Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2009, 15:07   #61
Jedd
Banneling

Standaard

ik vraag me af welke sociale vaardigheden een 13-jarige die alleen op zee zit aanleert.

De eerste kus met een longvis ? Giechelen en gibberen met een school schelvis ?
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 15:09   #62
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Ja, want elk kind is hetzelfde. Laat ieder zijn eigen huishouden is doen, ipv te moeien..
Nee, om de donder niet hetzelfde; hooguit eeneiïge tweelingen lijken tamelijk op elkaar.
Oud 26 augustus 2009, 15:11   #63
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
ik vraag me af welke sociale vaardigheden een 13-jarige die alleen op zee zit aanleert.

Vlotte telefoonvaardigheden door dagelijks te hangen aan de radio. Bovendien denk ik wel dat ze Netlog hebben op moderne zeilboten.

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 26 augustus 2009 om 15:11.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 15:21   #64
Indigo-blues
Partijlid

Indigo-blues's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Grenzen zorgen voor niks. Het zijn andere factoren, lichtjes boven je intellectueel bereik, die de dynamiek van een maatschappij bepalen.
Zo te zien en te lezen heb je de wijsheid in pacht. Welke factoren bepalen dan volgens jou de dynamiek van een maatschappij?

Laatst gewijzigd door Indigo-blues : 26 augustus 2009 om 15:21.
Indigo-blues is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 15:22   #65
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht

Zelfredzaamheidstraining hoeft niet te leiden tot verlies van respect en sympathie voor anderen; ik zie zulks zeker (tevens) als een "sociale vaardigheid".

Kleine schepen èn hun bemanning hebben vaak de belangstelling van o.a uiterst speelse dolfijnen.

Oud 26 augustus 2009, 15:25   #66
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues Bekijk bericht
Zo te zien en te lezen heb je de wijsheid in pacht. Welke factoren bepalen dan volgens jou de dynamiek van een maatschappij?
Onder andere de socioculturele protocollen, die dan weer een functie zijn van de heersende verhoudingen. Men krijgt een complex, sterk gekoppeld systeem.

Een wet doet niet hetgeen de lineaire mens denkt: dat brave mensen volgen en de vreselijke, psychopatische misdadigers de wet negeren.
Een wet is zoals een stok die je steekt in een stroom water. Het doet de stroom afbuigen.
Oud 26 augustus 2009, 15:40   #67
Indigo-blues
Partijlid

Standaard

Citaat:
Onder andere de socioculturele protocollen, die dan weer een functie zijn van de heersende verhoudingen. Men krijgt een complex, sterk gekoppeld systeem.

Een wet doet niet hetgeen de lineaire mens denkt: dat brave mensen volgen en de vreselijke, psychopatische misdadigers de wet negeren.
Een wet is zoals een stok die je steekt in een stroom water. Het doet de stroom afbuigen.
En met de afbuigingen worden de excessen bedoelt. Als je geen stok steekt, heb je kans dat je uiteindelijk geen mooie stroom water meer hebt, maar een chaos, verspreid water dat niet echt meer een geheel is.

Een wet is meer zoals een richtingaanwijzer. Als je de richtingen kan lezen, kan je met grote zekerheid bepalen waar je uitkomt. Het geeft mensen zekerheid, veiligheid en een systeem om objectief te kunnen beslissen.

Of de wetten objectief ontstaan is een andere zaak.
Oud 26 augustus 2009, 15:51   #68
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
En met de afbuigingen worden de excessen bedoelt. Als je geen stok steekt, heb je kans dat je uiteindelijk geen mooie stroom water meer hebt, maar een chaos, verspreid water dat niet echt meer een geheel is.

Een wet is meer zoals een richtingaanwijzer. Als je de richtingen kan lezen, kan je met grote zekerheid bepalen waar je uitkomt. Het geeft mensen zekerheid, veiligheid en een systeem om objectief te kunnen beslissen.

Of de wetten objectief ontstaan is een andere zaak.
Nee, het is niet zo. En de afbuigingen zijn niet de "excessen". Overigens is een exces een arbitrair iets.

Trouwens: Ik had het over het effect van een wet op de samenleving als een geheel. Niet als een leidraad voor de willoze.
Oud 26 augustus 2009, 16:07   #69
Indigo-blues
Partijlid

Standaard

In dezelfde regel is alles arbitrair.

Probeer eens je 'moeilijk' taalgebruik te vereenvoudigen. DAT zou getuigen van intelligentie. Ik denk dat de gemiddelde forumganger niet begrijpt wat jij bedoelt. Maar dat zal wel je ding zijn. Moeilijke woordjes gebruiken zodat je slim overkomt en weinig kans hebt om tegen gesproken te worden.

Begrijp me niet verkeerd. IK kan me gerust neerleggen bij het feit dat ik dwazer, dommer en debieler ben dan jou. En als ik al je posts lees, ben ik daar nog blij om ook, mijn teddybeerken!

Laatst gewijzigd door Indigo-blues : 26 augustus 2009 om 16:13.
Indigo-blues is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 16:08   #70
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Wat ik niet snap in deze historie is: hoe komt het dat dit aan de oren is gekomen van eender welke autoriteit nog voor ze is uitgevaren ? Had ze stilletjes, met medewerken van haar ouders maar zonder dat aan iemand te zeggen, uitgevaren, dan was er geen probleem geweest, he ?

Eerlijk gezegd, moest ik een dochter hebben van 13 die zoiets zou willen doen, zou ik er haar toch wel proberen uit te praten, maar ik vind dat niet krankzinniger dan die lul van een pa die aan zijn 8-jarige zoon de besturing gaf van zijn 250 pk jet-ski en waarbij zoontjelief zijn broer daarmee per ongeluk dan maar in de salami heeft geramd. Nu maar wachten op een 10-jarige in een F-16

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 augustus 2009 om 16:09.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 16:31   #71
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik heb sommige zeer jeugdigen op en met boten bezig gezien; het is een manier van leven. Met moderne voorzieningen zoals radiocontact wordt ook een redelijke veiligheid en mogelijkheid tot opsporing en toezicht bereikt. Bovendien, die kleine is moeilijk tegen te houden, anders dan door (uiteraard ontoelaatbaar) zeer zorgvuldig en kundig vastbinden want zij beheerst zonder twijfel meer knopen met gesloten ogen dan de meeste "volwassenen" zelfs uit een boekje kans zien te hanteren. Ik verwacht ieder moment bericht over haar voorlopig een paar weken spoorloze verdwijning.
Kinderen van vrienden van mij hebben ook een zeilbootje , waar ze fantastische toeren mee uithalen . Maar ik kan me niet voorstellen dat ze ergens helemaal alleen in the middle of the Pacific ook hun plan kunnen trekken . Een mastworp en een paalsteek leggen is niet zo heel moeilijk . Ik kan niet aannemen dat een 13-jarig kind , hoe technisch onderlegd ook , het mentaal zal aankunnen .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 16:36   #72
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het recht is een menselijke activiteit om de maatschappij of samenleving te organiseren, niets meer, niets minder.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 16:39   #73
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
In dezelfde regel is alles arbitrair.

Probeer eens je 'moeilijk' taalgebruik te vereenvoudigen. DAT zou getuigen van intelligentie. Ik denk dat de gemiddelde forumganger niet begrijpt wat jij bedoelt. Maar dat zal wel je ding zijn. Moeilijke woordjes gebruiken zodat je slim overkomt en weinig kans hebt om tegen gesproken te worden.

Begrijp me niet verkeerd. IK kan me gerust neerleggen bij het feit dat ik dwazer, dommer en debieler ben dan jou. En als ik al je posts lees, ben ik daar nog blij om ook, mijn teddybeerken!
Bleiten over woordenschat doet men bij gebrek aan argumenten en, nuja, woordenschat.

