![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik zou het niet beter kunnen zeggen. Mocht ik u zijn, ik zou zelf in de politiek gaan. En dat meen ik echt.
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je mag zelfs geen concrete CIJFERS meer geven waaruit blijkt dat bepaalde bevolkingsgroepen oververtegenwoordigd zijn in gevangenissen (dat zijn dan degenen die NIET vrijgesproken werden of gaan lopen zijn of niet gevat konden worden (*)) (*) van de laatste groep ken ik persoonlijk op korte tijd reeds een tiental slachtoffers! de daders waren wel herkenbaar maar werden niet gevonden door het gerecht. Tel dat dan misschien nog eens bij die 40% bij! Dit gezegd zijnde mag dit onderwerp niet meer aangehaald worden wegens HERHAALDE STIGMATISERING.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Er staat ook nog: Mieke Maaike is vroegrijp en onverzadigbaar. Ik kan me wel slechtere namen en vergelijkingen voorstellen! ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#64 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Vreemdeling
|
![]() zou 't ook niet kunnen dat ze op het blok stemmen omdat het hun "recht" is
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik weet wel waarom jij je naam niet met hoofdletters schrijft.
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() De franstaligen in Brussel (ik ben brusselaar en ken ze zeer goed) die Blok stemmen doen dat omdat ze de problemen met de migranten zo beu zijn dat ze de anti-franstalige programmapunten van het Blok gewoon naast zich neerleggen. De Franstalige FN is voor hen geen optie, het is te klein en gedesorganiseerd. Je kan het samenvatten in de volgende uitspraak die een kennis een paar weken geleden in een Brusselse café hoorde : "Plutôt flamand que marocain !" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Burger
|
![]() Onderstaand tekstje kun je gewoon van de website van het Blok plukken en wauw - zij hebben precies dé oplossing voor de verkeerveiligheid
![]() en dat geldt zo voor elk thema - de problemen weten ze meestal wel zitten, dat moeten we toegeven maar oplossing - sorry schattebollekes dat is iets voor grote mensen. Verkeersveiligheid Ook het Vlaams Blok vindt het verkeer moordend en de rij slachtoffers van weekendongevallen dramatisch. Het beleid moet dus zijn verantwoordelijkheid opnemen. De torenhoge boetes die werden uitgewerkt zijn dan wel de gemakkelijkste weg, de vraag blijft of ze ook de juiste weg zijn. De maatregel lijkt ons niet alleen asociaal, maar wekt ook de indruk dat het de regering toch vooral te doen is om de extra inkomsten. Bovendien moet de flinke aanpak in het verkeer verdoezelen dat justitie en deze regering er nog altijd niet in slagen de échte criminaliteit terug te dringen. Het Vlaams Blok is voorstander van meer controles op verkeersovertredingen. Gekoppeld aan een effectieve inning van de uitgeschreven boetes, moet dat volstaan om gevaarlijk rijgedrag terug te dringen. Jonge bestuurders moeten beter opgeleid worden. Tenslotte zijn wij van mening dat het verkeersbeleid dringend moet overgeheveld worden naar de gewesten, want ook hier liggen de Vlaamse en Waalse standpunten mijlenver uit elkaar. Van verkeer springen ze ineens naar echte criminaliteit en dan toch naar meer controles (flitscamera's misschien jongens ?) - controles en inning moet volstaan om het rijgedrag te veranderen - jongejonge, nog nooit gehoord van fietspaden, openbaar vervoer, voetgangers, .... -- tis moeilijk hé om overal rekening mee te houden en ik heb echt geen zinnetje weggelaten (zie http://vlaamsblok.be/pdf/programmabrochure.pdf)
![]() |
#73 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
juist,ik ga dit zelfs uitprinten en regelmatig eens lezen,kwestie van mezelf niet te verloochenen! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bedankt voor 't compliment... Ik heb het op een 4-tal threads gepost... in de hoop dat er paar onverbeterlijke blok-bashers eens de moeite doen het te lezen en erop te reageren.... maar ze hebben het te druk met hun twee-lijnige aanvallen en scheldpartijen op het blok....
