![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() ik vraag me af welke sociale vaardigheden een 13-jarige die alleen op zee zit aanleert.
De eerste kus met een longvis ? Giechelen en gibberen met een school schelvis ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee, om de donder niet hetzelfde; hooguit eeneiïge tweelingen lijken tamelijk op elkaar.
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Vlotte telefoonvaardigheden door dagelijks te hangen aan de radio. Bovendien denk ik wel dat ze Netlog hebben op moderne zeilboten.
Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 26 augustus 2009 om 15:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Partijlid
|
![]() Zo te zien en te lezen heb je de wijsheid in pacht. Welke factoren bepalen dan volgens jou de dynamiek van een maatschappij?
Know thyself! —Socrates If you don't know where you're going, any road will take you there! —George Harrison Laatst gewijzigd door Indigo-blues : 26 augustus 2009 om 15:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Kleine schepen èn hun bemanning hebben vaak de belangstelling van o.a uiterst speelse dolfijnen.
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een wet doet niet hetgeen de lineaire mens denkt: dat brave mensen volgen en de vreselijke, psychopatische misdadigers de wet negeren. Een wet is zoals een stok die je steekt in een stroom water. Het doet de stroom afbuigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Een wet is meer zoals een richtingaanwijzer. Als je de richtingen kan lezen, kan je met grote zekerheid bepalen waar je uitkomt. Het geeft mensen zekerheid, veiligheid en een systeem om objectief te kunnen beslissen. Of de wetten objectief ontstaan is een andere zaak.
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens: Ik had het over het effect van een wet op de samenleving als een geheel. Niet als een leidraad voor de willoze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Partijlid
|
![]() In dezelfde regel is alles arbitrair.
Probeer eens je 'moeilijk' taalgebruik te vereenvoudigen. DAT zou getuigen van intelligentie. Ik denk dat de gemiddelde forumganger niet begrijpt wat jij bedoelt. Maar dat zal wel je ding zijn. Moeilijke woordjes gebruiken zodat je slim overkomt en weinig kans hebt om tegen gesproken te worden. Begrijp me niet verkeerd. IK kan me gerust neerleggen bij het feit dat ik dwazer, dommer en debieler ben dan jou. En als ik al je posts lees, ben ik daar nog blij om ook, mijn teddybeerken!
Know thyself! —Socrates If you don't know where you're going, any road will take you there! —George Harrison Laatst gewijzigd door Indigo-blues : 26 augustus 2009 om 16:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik niet snap in deze historie is: hoe komt het dat dit aan de oren is gekomen van eender welke autoriteit nog voor ze is uitgevaren ? Had ze stilletjes, met medewerken van haar ouders maar zonder dat aan iemand te zeggen, uitgevaren, dan was er geen probleem geweest, he ?
Eerlijk gezegd, moest ik een dochter hebben van 13 die zoiets zou willen doen, zou ik er haar toch wel proberen uit te praten, maar ik vind dat niet krankzinniger dan die lul van een pa die aan zijn 8-jarige zoon de besturing gaf van zijn 250 pk jet-ski en waarbij zoontjelief zijn broer daarmee per ongeluk dan maar in de salami heeft geramd. Nu maar wachten op een 10-jarige in een F-16 ![]()
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 26 augustus 2009 om 16:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik gebruik weinig tot geen moeilijke woorden. Ik vind dat mijn teksten eenvoudig en toegankelijk worden geschreven. Mijn metaforen zijn wat moeilijker, ja, maar wie nadenkt komt er wel. Andere forummers begrijpen redelijk vluchtig wat ik bedoel. Het feit dat jij zelfs mijn woordenschat te moeilijk vindt, doet mij zorgen baren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dan komen we bij een ander domein: welke invloeden heeft een (of ander) rechtssysteem op een (of andere) samenleving, en hoe weerspiegelt een wijziging in het rechtssysteem zich op de samenleving? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Ik vind het voorstel om een maatje te zoeken voor het meisje eigenlijk heel zinnig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ho ho, nu ga je wel even kort door de bocht, vind ik.
MIJN kerngezond boerenverstand zegt: >> Laura, laat ze maar lullen. Gooi de trossen los! Als je onderweg het loodje legt, wat altijd k�*n gebeuren, zal je tenminste een tijdlang ècht gelééfd hebben, en niet gedaan alsof! << Trouwens, is er één graf schoner dan de wijde oceaan?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik hanteer gezond boerenverstand overigens steeds in de negatieve betekenis. De "iedereen weet toch dat..."-moraal. Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 26 augustus 2009 om 16:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Het zal trouwens mooi staan op haar grafsteen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ge hebt boeren, ge hebt 'boeren', en ge hebt boerkes van over 't water, hé! Overigens moet ge de gedachten die op zo'n patattenveld door een mens z'n kop kunnen spoken niet onderschatten. Ge hadt de vertellingen van m'n grootvader es moeten horen! Uw oren zouden er nu nog van gloeien ![]()
|
![]() |
![]() |