. Iets zoals hier een Mercedes. Het betekent dat ze (meer dan) genoeg te eten krijgt.
Oud 3 augustus 2009, 17:26   #70
dejohan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Blijkbaar weet U niet veel van andere culturen. Voor een Arabier is een dikke vrouw het symbool van welvaart. Iets zoals hier een Mercedes. Het betekent dat ze (meer dan) genoeg te eten krijgt.
En als ik dat ni geloof ga je wel een ander bij de haren getrokken argument zoeken zeker?
Oud 3 augustus 2009, 17:31   #71
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als ik dat ni geloof ga je wel een ander bij de haren getrokken argument zoeken zeker?
Mij uitgelegd door een Tunesier, een collega die in Tunesie woonde en werkte. ALs je een beetje nadenkt zul je zien dat het heel logisch is.
Oud 3 augustus 2009, 17:35   #72
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht nou wel even dat er geen algemene wet is in Vlaanderen die het bedekken van je gelaat zou verbieden.
Maar een gemeente, in haar zorg voor een veilige samenleving, kan daar wel een gemeentelijk reglement over stemmen. (en zoals ge weet: het zijn de gemeenteraadsleden, die jij en ik gestemd hebben, die daarvoor op 't knopje mogen duwen; bijgevolg voor de Gentenaren: een meerdereheid van sossen en blauwrijken, alsook die ene die uit de VU gekomen is, maar nog niet weet waar naartoe ...
Dat is, bij mijn weten, zo gebeurd in onder andere Gent.
En daarbij is, voor zover ik me herinner, het voorzien dat uitzonderingen kunnen gevraagd/uitgevaardigd worden door de burgemeester. Die doet dat dan ook in karnaval- en sinterklaasperiode.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 17:37   #73
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Hey girls! Stop the dieting and the aerobic workouts! According to AP: in certain cultures, Thin women are considered ugly and repulsive while fat women are objects of beauty and desire! Interested?? Here’s the article: (pictures taken from various sources off the net.

By RUKMINI CALLIMACHI, Associated Press Writer Mon Apr 16, 9:08 PM ET

NOUAKCHOTT, Mauritania – Mey Mint struggles to carry her weight up the flight of stairs, her thighs shaking with each step. It will take several minutes for the 50-year-old to catch her breath, air hissing painfully in and out of her chest. Her rippling flesh is not the result of careless overeating, though, but rather of a tradition.

In Mauritania, to make a girl big and plump, ‘gavage’ — a borrowed French word from the practice of fattening of geese for foie gras — starts early. Obesity has long been the ideal of beauty, signaling a family’s wealth in a land repeatedly wracked by drought.

Mint was 4 when her family began to force her to drink 14 gallons of camel’s milk a day. When she vomited, she was beaten. If she refused to drink, her fingers were bent back until they touched her hand. Her stomach hurt so much she prayed all the animals in the world would die so that there would be no more milk.

http://martinaquino.wordpress.com/20...re-disgusting/
Oud 3 augustus 2009, 17:38   #74
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoe? Kikken die dan niet op van die buikdanseressen, waarvan ik nog nooit een korpulent eksemplaar heb mogen aanschouwen ??

En dat van uwe mersedes, dat snap ik nog minder. Tenzij ge bedoelt: simbool van iemand die graag etaleert dat hij welvarend wil overkomen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 17:40   #75
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoe? Kikken die dan niet op van die buikdanseressen, waarvan ik nog nooit een korpulent eksemplaar heb mogen aanschouwen ??
DIe zijn voor de toeristen. Diegen die ik gezien heb waren amper 16.

Citaat:
En dat van uwe mersedes, dat snap ik nog minder. Tenzij ge bedoelt: simbool van iemand die graag etaleert dat hij welvarend wil overkomen.
Natuurlijk bedoel ik dat.

Laatst gewijzigd door rikbe : 3 augustus 2009 om 17:45.
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 17:43   #76
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

OMG die linksen die maar multi-cultuur willen! ALs ze een andere cultuur zien snappen ze er geen reet van.
Oud 3 augustus 2009, 18:03   #77
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik dacht nou wel even dat er geen algemene wet is in Vlaanderen die het bedekken van je gelaat zou verbieden.
Maar een gemeente, in haar zorg voor een veilige samenleving, kan daar wel een gemeentelijk reglement over stemmen. (en zoals ge weet: het zijn de gemeenteraadsleden, die jij en ik gestemd hebben, die daarvoor op 't knopje mogen duwen; bijgevolg voor de Gentenaren: een meerdereheid van sossen en blauwrijken, alsook die ene die uit de VU gekomen is, maar nog niet weet waar naartoe ...
Dat is, bij mijn weten, zo gebeurd in onder andere Gent.
En daarbij is, voor zover ik me herinner, het voorzien dat uitzonderingen kunnen gevraagd/uitgevaardigd worden door de burgemeester. Die doet dat dan ook in karnaval- en sinterklaasperiode.
Yep , t'is artikel 135§2 .
Een verbod om het gelaat te bedekken om de openbare orde , lees veiligheid te handhaven.
Uitzonderingen worden gemaakt voor commerciele en culturele doeleinden ; mogelijks ook sportieve , ijshockey en dergelijke ; zoals carnaval , processies , stioeten , sint-Niklaas , kerstman enz...
De gemeente mag maar moet dit reglement niet aannemen .
Oud 3 augustus 2009, 18:07   #78
dejohan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mij uitgelegd door een Tunesier, een collega die in Tunesie woonde en werkte. ALs je een beetje nadenkt zul je zien dat het heel logisch is.
Jaja, en dan is het natuurlijk helemaal niet erg om te zeggen dat alle moslimvrouwen dik zijn. Onozelaar.

Laatst gewijzigd door dejohan : 3 augustus 2009 om 18:08.
Oud 3 augustus 2009, 18:25   #79
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Ter bestrijding van onnozelheid in deze zaken dan maar dit beeld:

Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 18:26   #80
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja, en dan is het natuurlijk helemaal niet erg om te zeggen dat alle moslimvrouwen dik zijn. Onozelaar.
Het een compliment, onnozel ventje.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be