Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2009, 10:42   #61
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door farak Bekijk bericht
Dus wie sympathie heeft en vredevolle oplossingen zoekt is een moslim of een verrader?
Het islamprobleem en "vredevolle oplossingen"???
Zoals de nazi's en "vredevolle oplossingen" destijds???
Kun je daar ergens ter wereld waar de islam rondwaart een voorbeeld van geven? De voorbeelden van het tegengestelde zijn legio, dat wel!
Daar is maar één oplossing: ze hun zin geven in alles... anders is het opstand, relletjes, auto's in de fik, straten opgebroken... uiteindelijk moordpartijen en oorlog?

Laatst gewijzigd door andev : 9 oktober 2009 om 10:44.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 10:44   #62
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Wie sympathie heeft voor isslam en daarbij ook nog naar 'vredevolle' oplossingen zoekt en de schuld voor de problemen bij de niet-moslimmaatschappij legt is op zijn minst nogal naief te noemen.
Dat zeg ik niet. Ik geloof niet dat zij 100% aansprakelijk zijn voor de problemen.
En ik geloof in de diplomatieke aanpak, niet de agressieve op niets steunende, we hebben er zin in om-welke-reden-dan-ook mentaliteit.

Laatst gewijzigd door farak : 9 oktober 2009 om 10:45.
farak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 10:47   #63
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Het islamprobleem en "vredevolle oplossingen"???
Zoals de nazi's en "vredevolle oplossingen" destijds???
Kun je daar ergens ter wereld waar de islam rondwaart een voorbeeld van geven? De voorbeelden van het tegengestelde zijn legio, dat wel!
Daar is maar één oplossing: ze hun zin geven in alles... anders is het opstand, relletjes, auto's in de fik, straten opgebroken... uiteindelijk moordpartijen en oorlog?
Er is niets mis met te reageren als de basis mensenrechten genegeerd worden.
Jullie worden verblind door kleine details.

Wet van Godwin --> U VERLIEST DE DISCUSSIE NU DIRECT.

Laatst gewijzigd door farak : 9 oktober 2009 om 10:47.
Oud 9 oktober 2009, 10:49   #64
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Dreigen LDD en Groen! (Van Der Taelen in De Morgen) nu niet in een schutskring terecht te komen zoals het VB? Zou toch logisch zijn. Voor dezelfde uitlatingen werd het Vlaams Blok wel veroordeeld.
Het excuus om ze niet in een schutskring te steken zal dan wel zijn dat zij die uitlatingen in eigen naam doen, en niet in naam van de partij zeker?
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 9 oktober 2009 om 10:52.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 10:52   #65
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Ondertussen blijft het enige dat Dedecker met de cijfers die geciteerd worden aantoont dat migranten in dit land sociaal achtergesteld zijn en blijven. Álle sociaal achtergestelde groepen in élk land ter wereld op élk moment in de geschiedenis kennen hogere werkloosheidscijfers en hogere criminaliteitscijfers. Wie daar een culturele of religieuze verklaring aan wil koppelen moet eens een paar krantenartikels uit pakweg de borinage van eind 19de eeuw ter hand nemen en zich de vraag stellen wat in de cultuur en/of religie van de Vlamingen veranderd is sindsdien. En als bijkomende vraag wat in de cultuur en/of religie van de Vlamingen van het einde van de 19de eeuw van hen zo'n crimineel, lui, verloederd, kortom gevaarlijk volkje maakte. Als we die krantenartikels zouden moeten geloven tenminste. En wie echt hard zoekt kan zelfs statistieken uit die periode over die mensen in die streek vinden waarmee mutati mutandis exact hetzelfde kan 'bewezen' worden over die migranten als over de huidige.

En al de rest is racisme. Of jullie dat nu graag horen of niet.
Niet te geloven dat jij er doodgewoon van uitgaat dat wij en de omringende landen een onuitputtelijk groot vat zijn dat maar moet gevuld worden met duizenden en duizenden migranten waar men voor 90% niets kan mee aanvangen tenzij opvangen en onderhouden!
Laten we vlug duizend daklozen bij elkaar trommelen en we duwen ze allemaal door jouw voordeur, geef jij ze maar onderdak en eten, en als je niet wil of niet kan... ben je een racist en een egoïst!
We kunnen uiteraard met jou praten over problemen en oplossingen zoveel je wil maar uiteindelijk ben jij het en jij alleen die het moet oplossen!

En... "racisme, of we het graag horen of niet..." is volledig irrelevant want men heeft de betekenis van dat woord 100% verprutst en vervalst, dus, who cares?

Laatst gewijzigd door andev : 9 oktober 2009 om 10:55.
Oud 9 oktober 2009, 10:52   #66
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zeg ik niet. Ik geloof niet dat zij 100% aansprakelijk zijn voor de problemen.
Dus de typische problemen die volgelingen van isslam in alle landen veroorzaakt is niet 100 % aan hen of aan isslam zelf te wijten ?

Vlaams Comité voor Ex-moslims waarschuwt: Moslimextremisme in Belgie (en omstreken)
http://dutch.faithfreedom.org/forum/...=15173&start=0

Citaat:
En ik geloof in de diplomatieke aanpak, niet de agressieve op niets steunende, we hebben er zin in om-welke-reden-dan-ook mentaliteit.
U wil dus dezelfde diplomatische weg opgaan zoals die destijds door chamberlain werd gevolgd om het probleem Hitler en zijn nazisme op te lossen ?

What Would Muhammad Do?
http://dutch.faithfreedom.org/forum/...=15500#p185290

Laatst gewijzigd door smiley : 9 oktober 2009 om 10:54.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 10:57   #67
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
U wil dus dezelfde diplomatische weg opgaan zoals die destijds door chamberlain werd gevolgd om het probleem Hitler en zijn nazisme op te lossen ?
wet van godwin - u verliest, net als Andev, de discussie.
Toevallig zijn het weer 2 rechtsgezinden die er weer mee afkomen. Typisch. Nu nog wat ontkennen in andere topics...

Laatst gewijzigd door farak : 9 oktober 2009 om 10:58.
Oud 9 oktober 2009, 11:00   #68
smiley

Standaard

Citaat:
wet van godwin - u verliest, net als Andev, de discussie.
Toevallig zijn het weer 2 rechtsgezinden die er weer mee afkomen. Typisch. Nu nog wat ontkennen in andere topics...
Toevallig is het weer een linkse die het hierbovene zit te schrijven. Typisch. Nu nog wat ontkennen in andere topics ...

http://forum.politics.be/showpost.ph...69&postcount=1

Laatst gewijzigd door smiley : 9 oktober 2009 om 11:05.
Oud 9 oktober 2009, 11:04   #69
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is niets mis met te reageren als de basis mensenrechten genegeerd worden.
Jullie worden verblind door kleine details.

Wet van Godwin --> U VERLIEST DE DISCUSSIE NU DIRECT.
Is dit hier een discussie of een "godwin-spelletje"?
Voor de rest is het antwoord daarop ook al dikwijls gegeven: lieden die uit landen afkomstig zijn waar de mensenrechten en de godsdienstvrijheid als nergens ter wereld voortdurend met de voeten worden getreden... hebben daar hun mond van vol als ze hier belanden en denken dat die begrippen werden uitgevonden om ze hun zin te geven in alles wat ze wensen en uitkramen! Foei!
Honderdduizenden migranten waar men grotendeels niets kan mee aanvangen die ergens opduiken waar ze denken dat de gebraden kippen rondvliegen, heeft dat iets te maken met de mensenrechten?
Oud 9 oktober 2009, 11:05   #70
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Dat is makkelijk en handig toch. Je verlies niet toegeven...
Oud 9 oktober 2009, 11:06   #71
smiley

Standaard

Citaat:
Dat is makkelijk en handig toch. Je verlies niet toegeven...
Waar zie jij ergens uw tegenstander in dit debat verliezen ?
Oud 9 oktober 2009, 11:11   #72
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Uw allereerste interpretatie is al fout.

Dedecker zegt, net als Dewinter, dat de migratiepolitiek faalt omdat de migranten hier komen 'nemen' in plaats van te 'geven'.
Dedecker zegt ook (op de radio gehoord, staat niet in het artikel) dat wij in België, in verhouding tot onze grootte en eigen bevolking veel meer uitgeven voor de opvang van de migranten dan de meeste andere landen! Niet dat we er geen dankbaarheid voor terugkrijgen, natuurlijk...
Laat het boek van JMDD maar in vele duizenden exemplaren verspreiden... en laat de tegenstanders maar bewijzen waar hij ongelijk heeft! Dat is pas zinnig...maar moeten we niet op rekenen zeker? Vervangen door scheldende multiculpraatjes zullen we des te meer krijgen, gemakkelijk!
Oud 9 oktober 2009, 11:12   #73
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Nonsens.
Hoe durf jij dat nu nog beweren, klaar in één woord???????
Ze kosten ons jaarlijks miljarden, hoe goed men ook zijn best doet om dat te verstoppen!
(.... JMDD zegt dat de migranten hier meer komen nemen dan geven enz)

Laatst gewijzigd door andev : 9 oktober 2009 om 11:14.
Oud 9 oktober 2009, 11:19   #74
smiley

Standaard

Ik heb 1 vraag voor een JM Dedecker (niet dat die het zal lezen) die zegt dat iedereen kan blijven zolang dat ie zich maar gedraagt en dat hij alleen maar illegalen wil uit het land zetten. Wat dan met diegenen die pertinent weigeren zich te 'gedragen' want hun isslam verbied integratie. Integreren is volgens isslam immers een ongelovige daad. Wat moet er met die jihadis met dubbel of vreemd paspoort gebeuren meneer Dedecker ? Het zou echt niet van gezond verstand getuigen om ook die in het land te houden.

