Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2009, 19:39   #61
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Tja, had die jongen gewoon gedaan wat er gevraagd word, hadden de gevolgen alvast minder fataal geweest.
Mja misschien wel. Toch begrijp ik de situatie van die kerel: je scooter afgeven of proberen weg te komen.

Het doet me trouwens aan dit denken:

http://en.wikipedia.org/wiki/Jean_Charles_de_Menezes

Citaat:
En waarom steken "andere jongeren" de omgeving in de fik? Als wraak?
Das gewoon puur hooliganisme. Vroeger deden ze het naar aanleiding van voetbal, nu is elke andere gebeurtenis voldoende.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 19:42   #62
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, had die jongen gewoon gedaan wat er gevraagd word,
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 19:48   #63
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Dat Frankrijk zelf het probleem met dat soort voorsteden zelf gemaakt heeft is een feit.
Net zoals de meeste west europese steden/landen heel wat autochtoonse jongeren/bendes niet onder controle heeft en met een lakse wetgeving de criminaliteit bij jongeren net aanmoedigd want een straf bestaat niet meer in het westen.

Maar af en toe gaat het eens mis en pakt de politie een van die jongeren hard aan of gebeuren er domme zaken zoals nu maar nooit of te nooit kan men de politie iets kwalijk nemen.
Ik kan me inbeelden dat deze politie mensen die dagelijks moeten rond rijden in dit soort wijken een zeer groot gevoel van frustratie hebben door dagelijks bespot te worden, elke dag mss een kogel door het hoofd kunnen krijgen door bendejongeren maar vooral om te zien dat jongeren die je de dag ervoor hebt opgepakt rapper terug vrij zijn dan deze agenten thuis zijn.

criminaliteit loont in het westen ook hier in belgië.

dat er nu weer rellen zijn op dit voorval zegt genoeg over deze jongeren en de varkensstal waarover ze willen heersen.

ik pleit er voor om onze militairen van alle west europese landen niet te sturen naar afghanistan maar om ze in dit soort wijken en voorsteden neer te zetten. op elke hoek militairen zetten bij manier van spreken, avondklok en wie de wet niet respecteert worden opgepakt, veroordeeld en moet zijn straf uitzitten in heropvoedingskampen in militaire stijl indien het jongeren betreft en niet zware feiten zijn. moordenaars en verkrachters dienen voor mij de doodstraf te krijgen of minstens levenslang.

indien west europa dit doet is het jongeren probleem op gelost en pakt men ook ineens het moslim terorrisme aan vermits heel wat van die criminele jongeren moslims zijn
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 20:05   #64
ghostic
Burger

ghostic's schermafbeelding

Standaard

normale reactie van jongeren die gefrustreert zijn en die elke oportuniteit zoeken om hun ongenoegen te uiten als er zich iets voordoet te benadele van hun gelijke ... het is een ernstig probleem maar men vind het allemaal gemakelijk om met modder te gooien omdat dit de gemakelijkste manier is om zelffrustratie weg te werken door negatief er op te reageren ...
dit denk ik de waarheid te zijn met alles wat fout loopt in de maatschapij ...
negatief reageren is nu eenmaal de gemakelijkste manier om ons zelf te beschermen tegen de moeilijke levensweg die ons alle ergert...
ook ik doe da onbewust ...ik weet da , en het zou een leugen zijn moest ik het ontkennen !
daarvoor zit de media voor een groot deel tussen...het zijn zij die ons onbewust conditioneren ...
Oud 12 augustus 2009, 20:17   #65
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Een gevaarlijke gangster op een pizzascooter...............................
Wel, als pizzascooters nu vrijgeleide moeten krijgen, dan zou ik als gevaarlijke gangster inderdaad alle gestolen juwelen in de pizzabak van mijn scooter stoppen

Wat moet de politie trouwens anders doen dan achtervolging instellen ? Indien ze dat niet doet, wil dat zeggen dat je twee soorten burgers hebt: die die aan de politie gehoorzamen, en boetes en zo kunnen krijgen, en die die op de loop gaan en die men dan maar moet laten gaan ? Dat zou oneerlijk zijn ten opzichte van de brave burger die wel aan de politie gehoorzaamt. Als je "weglopen van de politie" een verdedigbare reactie beschouwt, en als de politie niet eens mag achtervolgen want je zou je wel eens zeer kunnen doen, dan wil dat zeggen dat iedereen het nu maar beter op een lopen zet als je een politiekontrole krijgt. Als je wil spelen, speel dan, maar geef toe als je verloren hebt. Doe je het toch, dan ben je 150% verantwoordelijk voor wat er gebeurt.
Oud 12 augustus 2009, 20:40   #66
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghostic Bekijk bericht
normale reactie van jongeren die gefrustreert zijn en die elke oportuniteit zoeken om hun ongenoegen te uiten als er zich iets voordoet te benadele van hun gelijke ... het is een ernstig probleem maar men vind het allemaal gemakelijk om met modder te gooien omdat dit de gemakelijkste manier is om zelffrustratie weg te werken door negatief er op te reageren ...
dit denk ik de waarheid te zijn met alles wat fout loopt in de maatschapij ...
negatief reageren is nu eenmaal de gemakelijkste manier om ons zelf te beschermen tegen de moeilijke levensweg die ons alle ergert...
ook ik doe da onbewust ...ik weet da , en het zou een leugen zijn moest ik het ontkennen !
daarvoor zit de media voor een groot deel tussen...het zijn zij die ons onbewust conditioneren ...
De wereld waarin zij leven hebben ze ook voor een groot stuk zelf geschapen.
Niemand heeft hun gedwongen om in de drugscriminaliteit te gaan, of bendes te vormen om te kunnen gaan vechten en vandalisme plegen, of met 10 jongens een meisje verkrachten en van dat soort dingen.

Ook in Frankrijk is er een degelijk onderwijs en men kan dus ook daar gemakkelijk hun lot om in dat gat te moeten blijven ontlopen.
Er zijn miljoenen andere jongeren die geen keuzes hebben en die NIET naar school kunnen gaan of die in burgeroorlogen verwikkeld zijn of als kindsoldaten moet moorden en verkrachten onder dwang voor hun leven enz..

Dus kom niet af met het gezever dat veel van die autochtoonse jongeren in west europa zo'n slecht leventje hebben en dat ze overal benadeeld worden enzovoorts want elk vooroordeel dat men over hun heeft hebben ze zelf gemaakt.
Hun frustratie is enkel hun ziekelijke mentaliteit die geen respect of medelijden kent, ze hebben geen geweten en al zeker geen waarden.
Vandaag komen ze op straat om alles kapot te slaan om zogezegd een jongeren te steun die nu iets aan de hand heeft gehad met de politie en morgen schieten of slaan ze de kameraden of familieleden van die jongen dood
Dus heb ik medelijden met hun situatie? neen, want zij kunnen hen lot ontlopen indien ze dat willen die keuze hebben ze

Er zijn genoeg autochtoonse jongeren die het gemaakt hebben in het leven om de simpele reden dat ze zelf die keuze gemaakt hebben. de mogelijkheden zijn er maar je moet ze wel nemen en inderdaad iets worden in het leven is goed studeren en hard werken en er zullen inderdaad misschien nog hier en daar racistische werkgevers zijn maar daar moet men zich over zetten want de meerderheid van de werkgevers kijken naar de diploma's, ervaringen en kennis en kunnen en niet naar de huidskleur
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 20:49   #67
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, als pizzascooters nu vrijgeleide moeten krijgen, dan zou ik als gevaarlijke gangster inderdaad alle gestolen juwelen in de pizzabak van mijn scooter stoppen
Mja ik heb niet gezegd dat men een uitzondering moest maken voor pizzascooters.
Waar ik iets tegen heb is de tendens van vele politieagenten om de slachtofferloze kruimelmisdaden met overweldigend machtsvertoon te lijf te gaan.
Aka het stel oudjes dat drugs verhandelde om hun schamel pensioentje wat te spijzen, de jongere op een brommertje dat niet strikt aan de normen voldoet, de mensen die witte diesel ipv de overtaxte rode diesel in hun auto gebruiken, mensen die groenafval opstoken zelfs al hebben ze toestemming van buren, etc.

