![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Gouverneur
|
![]() Of tegen Español Barcelona............
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Racing ja, maar KVM? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is het'm net
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Gouverneur
|
![]() Omdat Pietje z'n burgerlijke leventje van orde, rust en saaiheid niet wil verstoord zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe debieler kan het eigenlijk nog, naar het voetbal gaan, speciaal om amok te maken.
![]() |
![]() |
#67 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijke hooligancode was en is hetgeen Mecheleir hier al zei. Bij de East Side en nadien BCF werd die code steeds in ere gehouden. Enkel vuistwerk, enkel lederen riemen en niet met de kant van de gesp, geen wapens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() wie aan krijgskunst doet, schaamt zich wanneer men deze kunst buiten moet gebruiken.
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je snapt mijn punt, denk ik. Als ik het goed begrijp draait het bij casuals om ongeveer hetzelfde als bij WMA/SCA-vechters. En daar is niks mis mee, zo lang het op wederzijdse toestemming gebeurt en onschuldigen en/of hun eigendom niet schaadt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar er zijn nu eenmaal een groeiende (!) groep mensen die het allemaal maar SAAI vinden, dwaas, afgezaagd,...... en die fuck off zeggen tegen dat soort burgerlijke mentaliteit waar je geen enkel gevaar of risico meer mag lopen tenzij een zware financiële lening als werkmens op je nek halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bij voetbal is voetbal de sport (granted 't zijn verwende fils �* papa die dat beoefenen, maar enfin dat is niet de discussie). Doen alsof vechten tof is als je wildvreemden aanvalt in groepjes is redelijk lachwekkend. wma sca? als je ufc e.d. bedoelt grote fan, schitterende sport.
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
SCA-reenactors gaan vaak tegen elkaar vechten in grote groepen om fictieve veldslagen na te bootsen. Het gaat daar vrij hard aan toe, daar hun bogen bijvoorbeeld een trekkracht bezitten van 20 kg, en een pijl met een botte rubberen tip die door zo'n boog wordt gelanceerd doorboort een volle kartonnen doos en vliegt rustig verder. Het is dus redelijk heftig, en in grote groepen. Voor zo ver dat ik weet is bij hooligans het vechten de sport, en de voetbal meer een sfeermaker. Zoals bij metalliefhebbers die in mosh pits duiken. Ik ben niet bekend genoeg met de cijfers en de mensen om te weten hoe vaak hooligans onschuldigen aanvallen. Indien dit te vaak gebeurt, wat volgens de hooligan Mecheleir niet zo is, hebben we inderdaad een probleem. Anders zie ik weinig verschil tussen een casual en een SCA-reenactor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Partijlid
|
![]() @ flanelcondoom
ik ben zelf geen hooligan maar ken het wereldje wel gezien ik in een ander spectrum van het voetbal zit. En ik kan je verzekeren, 'hools' die onschuldigen aanvallen worden niet zozo gelaten. Die krijgen vroeg of laat de rekening. Je hebt zaken waar je je aan moet houden of je vliegt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En wat met de politie die er voor moet zorgen dat die onschuldigen en hun bezittingen veilig zijn ? Waarom die dan aanvallen zoals ze o zo vaak doen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Politie is in ontelbare gevallen de agressor, die liggen echt niet te denken van 'oeie, ik moet deze brave buurtbewoner zijn brievenbus beschermen'. Geloof me vrij ik zit al jaaaaaren in het voetbal en de meeste flikken zijn echte 'biep'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
is iemand die door de groep wordt meegenomen onder lichte sociale druk, onschuldig of niet?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ga je zo beginnen, trek je een beerput open. Om consequent te zijn moet je nu zowat elke subcultuur aanvallen. Tenzij je een "boehoe er wordt gevochten"-type bent, wat goed kan, gezien je eerdere bijdragen. Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 26 augustus 2009 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Partijlid
|
![]() http://www.youtube.com/watch?v=oxLfC...eature=related
Best een keer dit filmpje bekijken. Ook interessant is om te zoeken naar 'football factory italy'. Dan gaan sommigen al een beter inzicht krijgen. |
![]() |
![]() |