Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2009, 20:19   #61
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Gast, gij zijt rijp voor't gesticht.
Nog zo ene die liever zijne kop in het zand steekt dan de ruwe werkelijkheid te aanschouwen.

Gij bent ook van oordeel zeker dat uw leven zo waardevol is. Wel sukkel, ge bent mis, niets is zo goedkoop als uw leven. Uw vader heeft meer dan waarschijnlijk miljarden van die zaadcellekes, waaruit dat gij uit zo eentje tevoorschijn gekomen bent, in het gemak gekieperd. Moet ge hem daar nu niet voor veroordelen.

De mens kan zich zelf dan wel heel hoog inschatten, maar in werkelijkheid zijn wij voor moeder aarde geen meerwaarde hoor, eigenlijk zijn wij voor de wereld niet meer als een massa vlooien in de pels van een hond, en ik heb nooit geweten dat een hond daar beter van is geworden.

Dus stopt aub met dat moraalriddertje te spelen, dood is dood, maak je maar geen illusies, na dat gij uw bougieke hebt uitgeblazen treurt er niemand meer om jou net zoals dat ook niet zal zijn om mij of om eender wie, buiten dan misschien uw ouders, echtgenoot/e, of uw kinderen, maar zelfs dat is helemaal niet zeker.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 20:24   #62
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE Bekijk bericht
Awel je zal dus moorden kunnen plegen. Je voelt je verbonden met de daders en wil hen niet zwaar straffen. Bewijs geleverd. Afvoeren al dat krapuul, weggooien de sleutel. De slachtoffers helpen niet de daders.
Daarom zijn reactie, hij zit met de poepers om gedemonteerd te worden.
Oud 6 augustus 2009, 20:25   #63
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En die vind een ander rijp zijn voor een gesticht.
Oud 6 augustus 2009, 22:16   #64
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Den beerput van de menselijkheid heeft weer open gestaan precies.
Jou morele niveau zit ongetwijfeld op dezelfde laagte als dat van het krapuul waarover jullie het hebben.

Uwe comment is om te kotsen. Echt.
Welk NUTTIG doel denkt u dat deze mensen nog kunnen hebben voor de samenleving ?

En dan bedoel ik iets anders dan homejackings waar ze een Kalashnikov op een kind richten.

Deze beesten zijn onverbeterlijk en worden beter met extreme prejudice uit de samenleving verwijderd.
Oud 6 augustus 2009, 23:03   #65
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Welk NUTTIG doel denkt u dat deze mensen nog kunnen hebben voor de samenleving ?

En dan bedoel ik iets anders dan homejackings waar ze een Kalashnikov op een kind richten.

Deze beesten zijn onverbeterlijk en worden beter met extreme prejudice uit de samenleving verwijderd.
Moeten mensen dan nuttig zijn voor de samenleving?
Wanneer is iemand nuttig?
Wat is het nut van een bejaarde werkloze?
Een pasgeborene met een open rug?
Is gevangenisstraf (als ze correct wordt uitgevoerd tenminste ) dan geen verwijdering uit de samenleving?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 23:40   #66
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Is gevangenisstraf (als ze correct wordt uitgevoerd tenminste ) dan geen verwijdering uit de samenleving?
Wel als ze blijven zitten
Oud 7 augustus 2009, 09:37   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hangt er van af wat je bedoelt met "nuttig"

Citaat:
Als die mens al zolang heeft bijgedragen aan de maatschappij, dan vind ik er veel plezier in om die een gelukkige oude dag te bezorgen. Het nut is dus: mijn plezier.
Het nut is: het aangename om in zo'n zorgende maatschappij te leven.

Citaat:
Het nut is de gelukkige moeder die toch haar kindje lieft heeft en koestert. Een plezier om in zo'n vriendelijke maatschappij te leven.

Citaat:
De vraagstelling is eigenlijk: wat moeten we doen met die mensen die zo gevaarlijk zijn, en waarvan we eerlijkheidshalve moeten zeggen dat ze zo gevaarlijk zullen blijven ?
Mijn antwoord: na de gevangenisstraf, interneren. Op zodanige wijze dat ontsnappen slechts heeeeel uitzonderlijk mogelijk zal zijn.

