![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Burgemeester
|
![]() Overzicht van de landbouwsubsidies te vinden op:
http://farmsubsidy.org/ Citaat:
“You cannot teach a man anything; you can only help him discover it in himself.” Galileo Galilei "Fear is the path of the dark side" Yoda Laatst gewijzigd door farak : 6 oktober 2009 om 12:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#64 |
Burgemeester
|
![]() Stuur het leger er op af!
![]()
![]() |
#65 |
|
![]() Met scherp schieten zou ik dan weer niet doen. Stel je voor dat je de band van een tractor lek schiet. Dan zit ge pas echt met miserie.
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nee ik kan die mensen wel begrijpen, uiteindelijk betalen wij wel de volle prijs voor een liter melk, maar als je dan kijkt wat er over blijft voor diegene die er het hardst voor moeten werken en de meeste risico`s voor moeten nemen. ik kapte mij melk ook nog liever door de riool. Gewoon nie meer leveren en de melk in uw boerderij verkopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In sommige gemeentes heb je een boeremarkt, daar kan je allerhande hoeve producten kopen, ook op sommige hoeves kan je dat doen. verse kwaliteit voor een eerlijke prijs, zo viel ik ooit bekanst achterover, voor wat zo`n boer voor ambachtelijk gemaakte sjoko vroeg, schandalig weinig. ik voelde me er gewoon niet goed bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Yep, als een staat niet meer voor zijn eigen basisproducten kan zorgen is het ermee gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Burgemeester
|
![]() Dan zal de distributie de melk invoeren van buiten de EU. Dat kan, is even goedkoop en niemand klaagt. Maar wat dan met onze boeren. De distributiesector moet ofwel hogere prijzen hanteren zodat de boeren meer hebben ofwel een groter deel van de verkoopprijs afstaan. Tevens kan men de distributie verplichten om geen producten in te voeren die perfect hier kunnen worden gemaakt. Kwestie van onze onafhankelijkheid te waarborgen. Hoe je dat in wetten giet, weet ik ook niet.
“You cannot teach a man anything; you can only help him discover it in himself.” Galileo Galilei "Fear is the path of the dark side" Yoda Laatst gewijzigd door farak : 6 oktober 2009 om 12:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over boeren.
Wat ik wel wil, en wat ik niet wil. Heel simplistisch uitgelegd. Zekerheid dat we voedselbevoorrading hebben, is belangrijk. Even belangrijk als vroeger, zelfs "al zijn we die vroegere tijden helemaal niet meer gewoon ...". Ik wil dus garansie dat ik melk kan kopen, elke dag, goed gezonde melk, aan een voldoende lage prijs. Ik ben wel akkoord dat die melk uit Holland mag komen, als ze gezond is, en vb. goedkoper ... De Spanjaarden hebben dat recht ook natuurlijk. Maar hun melk ter plaatse is heel wat kostelijker, want geen lekker gras voor die koeien, tenzij in een paar streken maar ... Geen nood. Ze mogen onze melk kopen. Wij garanderen bevoorrading en een eerlijke prijs. Want stel je voor dat Spanje zou zeggen: stop, geen melk meer invoeren uit die koude landen; de Spanjaarden zullen een halve € meer betalen, en alleen maar Spaanse melk verbruiken. Lap, geen uitvoer naar Spanje, dus een kwart van onze melkboeren mogen ermee stoppen. Ik wil ook wijn kunnen kopen. Maar gezien die Spaanse melkblokkade, gaan wij een beetje onze beginnende wijnboeren begunstigen. Dat ze hunne Rioja aan hun eigen koeien geven ... Ik wil ook altijd water uit de kraan hebben. Maar ik herinner me dat een Waals pollentieker al eens voorgesteld heeft om een takske te heffen op alle drinkbaar water dat "uitgevoerd wordt van Walenland naar Vlaanderen". Oei. Afijn, zekerheid van bevoorrading kunt ge ook wel bekomen op andere manieren dan het maken, kweken enz. op iedere hoek van de straat, van Gibraltar tot Norskehavet ... Ik heb zo eens ergens gelezen dat het brood dat wij dagelijks eten, nooit ofte nooit komt van graan uit Europa. Dat laatste graan is enkel 'geschikt' volgens onze verwende konsumentensmaak, voor koebeesten ... Enkel graan uit Amerika is lekker om brood van te maken. We gaan moeten kiezen: uit een waaier, aan de ene heel 'linkse kant" dat alle boeren Euro-ambtenaren worden, zodat bij noodzaak ze hun overschot aan melkkoeien mogen afslachten, hun pree zal er niet door verminderen .... en aan de heel "rechste kant" dat de boeren die het niet op tijd zagen komen, en niet op tijd overgeschakeld zijn, gewoon failliet gaan gelijk den eerste den beste kaffeebaas die om 10 's avonds al zo zat is dat al zijn klanten gratis kunnen drinken zoveel ze willen ... Ergens moet er in het midden een behoorlijk evenwicht te vinden zijn. Geen evenwicht dat zou gelden tot in de eeuwigheid, maar wel bestendig wijzigend naar evenwichtig volgens de markt, de behoeften, enz. bla bla ... post skrotum: een paar details van de huidige situasie bevallen me niet. Als ge toestaat dat boeren de autostrades gebruiken met hun traktoren om te gaan betogen in Brussel, dan moet ge dat ook toestaan aan iedereen anders. Als zij mogen autobanden in brand steken, dan mag iedere betoger dat ... Of andere vuile streken uithalen ... Ik bedoel : er is nood aan een fatsoenlijk geheel van afspraken en een fatsoenlijke scheidsrechter ... Maar evenzeer: "regeren is vooruitzien". Waarom hebben de politiekers het probleem nog niet opgelost, zodat die boeren hun tijd niet moeten verlieren met betogen. Een oplossing moet en zal er toch komen ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vele voedingsproducten zijn vrijgesteld van invoerheffingen wegens ontwikkelingshulp. Daarnaast moeten die producten slechts aan de Europese normen voldoen in de vorm waarin ze gebruikt worden. Ingevoerde kaas, moet dus enkel als kaas aan de Europese normen voldoen, hoe de melk van die kaas word behandeld in het land van herkomst, daar heeft Europa niets over te zeggen. En dit geld voor alle voedingsproducten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel goe bezig, dan volgens de europese normen moet een boer net niet kunnen zeggen welke druppel melk uit welke speen van een koe afkomstig is. en een stuk kaas uit timboektoe, kan zomaar binnen zonder dat geweten is van welke boerderij, laat staan van welk beest het komt. Qua riscobeheersing op vlak van voedselveiligheid kan dat tellen. Gooi dan gewoon heel het systeem maar gelijk op het grootvuil. het is toch ook niet toegestaan om vlees of melkproducten van buiten de EU zomaar mee te nemen op de vlieger ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Burgemeester
|
![]() Heeft dat niet meer te maken met de overdreven veiligheid op luchthavens?
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommigen kijken teveel naar series op tv die over Australische toestanden gaan, en denken dat dat dat overal zo is.
En anderen weten dat een stempelke ergens op, nodig is, en een garansie is tegen alle kwalen behalve aids en schaamluizen. Allez, jongens en meisjes, een beetje on topik blijven alstemblieft.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En on-topic blijven, wel dan gaan we heel technisch en administratief moeten worden. En daar hebben wij hier op PF niet direct zin in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat ze hun bulldozers meebrengen , en de beurs gewoon afbreken. |
|
![]() |
![]() |