![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daar gaat het nou niet over. Het gaat erover dat er een statistische vaststelling is, die laat vermoeden dat er stevig gefoefeld wordt. Want het is niet mogelijk (en ik maak maar een stevige gissing, geen berekende sijfers) dat er 10.000 zelfstandigen zijn in Vlaanderen die al jarenlang overleven met 100 € in de maand. En de reaksie van de zelfstandigenorganizasies: dat ze begot met dezelfde statisieken aantonen dat die vakbonds-bons zich vergist, in plaats van 'boos te zijn en zich onderwerp van een heksenjacht te voelen". En dat iedereen eindelijk eens toegeeft, dat het gedaan moet zijn met arbeid zo te belasten, zonder daarbij schijnheilig te zijn, want dan moet er op iets anders belast worden. (bezuinigingen, te vette staat ... bla bla ... is een andere diskussie)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De directeur en de adjunct-directeur worden bezoldigd in de weddeschaal A51. Hun geïndexeerde jaarwedde bedraagt : — voor de schaal A42 : 58 440,10 euro; — voor de schaal A51 : 65 015,81 euro. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfstandig is zelfstandig, maar iedereen weet dat we verschillende soorten zelfstandigen hebben. We hebben de zelfstandigen in hoofdberoep. We hebben de zelfstandigen in bijberoep. We hebben de zelfstandigen in hoofdberoep die vast voor één (hun vroegere) baas werken. Een zelfstandige in bijberoep werkt misschien maar een uurtje of 10 als zelfstandige, neem het voorbeeld van DELA verzekeringen, deze ronselaars zijn zelfstandige in bijberoep. Kunnen ze een polis verkopen krijgen ze een éénmalige provisie, kunnen ze niets verkopen dan hebben ze niets. Ik kan zo nog even doorgaan hoor.
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu, hij hield nog steeds meer als genoeg geld over ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste werknemers hebben ook maar een netto loon onder de 1500 euro per maand, meestal rondom de 1200 en 1350 netto zelfs. Bedoel je dat dit dan niet kan? Dat ze daar feitelijk niet mee rondkomen? ![]() Waar zitten de zwartwerkers? In eerste instantie toch wel bij de loontrekkers zekers?
![]() |
![]() |
#66 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
en let wel : Die hardwerkende zelfstandige mag voor mij aan een lager tarief belast worden, hij neemt immers een groter risico en zal méér werken. anderzijds met die gunstmaatregelen voor starters die als ze in de eerste drie jaar falen toch nog kunnen gaan doppen... ![]() face it: de kleine hardwerkende loontrekkende mens die correct zijn belastingen betaalt wordt gigantisch gerold, enerzijds voor nietsnutten en profiteurs die leven van een uitkering en anderzijds zelfstandige profiteurs die zogezegd nauwelijks het minimumloon verdienen, maar wel in villa's wonen en rondrijden in een BMW X6.... Maar owee diegene die dat durft aan te pakken !
Laatst gewijzigd door roodhaar : 6 september 2009 om 12:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan de andere kant moeten we wel toegeven dat er velen , die in feite voor niets geschikt zijn en van geen hout pijlen weten maken, uiteindelijke een café beginnen. het failliet van deze mensen vervalst enigszinds de cijfers. Laatst gewijzigd door Pericles : 6 september 2009 om 12:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan? Dat is wettelijk toegelaten. Een latere liquidatie van een vennootschap gebeurt nu eenmaal aan een gunstiger fiscaal tarief. Ge zou moeten zot zijn om voortdurend alle opbrengsten als loon uit te keren. Als je daar afgunstig op bent, wordt dan zelf zelfstandige. Wat houdt u in feite tegen ?
Laatst gewijzigd door Pericles : 6 september 2009 om 12:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister-President
|
![]() Toch raar dat zoveel mensen de zelfstandigen bekijken als grote fraudeurs!!
Niemand verhindert hen toch om ook zelfstandig te worden!! natuurlijk moeten ze dan dubbel shift werken, hebben ze bovenop nog een hoop papierwerk te doen , hebben ze geen recht op ziekteverlof of stempelgeld en een pensioentje dat zelfs nog niet het bestaansminimum evenaart. Ik heb de twee meegemaakt en, ik was wat blij toen mijn man opnieuw loontrekkende werd; Mijn toen nog jonge kinderen zagen zo goed als nooit hun vader, iets plannen was onbegonnen werk en zelf vergezelde ik vaak mijn echtgenoot 's nachts bij een depannage, omdat hij te moe was om zelf te rijden!! Mensen die jaloers zijn van een zelfstandige, probeer het maar eens en ik ben ervan overtuigd dat je rap je job als loontrekkende zult gaan waarderen! Gelukkig hebben veel zelfstandigen een partner die als loontrekkende werkt, anders kan je , tenzij je een heel grote zaak hebt, niet eens rondkomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij, die zelf royaal zijn poen krijgt van de gemeenschap, besmeurt een groep mensen die door werklust, durf en doorzetting ervoor zorgt dat de economie renoveert, innoveert, vooruitgaat ... en werkzekerheid voor de toekomst creëert. De Leeuw is geen wolf maar een hyena. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus, als ik meer wil worden als een goeie verkoper, dan moet ik in loondienst gaan. Want zelfstandigen zie ik niet direct nieuwe producten ontwikkelen en patenteren. Tzijn meestal goeie herverpakkers en verkopers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En die vallen ook niet direct in die categorie "18000 euro gemiddeld inkomen" me dunkt, waar het hier over ging ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() Anyway, dat is dus echt het eerlijke antwoord waarom ik geen zelfstandige wil/kan worden. Mijn beroep en interesses lenen zich er niet toe.
Een spin off met veel ondersteuning van een moeder bedrijf/instituut zie ik dan wel weer zitten, maar dan ben je ook niet echt helemaal zelfstandig meer.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Is dat niet juist het probleem?
Als je geen rekening houdt dat vele zelfstandigen twee keer worden belast, eerst op hun BVBA/NV, en dan nog eens op het loon dat ze zichzelf betalen, dan is het toch niet verwonderlijk dat je op een gemiddeld lager bedrag uitkomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Enne, een goeie zelfstandige die niet fraudeert mag gerust "rijk" worden. En ze mogen gerust een pensioen krijgen zoals de werknemers, en kinderbijslag. Maar dan moeten ze ook pro rato belastingen en sociale zekerheid betalen, net zoals de werknemers.
En inkomens van 18000 euro netto gemiddeld, sorry, maar zelfs zonder auto, is dat onzin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gemiddeld gaat er elke dag een aannemer failliet. Toch is er geen tekort aan aannemers.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |