![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In hoeverre dacht de taxichaufeur dat het leven van de passagier in gevaar was kan men zich afvragen. Als de chaufeur dacht dat het leven van de pasagier in gevaar was zou je 'eventueel' (afhankelijk van de omstandigheden) kunnen verwachten dat hij geen gevolg zou gegeven hebben aan de wens van de vrienden om niet op te treden. Mij komt het over niet als een 'individuele' uitspraak. Er zou een democratische controle op het rechtssysteem moeten bestaan. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 oktober 2009 om 00:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar hij had die mensen wel kunnen afzetten en vervolgens naar de hulpdiensten bellen. kost niks, en je riskeert geen discussie met junkies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij kan er dan net zo goed iemand bijhalen die wél bevoegd is om over zoiets te oordelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Er iemand bijhalen ? Hoe zie jij dat precies ? Die man is aan het werk hoor, en heeft de hele dag niet niet om zich over deze zelfdodende halvegaren te bekommeren. En wie moet hij er dan bijhalen ? De ambulance, de flikken ? Wie ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je het noodnummer belt, komen ze volgen mij sowieso allebei...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze diskussie doet me trouwens denken aan die imam, ik geloof in het Gentse, die een telefoontje kreeg van een moslima die schrik had dat hare vent haar ging dood doen, maar die imam vond ook dat hij zich geen bal moest aantrekken van de wetgeving over het niet helpen van iemand in groot gevaar.
Afijn, de vrouw werd vermoord, en de imam stond daar ook voor de rechter. Jongens en meisjes, we hebben het hier niet over het verklikken door een taksi-sjoffeur van een druggebruikerke, van een belastingontduikerke, van een overspelig koppel of een sjofele prostituee of twee .... er is iemand overleden. Seffens gaan ze hier nog beweren dat als een taksi-sjoffeur een dodelijk aksident ziet gebeuren, hij/zij ook niet moet stoppen om te helpen of de 112 bellen ... Want .. het is toch zo, er is iemand gestorven, en geen kat heeft er naar omgekeken, niemand belde de medische hulpdiensten, iedereen dacht ofwel aan zijn eigen hachje (de andere drugsloezers) of zijn eigen portemonee (de taksi-sjoffeur zou zijn volgende rit kunnen mankeren ...) (er is trouwens nog zo iets eens gebeurd: op een werf kwam een illegale arbeider ten val ... ook wreed ambetant natuurlijk ... moet ge die sukkelaar eerst verplaatsen naar ergens waar de werkgever buiten schot blijft ....)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoeveel dronkaards en gedrogeerden ziet men dagelijks niet door de steden strompelen, dat je zeggen zou, die houd het niet lang meer uit, en die dan nog j�*ren zo rondlopen. Het gaat hier niet over onverschilligheid, of hardvochtigheid, maar over een gevoel van onmacht, en onwetendheid, wat betreft die mensen hun werkelijke toestand. Koorddansers zijn het, die junkies, die op elk moment naar beneden kunnen stuiken, en te pletter vallen. Je kan, je m�*g de bevolking niet vragen , of erger, verplichten, ze onder hun hoede te nemen. Ze hebben zélf gekozen voor hun levenswijze. Een overdosis is één der bijkomende risico's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat kan echt ook wel als je aan het werk bent. gewoon zeggen: "goeiedag, ik ben taxichauffeur en ik heb net iemand afgezet aan de ...straat die duidelijk buiten westen was en volgens mij misschien wel hulp nodig heeft". hoe lang duurt dat? verslaafden gewoon laten sterven kan gewoon niet. het is je goed recht om neer te kijken op verslaafden en je helemaal niet te kunnen inleven in deze mensen, maar het zijn wel ménsen, en die laat je niet sterven. Eén telefoontje van een halve minuut had haar leven kunnen redden, én bovendien zat ze dan in een ziekenhuis waar ze misschien eens hulp hadden kunnen bieden. Fijn hoor, ben je verslaafd aan een hele drugs- en medicijnencocktail, een verslaving die nog eens versterkt wordt door je klote-huisarts, zit je bij "vrienden" die je liever laten sterven om hun eigen hachje te redden, en dan is er één iemand die wel nog kan denken die er op zit te kijken, en die doet gewoon NIKS. Voor hetzelfde geld was dit trouwens geen "zelfdodende halvegare" maar een doodgewone vrouw zoals je zus of vrouw die verdoofd was door die klootzakken met rohypnol ofzo (en oeps, ze geraakt precies niet meer wakker...). Ik krijg echt kou van dergelijke kilte in onze samenleving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door webzwerver : 8 oktober 2009 om 09:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
alleen koos hij de kant voor haar begeleiders die van plan waren haar ergens gewoon in de struiken te leggen en het hazepad te kiezen. Citaat:
niemand kiest op een bepaald moment: en nu ga ik eens verslaafd worden se. je kan hen domheid verwijten omdat ze er ooit aan begonnen zijn, ja. want dat is wel een heel domme keuze. maar je moet je ook nog machtig genoeg voelen om de cirkel van verslaving te doorbreken. een verslaving zuigt al dat machtsgevoel uit je lijf. als je dan nog eens in handen bent van een huisarts die je propvol verdovende middelen steekt die ook ontzettend verslavend zijn, dan ben je een vogel voor de kat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Hebben taxis in Belgie geen contact met hun centrale over an 2-way radio dan? Dan moet hij er niemand bijhalen. Kan ie gewoon vertellen aan zijn controller dat ie een half dode onder een boom achtergelaten heeft omdat de medepassagiers er uitzagen alsof ze trouble zouden zijn had hij anders geact. En dan is het aan de centrale om te beslissen of al dan niet iemand verwittigd moet worden die bevoegd is om te beslissen wat met die halfdode gedaan moet worden. En als zijn controller dan nie belangrijk genoeg vind om serious te nemen valt in ieder geval de schuld niet op de chauffeur zelf.
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
of moeten mensen die andere mensen voor dood achterlaten daar niet voor vervolgd worden misschien? misschien best eens je foto posten hier. als iemand jou voor dood wil achterlaten dan weten we tenminste dat we niet hoeven ingrijpen omdat je vindt dat dat nogal bemoeizuchtig zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het pamperen van verslaafden door een meute gesubsidieerde linkse sociale beroepen heeft het probleem alleen maar verergerd en geeft verslaafden bovendien het gevoel dat ze erg belangrijk zijn. ze krijgen aandacht omwille van hun verslaving. velen kicken daar op. denk je dat ze dat willen opgeven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zullen - zo geloof ik toch - wel elementen geweest zijn die maken dat die taksi-sjoffeur wel van iets meer wist. Kijk trouwens de wettekst eens na, ik heb hem geknipt en geplakt in deze draad een paar dagen geleden - daar staat de hipotese als ge het zelf niet persoonlijk gezien hebt welke het gevaar is, en men komt het je vertellen maar 'het is niet zo geloofwaardig', dat ge dan ook niet strafbaar zijt. Want het is wel overduidelijk dat een taksi-sjoffeur niet moet bellen voor iedere zatlap die in zijn auto in slaap valt ... en taksi-sjoffeurs zijn geen para-medisji ... maar toch: het zijn gewone mensen die in gewone omstandigheden de gewone wet ook moeten respekteren ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Jawel ik heb eens ene ouwe zatte zak in extremis bij zijn voeten tegengehouden toen hij ter hoogte van Ter Plaete ( Kinepolis) in de reien viel
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |