Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2009, 08:22   #61
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Ik snap het niet zo goed, ze heeft er toch voor gekozen om voor het OCMW te werken, dan zit je sowieso in een risicogroep omdat je in de frontlinie van de import werkt.
Ik hoop dan ook dat veel ocmw medewerkers dit zullen lezen en uiteindelijk naar een andere job zullen uitkijken.
Oud 7 oktober 2009, 08:25   #62
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Of iemand in aanmerking komt voor politiek asiel, heeft te maken met de reden waarom hij uit zijn geboorteland is gevlucht, niet met hoe hij zich hier gedraagt. Het is dus nogal idioot (en bovendien in strijd met de Conventie van Genève) om in dit geval op basis van zijn gedrag te spreken van "asiel weigeren" en "het land uitzetten".

Als iemand die hier verblijft de wet overtreedt, dan moet hij daar natuurlijk voor worden vervolgd. In dit geval, zit de persoon in kwestie dan ook in de gevangenis en wordt beschuldigd van poging tot moord. In het onderzoek zal men ongetwijfeld de motivatie van de verdachte proberen te achterhalen én zal men de geestestoestand van de verdachte nagaan. Dat is namelijk beiden wel degelijk relevant om te beslissen wat er nu moet gebeuren.

En al de rest is emotionele prietpraat.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 09:30   #63
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Laat het ons zo stellen Edina, dat mijnheer de assielzoeker zijn integratietraject bij deze grondig verkloot heeft, en wat mij betreft dus gebuisd is, en een ticketje heimat krijgt, dat is gewoon een zuiver rationele beslissing.

Overigens als we er dan toch de conventie van geneve gaan bijsleuren en andere zever, zou ik zijn volledig asiel dosiertje wel eens willen zien, heeft mjinheer wel papieren, en heeft hij ook wel de procedure echt gevolgd, en als er ook maar 1 fout inzit, gaan we hem dan ook direct deporteren, ? of is het dan ineens niet meer humaan, omdat mijnheer al geintegreerd is, ziek is, kindjes heeft die naar school gaan en meer van die linkse drogredenen om toch maar hun kiezersaantal omhoog te halen. Als we de regels naar de letter gaan volgen, dan gaan we ze ook naar de letter volgen en dan is het probleem op 1, 2, 3 opgelost.

Meer dan de helft kan je dan al direct legaal terug op de vlieger zetten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 11:10   #64
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Leer nu toch eens aanvaarden dat daar een pak slechte karakters tussen zitten en dat die eruit moeten. Kan ook niet anders he, in hoeverre zijn een deel van die vluchtelingen niet betrokken in : wapenhandel, diamantsmokkel, kindsoldaten, internationaal terorrisme , enz... enz... nen armen boer die daar elke dag krom over zijn veld staat, heeft geen geld om die mensensmokkelaars te betalen. U die vraag ooit al eens gesteld ?

Maar laten we ervan uit gaan dat het dus een brave boer is die zich elke dag krom werkte op zijn veld, en nu in het grote boze koude, kille, vochtige Afligem in een sociale woning moet gaan zitten... Ik neem aan dat u ook goed opgevoed bent, en dat uw ouders u dank u leren zeggen hebben als ze iets kregen... ?

Wel deze man, zou ook in de eerste plaats dank u moeten zeggen, voor hetgeen hij krijgt van de belze staat. Want naargelang zijn situatie hadden ze hem even goed op zaventem wat klop gegeven en m terug op de eerste de beste vlieger naar huis gezet.

