Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2009, 22:51   #61
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Helemaal akkoord.
Jullie een-twee-tjes lopen aardig vanavond...
Oud 11 oktober 2009, 07:48   #62
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Jullie een-twee-tjes lopen aardig vanavond...
Wij zijn het niet altijd eens, maar vaak. Dat klopt. U verwacht misschien dat alleen de Vlaamsnationalisten het eens zijn met mekaar. Niet dus.

Laatst gewijzigd door system : 11 oktober 2009 om 07:55.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 09:48   #63
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Denk eens na. De LDD is een partij van malcontenten. Maar vooral van liberale malcontenten en nog enkele andere foert-stemmers. Deze maken de hoofdmoot uit van het kiezerspubliek van de LDD. Natuurlijk heeft de LDD ook Vlaamsnationalisten onder zijn kiezerpubliek. Maar dat is een minderheid. Moesten de LDD alleen steunen op de stemmen van deze mensen, dan halen ze de kiesdrempel niet. Nooit van ze leven.
Nog steeds geen argumenten of een bron. U zegt maar wat, u gokt erop los en speculeert als een bankdirecteur.
Oud 12 oktober 2009, 18:59   #64
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Vraag is dan waarom 14% van de Vlamingen op een so-called eenthemapartij stemmen.
Omdat integriteit een zeer belangrijk thema was en op dat vlak stak De Wever er met kop en schouders boven uit, hij was de enige die nog een beetje geloofwaardigheid bezat op dat vlak en dat vertaalde zich in een goede score voor N-VA.

Maar zoals altijd is de perceptie minstens even belangrijk als de realiteit, een perceptie waarvoor de toon werd gezet door Bart De Wever zelf toen hij op de avond van de verkiezingen proclameerde dat de Vlamingen voor een verregaande staatshervorming hadden gestemd (en gemakshalve even vergat dat het communautaire nauwelijks een thema was in vergelijking met 2007).
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 12 oktober 2009 om 19:01.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 20:13   #65
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog steeds geen argumenten of een bron. U zegt maar wat, u gokt erop los en speculeert als een bankdirecteur.
Moest u zich wat moeite getroosten en zelf eens op zoek gaan, in plaats van de anderen uw werk te laten doen, dan zou u het ook weten.

Bij de verkiezingen van 2007 kwam 38% van de LDD kiezers van de VLD-Vivant en 23% van het VB. Rond de 16% kwam van de CD&V-NVA en de rest waren vlottende kiezers, het is te zeggen, vooral een vrij groot aantal jonge kiezers en foert kiezers.

Bij de verkiezingen 2009 won de LDD niet veel bij (en ook de VLD verloor). Dat kwam door de moddercampagne tussen LDD en Open-VLD. Daardoor piekte de LDD te vlug en kon ze niet veel nieuwe kiezers meer bijwinnen. De samenstelling van de LDD bleef dus ongeveer dezelfde. Vele liberalen, veel jongeren, een percentage VB-ers een relatief gering SPa-ers en proteststemmers.

Laatst gewijzigd door system : 12 oktober 2009 om 20:13.
Oud 12 oktober 2009, 20:42   #66
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
De LDD is geen uitgesproken Vlaams-nationalistische partij, wel een vlaamsgezinde partij. Vlaams-nationalisten stemmen op het VB of de NVA. Er zullen bij de LDD zeker Vlaamsnationalisten tussen zitten, maar een zeer kleine minderheid. Meer nog, moest de LDD zich gaan afficheren als een louter Vlaams-nationalistische partij, dan haalt ze de kiesdrempel niet meer. Zoveel is duidelijk. En JMDD beseft dat maar al te goed.
Daar weet jij gewoon geen fluit over, system. Weer een typisch staaltje van je arrogante lef om hier, door het etaleren van een zelfzekere stijl, te doen alsof je de onweerlegbare deskundige bent.
Er zitten, al of niet uitgesproken, Vlaams-Nationalisten in alle partijen. Het meest uiteraard in VB, NV-A en LDD. Maar ook zowat de helft van CD&V. Maar bij de laatste kan, voorlopig nog, de ACW-vleugel het deksel op de pot houden. Maar de druk komt dicht bij het punt van explosie. Dat heeft een CD&V-mandataris mij zelf toevertrouwd. Denk maar niet dat bij VLD en SPa iedereen laaiend enthousiast Belgicist is.

