Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2009, 17:48   #61
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Niet noodzakelijk. Links en extreem links zijn voornamelijk antizionistich uit
opportunisme. Er valt véél meer te rapen voor ze bij Israels vijanden dan bij
Joden. Voor wie kan tellen is de keuze tussen een stuk of wat miljoenen en een stuk of wat miljarden gauw gemaakt. Of dat proper is moet u zelf maar uitmaken.
Mij valt het wél op dat zelfs de braafste niet antisemitische antizionisten heel snel in gezelschap verkeren en steun krijgen van personen aan wie een
fikse stank zit. Neonazi's, stormfront , Jahjah gedoe, extremistische Islamisten die thuis werden buiten geschopt en hier nu de boel op stelten
komen zetten.
Mij is het ook opgevallen dat het volstaat om wat in diverse progressief
christelijke antizionistische organisaties in Vlaanderen te graven om heel
snel op kinderen en kleinkinderen van oostfrontstrijders en oorlogscollaborateurs etc te stoten die een en ander definitief niet verwerkt hebben .
Eigenbelang of al dan niet verborgen nazisympathieën dus. Zou het niet kunnen dat de politiek die Israël voert er toch ook voor iets tussen zit? Degenen die moslims 'haten' bijvoorbeeld hebben een verwerpelijke houding, maar het kan toch niet gezegd worden dat de moslims er voor helemaal niets tussen zitten.

Ergens heb ik het gevoeld dat we iets over het hoofd zien. Ik weiger om die joodse antizionisten uit het beginfilmpje in die nogal denigrerende categorieën te plaatsen die u voor hen voorzag. Mischien moeten we eens beter luisteren naar wat ze eigenlijk te zeggen hebben.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 19:27   #62
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Je poogt kritiek de mond te snoeren door een beschuldiging van 'jodenhaat', en er is geen wet die me tegen deze valse en smerige beschuldiging beschermt....
Ik geloof niet dat je te dom bent om de dubbel moraal in te zien, maw je bent iemand die bewust op deze wijze te werk gaat. Je predikt haat. We zijn tegenpolen.

een mooie samenvatting van hoe zionisten tewerk gaan.

of gingen beter gezegd, het aanklagen tegen hun joodse terreurstaat gesticht op gestolen palestijnse grond klinkt steeds luider.

ze zullen hoe dan ook het pleit verliezen. Vraag is hoeveel slachtoffers ze eerst nog zullen maken , oorlogen ze zullen uitlokken waar liefst anderen voor opdraaien vooraleer ze hun waanzin inzien en beseffen dat jood zijn je niet meer maakt dan een ander.
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 19:31   #63
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Als je je getroffen toont door de slachtpartij in gaza wordt bestempeld als pro-palestijns. Als je je uitspreekt tegen het onrecht de palestijnen aangedaan wordt je bestempeld als anti-semitisch en gezien als iemand die Israël viseert. Alzo worden mensen die opkomen tegen racisme en voor mensenrechten zelf als racisten van de hand gedaan. Het onderscheid tussen antizionisme en antisemitisme willen sommigen niet maken. Dat bepaalde orthodoxe Joden het onderscheid ook maken daar wordt over gezwegen. Wie het onderscheid poogt te maken wordt bestempeld als een anti semiet.

Dit kan toch allemaal niet waar zijn? Helaas, de woorden van iemand uit België die me dierbaar is ten tijde van de inval in Gaza komen me voor de geest 'Je mag tegenwoordig zelfs niet meer tegen oorlog zijn'. Die woorden kwamen van iemand die ik nog nooit over politiek hoorde spreken.

Het Palestijns Israëlisch conflict is een van de belangrijkste oorzaken van terrorisme en moslim haat tegen het westen en Israël. De oplossing van het Palestijns Israëlisch 'conflict' is een van de belangrijkste sleutels voor het oplossen van de problemen in het midden Oosten.

De schendingen van de mensenrechten in Gaza duren voort tot op de dag van vandaag. Welke andere schrijnende situaties bestaan er op dit moment die onze aandacht dringend vragen?

Medeverantwoordelijkheid voor de situatie in Palestina/Israël zijn de Europese mogendheden die na de tweede wereldoorlog onvoldoende de rechten van de Palestijnen gegarandeerd hebben.

De westerse media verhullen de mensonterende situaties de Palestijnen aangedaan en stellen het conflict ten onrechte voor als een conflict tussen gelijken.

Daarom mogen we niet zwijgen over dit conflict, niet om Israël te viseren vanuit een of andere racistiche houding, maar omdat er een verantwoordelijkheid ligt in het zich uitspreken. Het risico dat men loopt om als een antisemiet bestempeld te worden, hoe pijnlijk ook, dat moet men er bijnemen. Beter dat dan laf zijn.

vergeet tevens niet dat Israel mede kunnen ontstaan is door joods-extremistische terroristische acties...
.
Oud 16 oktober 2009, 19:50   #64
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Israël werd opgericht op een minuscuul gedeelte van het Ottomaanse rijk. Een stukje -- Libanon -- was ook voorzien voor de christenen, maar die werden intussen al dermate gedecimeerd dat ze nog weinig politieke inspraak hebben.

Al de rest is voorbehouden voor de mohammedanen, die echter nooit en nergens kunnen verdragen dat er andersdenkenden in hun midden vertoeven die niet aan hen onderworpen zijn.

Wat de mohammedanen uitrichten in het Midden-Oosten beleven wij momenteel ook in diverse enclaves die zij voor zichzelf hebben uitgesneden in honderden Europese steden. De locale autoriteiten durven in vele van die mohammedaanse enclaves geen voet meer binnenzetten.
Oud 16 oktober 2009, 20:10   #65
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
voor de mohammedanen, die echter nooit en nergens kunnen verdragen dat er andersdenkenden in hun midden vertoeven die niet aan hen onderworpen zijn.

een manifeste leugen van een zoveelste joodse dubbelnick vermits christelijke en islamitische Palestijnen en joden relatief vredig samenleefden vooraleer de (voornamelijk immigrerende) joodse extremisten hun zionistisch venijn begonnen te spuwen dat tot op de dag van vandaag vele slachtoffers blijft maken voor hun joodse,terroristische en gestolen staat.

niet dat een zionist iets geeft om een niet-joods slachtoffer.
Dat kan hen geen bal schelen. integendeel.
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 16 oktober 2009 om 20:14.
Oud 16 oktober 2009, 22:17   #66
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Eigenbelang of al dan niet verborgen nazisympathieën dus. Zou het niet kunnen dat de politiek die Israël voert er toch ook voor iets tussen zit? Degenen die moslims 'haten' bijvoorbeeld hebben een verwerpelijke houding, maar het kan toch niet gezegd worden dat de moslims er voor helemaal niets tussen zitten.

Ergens heb ik het gevoeld dat we iets over het hoofd zien. Ik weiger om die joodse antizionisten uit het beginfilmpje in die nogal denigrerende categorieën te plaatsen die u voor hen voorzag. Mischien moeten we eens beter luisteren naar wat ze eigenlijk te zeggen hebben.
O ja, dat beginfilmpje. Kijk, dat zijn dus Torahjoden. De Joodse versie van
jullie Getuigen van Jehova. Ergens een tikkeltje geschift als u het normale
Joden vraagt.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 22:53   #67
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
O ja, dat beginfilmpje. Kijk, dat zijn dus Torahjoden. De Joodse versie van
jullie Getuigen van Jehova. Ergens een tikkeltje geschift als u het normale
Joden vraagt.
Inderdaad, dat zijn wereldvreemde reli-fanaten die denken/hopen dat alles op te lossen is met 'god's liefde', die terug verlangen naar 'den tijd van vroeger', zoals zoveel oudere mensen - den tijd dat alles 'beter' was (in hun herinneringen). Die mensen hebben totáál geen idee van hoe het eraan toegaat in de huidige samenleving, de Israëlische defensie-politiek in vraag stellen is enkel het bestaansrecht van dat land ontkennen - ontwapen Israël en er is geen Israël meer!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 22:55   #68
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
een manifeste leugen van een zoveelste joodse dubbelnick vermits christelijke en islamitische Palestijnen en joden relatief vredig samenleefden vooraleer de (voornamelijk immigrerende) joodse extremisten hun zionistisch venijn begonnen te spuwen dat tot op de dag van vandaag vele slachtoffers blijft maken voor hun joodse,terroristische en gestolen staat.