Citaat:
Wat moet de politie trouwens anders doen dan achtervolging instellen ? Indien ze dat niet doet, wil dat zeggen dat je twee soorten burgers hebt: die die aan de politie gehoorzamen, en boetes en zo kunnen krijgen, en die die op de loop gaan en die men dan maar moet laten gaan ? Dat zou oneerlijk zijn ten opzichte van de brave burger die wel aan de politie gehoorzaamt. Als je "weglopen van de politie" een verdedigbare reactie beschouwt, en als de politie niet eens mag achtervolgen want je zou je wel eens zeer kunnen doen, dan wil dat zeggen dat iedereen het nu maar beter op een lopen zet als je een politiekontrole krijgt. Als je wil spelen, speel dan, maar geef toe als je verloren hebt. Doe je het toch, dan ben je 150% verantwoordelijk voor wat er gebeurt.
Mja hangt ook af van hoe ze de achtervolging inzetten.
Koste wat kost iemand achterna zitten en zichzelf en anderen in gevaar brengen:
http://www.youtube.com/watch?v=Mun69xDW6Nw
Of de achtervolging inzetten maar proberen zichzelf en anderen niet in gevaar te brengen.

Meestal is het de eerste optie.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 12 augustus 2009 om 20:50.
Oud 12 augustus 2009, 21:03   #68
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghostic Bekijk bericht
normale reactie van jongeren die gefrustreert zijn en die elke oportuniteit zoeken om hun ongenoegen te uiten als er zich iets voordoet te benadele van hun gelijke ... het is een ernstig probleem maar men vind het allemaal gemakelijk om met modder te gooien
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 21:09   #69

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dan heb je ook totaal geen reden om te vluchten - of zou er tóch een andere reden geweest zijn - pas op, ik betreur het overlijden van deze jongen, maar waarom moest hij nou op de vlucht slaan als je een zuiver geweten hebt, enkel voor die paar km. te hard rijden, zou me erg verbazen.
Ik begrijp dat eigenlijk wel nogal hoor. Uw brommerke gaat zeventig, tachtig per uur in plaats van veertig. Als de polies je tegenhoudt en je bromfietske op de rollen zet moet die terug worden afgesteld naar veertig.
Veel jongeren slaan daardoor liever op de vlucht.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 21:17   #70
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Ik begrijp dat eigenlijk wel nogal hoor. Uw brommerke gaat zeventig, tachtig per uur in plaats van veertig. Als de polies je tegenhoudt en je bromfietske op de rollen zet moet die terug worden afgesteld naar veertig.
Nee hoor. Brommer wordt in beslag genomen.

Oud 13 augustus 2009, 05:44   #71
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was het risico dat je nam, je hebt gespeeld, en je hebt prijs.
Oud 13 augustus 2009, 06:11   #72
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
In beslag genomen, en in de meeste gevallen mag je "die terug hebben" minus de opvoerstukken (of hetgeen het best in de markt ligt), staangeld en de boete.

Alleen in de meest groffe gevallen word die brommer bij vonnis verbeurd verklaart, en kan 1 of andere insider die opkopen voor €5.
Dit gebeurd ook natuurlijk indien iemand het staangeld niet wil betalen.

