Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2009, 08:06   #61
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
De opkomst van de computer en meer bepaald van het internet is net een droom voor machthebbers. Malcontenten denken iets te bereiken door eindeloos tegen elkaar te leuteren, maar in de praktijk komt er niets van terecht. Denk je echt dat de overheid zich zorgen maakt over dat soort digitale dissidentie? Een geschenk uit de hemel voor regimes overal, dat internet.

Zowat alle revoluties doorheen de hele geschiedenis hebben een ding gemeen: de revolterenden leden honger. Zelfs in 1830, volgens sommigen een schijnrevolutie, was het plunderen van broodopslagplaatsen een van de eerste zaken waaraan de massa begon. Franse Revolutie, idem. Quasi alle andere revoluties (en kom alsjeblieft niet af met mei '68, want dat beschouw ik niet eens als een echte revolutie), idem.

Zolang de middenklasse, toch het grootste deel van de bevolking, vooral bekommerd is over wat de bestemming is van de jaarlijkse vakantie(s), wat er op tv is en of er nog genoeg pintjes in de frigo zitten, komt er helemaal geen revolutie. Gemor in de onderlaag en geklaag door ideologisch malcontenten, dat wel, maar ik vraag me toch af hoeveel van de 'revolutionairen' hier werkelijk bereid zijn te sterven voor hun overtuiging. Of opgesloten te worden, alles en iedereen op te geven enz.
Ge hebt gelijk, het is pas als mensen honger krijgen dat er shit komt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 08:21   #62
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ge hebt gelijk, het is pas als mensen honger krijgen dat er shit komt.
Niet alleen dan, ook als ze dood gestampt worden op de tram om dat ze tussen beide komen wanneer een of andere jonge dame lastig gevallen wordt.

Wanneer ze beknot worden in hun eigen vrijheid.

Wanneer ze hun eigenheid verliezen.

Wanneer hun grondgebied ingepalmd wordt.

Wanneer ze zich verdrongen voelen van hun al eeuwenoude stek.

Wanneer ze...... en ga zo maar verder, het gevoel krijgen straks zelf de minderheid te worden die in hun eigen leefwereld niets meer te zeggen gaan hebben en zelf gaan afhangen van de indringers, bvb.

Of dit nu Duitsers zijn die op militaire wijze de boel over nemen op Islamieten die het op een meer sluikse manier doen doet er niet toe. Bij de Duitsers is de weerstand ontstaan en dat zal zich hier herhalen vroeg of laat.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 08:28   #63
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wacht anders nog altijd op een goed degelijk voorstel uit jullie kamp.

Ah en straathoek"werkers" en sociale zever tellen niet, die hebben hun failliet al bewezen.
Ja, als het met praten op te lossen was dan zaten we al heeeeeeel lang niet meer met dit probleem. Dus praten helpt inderdaad geen zier. Het ene oor in en het andere weer er uit, als het er al is ingegaan.

Zoals ik al eerder zei, geen 5 voor 12 meer maar al min. 15u, de tijd voor actie is nakende.
Oud 21 september 2009, 08:30   #64
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Dash gebruiken. Wast witter dan wit.
Is reklame wel toegestaan hier op het forum?
Oud 21 september 2009, 09:13   #65
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard macho

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Wat vindt u van de volgende visie van AEL-leider Abou Jahjah:

"In de jaren dertig moesten de joden zich ook aanpassen aan de rest. En als je dat niet doet, hebben we een andere oplossing voor jullie. Nu komt het erop neer dat een uitgeweken Arabisch-islamitische gemeenschap in Europa haar identiteit kwijtraakt. Een minderheid wordt verplicht om zichzelf op te heffen. Dat is een vorm van etnische zuivering. Dat is genocide. (...)

De autochtonen kunnen zich niet aanpassen aan de multiculturele identiteit, dat is wat er aan de hand is. Dan moeten ze maar gaan emigreren."

Bent u ook van mening dat autochtonen die belang hechten aan de integratie van allochtonen vergelijkbaar zijn met Nazi's en moeten emigreren? Passen deze uitspraken, volgens de bewindslieden, binnen het door de Grondwet gegeven kader?

Wie zijn hier nu de echte racisten? Moet hier ook geen veroordeling op volgen zoal het het geval is wanneer het VB dat soort uitspraken doet?

http://www.nieuwsbank.nl/inp/2004/05/13/R262.htm
jahjah is een macho van de vulgairste soort.
de joden moesten zich NIET aanpassen. DE nazi's wilden de joden gewoon wèg.
al de rest is prietpraat en "gazettenvulling"
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 09:20   #66
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard herhalen...

Citaat:
Of dit nu Duitsers zijn die op militaire wijze de boel over nemen op Islamieten die het op een meer sluikse manier doen doet er niet toe. Bij de Duitsers is de weerstand ontstaan en dat zal zich hier herhalen vroeg of laat.
Garry, ik ben zéker dat jij geen kristallen bol hebt. Ik ook niet.
"Dat zal zich hier herhalen, vroeg of laat" : Ik denk dat dit zich niet zal herhalen: de omstandigheden zijn ANDERS, helemaal ANDERS !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 12:09   #67
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kritische massa is inderdaad al bereikt, nog een generatie en we zitten in deep shit.
Als ge 't mij vraagt, hebben we altijd al in deep shit gezeten, maar slechts zelden zijn we bereid/in staat geweest dat ook werkelijk te willen zien.

Het klopt wel dat er een periode is geweest waarin we zowat met z'n allen dachten dat het mogelijk zou zijn om onze deep shit naar elders te exporteren, en daar te houden.

Hebben wij ons effe vergist, zeg.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 12:15   #68
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Wat vindt u van de volgende visie van AEL-leider Abou Jahjah:

"In de jaren dertig moesten de joden zich ook aanpassen aan de rest. En als je dat niet doet, hebben we een andere oplossing voor jullie. Nu komt het erop neer dat een uitgeweken Arabisch-islamitische gemeenschap in Europa haar identiteit kwijtraakt. Een minderheid wordt verplicht om zichzelf op te heffen. Dat is een vorm van etnische zuivering. Dat is genocide. (...)

De autochtonen kunnen zich niet aanpassen aan de multiculturele identiteit, dat is wat er aan de hand is. Dan moeten ze maar gaan emigreren."

Bent u ook van mening dat autochtonen die belang hechten aan de integratie van allochtonen vergelijkbaar zijn met Nazi's en moeten emigreren? Passen deze uitspraken, volgens de bewindslieden, binnen het door de Grondwet gegeven kader?

Wie zijn hier nu de echte racisten? Moet hier ook geen veroordeling op volgen zoal het het geval is wanneer het VB dat soort uitspraken doet?

http://www.nieuwsbank.nl/inp/2004/05/13/R262.htm
Een topic openen over een uitspraak van meer dan 5 jaar terug...

Neemt niet weg dat ik hoop dat die relnicht nog steeds in Libanon zit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 12:24   #69
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als ge 't mij vraagt, hebben we altijd al in deep shit gezeten, maar slechts zelden zijn we bereid/in staat geweest dat ook werkelijk te willen zien.

Het klopt wel dat er een periode is geweest waarin we zowat met z'n allen dachten dat het mogelijk zou zijn om onze deep shit naar elders te exporteren, en daar te houden.

Hebben wij ons effe vergist, zeg.
djimi,

Vroeger vond ik u steeds een nogal naïef links dromertje. (mijn excuses daarvoor, maar tja ). Je idealisme heb je nog, maar ik merk ook meer realisme.

Ik ben eigenlijk benieuwd naar wat je denkt over de plannen om er nog eens 50.000 asielzoekers bij te lappen als je weet dat daarna er nog gezinshereniging komt en dergelijke, dus reken maar op een veelvoud.

Mijn persoonlijke mening is dat dit waanzin is want zoals in een ander topic reeds aangehaald, slagen we er amper in om de huidige immigranten reeds te integreren in de maatschappij en hen de taal, de job en een toekomst te geven.

Ik vraag me dus derhalve af wat je denkt van zulkse groteske maatregel die naar mijn bescheiden mening gewoon niet verantwoord is.

Met dank,
Jazeker

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 21 september 2009, 12:25   #70
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Niemand hoeft zich aan te passen aan iemand anders. Dat is voor mij een achterhaalde domme ingesteldheid. De maatschappij moet zodanig georganiseerd zijn dat verschillende soorten mensen naast of misschien zelfs MET elkaar kunnen leven. Als onze westerse samenleving gebaseerd is op individualisme is dit perfect mogelijk. Maar de massa is te dom om dit te beseffen.
Fout dat moet wel...wie hier woont moet de rechten erkennen van holebi's, leven met vrijheid van mening waaronder films en cartoons, respecteren dat de wet hier bepaald wat mag of niet, en niet je levensovertuiging.
Je mag hier dus verliefd worden op wie je wilt, seks hebben voor het huwelijk, samenwonen of een partner kiezen van hetzelfde geslacht, je mag zelf beslissen of je werkt als vrouw, slaan is verboden, en ookal zegt de Koran iets anders over al deze punten dan de wet, toch moeten ook moslims respecteren dat hier wonen inhoudt dat je die wetten respecteert, zo eenvoudig is het!
Dus moet je jezelf als moslim wel aanpassen,anders ben je steeds in conflict met je samenleving, herkent u dat?

Daarvoor krijg je echter ook veel terug, je kunt op straat en in je priveleven gerust ene hoofddoek dragen, je kunt naar de moskee gaan, vrij de vijf pijlers van je geloof beleven, je hebt recht op onderwijs, inkomen en onderdak, medische zorg, kindergeld en pensioen....ga eens kijken in Marokko en Turkije, logisch toch dat mensen hier willen zijn niet?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 13:03   #71
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
mocht u afleren zo te generaliseren, er zou u veel duidelijk worden.

maar goed..even om uw "algemeen beeld" bij te scherpen het volgende =

Vraag eens aan een doorgewinterde moslim (geen net bekeerde/teruggekeerde) of het klopt dat de extremere moslims van overtuiging zijn dat het verboden is te leven in een niet-Islamitisch land als België en moslims aldus verplicht moeten emigreren naar een Islamitisch land.

Uw veronderstellingen op hun kop of niet?...ben benieuwd naar het antwoord die u zal krijgen.
Eigenlijk lijkt mij dat voor de hand liggend. (Ieder ding op zijn plaats en één plaats voor ieder ding. (dit laatste echter niet in zijn 'pejoratieve' vorm uiteraard)).

In het geval van de 'Moslims' problematiek, (waar ik nogmaals herhaal, te menen dat de meesten wel vredelievend zijn - Althans:voorwaardelijk)) - Echter, wat men uit hun 'Religieuze levensloop' heeft kunnen waarnemen, hetgeen dag na dag en dagdagelijks met bloed en tranen bewezen wordt. (Slachtpartijen in de Gazastrook, dodelijke rellen in de rand van Bagdad, Atoombommenfabrieken tot de roem van 'Allah in Iran enz. enz. enz. enz. enz. minstens drie bladzijden lang - +++kunt U mij nog steeds volgen+++, of moet er een tekeningetje zijn?

Dan mogen wij in de kering onze allerbeste 'Moslim'vriend en 'Westers bondgenoot' De Edelachtbare heer 'Khadafi' met zijn 'Circustent' niet vergeten hé. (laat mij raden: is dat niet die ene die onlangs een geweldig 'welkomsfeest' heeft georganiseerd voor een zieke, maar niettemin massamoordenaar?????)

