Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2009, 12:51   #61
audrey
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Dan is er maar een oplossing: de werkende mensen moeten MEER afdragen !
Ik hoop dat je beseft dat de oplossingen die jij naar voren schuift gewoonweg niet haalbaar zijn. De kloof tussen de laagste lonen en de uitkeringen is nu al zo klein. Indien werkende mensen nog meer moeten afdragen wordt die kloof almaar kleiner. Het gevolg daarvan zal zijn dat minder mensen het de moeite waard zullen vinden om nog te gaan werken (zeker als er geen plichten meer aan uitkeringen verbonden zijn), dus een nog hogere werkloosheid, de werkende mensen moeten nog meer afdragen, enz. Je komt dus in een neerwaartse spiraal terecht en uiteindelijk klapt het systeem volledig in elkaar, en krijgt niemand nog iets. Is het dat dan wat je wil bereiken?
Ik heb respect voor je goede bedoelingen hoor, maar wat jij voorstelt is echt niet realistisch.
audrey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2009, 12:57   #62
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ze moesten al die gasten die liever niet werken, liever niet laten werken, dan was de wereld weer gered.
Of wat als de werkende mensen nu maar vanaf morgen de helft van de dag gingen werken, zodat er jobs genoeg openstaan voor mensen die nu stempelen, niks is verplicht maar het stempelgeld zelf gaat ook ineens weg hé, dan is het werken of creperen.
Oud 29 oktober 2009, 12:59   #63
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door audrey Bekijk bericht
Ik hoop dat je beseft dat de oplossingen die jij naar voren schuift gewoonweg niet haalbaar zijn. De kloof tussen de laagste lonen en de uitkeringen is nu al zo klein. Indien werkende mensen nog meer moeten afdragen wordt die kloof almaar kleiner. Het gevolg daarvan zal zijn dat minder mensen het de moeite waard zullen vinden om nog te gaan werken (zeker als er geen plichten meer aan uitkeringen verbonden zijn), dus een nog hogere werkloosheid, de werkende mensen moeten nog meer afdragen, enz. Je komt dus in een neerwaartse spiraal terecht en uiteindelijk klapt het systeem volledig in elkaar, en krijgt niemand nog iets. Is het dat dan wat je wil bereiken?
Ik heb respect voor je goede bedoelingen hoor, maar wat jij voorstelt is echt niet realistisch.
Klopt als een bus, daarom dat ik de oproep van de OCMW's volledig fout zie, als ze geen geld meer hebben zullen ze gewoon hun verdeelsleutel moeten veranderen, en krijgt iedereen dus net weer iets minder...om niks te doen.
Oud 29 oktober 2009, 13:09   #64
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze moesten al die gasten die liever niet werken, liever niet laten werken, dan was de wereld weer gered.
En gewoon laten doodgaan. Ik ben akkoord, is ook weer eens beter voor het milieu.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2009, 13:09   #65
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door audrey Bekijk bericht
Welvaart kapotmaken heet dat.
Oud 29 oktober 2009, 14:05   #66
vervreemdebelg
Partijlid

vervreemdebelg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Is voor de werkgevers.

Die kunnen dus die sukkelaar aannemen voor wie ze op dat moment de hoogste subsidie krijgen en hem het jaar erop weer afdanken voor de nieuwe hoogste subsidie.
Zo simpel is 't ook weer nie

Dat plukkaart werk da ik had, ik had gevraagd of ze me zouden aannemen met de VOP regeling. Maar ze wilden niet alhoewel ze in principe genoeg werk hebben voor het part-time werk dat ik zoek en ze best wel tevreden waren met het resultaat van het werk dat ik aankon.

Uiteindelijk is de kat uit de zak gekomen en blijkt dat ze een zelfstandige kennen die ooit iemand met VOP/Vlaams Fonds in dienst had en toen die persoon weggegaan is hebben ze alle premies moeten terugbetalen en het was tegen de 20,000 Euro

Ik had de energie nie voor een kastje naar de muur sessie om uit te vinden wat de voorwaarden zijn voor de werkgever met een VOP regeling dus heb me erbij neergelegd.

En sukkelaar zijn is een state of mind

Laatst gewijzigd door vervreemdebelg : 29 oktober 2009 om 14:06.
vervreemdebelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 18:47   #67
bozoboko
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vervreemdebelg Bekijk bericht
Zo simpel is 't ook weer nie

Dat plukkaart werk da ik had, ik had gevraagd of ze me zouden aannemen met de VOP regeling. Maar ze wilden niet alhoewel ze in principe genoeg werk hebben voor het part-time werk dat ik zoek en ze best wel tevreden waren met het resultaat van het werk dat ik aankon.

Uiteindelijk is de kat uit de zak gekomen en blijkt dat ze een zelfstandige kennen die ooit iemand met VOP/Vlaams Fonds in dienst had en toen die persoon weggegaan is hebben ze alle premies moeten terugbetalen en het was tegen de 20,000 Euro

Ik had de energie nie voor een kastje naar de muur sessie om uit te vinden wat de voorwaarden zijn voor de werkgever met een VOP regeling dus heb me erbij neergelegd.