En hier ben ik ervaringsdeskundige. Wel 1 punt, het was de brommer van mijn vader die ik nadien ben mogen gaan halen, de mijne toen was goed voorzien van 007 trukken.
Oud 13 augustus 2009, 12:23   #73
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kijk als je mensen zelf laat beslissen of je politie moet gehoorzamen ben je ver van huis, begrip kan in daar dus niet voor opbrengen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 12:36   #74
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kijk als je mensen zelf laat beslissen of je politie moet gehoorzamen ben je ver van huis, begrip kan in daar dus niet voor opbrengen!
't is mij ook ooit gebeurd, een sprint te moeten nemen met een stuk of 6/7 flikken achter me aan. Toen moeten ze nog achter me lopen (maar ze waren niet snel genoeg) Nù zou ik een paar kogels n de rug gekregen hebben: flikken mogen véél meer nu.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 12:41   #75
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dan heb je ook totaal geen reden om te vluchten - of zou er tóch een andere reden geweest zijn - pas op, ik betreur het overlijden van deze jongen, maar waarom moest hij nou op de vlucht slaan als je een zuiver geweten hebt, enkel voor die paar km. te hard rijden, zou me erg verbazen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Méér dan dat: die flikken, d�*�*r (brigade anticriminalité (BAC) in een HLM-wijk), dat was gegarandeerd een "passage �* tabac" (pak rammel) erbij: "Met zijn kop tegen een kast gevallen omdat hij zich verzette" was 't excuus van Debie in zijn wijk.

Reden genoeg om te vluchten.

Schijnbaar gebeurde er wel wat meer en 't betrof hier trouwens geen opgevoerde 49cc maar een 125cc crossmoto schijnbaar met onvoldoende geluidsdemper:
Citaat:
....
une motocross YZ 125 cm3 (un modèle non autorisé en ville)
...
Course-poursuite. Selon plusieurs témoins présents au moment des faits, le jeune homme, originaire du quartier Anatole-France, roulait �* vive allure sur une motocross YZ 125 cm3 (un modèle non autorisé en ville) et était poursuivi par deux véhicules de police, une Mégane «sérigraphiée», et un Scénic banalisé de couleur grise. Une voiture de la brigade anticriminalité (BAC) arrivait, elle, en sens inverse. Après quelques courtes minutes de course-poursuite, il semblerait que Yakou Sanogo, pressé par la voiture sérigraphiée, ait dérapé et chuté violemment contre le sol.

http://www.liberation.fr/societe/010...es-troublantes

FYI "voiture sérigraphiée":
http://policevehicles.spaces.live.co....0&sa=18369882

Gewone politie-auto dus.

Yakou Sanogo had wel een zwarte huidskleur...

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 augustus 2009 om 13:06.
Oud 13 augustus 2009, 13:04   #76
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Méér dan tat: die flikken, d�*�*r (brigade anticriminalité (BAC) in een HLM-wijk), dat was gegarandeerd een "passage �* tabac" (pak rammel) erbij: "Met zijn kop tegen een kast gevallen omdat hij zich verzette" was 't excuus van Debie in zijn wijk.

Reden genoeg om te vluchten.

Schijnbaar gebeurde er wel wat meer en 't betrof hier trouwens geen opgevoerde 49cc maar een 125cc crossmoto schijnbaar met onvoldoende geluidsdemper:

FYI "voiture sérigraphiée":
http://policevehicles.spaces.live.co....0&sa=18369882

Gewone politie-auto dus.
Dikke zever, wanneer politie zich misdraagt heb je dezelfde rechten als anderen, klacht indienen!
Maar dit betekent dus niet dat je wanneer je om een of andere reden aangehouden wordt kunt gaan lopen, omdat volgens jou dus politie criminelen zijn, zo blaas je wel een rechtstaat op maar misschien vind je dat juist fijn?
Tot jij politie nodig hebt, dan moeten die mannen er zijn he??
Oud 13 augustus 2009, 13:10   #77
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Dikke zever, wanneer politie zich misdraagt heb je dezelfde rechten als anderen, klacht indienen!
Maar dit betekent dus niet dat je wanneer je om een of andere reden aangehouden wordt kunt gaan lopen, omdat volgens jou dus politie criminelen zijn, zo blaas je wel een rechtstaat op maar misschien vind je dat juist fijn?
Tot jij politie nodig hebt, dan moeten die mannen er zijn he??
Volgens mij?
De slachtoffers van Debie hebben klacht ingediend, maar hoe lang duurde 't voor er een resultaat was? Idem voor de slachtoffers van Demol.