Zodat de bejaardenverzorgsters kunnen zorgen voor de bejaarden, de moeders voor hun kinderen enz. enz. met de minst mogelijke zorgen voor voorkoombare residive van kriminelen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 7 augustus 2009 om 09:37.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 10:35   #68
NOEKIE
Schepen

Standaard

Citaat:
Mocht ge dit IRL tegen mij gezegd hebben, had ik u doodgeklopt. Ik praat ni meet met u.
NOEKIE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 10:44   #69
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gevangenis leven betekend een enorme kost voor de maatschappij.

Een kost op de kap van de maatschappij, eender welke, moet verantwoord zijn, dit wordt OOK omvat in de beginselen van goed bestuur. Iemand van zijn vrijheid beroven moet dus een tijdelijke maatregel zijn met tot doel te dienen als bezinningsperiode voor de gedetineerde om deze terug op het goede pad te brengen waarna hij terug moet kunnen fungeren als een normaal iemand in de maatschappij.

Iemand van zijn vrijheid beroven waarvan geweten is dat deze ook in de toekomst een gevaar zal blijven betekenen voor de maatschappij, waardoor het onverantwoord is van zich te beperken tot een tijdelijke vrijheidsberoving, is meer een misdaad dan dat wat ik heb voorgesteld. Dit is niet alleen een misdaad ten overstaan van de gedetineerde die voor de rest van zijn leven opgesloten wordt is een veel te kleine ruimte, maar tevens diefstal van de maatschappij.

Een veel te kleine ruimte wordt ook bij wet bepaald, kijken we maar naar de huurwetgeving inzake bemeubelde verhuring. Ook daar worden minimumafmetingen van kamer en raamopening opgelegd en daar zit de betrokkene huurder dan nog NIET gans de tijd in opgesloten, daar kan deze nog vrij beschikken over de buitenwereld.
Oud 7 augustus 2009, 10:46   #70
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Daar heb je gelijk in Johan, maar de vraag wordt wel; wat moeten we met deze mensen doen??
Een tv en sportzaal geven met drie maaltijden per dag lijkt me ook niet de oplossing,wel TBS of een of ander eiland met dwangarbeid!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 10:52   #71
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Daar heb je gelijk in Johan, maar de vraag wordt wel; wat moeten we met deze mensen doen??
Een tv en sportzaal geven met drie maaltijden per dag lijkt me ook niet de oplossing,wel TBS of een of ander eiland met dwangarbeid!
Akkoord, maar als ze dan weer verrekken van te werken zonder dat er iemand ze van tijd tot tijd een klap van de zweep uitreikt wat dan? Dan hebben onze moraalriddertjes weer wat anders om over te zeveren hoe onmenswaardig het allemaal wel niet is, en hoe groot crapuul wij wel niet zijn dat we die arme seriemoordenaren dit durven aan te doen.

Sommige mensen zijn het slachtoffer van hun eigen beschaving. Ze willen heiliger zijn dan de paus of zich vooral heiliger voor doen .

Laatst gewijzigd door Garry : 7 augustus 2009 om 10:55.
Oud 7 augustus 2009, 10:56   #72
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 11:09   #73
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
We zijn allemaal maar beesten hoor, gij ook, en ge hebt er gevaarlijke en andere en ofwel doe je niets en dan leven we in de jungle van ieder voor zich, ofwel verwijder je de gevaarlijke exemplaren. Wanneer men in de zoo gevaarlijke dieren in een hok zet achter tralies wordt er tegen in opstand gekomen vanwege.... Hier steekt men wel de gevaarlijke exemplaren in hokjes. Dat is nogal wat meer om van te kotsen.

Kostende mannetjes weergeven als reactie is maar een zeer zwakke argumentatie hoor. Veel moeilijker is het om de aangehaalde realiteit te weerleggen.

Laatst gewijzigd door Garry : 7 augustus 2009 om 11:10.
Oud 7 augustus 2009, 11:20   #74
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
't wordt tijd dat de tijdmachine wordt uitgevonden, dan kunnen we de mannen hierboven, samen met al het Al Qaeda krapuul, sturen naar waar ze thuis horen: de duistere middeleeuwen. Dat ze daar maar mensen in stukken snijden.
Zou ik niet doen want: daarvan gaat men dood.