Waar zijn wij in 'godsnaam' mee bezig?
Wat zou er gebeuren moest nu de strakke extremitische Religieuse strekking, maar tevens ook politieke'Moslim leiding, het startsein op 'groen' zetten. Een grootscheepse contröle overname operatie van alle 'Strategische' instellingen (G.C.O.O.S.I.).

Men kan er redelijk van uit gaan dat zelfs, de 'matigste' onder hen (bij het horen van de eerste 'Allahrmklok' klanken), alles in de steek laat om terstond en zonder dralen, het inmiddels de standaard 'dynamiet outfit' (S.D.O.) - (als het ware:de klassieke 'Moslim' 'battle-dress') aan te trekken.

Nu al, zijn ze overal present: de ministeries, het leger, de Politie, het Rode kruis en zelfs onze 'fritjes' industrie staat op het agenda.

't zou eens iets anders zijn hé: in plaats van 'schild' en 'vriend' = 'Allah Akhbar' of 'kop eraf'

Utopie? jawel, zoals te Manhattan, New-York, USA op 11/09/2001.
Never that again hé : Neen, veel erger zelf!!! Neen, ViaSantus, ik behoef uw duidelijkheid niet, maar toch hartelijk bedankt, het mij te hebben aangeboden.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 13:08   #72
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Niemand hoeft zich aan te passen aan iemand anders. Dat is voor mij een achterhaalde domme ingesteldheid. De maatschappij moet zodanig georganiseerd zijn dat verschillende soorten mensen naast of misschien zelfs MET elkaar kunnen leven. Als onze westerse samenleving gebaseerd is op individualisme is dit perfect mogelijk. Maar de massa is te dom om dit te beseffen.
Woon je nog steeds bij moeke?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 21 september 2009, 13:12   #73
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ja, als het met praten op te lossen was dan zaten we al heeeeeeel lang niet meer met dit probleem. Dus praten helpt inderdaad geen zier. Het ene oor in en het andere weer er uit, als het er al is ingegaan.

Zoals ik al eerder zei, geen 5 voor 12 meer maar al min. 15u, de tijd voor actie is nakende.
Een seintje zou mij enigszins verplichten, waarvoor dank!
Oud 21 september 2009, 14:23   #74
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
djimi,

Vroeger vond ik u steeds een nogal naïef links dromertje. (mijn excuses daarvoor, maar tja ). Je idealisme heb je nog, maar ik merk ook meer realisme.

Ik ben eigenlijk benieuwd naar wat je denkt over de plannen om er nog eens 50.000 asielzoekers bij te lappen als je weet dat daarna er nog gezinshereniging komt en dergelijke, dus reken maar op een veelvoud.

Mijn persoonlijke mening is dat dit waanzin is want zoals in een ander topic reeds aangehaald, slagen we er amper in om de huidige immigranten reeds te integreren in de maatschappij en hen de taal, de job en een toekomst te geven.

Ik vraag me dus derhalve af wat je denkt van zulkse groteske maatregel die naar mijn bescheiden mening gewoon niet verantwoord is.

Met dank,
Jazeker
Even een bedenkingetje maken bij wat je zegt.

Je zal het met mij eens zijn dat het voornamelijk de Berbers zijn die hier grote aanpassingsproblemen hebben en die de zaak naar hun hand willen zetten. De nieuwe asielzoekers zijn geen Berbers maar veeleer andere nationaliteiten zoals Georgiërs en dergelijke. Dit zijn voornamelijk Orthodox christenen. Misschien betekent dit juist voor ons een versterking, en voor de islam hier, een stapje terug. Ik zou zelfs verder willen gaan in mijn opvatting. Misschien is de komst van deze nieuwe asielzoekers juist de oorzaak waarom men eindelijk de islam hier begint dwars te liggen en voet bij stuk houd inzake de hoofddoektoestand. Ik weet het niet he, maar het is wel opvallend dat men schijnbaar nu plots begint te reageren op een aantal dingen waar men voordien niets aan deed uit schrik voor rellen en dergelijke.