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Boetes
Door Max Tax Politicsinfo.net Vilvoorde 15/02/2002 Ik heb het al eerder gezegd in deze columns. Voor onze regering zijn alle middelen goed om het dreigend begrotingstekort te vermijden. Het voorziene tekort is 250 miljoen Euro. Besparingen dan maar? Met al die sossen in de regering, ligt dit te gevoelig. Nieuwe belastingen? Niet voor de liberalen. Je moet tenslotte af en toe eens een verkiezingsbelofte houden. Een impasse leek geboren. Tot iemand op een briljant idee kwam: de Belg betaalt op dit ogenblik nauwelijks 125 miljoen Euro aan verkeersboetes. Daar moest iets aan gedaan worden, laten we eens een thema uitpikken waar niemand tegen kan zijn, eeuh: verkeersslachtoffers. We hebben iets gevonden waar zelfs de groenen én de CD&V het mee eens moeten zijn. Verdorie, het klinkt zelfs als veiligheid en hadden we dat ook ooit eens niet beloofd?. In de eerste plaats: 4 categorieën overtredingen in plaats van 2. Op zich denk je, goed gevonden, want sommige overtredingen zijn belachelijk, want geef toe: 123 rijden 's nachts op een autostrade, hopelijk is de chauffeur de enige die er van wakker ligt. Maar, verbazing alom, wat zien we in praktijk?. Er zijn dan wel vier categorieën, maar ze worden allemaal zwaarder dan de huidige! Nuance is niet echt de sterkste kant van Mullah Verhofstadt. Geschatte meeropbrengst? Toch geen 250 miljoen Euro, zeker? Allez. En daarmee is het nog niet gedaan. Verhofstadt is namelijk geniaal. Hij heeft gedacht: tja, we hebben nu wel het voorziene gat in de begroting gedicht, maar wat als er nog iets gebeurt waardoor de economie vertraagt? Geen probleem voor onze oppertollenaar: hij is zo slim geweest om enkele categorieën een beetje vaag te houden, kwestie van wat speelruimte te hebben. Zo lees ik dat het niet naleven dan de verplichting de bestuurder uit de andere richting te laten voorgaan voortaan tot 1.375 Euro kost. Dit in tegenstelling tot het niet-naleven van de kruisings- en voorrangsregels. Dat kost het dubbele. U mag het nog eens opnieuw lezen. Ik heb het ook gedaan en ik snap het nog steeds niet. Er is ook maar één reden: als de begrotingsnorm niet gehaald wordt is het 2.750 Euro, als de economie aantrekt kan het zelfs zijn dat je er met 275 Euro vanaf komt. Nog zoiets: gevaarlijk parkeren. Wat is nu in godsnaam gevaarlijk parkeren? In Antwerpen is parkeren altijd gevaarlijk, want als je toevallig op ene plaats staat die een ander op het oog had, loop je kans een antenne tussen je ribben te krijgen. Ik vermoed dat zowat al het parkeren hieronder valt: wieltje op de stoep: 1.350 Euro. Even ergens iets binnen gooien en dubbel geparkeerd: 1.350 Euro, tenzij de economie aantrekt, dan is het 55 Euro. En je zal zien: daar blijft het niet bij: de boetes gaan nu omhoog en je mag er je auto op verwedden dat de parkeertarieven binnen het half jaar zullen volgen. Zo kunnen de gemeentes hun eigen putten weer vullen. Nog zoiets: niet dragen van de gordel. Je zou toch zeggen: als ik geen gordel draag, breng ik alleen mezelf in gevaar. Maar nee, vadertje staat vindt dat wij daarvoor een boete moeten krijgen ter hoogte van een goed maandsalaris. Liberalen, waren die vroeger niet voor de persoonlijke vrijheid? Hoe dan ook, ik hoop dat de economie aantrekt, want ik voel de boete voor het gebruik van de ruitenwisser onder droge weersomstandigheden angstwekkend dicht naderen. Pas ook maar op als u in de file zit, want als de regering krap bij kas zit, zie ik zo alle agenten de file langsgaan: Mijnheer, weet u niet dat de minimumsnelheid op de autoweg 70 km per uur bedraagt? Graag contant afrekenen, het is voor een goed doel. Max Tax Verdediger van de belastingbetaler |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Vlaams Blok zijn NATIONALISTEN. Letterlijk een WERELD van verschil. Meneer.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Burger
|
![]() zever in pakskes -
wieltje op de stoep kost 50 euro - volledig op de stoep 150 euro - niet dragen van de gordel is strafbaar - zelfdoding is ook verboden in belgië (betaalt u de meerkost van ongevallen met niet-gordeldragende personen?)
![]() |
#79 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Tegelijkertijd typeert uw antwoord nu eens treffend jullie echte attitude. Wat heeft d�*t verschil nu met de essentie van deze zaak te maken?
![]() |
![]() |
#80 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |