![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Staatssecretaris
|
![]() Het is net door mensen irreële dictaten zoals het celibaat op te leggen, dat er kwaad geschiedt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Er zullen waarschijnlijk mensen zijn die dat perfect kunnen (denkt aan een krantenartikel over een 100-jarige maagd) maar de mens is inderdaad niet gemaakt om celibatair te leven. Lijkt me toch ook niet gezond...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Daarna is het een kwestie van het nemen van verantwoordelijkheid. Inderdaad, niets of niemand verplicht de moeder of de vader om die verantwoordelijkheid op te nemen. Of anders gezegd : je voedt het kind niet goed op, je zorgt niet voor je kind, louter omdat je zijn/haar biologische moeder of vader bent, maar omdat je jezelf verantwoordelijk acht, je die verantwoordelijkheid neemt. Indien het louter een biologisch iets zou zijn, zou iedere moeder en iedere vader dit per definitie doen. Als het zo zou zijn dat een 'gezin' per definitie uit een man/vrouw moet bestaan, dan wil dat zeggen dat in dat gezin, de taken, rollen en verantwoordelijkheden perfect gedefinieerd zijn, en dat een gezin waar die rollen niet ingevuld zijn, helemaal niet zou functioneren. Ik heb al verschillende keren de vraag naar die rollen gesteld, maar tot op heden nog nooit antwoord gekregen. Telkens blijft het ofwel oorverdovend stil ofwel begint men wat te schelden... Ik ben benieuwd ! Uit voorgaande volgt gewoon dat, het opvoeden van kinderen helemaal niets te maken heeft met het technisch in staat zijn van het maken van kinderen, maar dat de zorg voor kinderen met iets helemaal anders te maken heeft. Wat in dergelijke discussies telkens weer gebeurt, is dat er men 'techniek', het in staat zijn van het krijgen van kinderen' enerzijds gebruikt als alibi om te blijven beweren dat holebi's niet in staat zijn om een kind op te voeden, en tegelijk gebruikt men diezelfde 'techniek' om te verschonen dat 'hetero's' wel kinderen kunnen hebben maar ze niet hoeven op te voeden. Plots is het nemen van verantwoordelijkheid een 'optie', maar geen vereiste. 'tja, de wereld kan alleen maar hopen dat u geen kinderen heeft, want evenwichtig worden ze wellicht niet opgevoed. Juist, ja dat is niet van belang, zolang ze maar in een echt 'gezin' worden gekweekt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() Alweer een homo-draad ? Verborgen verlangens, misschien ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan? Wat de rest van de wereld over mijn gezin vindt, zal me aan mijn reet roesten. Wat mijn familie en vrienden ervan denken, vind ik dan weer wel belangrijk.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan gaan er heel wat mensen uit de boot vallen, vrees ik, en niet alleen homoseksuelen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En alwéér eentje waarin jij niet aan de drang kan weerstaan te reageren... Ja, misschien zit er wel wat in, in die "verborgen verlangens" van je... Ik zou eens wat aan introspectie gaan doen, als ik jou was.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door bgf324 : 31 augustus 2009 om 18:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen bestaan er nog niet of nauwelijks homogezinnen, een bewijs dat de afbraak van de samenleving zeker niet aan hen kan liggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik ben er niet van overtuigd dat een homo koppel even goed is voor het kind als een hetero koppel. Ik begrijp dat homo's graag een gezin willen en ook kinderen. En ik ben er zeker van dat ze hen veel liefde zullen geven. Maar ik ben er niet van overtuigd dat het kind van deze situatie geen nadeel zou ondervinden.
Adoptie is op zich al vaak belastend voor een kind. Als het dan nog eens een ongewone adoptie is waar je 2 papa's of 2 mama's hebt. Dan kan dat wel eens voor problemen zorgen vrees ik.
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard. http://www.colage.org
![]() |
![]() |