![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat een nieuwe gevangenis bouwen sneller gaat, dan een kazerne in te richten als gevangenis.
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die kleurenTV heeft hijzelf betaald, dan zal hij hem wel mogen hebben zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Echter, een gevangenis is er voor'n reden, het is een straf, en dit mag men ook niet uit het oog verliezen, als een gevangene een beter leven heeft als de armsten onder ons, dan is er iets fundamenteel fout met de maatschappij. In het huidige België zitten we met meerdere problemen, eenerzijds is er de incompetentie van Justitie haar beleid, met als gevolg dat men de opgelegde straffen niet meer kan uitvoeren, anderzijds is er het probleem dat de straffen opgelegd aan bepaalde misdrijven véél te lax of net veel te zwaar zijn, in mijn ogen bv is levenslang net dit, levenslang, en misdrijven die voor mij zulke straffen verdienen zijn moord en verkrachting bv.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kijk met de kosten die deze man onze maatschappij opgezadeld heeft zou hij technisch gezien 0.00 euro op zijn rekening moeten hebben, geregistreerd zijn bij de nationale bank als onbemiddeld. Elke kredietkaart, belkaart zou moeten geweigerd worden aan de man voor levenslang. En hij zou best nog een jobje moeten doen om enigszins zijn veroorzaakte kosten terug te betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In beide gevallen gaat er geld van Dutroux naar de gevangenis. Citaat:
Citaat:
En de straffen zijn onderworpen aan de wetgeving terzake dus alles is zoals het bedoeld is. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
|
![]() Citaat:
Het communautaire kan mij gestolen worden, BHV is een non issue als men naar één regering terugkeert, elke partij moet verkiesbaar zijn voor elke Belg, de kost op arbeid naar omlaag, geen subsidies meer voor religies, the list goes on and on and on.... Ik geloof trouwens ook niet dat moest Vlaanderen onafhankelijk worden dat dit ook maar iets van beterschap zou brengen, hetzelfde wanbestuur zou gewoon op regionaal niveau verder gaan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Eerlijk gezegt, mij om't even, als we eindelijk maar eens een deftig bestuur hebben, hell, het moet zelfs niet conform zijn met mijn politieke overtuiging, als't maar werkt zoals't zou moeten!
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een extra belasting op gevangen is wel budgettaire ruimte maken toch ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor wat de eigen voorstellen betreft : naar mijn mening en voor zover door mij gekend, zit ook de Belgische wetgeving inzake burgerlijke partijstelling en het vorderen van schadeloosstelling niet zo slecht in mekaar, hoor. Het zou volstaan om deze naar behoren toe te passen, maar ja ….. Anderzijds is het natuurlijk ook zo dat een pluimenloze kip niet gepluimd kan worden. U mag nog zoveel schadevergoeding eisen en toegewezen krijgen als u wil ; als men die niet kan betalen, tja, dan is dat zo. De enige manier om dan toch nog op één of andere wijze vergoed te worden, komt de facto neer op het leggen van de last bij de maatschappij zelve. U mag zelf beslissen of u dat zo’n goed idee vindt. In wezen wordt, volgens mij, een slachtoffer van een misdrijf eigenlijk nooit volkomen afdoend vergoed. Hoe kunt u bijvoorbeeld het levenslang trauma vergoeden van iemand die ooit het slachtoffer was van een gewelddadige overval, van een verkrachting, van een moordpoging, etc…. of van ouders wier kind werd vermoord. Overigens mag men evenmin de trauma’s onderschatten die mensen soms levenslang tekenen bij heel wat minder erge gevallen dan voornoemde. En het hoeft zelfs niet eens altijd om misdrijven te gaan. Als u bijvoorbeeld merkt hoe het ganse verdere leven kan worden bepaald van mensen die als kind nooit de liefde en geborgenheid van ouders hebben gekend… Een ideale wereld bestaat niet, jammer genoeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men zou natuurlijk wel de gevangenen zelf kunnen belasten, er zijn er nogal wat die werken in de gevangenis. Ze krijgen zo'n 12 eurocent per uur, in welke schaal vallen die mensen dan?
We laten dan wel even in het midden dat de gevangenisdirectie aan koppelbazerij doet, we zien dat gewoon even door de vingers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten eerste, in mijn voorstel ondervinden de ouders of de eventuele erflaters van de krimineel amper hinder. Voorbeeld als ze gewoon in hun huis blijven wonen, dan ondervinden ze niks geen schade. (en als ze een beetje eerlijk zijn tegenover het slachtoffer van hun erfgenaam, dan betalen ze de schadevergoeding zelf, en ze regelen bij de notaris dat de andere erfgenamen niet benadeeld worden; althans, zo zou ik het doen, mocht één van mijn addergebroed zich zo laag laten zinken dat hij ten eerste iets krimineels doet, en ten tweede daarna nog volhardt in de boosheid door de schade niet te vergoeden) Ten tweede: tot hun meerderjarigheid, zijn ouders verantwoordelijk voor hun kinderen. Tot zover dus jouw stelling omtrent "de basisprinsipes van onze Westerse wetgeving. Citaat:
Om te beginnen moet ge u al 'k weet niet hoe ver verplaatsen naar een rechtbank om u burgerlijke partij te stellen. Daarna moogt ge gokken of de deurwaarder iets zal kunnen in beslag nemen ... en zo niet, dan zijn de kosten nog voor jou ook. Eerlijk, vraag aan een advokaat over hoeveel het minimum moet gaan om iets te rekupereren tegen iemand die zich met alle mogelijke middelen eraan wil onttrekken. Dat moet veranderen, vind ik. De eerste taak van het openbaar ministerie, zou moeten zijn om de schadevergoeding ten voordele van het slachtoffer in realiteit te brengen. En daarvoor moet die dienst natuurlijk ruime, verregaande enz. middelen en bevoegdheden krijgen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |