![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
hier nog wat: 1. Effect of the Italian Smoking Ban on Population Rates of Acute Coronary Events http://circ.ahajournals.org/cgi/cont...act/117/9/1183 We found a statistically significant reduction in acute coronary events in the adult population after the smoking ban. The size of the effect was consistent with the pollution reduction observed in indoor public places and with the known health effects of passive smoking. The results affirm that public interventions that prohibit smoking can have enormous public health implications. 2. Smoke-free Legislation and Hospitalizations for Acute Coronary Syndrome http://content.nejm.org/cgi/content/abstract/359/5/482 There was a 14% reduction in the number of admissions for acute coronary syndrome among smokers, a 19% reduction among former smokers, and a 21% reduction among persons who had never smoked. Persons who had never smoked reported a decrease in the weekly duration of exposure to secondhand smoke (P<0.001 by the chi-square test for trend) that was confirmed by a decrease in their geometric mean concentration of serum cotinine from 0.68 to 0.56 ng per milliliter (P<0.001 by the t-test). 3. Cardiovascular Effect of Bans on Smoking in Public Places A Systematic Review and Meta-Analysis http://content.onlinejacc.org/cgi/co...act/54/14/1249 Results: Using 11 reports from 10 study locations, AMI risk decreased by 17% overall (IRR: 0.83, 95% CI: 0.75 to 0.92), with the greatest effect among younger individuals and nonsmokers. The IRR incrementally decreased 26% for each year of observation after ban implementation. Conclusions: Smoking bans in public places and workplaces are significantly associated with a reduction in AMI incidence, particularly if enforced over several years. 4. Declines in Acute Myocardial Infarction After Smoke-Free Laws and Individual Risk Attributable to Secondhand Smoke http://circ.ahajournals.org/cgi/cont...ct/120/14/1373 Passage of strong smoke-free legislation produces rapid and substantial benefits in terms of reduced acute myocardial infarctions, and these benefits grow with time. O ja, en als het voor jouw ondoorgrondelijk blijft, moet je het misschien maar eens eerst wat doorgronden, en dan pas een mening ventileren
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() How how Pieke, niet teveel deftige journal artiekelen naar die mannen hun hoofd smijten. Ge weet toch dat die enkel de gazetten lezen en naar cafepraat luisteren, net zoals de gemiddelde politieker....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() ge maakt uwzelf belachelijk willem
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 16 oktober 2009 om 14:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
Evengoed bekijk ik het optimistisch: in het GUNSTIGSTE geval is roken een nutteloze gewoonte; blijft nog over: eventueel ZINVOL.
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige dingen zijn moeilijk meetbaar; maar het aantal hartaanvallen in de Westerse wereld, worden redelijk nauwkeurig geteld en geturfd; wat dan geteld is, is daarom nog niet verklaard, helemaal niet; Maar zoals de internasionale pers verslag uitbracht van het wereldkongres van hartsjirurgen in Barça, was tegelijk genuanseerd en overduidelijk. En ik peins niet dat de woordvoerders-sjirurgen, gasten die toch een stevige wiskundige en natuurkundige opleiding gekregen hebben, en bewezen dat ze wel even kritisch kunnen nadenken, op zo'n kongres even wat uit hun botten gaan slaan. Als ik, lullige forummer, hier wat statistieken ga interpreteren, dan moogt ge me van alle kanten aanvallen (en ik zal me nog verdedigen ook, heb ook statistieken gehad in de kandidiaturen ...), maar die gasten daar in Barca, afijn alle artsen, behalve Lecompte-zaliger die wat opgelopen had in de Kongo, moogt ge gerust vertrouwen op dat vlak.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben niet a priori tegen verbieden. Ik ben alleen maar tegen overbodig, of nutteloos, of ondoordacht, of enz. verbieden. Om de zes maanden, moet ik het volgende hier eens posten: Entre le fort et le faible, entre le riche et le pauvre, c'est la iberté qui opprime et la loi qui affranchit. Henri Lacordaire Fr. 1802-1861
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 16 oktober 2009 om 15:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() Voor mij wel, ja. Ik stopte ooit een jaartje (ongeveer 1964) maar herbegon toch weer omdat het voor mijn vrouw ongezellig was om thuis alleen te roken. Stuur ik een gesloten voertuig dan lukt het mij niet, hoewel een passagier gerust kan roken zonder dat ik er hinder van ondervind maar ik kan mijn aandacht niet op die manier gedurig opdelen. Daarom is autorijden voor mij vermoedelijk zeer gezond want ik doe dat in mijn 45km-vrachtkarretje "Mega" graag en dagelijks.