Ik gebruik weinig tot geen moeilijke woorden. Ik vind dat mijn teksten eenvoudig en toegankelijk worden geschreven. Mijn metaforen zijn wat moeilijker, ja, maar wie nadenkt komt er wel. Andere forummers begrijpen redelijk vluchtig wat ik bedoel.

Het feit dat jij zelfs mijn woordenschat te moeilijk vindt, doet mij zorgen baren.
Oud 26 augustus 2009, 16:40   #74
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Het recht is een menselijke activiteit om de maatschappij of samenleving te organiseren, niets meer, niets minder.
Ja.

Maar dan komen we bij een ander domein: welke invloeden heeft een (of ander) rechtssysteem op een (of andere) samenleving, en hoe weerspiegelt een wijziging in het rechtssysteem zich op de samenleving?
Oud 26 augustus 2009, 16:41   #75
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Ik vind het voorstel om een maatje te zoeken voor het meisje eigenlijk heel zinnig.
Oud 26 augustus 2009, 16:41   #76
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is het probleem: gezond boerenverstand.

...
Ho ho, nu ga je wel even kort door de bocht, vind ik.

MIJN kerngezond boerenverstand zegt:

>> Laura, laat ze maar lullen.

Gooi de trossen los!

Als je onderweg het loodje legt, wat altijd k�*n gebeuren, zal je tenminste een tijdlang ècht gelééfd hebben, en niet gedaan alsof! <<

Trouwens, is er één graf schoner dan de wijde oceaan?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 16:43   #77
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ho ho, nu ga je wel even kort door de bocht, vind ik.

MIJN kerngezond boerenverstand zegt:

>> Laura, laat ze maar lullen.

Gooi de trossen los!

Als je onderweg het loodje legt, wat altijd k�*n gebeuren, zal je tenminste een tijdlang ècht gelééfd hebben, en niet gedaan alsof! <<

Jij hebt van dat ongezond leerkrachtenverstand. Veel te lang weg van de patattenvelden geweest, dan beginnen mensen teveel te denken dan wat goed is voor hen.

Ik hanteer gezond boerenverstand overigens steeds in de negatieve betekenis. De "iedereen weet toch dat..."-moraal.

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 26 augustus 2009 om 16:43.
Oud 26 augustus 2009, 16:43   #78
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik weet een beetje van varen & zwerven; vind eigenlijk dat het kan en moet kunnen, beter "toeziend" daaraan meewerken dan proberen te blokkeren want dit typetje laat zich niet opsluiten en kan ieder moment geruisloos ontsnappen met haar hoogwaardig scheepje. Wie eenmaal verslaafd is aan het Grote Water kan niet tot inkeer gebracht worden.

Ze is ook al een keer in haar eentje naar Engeland gevaren en heelhuids teruggekomen.

Hier mijn overig commentaar in per ongeluk gedubbelde draad:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=127698

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/215162
Gij moet wel een toffe pa geweest zijn, willem1940NLD

Oud 26 augustus 2009, 16:46   #79
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Gooi de trossen los!

Als je onderweg het loodje legt, wat altijd k�*n gebeuren, zal je tenminste een tijdlang ècht gelééfd hebben, en niet gedaan alsof!

Prachtige uitspraak.

Het zal trouwens mooi staan op haar grafsteen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 16:49   #80
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij hebt van dat ongezond leerkrachtenverstand. Veel te lang weg van de patattenvelden geweest, dan beginnen mensen teveel te denken dan wat goed is voor hen.

Ik hanteer gezond boerenverstand overigens steeds in de negatieve betekenis. De "iedereen weet toch dat..."-moraal.

Ge hebt boeren, ge hebt 'boeren', en ge hebt boerkes van over 't water, hé!

Overigens moet ge de gedachten die op zo'n patattenveld door een mens z'n kop kunnen spoken niet onderschatten.

Ge hadt de vertellingen van m'n grootvader es moeten horen!

Uw oren zouden er nu nog van gloeien

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be