Laatst gewijzigd door quercus : 12 oktober 2009 om 20:42.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 21:22   #67
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Daar weet jij gewoon geen fluit over, system. Weer een typisch staaltje van je arrogante lef om hier, door het etaleren van een zelfzekere stijl, te doen alsof je de onweerlegbare deskundige bent.
Er zitten, al of niet uitgesproken, Vlaams-Nationalisten in alle partijen. Het meest uiteraard in VB, NV-A en LDD. Maar ook zowat de helft van CD&V. Maar bij de laatste kan, voorlopig nog, de ACW-vleugel het deksel op de pot houden. Maar de druk komt dicht bij het punt van explosie. Dat heeft een CD&V-mandataris mij zelf toevertrouwd. Denk maar niet dat bij VLD en SPa iedereen laaiend enthousiast Belgicist is.
Die cijfers komen uit een ondezoek wijsneus . En als u meer en grondiger zou zoeken, zou u het ook vinden.
Oud 12 oktober 2009, 21:25   #68
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Er zullen bij de LDD zeker Vlaamsnationalisten tussen zitten, maar een zeer kleine minderheid. Meer nog, moest de LDD zich gaan afficheren als een louter Vlaams-nationalistische partij, dan haalt ze de kiesdrempel niet meer. Zoveel is duidelijk. En JMDD beseft dat maar al te goed.
Citaat:
Die cijfers komen uit een ondezoek wijsneus . En als u meer en grondiger zou zoeken, zou u het ook vinden.
welke cijfers? welke bron?

Laatst gewijzigd door Hollander : 12 oktober 2009 om 21:25.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 21:33   #69
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
welke cijfers? welke bron?
Zoek het zelf maar eens eerst.
Oud 12 oktober 2009, 21:35   #70
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoek het zelf maar eens eerst.
Ik peins er niet over. Een echte neutrale onderzoeker vermeldt zijn bronnen

Geheime bronnen, dat doet eerder aan de media denken dan aan onderzoekers.

Aan u de keus.

Laatst gewijzigd door Hollander : 12 oktober 2009 om 21:36.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 21:38   #71
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Ik peins er niet over. Een echte neutrale onderzoeker vermeldt zijn bronnen

Geheime bronnen, dat doet eerder aan de media denken dan aan onderzoekers.

Aan u de keus.
Er is niets geheim. U denkt toch niet dat ik de cijfers uit mijn mouw schudt.
Het gaat over een indicatief onderzoek door een onderzoeksgroep van de Universiteit van Antwerpen. Als ik het vind, kunt u het ook vinden. Zoek maar wat. Het kan u alleen ten goede komen.

Laatst gewijzigd door system : 12 oktober 2009 om 21:46.
Oud 13 oktober 2009, 06:21   #72
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
Moest u zich wat moeite getroosten en zelf eens op zoek gaan, in plaats van de anderen uw werk te laten doen, dan zou u het ook weten.

Grapjas. Als jij fantasieverhaaltjes verkoopt, moet jij die proberen te verkopen, niet degene die ze moet slikken.

Citaat:
Bij de verkiezingen van 2007 kwam 38% van de LDD kiezers van de VLD-Vivant en 23% van het VB. Rond de 16% kwam van de CD&V-NVA en de rest waren vlottende kiezers, het is te zeggen, vooral een vrij groot aantal jonge kiezers en foert kiezers.

Bij de verkiezingen 2009 won de LDD niet veel bij (en ook de VLD verloor). Dat kwam door de moddercampagne tussen LDD en Open-VLD. Daardoor piekte de LDD te vlug en kon ze niet veel nieuwe kiezers meer bijwinnen. De samenstelling van de LDD bleef dus ongeveer dezelfde. Vele liberalen, veel jongeren, een percentage VB-ers een relatief gering SPa-ers en proteststemmers.
Veel speculatie, weinig verklaringen. U zegt zoals altijd steed maar wat, maar u valt door de mand. Niemand gelooft u nog.
Oud 13 oktober 2009, 07:29   #73
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Grapjas. Als jij fantasieverhaaltjes verkoopt, moet jij die proberen te verkopen, niet degene die ze moet slikken.

Veel speculatie, weinig verklaringen. U zegt zoals altijd steed maar wat, maar u valt door de mand. Niemand gelooft u nog.
Dat zijn geen fantasietjes noch speculatie van mijnentwege. Zoals u kunt zien is dit wat men noemt een indicatief onderzoek dat uitgaat van een universiteit. Het geeft een tendens aan, een indicatie, en het is zeker niets iets wat ik uit mijn mouw heb geschud zoals u met opzet verkeerdelijk insinueert.

Meer nog, u bent dus in de feiten de persoon die men in het vervolg met een meer dan kritisch wantrouwen dient te lezen. U bent maw de persoon die opzettelijk verkeerde informatie probeert rond te strooien.

Laatst gewijzigd door system : 13 oktober 2009 om 07:35.
Oud 13 oktober 2009, 07:44   #74
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat zijn geen fantasietjes noch speculatie van mijnentwege. Zoals u kunt zien is dit wat men noemt een indicatief onderzoek dat uitgaat van een universiteit. Het geeft een tendens aan, een indicatie, en het is zeker niets iets wat ik uit mijn mouw heb geschud zoals u met opzet verkeerdelijk insinueert.
Naam universiteit, publicatie en citaat graag.

Citaat:
Meer nog, u bent dus in de feiten de persoon die men in het vervolg met een meer dan kritisch wantrouwen dient te lezen. U bent maw de persoon die opzettelijk verkeerde informatie probeert rond te strooien.
Nu ben je weer bezig anderen van uw zonde te beschuldigen. U schiet maar wat in het rond zonder iets te raken. Maar dat lukt niet, u hoopt van wel, maar dit is zo doorzichtig.
Oud 13 oktober 2009, 07:59   #75
system
Banneling

Standaard

[quote=Renesse;4387052]
Citaat:
Naam universiteit, publicatie en citaat graag.
Die heb ik al gegeven in een vorige post. U moet wel wat opletten.
Oud 13 oktober 2009, 08:54   #76
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:

Die heb ik al gegeven in een vorige post. U moet wel wat opletten.
Nummer van die post graag. Want volgens mij zegt u maar gewoon wat om ervan af te zijn.
Oud 13 oktober 2009, 09:24   #77
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Nummer van die post graag. Want volgens mij zegt u maar gewoon wat om ervan af te zijn.
U kunt toch wel lezen hoop ik. In ieder geval hoop ik dat u kunt tellen. Kijk eens 6 posts hoger.

Laatst gewijzigd door system : 13 oktober 2009 om 09:28.
Oud 13 oktober 2009, 09:53   #78
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
U kunt toch wel lezen hoop ik. In ieder geval hoop ik dat u kunt tellen. Kijk eens 6 posts hoger.
De universiteit Antwerpen.

Wel, system, uit een onderzoek van de universiteit van Leuven blijkt dat 99% van de Vlamingen wél communautair stemde. Zoek maar wat! Google erop los, als ik het vind, vindt u het ook.
Oud 13 oktober 2009, 09:59   #79
system
Banneling

Standaard

Citaat:
De universiteit Antwerpen.

Wel, system, uit een onderzoek van de universiteit van Leuven blijkt dat 99% van de Vlamingen wél communautair stemde. Zoek maar wat! Google erop los, als ik het vind, vindt u het ook.
U debiteert weer onzin zoals vaak. Eerst zei u dat ik maar wat uit mijn mouw schudde en nu dat u ziet dat dit niet het geval is begint u over Leuven. Met andere woorden, u weet zelf niet goed meer wat u allemaal aan het uitkramen bent.Ik beveel u een paar dagen rust aan.

Laatst gewijzigd door system : 13 oktober 2009 om 10:00.
Oud 13 oktober 2009, 10:39   #80
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
U debiteert weer onzin zoals vaak. Eerst zei u dat ik maar wat uit mijn mouw schudde en nu dat u ziet dat dit niet het geval is begint u over Leuven. Met andere woorden, u weet zelf niet goed meer wat u allemaal aan het uitkramen bent.Ik beveel u een paar dagen rust aan.
Ik heb nog steeds geen link gezien tussen wat u zegt en wat die studie zegt. U zegt maar wat, wat onzin en zegt gewoon dat die in die studie staan. Dat u duidelijke citaten weigert te geven is daarvan tekenend. U bent het dus die maar wat uit de mouw schudt, maar dat heeft men hier al lang door.

Begin maar eens met te bewijzen dat wat u zegt, wel degelijk wetenschappelijk onderbouwd is.

Nogmaals: waar in die studie staat dat LDD stemmen zou verliezen als ze zich als Vlaams-nationalistisch zou profileren?

Duidelijk citaat, geen klassiek system-lul-verhaal.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be