Toeval of niet?

Laatst gewijzigd door Garry : 21 september 2009 om 14:25.
Oud 21 september 2009, 14:34   #75
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Garry, ik ben zéker dat jij geen kristallen bol hebt. Ik ook niet.
"Dat zal zich hier herhalen, vroeg of laat" : Ik denk dat dit zich niet zal herhalen: de omstandigheden zijn ANDERS, helemaal ANDERS !!!
Mmmm, we kunnen ze ook afschieten naar de maan, daar hebben ze dan een hele grote zandbak en daar kunnen ze naar hartenlust met vodden op hunne kop rondlopen.

Trouwens, hoe weet gij dat ik geen kristallen bol heb? Heb je dat gezien in uw kristallen bol misschien. Ik heb wel verschillende nogal vrij grote kristallen luchters en aan elk daarvan hangt onderaan een geslepen kristallen bol. Je moest eens weten wat ik daar allemaal niet in kan zien!!!
Oud 21 september 2009, 15:16   #76
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Een globaal 'Moslim' immigratieplan, naar de maan? eigenlijk niet kwaad bekeken.

Rekening houdend met de 'strategische' positie en functie van de Maan, zou het best kunnen dat, daar een lucratieve toekomst klaar ligt.

Onze 'Moslims' zouden daar in geen geval opvallen, ongeacht wat ze op hun hoofd of andere lichaamsdelen leggen. Daar zullen ze immers toch met 'Moonboots' aan en met een stevige helm moeten rondlopen.

Daar zullen ze dan ook merken hoe 'Agbar' 'Allah' wel is ten opzichte van het onbenullig mensdom, waar zij ook maar een onderdeel van zijn.
Oud 21 september 2009, 22:01   #77
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Een globaal 'Moslim' immigratieplan, naar de maan? eigenlijk niet kwaad bekeken.

Rekening houdend met de 'strategische' positie en functie van de Maan, zou het best kunnen dat, daar een lucratieve toekomst klaar ligt.

Onze 'Moslims' zouden daar in geen geval opvallen, ongeacht wat ze op hun hoofd of andere lichaamsdelen leggen. Daar zullen ze immers toch met 'Moonboots' aan en met een stevige helm moeten rondlopen.

Daar zullen ze dan ook merken hoe 'Agbar' 'Allah' wel is ten opzichte van het onbenullig mensdom, waar zij ook maar een onderdeel van zijn.
Helm? Wel, ze zouden toch niet liever dan in een burca rond huppelen. Daar zullen ze die dan, of toch een soort van, wel moeten dragen en niet alleen de madamme maar ook de meneertjes. Kunnen ze zelf eens ervaren hoe leutig het wel niet is om daar dag in dag uit mee rond te stesselen.
Oud 21 september 2009, 22:12   #78
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
En hoe gaat d�*t dan in z'n werk?

Als 'we' met z'n allen op Megadeth of Helmet staan te headbangen, zijn 'we' dan 'onze identiteit' niet ook kwijt aan 't raken, en hebben 'we' dat soms NIET zelf gezocht?

Als 'we' zomaar in 't wilde weg aan 't veralgemenen slaan, hebben 'we' dan nog wel een identiteit die de moeite van 't niet kwijt raken waard is?

Als 'we' toelaten dat Saksen-Coburg, Citibank en de rest van de destructieve reutemeteut ons hier méér dan enkel in de hand komen bijten, terwijl 'we' hen nochtans héél rijkelijk voeden, waar blijven 'onze' triggers d�*n?
Tuurlijk hebben we dat zelf gezocht door de immigratie geen halt toe te roepen.

Als er scholen zijn waarbij een meerderheid van de leerlingen een hoofddoek draagt ben je een vreemdeling in eigen land. Ja dan verliezen we onze identiteit.

Ik heb ook niet gezegd dat we aan dat banktuig niets moeten doen he.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 04:21   #79
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
djimi,

Met dank,
Jazeker
Jazeker,

laat me beginnen met mijn opluchting uit te drukken over de tijdelijkheid van jouw 'banneling'-statuut.

Je hoeft je nergens voor te excuseren, je hebt recht op je eigen gedachten, en je hebt bovendien het recht op vrije meningsuiting. Ik hoef het noch met die gedachten, noch met die mening eens te zijn, maar ik ben niet van plan goed te keuren dat wie dan ook jou die rechten afpakt.

Betreffende de recente regularisatie-golf (voor zover ik begrepen heb een 'wettelijk' maken van een 'onwettelijke' aanwezigheid van een grote groep mensen alhier) stel ik me eveneens vragen, maar ik weet te weinig van de dossiers af om me 'sterke uitspraken' te veroorloven (ik beweer niet dat jij dat wèl doet, hé!).

In principe ben ik nog steeds voorstander van 'open grenzen', maar ik besef ook wel dat dit in de huidige omstandigheden een weinig verstandige politiek zou zijn.

Het komt er m.i. meer dan ooit tevoren op aan in de landen van herkomst van de asielzoekers op een beschaafde manier voor grondige hervormingen te zorgen, zodat nog slechts weinig mensen geneigd zullen zijn kind en kraai en have en goed en de vertrouwde omgeving achter te laten, in de hoop elders een beter leven te kunnen opbouwen.

Ik blijf het daarom noodzakelijk vinden het steeds globalere kapitalisme te bestrijden. Ik vervloek nog steeds al diegenen die meenden dat het nuttig en nodig was in 'ontwikkelingslanden' de 'ontwikkeling' van allerlei emancipatie-bewegingen stokken in de wielen te steken door het ondersteunen van verwerpelijke militaire en andere dictaturen, die er méé voor zorgden dat het in die 'ontwikkelingslanden' nooit echt lukte met de creatie van welvaart en welzijn voor 'de mensen' aldaar. Ik vervloek nog steeds al diegenen die verhinderden dat in 'ontwikkelingslanden' een met het onze vergelijkbaar systeem van sociale zekerheid tot stand kon komen.
Ik vervloek uiteraard ook de gewillige collaborateurs van de saboteurs in die 'ontwikkelingslanden' zèlf.

Ik ben niet van plan op te roepen tot deportatie van de hier reeds aanwezige 'vreemdelingen', maar kan mij wel vinden in maatregelen die zouden kunnen bijdragen tot vrijwillige terugkeer van mensen die in hun landen van herkomst zouden kunnen helpen bij de uitbouw van een geciviliseerde samenleving die in staat zou zijn mogelijke toekomstige asielzoekers twee keer te laten nadenken vooraleer ze de sprong in het ongewisse wagen.

Ik vind het anderzijds ook hoog tijd worden voor een grondige hervorming hier bij ons. We beschikken over de technologie, de mankracht, de culturele èn de materiële rijkdom om de hier reeds aanwezige nieuwkomers degelijk te integreren, maar dan zullen we ons wel moeten ontdoen van een aantal obstakels, waarbij ik in de eerste plaats denk aan het politieke en economische 'establishment', maar ook aan de eigen Calimero-houding die we steeds opnieuw blijken aan te nemen (wat is daar zo comfortabel aan, eigenlijk?) als we geconfronteerd worden met problemen.
Waarom zijn 'wij' zo bang om schoon schip te maken met een hele klasse inheemse profiteurs en parasieten, die er blijkbaar steeds weer in slagen potentiële bondgenoten (de inheemse en de uitheemse 'onderklassen') tegen elk�*�*r op te zetten? Waarom laten wij ons zo gedwee in de luren leggen door onze eigen regime-lakeien?

Ik begrijp dat niet.

Ik hoop dat je aan dit antwoord al iets hebt. Van zodra ik méér tijd vind, ga ik hier graag verder op in,

vriendelijke groet,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be