Achja?
Kijkt U eens naar de islamitische landen en kijkt U eens naar de situatie of beter gezegd; het 'lot' van Joden en Christenen - of erger nog; niet-gelovigen - in die landen!
Allemaal de schuld van de Joden natuurlijk, toch?
Oud 16 oktober 2009, 22:59   #69
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Achja?
Allemaal de schuld van de Joden natuurlijk, toch?
nee, van fundamentalistische joden. Zionisten.

waar u er één van bent. Dat is al lang duidelijk.
.
Oud 16 oktober 2009, 23:07   #70
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
21 September 2009, 00:21 #33
SDX Parlementsvoorzitter

--------------------------------------------------------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre
Een goed 5770, SDX!

תודה Sh'lamim!

Al is de zionistische dubbelnick nog zo snel......

Zionisten moeten nu eenmaal liegen en zich voordoen als anderen, zich bedienen van meerdere nicks etc... Hun ganse perverse joods suprematische idealogie, oorlogstokerij en apartheidstreven is daar nu eenmaal op gebaseerd.
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 16 oktober 2009 om 23:08.
Oud 16 oktober 2009, 23:08   #71
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee, van fundamentalistische joden. Zionisten.

waar u er één van bent. Dat is al lang duidelijk.
Aaaah 't is roodhaar ... Shalom!

Laatst gewijzigd door SDX : 16 oktober 2009 om 23:09.
Oud 16 oktober 2009, 23:12   #72
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Aaaah 't is roodhaar ... Shalom!
Ja, u bent weer eens betrapt. met deze nick welteverstaan...
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 16 oktober 2009 om 23:13.
Oud 16 oktober 2009, 23:16   #73
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, u bent weer eens betrapt. met deze nick welteverstaan...
Jaja vast wel als U het zegt roodhaar - voordat je naar bed gaat; goed checken én dubbelchecken of er geen Jood of dubbelnick verstopt zit onder je bed of in je kast - je weet maar nooit!
Oud 16 oktober 2009, 23:20   #74
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Jaja vast wel
dat is idd zo. Uw pathetische poging om uw zoveelste door de leugenachtige zionistische mand te vallen te trachten maskeren met wat kinderachtig gebrabbel doet daar geen afbreuk aan. Hoegenaamd niet.
.
Oud 16 oktober 2009, 23:30   #75
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is idd zo. Uw pathetische poging om uw zoveelste door de leugenachtige zionistische mand te vallen te trachten maskeren met wat kinderachtig gebrabbel doet daar geen afbreuk aan. Hoegenaamd niet.
Bent U niet een klein beetje paranoïde? Ik heb hier niet eens een andere nick, nooit gehad, laat staan een dubbelnick te zijn van 'iemand'.

U kan het voorleggen aan de moderatie, die kunnen vast wel mijn IP controleren, weten dan ook exact in welk land of welke streek ik woon.
Oud 16 oktober 2009, 23:35   #76
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

lijkt wel het ultra zionistisch joods propaganda draaiboekje... ontken alles, ook al is het duidelijk voor iedereen.
.
Oud 17 oktober 2009, 00:37   #77
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... de Israëlische defensie-politiek in vraag stellen is enkel het bestaansrecht van dat land ontkennen
die twee zaken hebben volgens mij niets met elkaar te maken.