Laatst gewijzigd door smiley : 9 oktober 2009 om 11:30.
Oud 9 oktober 2009, 11:22   #75
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn stelling is dat de interpretatie die Dedecker net als Dewinter aan die cijfers geven bewust verkeerd is.
Dat is hetgene je hoopt en veronderstelt! (... maar ergens weet je ook wel beter, zeker?)
Wachten nu op de bewijzen daarvan?
Het feit dat de cijfers die al lang het tegendeel hadden kunnen bewijzen nergens te vinden zijn zegt genoeg zeker? Onze multicullers en de media die ze in handen houden zouden ze waarschijnlijk in grote letters dagelijks op het eerste blad van elke krant zetten!
Oud 9 oktober 2009, 11:47   #76
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik me afvraag: zou er buiten politics.be nog volk te vinden zijn dat die fooraap serieus neemt?
Apen apen apen na...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 11:49   #77
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Hoe durf jij dat nu nog beweren, klaar in één woord???????
Ze kosten ons jaarlijks miljarden, hoe goed men ook zijn best doet om dat te verstoppen!
(.... JMDD zegt dat de migranten hier meer komen nemen dan geven enz)
JMDD vertelt al jaren onzin.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 11:56   #78
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Apen apen apen na...
Oud 9 oktober 2009, 12:28   #79
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zeg Jan,
ge zijt her al lang genoeg om te weten dat ge linken moet zetten, anders geloven we het niet.

Twee linken interesseren me in het bijzonder: iets van die windmolens en iets van die jonge Nederlandse vrouw.

Jan, bedankt hé.
Daar je weet hoelang ik hier ben, weet je ook dat ik zelden link.

Een link daar die Nederlandse vrouw kan je krijgen op je oog.
Die gaan ik niet delen met jou.

Linken naar windmolens, watermolens en ander zaken in de alternatieve energiewinning staan er genoeg op het forum.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 12:44   #80
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

maddox;Om ongeveer hetzelfde te verdienen, ga ik nu 40 uur per week in de nacht werken.
Wie zijn dan de zotten en wie de verstandigen.
Jule Kabas zong het in de jaren 70 al, het zijn zotte die werken

Dat kan ik op mijn dikke buik schrijven.
Ik kon dat vroeger ook, maar leer vandaag de dag nog dagelijks bij hoe je voordeel moet halen uit het Belgische systeem

De volle pot mag ik betalen als ik eens de bus wil nemen.
Trek het je niet aan, de meeste werkende mensen mogen daar achter fluiten
Gelukkig geen last van.

Van't kaske naar de muur gestuurd worden, om dan verstrikt te geraken in de VLAREM II toestanden. Ik blijf lekker hobbiën. Geen ambetantenaar die me lastig valt dan.
Als je enkel last hebt van VLAREM II dan valt het nog mee.
En ik werd op een bepaald ogenblik zelfs niet meer naar kastjes en muren gestuurd, maar naar het luchtledige.

Vertel meer , dank U.

't ja, gebruik maken van de ene wet om de andere uit te schakelen.

Onwetendheid is geen excuus. Als autochtoon bent u VERPLICHT de Belgische wetgeving te kennen.
Ik weet het, maar van sommige wetten was ik zelfs niet op de hoogte dat ze nog rechtsgeldig waren en andere komen vanuit Europa en zijn dus zeer moeilijk te volgen

Bescheidenheid in België komt er op neer, betaal belastingen en krepeer voor je pensioen.
Wat 99% van de Belgen dus doet

Hoe kan je nu respect krijgen van een respectloos iets? Vroeger was het meneer de leraar, meneer de agent, meneer den doktor, meneer de burgemeester. Alle politiek geïspireerde regeltjes hebben dit respect opgeblazen en niets in de plek gezet.
klopt

Vals gevoel van onmacht. Het is blijkbaar al te lang geleden dat U in een stemhokje hebt gestaan.
Heb dat nog nooit van binnen gezien.
Je stem word toch genegeerd.
Je hoeft daarvoor maar naar Antwerpen te kijken, waar de meerderheid SP.A-VB moest zijn volgens de verkiezingsuitslagen, maar waar de partij met de tweede meeste stemmen op de zijbank zit.

Tja, je kan ze niet beschuldigen van discriminatie tussen de allochtonen.
Die is er inderdaad niet

Maar als 2de generatie werkende Nederbelg merk ik er weinig van. Voor mij geen pamperbergen en vergoeilijkingen, noch hel verlichte wegwijzers naar verdoken financiële hulpjes
Zolang zij een andere nationaliteit hebben, hebben zij daar geen last van, eens zij volledig en enkel Belg zijn, zijn ze ook de klos.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be