Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2009, 17:59   #61
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
.

....
post skrotum: Europa zal zich weinig aantrekken van hoe het presies geregeld zou worden. Maar, maar ...
Duitsland en het Verenigd Koninkrijk zullen nooit, maar dan ook nooit aanvaarden dat de Europese instellingen gelegen zouden zijn in uitsluitende invloed van één groot land, namelijk Frankrijk.
... ik pik er eventjes dat zeer belangrijk zinnentje uit:
Laten we niet vergeten dat het door dat spelletje van de mogendheden rondom ons was dat zo een "farce" als België ooit het levenslicht heeft gezien!
Ze gunden elkaar toen ook niet meer macht en belangrijkheid en ze hebben nog moeten zoeken naar een kandidaat-koning die ook niet één van hen in het voordeel zou zetten! We waren letterlijk en figuurlijk een "bufferstaat"! We dienden als stootblok om het Duitse leger te vertragen als die nog eens over het vasteland wou walsen richting Frankrijk. We waren "neutraal" enz
(..hebben de Duitsers nog geen beetje hun voeten aan geveegd)
En we hebben goede dienst gedaan. Toen de Duits aanviel was het Franse leger bijlange nog niet klaar en we hebben ze zolang mogelijk opgehouden, niet meer en niet minder.
Dank zij hen zitten we dus sedert 1830 met een land dat er geen is maar bestaat uit twee stukken aan elkaar geplakt die niet bij elkaar horen, en dat zullen we al die jaren geweten hebben!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 18:11   #62
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Waarom zoveel haat tegenover Franstaligen en Arabieren?
Op een eenvoudige vraag, een eenvoudig antwoord: vanwege hun gedrag en houding tov ons.
Al valt het woordje "haat" wel wat overdreven uit, nietwaar...
Oud 26 augustus 2009, 18:22   #63
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
... ik pik er eventjes dat zeer belangrijk zinnentje uit:
Laten we niet vergeten dat het door dat spelletje van de mogendheden rondom ons was dat zo een "farce" als België ooit het levenslicht heeft gezien!
Ze gunden elkaar toen ook niet meer macht en belangrijkheid en ze hebben nog moeten zoeken naar een kandidaat-koning die ook niet één van hen in het voordeel zou zetten! We waren letterlijk en figuurlijk een "bufferstaat"! We dienden als stootblok om het Duitse leger te vertragen als die nog eens over het vasteland wou walsen richting Frankrijk. We waren "neutraal" enz
(..hebben de Duitsers nog geen beetje hun voeten aan geveegd)
En we hebben goede dienst gedaan. Toen de Duits aanviel was het Franse leger bijlange nog niet klaar en we hebben ze zolang mogelijk opgehouden, niet meer en niet minder.
Dank zij hen zitten we dus sedert 1830 met een land dat er geen is maar bestaat uit twee stukken aan elkaar geplakt die niet bij elkaar horen, en dat zullen we al die jaren geweten hebben!
Het Verenigd Koninkrijk Der Nederlanden was een bufferstaat. België was dit niet. De voorwaarde was wel dat het neutraal zou blijven.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 18:57   #64
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het Verenigd Koninkrijk Der Nederlanden was een bufferstaat. België was dit niet. De voorwaarde was wel dat het neutraal zou blijven.
Eerst was het nog het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden, achteraf was België dat! Wij waren dus wel degelijk een "bufferstaat" en het zijn de ons omringende mogenheden die hun zegen moesten geven over wie hier koning mocht komen spelen. Of niet soms?
Oud 26 augustus 2009, 19:14   #65
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door camel Bekijk bericht
Allemaal juist wat je zegt... maar hoe komt het dat de Nederlandstaligen zijn vertrokken in de eerste plaats?
Niet, je moet maar eens telefoonboek openslaan in Brussel en kijken hoeveel Vlaamse achternamen je daar vindt. Die Nederlandstaligen werden overigens ook niet gedwongen het Nederlands op te geven, ze stuurden massaal hun kinderen naar Franstalige scholen en spraken thuis ook alleen Frans om zo op te klimmen op de sociale ladder. Ik ken zelf nog enkele van die Vlamingen, die beweren nu geen Nederlands meer te kunnen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 20:58   #66
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...