Proberen géén rammel te krijgen wordt in jouw opinie
Citaat:
blaas je wel een rechtstaat op
De keren dat ik politie nodig had waren ze er niet of weigerden vlakaf.

Citaat:
maar misschien vind je dat juist fijn?
Misschien vind jij het juist fijn als de politie degenen die jij misprijst eens clandestien aframmelt?
Citaat:
Klacht indienen tegen een beëdigd ambtenaar indien je niet minstens 3 getuigen hebt, probeer 't maar eens.

Lees hier eens:
http://endji.free.fr/Page%20-%20crimes%20policiers.html

Weet je dat er bij de Franse politie een groep "Voltigeurs" bestaan: agenten met twee op een moto die na manifestaties "verdachten" die alleen rondlopen opsporen en ter plaatste in mekaar slaan?
Malek Oussekine stierf eraan:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Affaire_Malik_Oussekine

Hij had niets misdaan, niet gemanifesteerd: "délit de mauvaise gueule" heet dat dan in Frankrijk.

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 augustus 2009 om 13:40.
Oud 13 augustus 2009, 14:03   #78
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Volgens mij?
De slachtoffers van Debie hebben klacht ingediend, maar hoe lang duurde 't voor er een resultaat was? Idem voor de slachtoffers van Demol.

Proberen géén rammel te krijgen wordt in jouw opinie

De keren dat ik politie nodig had waren ze er niet of weigerden vlakaf.

Misschien vind jij het juist fijn als de politie degenen die jij misprijst eens clandestien aframmelt?Klacht indienen tegen een beëdigd ambtenaar indien je niet minstens 3 getuigen hebt, probeer 't maar eens.

Lees hier eens:
http://endji.free.fr/Page%20-%20crimes%20policiers.html

Weet je dat er bij de Franse politie een groep "Voltigeurs" bestaan: agenten met twee op een moto die na manifestaties "verdachten" die alleen rondlopen opsporen en ter plaatste in mekaar slaan?
Malek Oussekine stierf eraan:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Affaire_Malik_Oussekine

Hij had niets misdaan, niet gemanifesteerd: "délit de mauvaise gueule" heet dat dan in Frankrijk.
Hou eens eindelijk je vooroordelen voor je Filo, ik misprijs niemand en hoop zeker niet dat wie dan ook die afgerammeld wordt, ik ben dus niet verantwoordelijk voor je waandenkbeelden, laat dit dus achterwege!
De Bie is gestraft, rechtzaken duren nu eenmaal lang en iedereen kan klacht indienen tegenover politie bij comité P, dus laat de rest van je waanzin ook maar zitten!
Nu even realiteit, omdat je zo makkelijk klacht kan indienen heeft iedere Marokkaanse jongere zo langzamerhand dat nummer van comité P op zak en wordt politie vaak regelrecht geprovoceert,maar omdat ik jou ogen politie criminelen zijn hecht je daar geen belang aan, maar neem je die mentaliteit, omdat het Marokkaanse jongeren betreft in bescherming omdat je dan denkt goed en verstandig bezig te zijn, ookal is daarbij iedere logica zoek.
Oud 13 augustus 2009, 15:00   #79

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was het risico dat je nam, je hebt gespeeld, en je hebt prijs.
Tenzij je kan vluchten natuurlijk ...
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be