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar mocht je ooit terecht komen op de tafel van zo'n sjirurg, net voor ze je gaan verdoven, en je beseft dat ze even later je borstbeen van boven naar beneden in twee gaan zagen, die twee stukken dan uit mekaar gaan trekken om aan je motor te kunnen en hem een tijdje stil te laten vallen ... dan ga je in de ogen van die sjirurg kijken en ... je lot in zijn handen leggen, want die man/vrouw is voor 100 prosent wetenschappelijk en technisch te betrouwen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens ik ben een roker die achter het rookverbod staat. Om dus op j vraag te antwoorden, als het een lul verhaal blijkt, dan vind ik her roerbod in de horeca overbodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Altijd lol..
Stop met roken!! Beperk je alcohol!! Beweeg regelmatig!! Vermijd vetten Eet gezond Geen seks op tv Maar vooral je blijven kapot werken in de consumptie maatschappij.. niet zeuren over opslag... werkdruk verbannen we uit ons woordenboek...langer en meer uren werken..uiteraard flexibel..kinderen mag- maar steek ze wel lang genoeg in de opvang of bij de grootouders...ah nee vergeet dat laatste want die moeten blijven werken anders krijgen ze geen pensioen...en niet vergeten een dikke auto te kopen zodat de buren niet gaan roddelen.. Straf dat men nooit niet klept over de doodoorzaak door STRESS!!! STRESS WILL KILL YOU EVERYTIME!!! Ik lurk nog eens aan mijn pijp met fijne tabak!!
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echt waar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
o,maar ze doen maar hoor,ik zal wel thuis nen biljart zetten en wat maten uitnodigen en waar we zoveel kabaal maken als we willen en zoveel roken en drinken als we willen.Dus duw er dat totaal rookverbod maar snel door,geen enkel probleem. Vergeet ook de vliegtuigen dan niet af te schaffen aub want dit zijn één van de grootste vervuilers die er zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eet fruit;tja,ik heb nog gewerkt op een tuinbouwschool,allemaal bespoten met producten maarja,tis toch nog altijd wat gezonder dan frieten ofzo dus laten we allemaal zoveel mogelijk appels eten en uitschijten dan gaan we ook zeker al 40 jaar langer leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() Nochthans word niemand verplicht een cafe binnen te gaan?
Nochthans zijn er de dag van vandaag al heel veel zaken waar je niet mag roken. Maar hey,zoals gezegd;doe maar hoor,ik hoop dan wel voor jullie jullie ons gaan opvange dan en wat meer en langer op cafe zullen blijven en dus wat meer verteren want anders weet je wat het resultaat wel zal zijn en vooral op het platteland. Tis natuurlijk makkelijk als je zelf geen zaak(cafe) hebt natuurlijk,dan is het makkelijk zeggen,lig ik niet wakker van. Mocht men kunnen aantonen ik zeker van ben ik nog minstens 50 jaar lang nog zou leven dan stop ik met roken maar dat kunnen ze uiteraard al helemaal niet.Ik ken ondertussen heel wat mensen waaronder mijn eigen ma die kanker hebben en niks met roken of door het roken te maken hebben. Niet rokers doen maar al te graag alsof alles de fout is van de sigaret. Over fabrieken en vooral vliegtuigen en dergelijke meer,sssttttt.Ik weet wel,dat pikt nooit aan de ogen. Laatst gewijzigd door Marlboro : 19 oktober 2009 om 01:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is triestig gesteld met onze hartsjirurgen tegenwoordig. Die domkoppen weten nog niet eens dat niemand verplicht is om binnen te gaan in een kaffee ... En met Malborro is het ook triestig gesteld. Die zit hier maar kommentaren aan te halen, dat niemand verplicht is van binnen te gaan in een kaffee, in een poging om het komende rookverbod in kaffees tegen te houden. Het ontgaat onze Malborro kompleet dat ook niemand verplicht is om binnen te gaan in een restaurant ... maar toch ... kwam er een rookverbod. Dit rookverbod werd aanvankelijk veel belaagd door tegenstanders, maar na drie maanden praktijk is alle tegenstand verdwenen. Weg. Als sneeuw voor de zon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Waar zijn concrete bewijzen van mensen die niet drinken en gezond leven, en door op cafe te gaan of op een festival iets aan hun hart krijgen? omt
![]() |