De enige manier om die eeuwige chantage van de franstaligen voor het blok te zetten is Brussel laten voor wat het is!

...
Niks van!

Doe zoals ik: kom hier wonen, inkopen doen, stemmen!

Als je het niet ziet zitten om hier te werken, geen probleem.

Als de helft van de VB-stemmers en de helft van de N-VA stemmers zich hier zouden vestigen, is Bruxelles Phlamandophobe verleden tijd!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 26 augustus 2009 om 20:58.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 21:08   #67
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina Bekijk bericht
De historie heeft bewezen dat Brussel in minder dan 200 jaar geëvolueerd is van een Vlaamse naar een Franstalige stad. Is dit werkelijk onomkeerbaar, is het echt onmogelijk om Brussel opnieuw weer wat meer te vernederlandsen?
De situatie in Brussel is nog altijd verre van ideaal voor nederlandstaligen, maar even goed al sterk verbeterd ten opzichte van wat het was.

Als morgen de Franstaligen of anderstaligen zich en masse in Mechelen, Gent, Brugge komen vestigen, gaan we dat dan ook uit handen geven? Moeten we misschien ineens in Engeland gaan wonen in de hoop dat het Frans schrik heeft van water?

Al die verfranste Brusselaars verhelen niet dat Brussel een Vlaamse/Brabantse stad is.

De mensen die zeggen dat Brussel verloren is werken dat proces mee in de hand door de stad te laten vallen.
100%

Als 'de Vlamingen' hùn bloedeigen hoofdstad al niet kunnen behouden, wat zal er van dat onafhankelijk Vlaanderen waar zoveel 'flaminganten' en/of 'Vlaams-Nationalisten' van dromen dan worden?

Wat scheelt er met dat volk van mij?

Oud 26 augustus 2009, 21:14   #68
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Een kankerplek moet je uitsnijden of radicaal bestrijden. Ik kies voor het eerste.
Het is geen kankerplek.

De "Verenigde Vlaamse Broekschijters", d�*t is de kankerplek die moet worden bestreden of uitgesneden.

En ik kies voorlopig ook nog voor het eerste, maar ik weet niet hoe lang ik d�*t nog ga volhouden.

"Leeuwen" ?

Straatkatten van papier-maché, ja!

Laatst gewijzigd door djimi : 26 augustus 2009 om 21:19.
Oud 26 augustus 2009, 21:24   #69
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...

Vindt u Brussel nu echt zó waardevol?
Het is mìjn hoofdstad, ook officieel.

En als gij vindt dat gij zomaar mìjn spullen moogt beginnen weggeven, dan kom ik uw kot leeghalen en geef ik ook alles weg.

Ook aan de Walen en de moslims en de negers!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 26 augustus 2009 om 21:26.
Oud 26 augustus 2009, 21:30   #70
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het is mìjn hoofdstad, ook officieel.

En als gij vindt dat gij zomaar mìjn spullen moogt beginnen weggeven, dan kom ik uw kot leeghalen en geef ik ook alles weg.

Ook aan de Walen en de moslims en de negers!!!
Het mag dan jouw hoofdstad zijn, maar blijkbaar niet die van veel Vlamingen. Is dat de fout van de Vlamingen dat ze Brussel maar kut vinden, of zou het aan Brussel zelf liggen ? Wat denk je ?

We geven Brussel niet weg aan Walen, moslims of negers maar aan de Brusselaars. Dat is toch perfect niet ?
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 21:32   #71
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Immanence³ Bekijk bericht
Nooit. Scorched earth!

Doe d�*t en ik kom, nadat ik mij heb bekeerd tot de méést gewelddadige fundamentalistische sekte die ik maar kan vinden, Antwerpen platleggen !!

Of Leuven, of Gent, of waar het ook moge zijn dat gij denkt u schuil te kunnen houden.

Oud 26 augustus 2009, 21:37   #72
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Het mag dan jouw hoofdstad zijn, maar blijkbaar niet die van veel Vlamingen. Is dat de fout van de Vlamingen dat ze Brussel maar kut vinden, of zou het aan Brussel zelf liggen ? Wat denk je ?

