![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een Vlaming heeft vooral een Vlaamse naam. Dat kun je ons niet afnemen alvast. Koppel daaraan het feit of ie werkt en of ie blank is, verhoudingsgewijs te veel belastingen betaalt. et voila... Besides, welke "vreemde invloeden"? In de Middeleeuwen? Als we toch zo'n racistisch volk zijn, moeten die vreemde invloeden toch zeer minimaal geweest zijn? Of bedoelde u misschien sinds de eerste golf Italiano's hier voet aan wal zette voor de bodemloze putten in la douce Wallonie? Laatst gewijzigd door Immanence³ : 25 augustus 2009 om 13:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Liam, Kenji, Keanu, Mauro, Milan, Matteo, Luca, Rayan, Vince, Finn, Kyara, etc etc
ah, wacht, ge bedoelt familienaam, zoals Wouter van Bellingen?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En sorry, of iemand van Oost of West-Europa is, kan ik gemakkelijk zien. Die schedels zijn veel platter, neuzen stomper, smoelen valer etc. etc. Laatst gewijzigd door Immanence³ : 25 augustus 2009 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en meteen al drek uit uw definitie blootleggen, goed zo
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 25 augustus 2009 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
volgens mij bedoelt hem immanence Kubiek
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is een Vlaming?
- Als we het nazistische denken volgen nemen we aan dat mensen die tot 1700 een zuivere stamboom kunnen voorleggen Vlamingen zijn. Anderen komen niet in aanmerking. Ik kan gerust zeggen zeggen dat ik Vlaming ben. ![]() Kan me wel inbeelden dat een hele hoop mensen uit de Vlaamse beweging en uit extreem rechtse middens (stormfront etc.) hierdoor uit de boot vallen. Misschien zelf zonder dat ze het weten. - Daarnaast kunnen we een meer democratischere definitie over wat een Vlaming trachten te zoeken. Deze is echt voor discussie vatbaar. Enkele puntjes waaraan je in mijn ogen moet voldoen: *Woonachtig zijn in Vlaanderen *De Vlaamse taal perfect beheersen *Perfect kunnen functioneren in de Vlaamse samenleving, zijn wetgeving en de cultuur. *Geen dubbele nationaliteit hebben |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dus de werkloze Jean-Pierre uit Roeselaere die in de onderste belastingschijf zit, is geen Vlaming? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() DE Vlaamse taal... bestaat daar een assimil-cursus van? Ik zou die taal graag leren.
West-Vlaams en Limburgs verschillen zoveel van elkaar (zelfs onderling zijn er grote verschillen) dat je bijna van verschillende talen kunt spreken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door bgf324 : 25 augustus 2009 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nederlands is wel de offisiële taal in Vlaanderen. Maar het Nederlands wordt er amper gesproken. (Ik herinner me de vorige goeverneur van Antwerpen, met zijn geforseerd Hollands aksent ...) Wel geschreven. Vlaams is de taal die in Vlaanderen gesproken wordt. (en een deel van de "taal-elite" beschimpt soms het Vlaams, door het Verkavelingsnederlands te noemen. Maar swat, geen kat die zich dat aantrekt.)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En of iemand uit Oosteuropa komt ? Ik HOOR dat .
![]() |