Sommige Israëlische soldaten die meededen in het gaza ofensief stellen die politiek zelf openlijk in vraag. Er zijn voorbeelden van een ganze stadswijken in Gaza die helemaal met de grond gelijk gemaakt werden bv. omdat er in 1 huis vier hamasleden op de Israëliers zaten te schieten. Terecht dat zelfs Israëlische soldaten spreken van de morele degradatie van het Israëlisch leger. Terecht dat de VN spreekt van oorlogsmisdaden. Deshumanizering van de tegenstander maakt het collectieve straffen van een volk gemakkelijker maar niet minder misdadig. Het stop zetten van deze inhumane politiek heeft toch niets te maken met het bestaansrecht van Israël. Ik snap niet dat iemand zo kan denken zelfs.

Besef ook eens waar het wederkerigheidsprincipe toe leidt als je deze collectieve strafpolitiek goedpraat.

Let, ik stel ook de 'wereld' verantwoordelijk die Israël niet voldoende tot de orde roept waardoor het land een vrijgeleide meent te hebben ivm haar behandeling van de Palestijnen. Uiteindelijk gaan zelfs de would be wereldmachten China en Rusland ook niet vrij uit in deze zaak.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 oktober 2009 om 00:38.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 02:17   #78
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Let, ik stel ook de 'wereld' verantwoordelijk die Israël niet voldoende tot de orde roept waardoor het land een vrijgeleide meent te hebben ivm haar behandeling van de Palestijnen. Uiteindelijk gaan zelfs de would be wereldmachten China en Rusland ook niet vrij uit in deze zaak.
Onzin. "De wereld" heeft de situatie meermaals aangekaart bij de VN. Oplossingen botsten in de veiligheidsraad steevast op een veto van de USA.

http://www.jewishvirtuallibrary.org/.../usvetoes.html

We zullen pas zien in de veiligheidsraad hoezeer Obama geeft om een oplossing voor Palestina...

Het verschil tussen anti-zionisme & anti-semitisme lijkt me vrij duidelijk.
Oud 17 oktober 2009, 09:46   #79
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Roodhaar, je moet je onwetendheid niet zo uitbazuinen hoor. Elk woord van wat ik hierboven schreef is correct en kan perfect aan de geschiedenis getoetst worden. De geschiedenis van de mohammedaanse roof- en veroverings- en onderwerpingstochten begon zowat 1300 jaar geleden en is nog altijd bezig.
Oud 17 oktober 2009, 12:39   #80
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dat zijn wereldvreemde reli-fanaten die denken/hopen dat alles op te lossen is met 'god's liefde', die terug verlangen naar 'den tijd van vroeger', zoals zoveel oudere mensen - den tijd dat alles 'beter' was (in hun herinneringen). Die mensen hebben totáál geen idee van hoe het eraan toegaat in de huidige samenleving, de Israëlische defensie-politiek in vraag stellen is enkel het bestaansrecht van dat land ontkennen - ontwapen Israël en er is geen Israël meer!
Hmm. Zogenaamde Torahjoden geloven en willen dat anderen geloven dat:
een Jood zich nooit mag verzetten tegen een niet Jood. (vandaar dat ze zo
populair zijn in de Arabische wereld.) Op die manier doen ze boete voor
alle fouten die de kinderen van Israel ooit hebben begaan.
Dat Joden niet naar Israel mogen immigreren en geen recht op Israel mogen
laten gelden voor de komst van de Messiah.
En om het helemaal leuk te maken: ze mogen niet te hard bidden voor een
snelle komst van de Messiah want alle fouten van het Joodse volk horen
uitgeboet te zijn voordat hij ten tonele verschijnt.
Verder: ze hangen niet zozeer de Torah (de wet) aan als gelijk wat dat de
een of andere schriftgeleerde of rabbijn in de Talmud heeft gezegd.
Ja kijk...
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be