We geven Brussel niet weg aan Walen, moslims of negers maar aan de Brusselaars. Dat is toch perfect niet ?
Tja, als 't zo zit. Doe maar wat ge niet laten kunt, hé.

Denkt ge dat er daarna nog één 'vreemdeling' ergens in Vlaanderen gaat rondlopen die naar u gaat luisteren?

Dan wéten 'ze' allem�*�*l dat 'ze' over de Vlamingen kunnen heen lopen en er hun voeten aan afvegen als aan de eerste de beste deurmat.

Geef ze eens ongelijk!

Oud 26 augustus 2009, 21:44   #73
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De geschiedenis aan het verkrachten ofzo?

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 21:49   #74
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent wel degene die krampachtig wil blijven vasthouden aan een totaal verfranst Brussel, alleen omdat het 'Vlaams grondgebied' is. Dus mijn vraag: hoever (in de tijd) wil u teruggaan om vlaams grondegebied op/terug te eisen sluit volledig aan bij uw stelling.

Ik kijk uit naar uw antwoord en kan dit zelfs doen zonder u te schofferen.
Brussel is niet 'tot�*�*l verfranst', maar als �*lle Vlamingen zouden redeneren zoals u, is het binnen een paar jaar zover, ja.

Brussel is de officiële hoofdstad van de Vlaamse Gemeenschap, wist ge 't al?

Ik doe hier godverdomme al j�*ren mijn best om zoveel mogelijk volk aan Vlaamse kant te krijgen, gij gaat een beetje mijn werk ongedaan maken en dan zou ik u niet mogen 'schofferen'?

Komaan zeg, serieus blijven, hé!

Laatst gewijzigd door djimi : 26 augustus 2009 om 21:49.
Oud 26 augustus 2009, 21:59   #75
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom denkt u dat ik Brussel niet koste wat het kost wil houden?
Van A tot Z :

Angst - Zwakheid.

Oud 26 augustus 2009, 22:12   #76
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Als Brussel de pretentie wil hebben de hoofdstad van europa te zijn, dat ze dan door europa onderhouden wordt he. Waarom moeten wij ons blijven engageren in die wespennest. Wij leveren de hoofdstad van europa, punt uit, en dat ze er hunne plan mee trekken.

Dat handje vol nog niet Marokkaans sprekende Vlamingen die daar ergens in een god verlaten hoekje van Brussel wonen, als die bij Vlaanderen willen blijven behoren, dat ze dan in Vlaanderen komen wonen he, ze zijn welkom.

Dat ze hun stad zien teloor gaan, dat is niets nieuws meer, die hebben ze al 40 jaar geleden laten teloor gaan. 40 Jaar geleden was bvb. de Groenstaat in Brussel al lang geen groenstraat meer maar een bruinstraat. En zo was het met de meeste straten daar. Straks is het Bruxelle de Marok in plaats van de Marolle die de hoofdstad van europa is en nog een beetje en den Boerka is er de plaatselijke verplichte klederdracht.
Nog zo'n orakel!

Er komen hier in de wijk bijna elke week nieuwelingen wonen: Polen, Congolezen, Portugezen, Italianen, Brazilianen, Armeniërs, Indiërs, Chinezen, en ja ook wel eens Marokkanen of Turken.

En er gaan ook bijna elke week mensen weg of het hoekje om: Franstaligen en Vlamingen, bijvoorbeeld.

Er staan hier véél huizen en appartementen te koop, en als IK het geld had kocht ik ze allemaal, en dan liet ik daar vrienden en medestanders GRATIS wonen.

Helaas heb ik het geld niet, maar ik ken wel mensen die - toch zeker gemeenschappelijk - wèl het geld hebben. Zij hebben zich namelijk verenigd in partijen die zogezegd mijn belangen gaan verdedigen.

Spijtig genoeg geven die dat geld liever uit aan slecht opgemaakte krantjes waarin voortdurend over de Islam en de vreemdelingen en de Walen en de traditionelen wordt gezeikt, bijvoorbeeld, en dan hopen die mensen dat ze hier op sympathie gaan kunnen rekenen die tot een bolletje naast een naam gaat leiden.

Oud 26 augustus 2009, 22:22   #77
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Waarom zoveel haat tegenover Franstaligen en Arabieren?
Van A tot Z :

Angst - Zwakheid.