U ooit al eens afgevraagd waarom die gasten naar het koude kille, racistische europa komen (we gaan niet op Afligem blijven kakken ) en niet naar het warme sociale islamitische Saoudie Arabie, het broeierege sociale arbeidersparadijs China of Cuba ? Het joviale Noord-Korea of gezellige Rusland ?
Wat kraam je allemaal uit? Mensen die hier asiel aanvragen zijn geen diamantsmokkelaars, drugsmokkelaars, terrorisme,... Meestal zien die mensen hun leven niet zo rooskleurig in. Ze VLUCHTEN weg uit hun land en komen naar hier in de HOOP dat ze hier mogen blijven en niet terug moeten. In vele gevallen is teruggaan het laatste wat deze mensen willen. Dat ze allemaal denken dat wij zo beschaafd zijn is het grote probleem. Eens hier merken ze dat wij niet menselijk nadenken, maar in functie van middelen. Ik weet het fijne er ook niet van en praat geweld niet goed. Maar zou het misschien kunnen dat de man in een andere gemeente dan afligem misschien vrienden heeft wonen en graag daarbij zou wonen? Een OCMW medewerkster kan bvb gezegd hebben: nee, vuile asielzoeker, uw droomke gaat niet door. En de man sloeg door. Ik ga niet beweren dat dit gebeurt is, maar het kan best zijn. Jij wil meer geloven in een verhaaltje waar de asielzoeker uit het niets opeens een mes neemt en mensen wil verwonden voor de fun of it, of omdat hij een barbaar is, of een drugdealer of mensensmokkelaar. Het is trouwens ook niet echt meer een waarheid dat Belgie als een droomland voor asielzoekers wordt afgeschilderd, integendeel.
Oud 7 oktober 2009, 13:41   #65
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Mij is dat gebeurd in Boulogne sur Mer(F), ook 's nachts. 'n Bezopen "held" met een mes.
Agressieve dronken mensen zijn doorgaans gevaarlijker dan straatkriminelen omdat ze niet te intimideren vallen, niet vatbaar zijn voor onderhandelingen, en onberekenbaar en onredelijk zijn.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 13:44   #66
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door farak Bekijk bericht
Wat kraam je allemaal uit? Mensen die hier asiel aanvragen zijn geen diamantsmokkelaars, drugsmokkelaars, terrorisme,... Meestal zien die mensen hun leven niet zo rooskleurig in. Ze VLUCHTEN weg uit hun land en komen naar hier in de HOOP dat ze hier mogen blijven en niet terug moeten. In vele gevallen is teruggaan het laatste wat deze mensen willen. Dat ze allemaal denken dat wij zo beschaafd zijn is het grote probleem. Eens hier merken ze dat wij niet menselijk nadenken, maar in functie van middelen. Ik weet het fijne er ook niet van en praat geweld niet goed. Maar zou het misschien kunnen dat de man in een andere gemeente dan afligem misschien vrienden heeft wonen en graag daarbij zou wonen? Een OCMW medewerkster kan bvb gezegd hebben: nee, vuile asielzoeker, uw droomke gaat niet door. En de man sloeg door. Ik ga niet beweren dat dit gebeurt is, maar het kan best zijn. Jij wil meer geloven in een verhaaltje waar de asielzoeker uit het niets opeens een mes neemt en mensen wil verwonden voor de fun of it, of omdat hij een barbaar is, of een drugdealer of mensensmokkelaar. Het is trouwens ook niet echt meer een waarheid dat Belgie als een droomland voor asielzoekers wordt afgeschilderd, integendeel.

En hoe denk je dan dat een arm boerke of stedeling uit afrika de reis naar hier betaald ? dat is de eerste vraag die ik mij stel.

Fedasil beslist in welk OCMW ge u moet melden, en dan hebt ge als asielzoeker dankbaar te zijn dat ze u willen opvangen.

Wees blij dat ik ervan uitga dat hij daar spontaan zijn mes trekt uit frustratie of omwille van zijn cultuur of wat dan ook. Anders zou het voorbedachtheid zijn en dat is juridisch gezien nog erger.

Hoe slechter belgie wordt afgeschilderd hoe beter, dan gaan ze er misschien niet meer direct van uit dat het geld, eten en drinken hier uit de hemel valt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 15:57   #67
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een asielzoeker is iemand die gevlucht is en stelt dat terugkeer naar het land van herkomst gevaar oplevert voor schending van zijn rechten volgens het Vluchtelingenverdrag of het EVRM. Asielzoekers vragen asiel aan in een bepaald land, waar zij denken veiliger te kunnen leven. Het asielzoeken is natuurlijk van alle tijden. Zo vonden heel wat Vlaamse kunstenaars en intellectuelen asiel in Nederland, ten tijde van de Spaanse overheersing. Ook kerken en kloosters werden vaak gebruikt als asiel-plaatsen.

In het algemeen worden twee soorten asielzoekers onderscheiden:

* Asielzoekers die vanwege vervolging voor hun godsdienstige, politieke of syndicale opvattingen, kortom vanwege hun veiligheid gevlucht zijn; zij zijn vluchteling in de zin van de definitie in art.1A van het Vluchtelingenverdrag uit 1951 en het aanvullend Protocol van New York uit 1967.
* Economische vluchtelingen die voor de kans op een beter leven asiel aanvragen in een bepaald land.