Voor werkelijk bewezen criminelen, van eender welke oorsprong, lijkt de 'levensstraf' moeilijker en pijnlijker dat ''de dood'' die steeds van het leven bevrijd.

De dood, staat soms voor absolute vergiffenis.

Ik ben eveneens tegen de doodstraf omdat ik meen dat de mens zich het recht om te doden zou moeten verbieden.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 11:34   #75
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE Bekijk bericht
Citaat:
2. Ik ben zelf al twee keer overvallen, en ik heb een vriendin gehad die is verkracht en vermoord.
Dan ben je een sociopaat die de pijn van een slachtoffer niet kan voelen.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 11:38   #76
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Mocht ge dit IRL tegen mij gezegd hebben, had ik u doodgeklopt. Ik praat ni meet met u.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 11:40   #77
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Je haalt het gewoon uit context, je citeert enkel wat jij wil - alsof niet iedereen kan terugscrollen of bladeren om zelf te lezen waar die opmerking op sloeg - in elk geval niet op wat jij van jezelf citeert!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 15:20   #78
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
gangster garry?
Ach kom tot de realiteit vent, in oorlogstijd wordt ge gedecoreerd in functie van hoe meer ge er overhoop geschoten hebt en nu gaan ze zeveren over het plegen van een opruiming in het belang van de maatschappij. Ge bent zeker vergeten dat er eentje zo zijn plaatsje verkregen heeft op een Belgisch geldbiljet als eerbetoon voor de groten hoop Duitsers die hij heeft weten te doen verzuipen.
Oud 7 augustus 2009, 15:26   #79
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
We zijn allemaal maar beesten hoor, gij ook, en ge hebt er gevaarlijke en andere en ofwel doe je niets en dan leven we in de jungle van ieder voor zich, ofwel verwijder je de gevaarlijke exemplaren. Wanneer men in de zoo gevaarlijke dieren in een hok zet achter tralies wordt er tegen in opstand gekomen vanwege.... Hier steekt men wel de gevaarlijke exemplaren in hokjes. Dat is nogal wat meer om van te kotsen.

Kostende mannetjes weergeven als reactie is maar een zeer zwakke argumentatie hoor. Veel moeilijker is het om de aangehaalde realiteit te weerleggen.
Dat maken degenen die een excuus willen om hun haat gewelddadig bot te vieren ervan. Op basis van wat je hier post zou men jou ook tot die gevaarlijke exemplaren moeten rekenen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ach kom tot de realiteit vent, in oorlogstijd wordt ge gedecoreerd in functie van hoe meer ge er overhoop geschoten hebt en nu gaan ze zeveren over het plegen van een opruiming in het belang van de maatschappij. Ge bent zeker vergeten dat er eentje zo zijn plaatsje verkregen heeft op een Belgisch geldbiljet als eerbetoon voor de groten hoop Duitsers die hij heeft weten te doen verzuipen.
Je bent niet in oorlogstijd.

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 augustus 2009 om 15:27.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 15:49   #80
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dat maken degenen die een excuus willen om hun haat gewelddadig bot te vieren ervan. Op basis van wat je hier post zou men jou ook tot die gevaarlijke exemplaren moeten rekenen.

Je bent niet in oorlogstijd.
Heeft daar totaal niets mee te maken. Doden is doden. Ook in oorlog werd er hier steeds twee maten en twee gewichten gehanteerd. Ik ben zeker geen voorstander van de deportatie die er heeft plaats gevonden en wat er de joden aangedaan is is ontegensprekelijk een grote misdaad die zeker verdient veroordeeld te worden maar dat er aan de andere kant een dikzak besloten heeft Dresden zo plat te gooien dat ge wanneer ge op een stool ging staan je er kon over kijken om uw kracht tentoon te spreiden aan Rusland, dat is dan niets, dat is dan geen misdaad, dat moet dan niet veroordeeld worden, nee, dat gaan we toejuichen.
http://www.sp.nl/nieuws/tribune/200503/oorlog.shtml

En dat was WEL allebei in de oorlog he.

En nu gaan we zitten zijken over een oplossing brengen voor paar onverbeterlijke gevallen?

Laatst gewijzigd door Garry : 7 augustus 2009 om 16:16.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be