En sukkelaar zijn is een state of mind
Jij werd dus niet eesn aangenomen.
Ik wel. Met subsidies voor het aannemen van oudere langdurige werklozen..
En weer afgedankt met subsidies voor jonge werklozen.
bozoboko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 18:48   #68
bozoboko
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En gewoon laten doodgaan. Ik ben akkoord, is ook weer eens beter voor het milieu.
JIj gaat vanzelf ook wel dood hoor.
't Hoeft zelfs niet eens langer te duren.

Laatst gewijzigd door bozoboko : 12 november 2009 om 18:49.
bozoboko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2009, 13:53   #69
vervreemdebelg
Partijlid

vervreemdebelg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bozoboko Bekijk bericht
Jij werd dus niet eesn aangenomen.
Ik wel. Met subsidies voor het aannemen van oudere langdurige werklozen..
En weer afgedankt met subsidies voor jonge werklozen.
Oud 16 november 2009, 11:29   #70
maf
Banneling

Standaard

Zigeuners.
Dat is ook een mooi voorbeeld van zonder beroep.
maf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 11:30   #71
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bozoboko Bekijk bericht
JIj gaat vanzelf ook wel dood hoor.
't Hoeft zelfs niet eens langer te duren.
In ieder geval leef ik langer als mensen die niet voor zichzelf willen zorgen.
Oud 16 november 2009, 11:31   #72
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maf Bekijk bericht
Zigeuners.
Dat is ook een mooi voorbeeld van zonder beroep.
Paria's van de maatschappij, outcasts van heel europa.

Fijn leven hebt ge dan...
Oud 16 november 2009, 11:38   #73
maf
Banneling

Standaard

Citaat:
Paria's van de maatschappij, outcasts van heel europa.

Fijn leven hebt ge dan...
Weer zo'n hoogopgeleide misleide die denkt dat alleen hoogopgeleiden een fijn leven (kunnen en mogen) hebben.

Het zijn de nomaden die onze menselijkheid zullen redden, niet de psychopate hoogopgeleide egotrippers.
Oud 16 november 2009, 11:40   #74
maf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat zou niet helpen. Wie gaat er nu iemand aannemen die 20 jaar aan het stempelen is?
Of iemand boven de vijftig?
Oud 7 december 2009, 11:50   #75
eno2
Banneling

Standaard

Mensen zonder beroep, dat zijn dikwijls mensen die beroepsverbod gekregen hebben.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 11:57   #76
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen zonder beroep, dat zijn dikwijls mensen die beroepsverbod gekregen hebben.
Kul. Een beroepsverbod is geen werkverbod, hé. Zelfs een levenslang geschorste wielrenner kan nog werken, hé.

En zelf opgelegde beroepsverboden vallen ook niet onder deze categorie.
Oud 16 januari 2010, 14:35   #77
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
zelf opgelegde beroepsverboden
Oud 16 januari 2010, 14:36   #78
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen zonder beroep, dat zijn dikwijls mensen die geen beroep kunnen aantekenen tegen hun uitsluiting.
Oud 17 januari 2010, 00:08   #79
cdekeule
Burgemeester

cdekeule's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik betaal nochtans geen belastingen. Maar ik heb wel een inkomen. Zoek zelf maar op welke beroepen vrijgesteld zijn van personenbelasting, maar toch sociaal verzekerd zijn.

Dus gefrustreerd omdat u met mijn geld zou doppen ? Neen, helaas, dat niet. Ik ben wel gefrustreerd dat jonge mensen zoals Duvelke zo redeneren. Ik SNAP dat gewoonweg niet. Maar mijn ego en zelfrespect zijn waarschijnlijk te groot om ergens te gaan zagen achter geld, zoals bij de VDAB of RVA.
Dat ego en zelfrespect dat sneuvelt het eerst als je werkloos wordt. Vaak gaat het over in ziekte (zoals depressie). Je komt ook in een negatieve spiraal terecht, een 'self fulfilling prophecy', waarbij de psychische gevolgen van werkloosheid juist ervoor zorgen dat je steeds afgewezen wordt. Dit laatste versterkt dan weer opnieuw het ingebeeld laag zelfbeeld. Eenmaal je daarin gesukkeld bent, en soms zijn een paar ongelukkige omstandigheden reeds voldoende, raak je daar zeer moeilijk uit, temeer omdat de werkenden met hun arbeidsethos je een schuldgevoel proberen aan te praten, waardoor dat zelf beeld nog verder de dieperik in gaat. De ironie is dus dat diegenen die het meest aanstoot nemen aan werklozen, de werkloosheid mee in de hand werken. Als iedereen zou denken en communiceren in termen van oplossingen (zoals begeleiding van werklozen, jobaanbod voor langdurig werklozen, ...) in plaats van problemen (zoals de kost van werkloosheid, luiheid, enz.) dan zou dat al heel wat werkloosheid doen verdwijnen!

Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes!

Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl
cdekeule is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 22:48   #80
Graziëlla
Schepen

Graziëlla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geïnteresseerd in opvattingen en (levens)houdingen van mensen zonder beroep.

Is hun toestand vrijwillig of niet?

Zo niet, wat vinden ze dat de gemeenschap kan bijdragen om hun situatie te veranderen?

Zo ja,

Wat is dan hun motivering?

Hoe gaan ze om met het bijhorende status-manco?

Ik ben benieuwd...

I
Er zijn veel te veel profiteurs in deze wereld!!!!!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be