![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() Jullie een-twee-tjes lopen aardig vanavond...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Wij zijn het niet altijd eens, maar vaak. Dat klopt. U verwacht misschien dat alleen de Vlaamsnationalisten het eens zijn met mekaar. Niet dus.
Laatst gewijzigd door system : 11 oktober 2009 om 07:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar zoals altijd is de perceptie minstens even belangrijk als de realiteit, een perceptie waarvoor de toon werd gezet door Bart De Wever zelf toen hij op de avond van de verkiezingen proclameerde dat de Vlamingen voor een verregaande staatshervorming hadden gestemd (en gemakshalve even vergat dat het communautaire nauwelijks een thema was in vergelijking met 2007).
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 12 oktober 2009 om 19:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij de verkiezingen van 2007 kwam 38% van de LDD kiezers van de VLD-Vivant en 23% van het VB. Rond de 16% kwam van de CD&V-NVA en de rest waren vlottende kiezers, het is te zeggen, vooral een vrij groot aantal jonge kiezers en foert kiezers. Bij de verkiezingen 2009 won de LDD niet veel bij (en ook de VLD verloor). Dat kwam door de moddercampagne tussen LDD en Open-VLD. Daardoor piekte de LDD te vlug en kon ze niet veel nieuwe kiezers meer bijwinnen. De samenstelling van de LDD bleef dus ongeveer dezelfde. Vele liberalen, veel jongeren, een percentage VB-ers een relatief gering SPa-ers en proteststemmers. Laatst gewijzigd door system : 12 oktober 2009 om 20:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zitten, al of niet uitgesproken, Vlaams-Nationalisten in alle partijen. Het meest uiteraard in VB, NV-A en LDD. Maar ook zowat de helft van CD&V. Maar bij de laatste kan, voorlopig nog, de ACW-vleugel het deksel op de pot houden. Maar de druk komt dicht bij het punt van explosie. Dat heeft een CD&V-mandataris mij zelf toevertrouwd. Denk maar niet dat bij VLD en SPa iedereen laaiend enthousiast Belgicist is.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 12 oktober 2009 om 20:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=ohv1HGkluFw Laatst gewijzigd door Hollander : 12 oktober 2009 om 21:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Ik peins er niet over. Een echte neutrale onderzoeker vermeldt zijn bronnen
Geheime bronnen, dat doet eerder aan de media denken dan aan onderzoekers. Aan u de keus. Laatst gewijzigd door Hollander : 12 oktober 2009 om 21:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat over een indicatief onderzoek door een onderzoeksgroep van de Universiteit van Antwerpen. Als ik het vind, kunt u het ook vinden. Zoek maar wat. Het kan u alleen ten goede komen. Laatst gewijzigd door system : 12 oktober 2009 om 21:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Grapjas. Als jij fantasieverhaaltjes verkoopt, moet jij die proberen te verkopen, niet degene die ze moet slikken. Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Meer nog, u bent dus in de feiten de persoon die men in het vervolg met een meer dan kritisch wantrouwen dient te lezen. U bent maw de persoon die opzettelijk verkeerde informatie probeert rond te strooien. Laatst gewijzigd door system : 13 oktober 2009 om 07:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() [quote=Renesse;4387052]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister-President
|
![]() Nummer van die post graag. Want volgens mij zegt u maar gewoon wat om ervan af te zijn.
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() U kunt toch wel lezen hoop ik. In ieder geval hoop ik dat u kunt tellen. Kijk eens 6 posts hoger.
Laatst gewijzigd door system : 13 oktober 2009 om 09:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wel, system, uit een onderzoek van de universiteit van Leuven blijkt dat 99% van de Vlamingen wél communautair stemde. Zoek maar wat! Google erop los, als ik het vind, vindt u het ook.
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() U debiteert weer onzin zoals vaak. Eerst zei u dat ik maar wat uit mijn mouw schudde en nu dat u ziet dat dit niet het geval is begint u over Leuven. Met andere woorden, u weet zelf niet goed meer wat u allemaal aan het uitkramen bent.Ik beveel u een paar dagen rust aan.
Laatst gewijzigd door system : 13 oktober 2009 om 10:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Begin maar eens met te bewijzen dat wat u zegt, wel degelijk wetenschappelijk onderbouwd is. Nogmaals: waar in die studie staat dat LDD stemmen zou verliezen als ze zich als Vlaams-nationalistisch zou profileren? Duidelijk citaat, geen klassiek system-lul-verhaal.
![]() |