Oud 26 augustus 2009, 22:30   #78
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Straatsburg is het officiëel parlement van de EU, niet Brussel. Wat kan het de internationale gemeenschap schelen dat de hoofdzetels van de NATO in Frankrijk liggen (SHAPE en Evere). Het is altijd de bedoeling geweest om die in Frankrijk te plaatsen en nu ze volwaardig lid zijn van de Nato is er geen reden meer om te veranderen en daar veel geld voor op tafel te leggen.
Bekijk de kaart van de EU eens, en bekijk dan de ligging van Brussel. Me dunkt dat op termijn een verschuiving van een aantal instellingen naar het Oosten zal plaatsvinden.

Een proces dat gevoelig versneld zou kunnen worden indien Brussel van FR deel uit gaat maken, of het in een bittere strijd tussen VL en Wall blijft aanslepen.

Mij dunkt is de enige eerlijke keuze, ons niks van Brussel aan te trekken. Brussel is welkom om zich bij Vlaanderen te voegen indien de Brusselaars dat wensen, het kan dan evt de hoofdstad van Vlaanderen blijven.

Willen de Brusselaars liever op eigen benen staan, een soort EU vorm van Vaticaanstad worden, een confederatie met Wallonië aangaan... Ze doen maar.

Wat de Brusselaars ook doen, eens buiten de Belgische constellatie zullen ze er alle belang bij hebben om uitstekende relaties met Vlaanderen na te streven.

Vlaanderen kan dan idd voor een andere hoofdstad kiezen, wat mij geen slechte zaak lijkt. Brussel moet vlaamse hoofdstad willen zijn, en dat betekent voor mij dat de doorsnee vlaming Brussel ook als zijn/haar hoodstad moet kunnen ervaren. Dat is momenteel niet het geval.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 26 augustus 2009 om 22:30.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 22:32   #79
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Nog zo'n orakel!

Er komen hier in de wijk bijna elke week nieuwelingen wonen: Polen, Congolezen, Portugezen, Italianen, Brazilianen, Armeniërs, Indiërs, Chinezen, en ja ook wel eens Marokkanen of Turken.

En er gaan ook bijna elke week mensen weg of het hoekje om: Franstaligen en Vlamingen, bijvoorbeeld.

Er staan hier véél huizen en appartementen te koop, en als IK het geld had kocht ik ze allemaal, en dan liet ik daar vrienden en medestanders GRATIS wonen.

Helaas heb ik het geld niet, maar ik ken wel mensen die - toch zeker gemeenschappelijk - wèl het geld hebben. Zij hebben zich namelijk verenigd in partijen die zogezegd mijn belangen gaan verdedigen.

Spijtig genoeg geven die dat geld liever uit aan slecht opgemaakte krantjes waarin voortdurend over de Islam en de vreemdelingen en de Walen en de traditionelen wordt gezeikt, bijvoorbeeld, en dan hopen die mensen dat ze hier op sympathie gaan kunnen rekenen die tot een bolletje naast een naam gaat leiden.

Ja djimi, dat is zo maar die partij die gij daar insinueert is niet anders dan al de andere hoor, waar ge nu wel uw bolletje achter een naam van zet.

Kijk ik wil zeker niet gaan beweren dat het met het VB beter zal zijn, ik weet het gewoon niet, en gij jonge, gij weet het evenmin, en niemand van ons weet het en niemand van ons zal het ooit weten zolang we het niet proberen. We proberen het nu al zo lang met steeds weer opnieuw de zelfde kiekes en het trekt ook op geen bal dus, wat mij betreft, wie niet waagt wie niet wint.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 22:36   #80
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op een eenvoudige vraag, een eenvoudig antwoord: vanwege hun gedrag en houding tov ons.
Al valt het woordje "haat" wel wat overdreven uit, nietwaar...
Dat gedrag en die houding tov 'ons' is zo goed als volledig een gevolg van 'ons' gedrag en 'onze' houding tov hèn.

Voor watjes heeft niemand respect.

Gij niet, ik niet, mijn bomma niet.

Zelfs de hond van de geburen lust watjes rauw!

Hoe ver moeten 'zij' zich vernederen opdat het voor u OK zou zijn?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be