Landen zijn verplicht om vluchtelingen op te nemen als zij het Vluchtelingenverdrag uit 1951 hebben ondertekend. Aan economische asielzoekers hoeft echter geen asiel verleend te worden.
Jij praat over economische, ik over de politieke. Toch scheert men hen over dezelfde kam.

Laatst gewijzigd door farak : 7 oktober 2009 om 16:02.
farak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 16:53   #68
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Iemand die zich zo gewelddadig gedraagt tegenover een loketbediende zal ook problemen hebben met andere aspecten van onze maatschappij. Als zo iemand al goedgekeurd wordt om hier te blijven, ja, zet dan maar alle deuren en vensters open ...
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 16:56   #69
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Iemand die zich zo gewelddadig gedraagt tegenover een loketbediende zal ook problemen hebben met andere aspecten van onze maatschappij. Als zo iemand al goedgekeurd wordt om hier te blijven, ja, zet dan maar alle deuren en vensters open ...
Hij zit in de gevangenis. Wat is het probleem? De wet is toegepast.
Oud 7 oktober 2009, 17:05   #70
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Men blijft véél te vriendelijk tegen dat vreemd gespuis waardoor ze maar blijven komen.
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 17:21   #71
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Men blijft véél te vriendelijk tegen dat vreemd gespuis waardoor ze maar blijven komen.
Men blijft veel te vriendelijk voor vlaams gespuis dat een aantal zaken gaat claimen waar het evenveel recht op heeft als het vreemd gespuis. Maar ja, als de kleurtjes maar binnen de lijntjes blijven...
Oud 7 oktober 2009, 17:22   #72
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men blijft veel te vriendelijk voor vlaams gespuis dat een aantal zaken gaat claimen waar het evenveel recht op heeft als het vreemd gespuis. Maar ja, als de kleurtjes maar binnen de lijntjes blijven...
Vlaams gespuis?!

VLAAMS GESPUIS?!

VLAAMS GESPUIS?!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 7 oktober 2009 om 17:26.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 17:26   #73
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1x maal raden jij bent moslim correct?
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 18:52   #74
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Vlaams gespuis?!

VLAAMS GESPUIS?!

VLAAMS GESPUIS?!
chill man, woorden die jij gebruikt, mag ik ook gebruiken. Of bevinden criminelen en al het gespuis zich uitsluitend in de rangen van de vreemdelingen?
Oud 7 oktober 2009, 18:53   #75
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
1x maal raden jij bent moslim correct?
nee, toch niet. Wat ben ik nu? Een verrader van het vaderland?
Oud 7 oktober 2009, 18:59   #76
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
chill man, woorden die jij gebruikt, mag ik ook gebruiken. Of bevinden criminelen en al het gespuis zich uitsluitend in de rangen van de vreemdelingen?
Soms zou een mens dat denken, je kan ze het geneens niet kwalijk nemen in sommige gevallen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 19:03   #77
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wat een geluk dat die tweede asielzoeker er was hé?
Geen enkele was natuurlijk nog veel beter.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 19:05   #78
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelet op de etnische achtergrond van de gevangenispopulatie mag gesteld worden dat ik de waarheid meer benader dan jij.

We hebben al genoeg aan onze eigen Vlaamse criminelen dat we er niet nog eens exotische gelukszoekers bij willen die ofwel onze sociale zekerheid pluimen ofwel onze jobs bezetten.

Laatst gewijzigd door F.Lurk : 7 oktober 2009 om 19:06.
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 19:13   #79
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, niet uitsluitend, maar wel voor het overgrote merendeel.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 19:38   #80
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelet op de etnische achtergrond van de gevangenispopulatie mag gesteld worden dat ik de waarheid meer benader dan jij.
Lees mijn andere post. Ze houden je ideeën voor en jij gelooft het idee klakkeloos, percies liefst niet al te veel nadenkend terwijl. Ik vraag me af waarom er zoveel in de gevangenis belanden. Dat maakt mij niet beter, alleen dichter bij de echte waarheid, niet de gepropageerde waarheid die als middel wordt gebruikt om een bepaald doel te bereiken, die jij zo graag wil geloven.

Citaat:
We hebben al genoeg aan onze eigen Vlaamse criminelen dat we er niet nog eens exotische gelukszoekers bij willen die ofwel onze sociale zekerheid pluimen ofwel onze jobs bezetten.
Het klint bij jou wel allemaal avontuurlijk, romantisch en exotisch!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be