Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2009, 11:41   #61
Lastverkoper
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Deze draad gaat over krakers.

Niet over armen. Armen kraken niet. Armen trekken ofwel hun plan en lijden in stilte, of trekken hun plan niet en ... sterven.

Krakers zijn een heel andere soort. Psichopaten en drugsverslaafden. Zij misbruiken handig hun zogenaamd links of anarchistisch etiket om niks te doen heelder dagen, en zoveel mogelijk te profiteren van de anderen.
En als ze zelf niet misbruiken, zijn ze zo dom dat ze zich laten misbruiken door het zogenaamde klein-links.
Ik ben ooit arm geweest : ik heb toen mijn plan getrokken . Ik ben gaan kraken. Wel niet in Nederland, waar het toegelaten is, maar in Frankrijk waar het illegaal is. Behalve in de winter, tussen 1 november en 15 maart kan je wettelijk niet buitengezet worden, of je nu je huur niet kan betalen, of gewoon aan het kraken bent. Want zover zijn ze daar wel ( het is een oude wet trouwens ), dat ze de mensen niet op straat laten creveren van de kou, als duizenden en nog eens duizenden woningen leegstaan wegens de speculatie van een paar geldwolven en egoïstische schoften. Maar je moet wel zélf de eerste stap doen, en die is illegaal. Dat is het pand openbreken. Als men je daarbij op heterdaad betrapt, word je beschuldigt van inbraak. Eens je binnen bent , en je een nieuw slot geïnstalleerd hebt, ben je thuis. Tot in de lente dus. Tijdens de winter lopen de flikken de buurten af, en stellen vast waar er kraakpanden zijn. Begin maart komen ze dan eens langs, en zeggen dat het tijd word om op te stappen. De 15 de maart komen ze, als je niet weg bent, alles stukslagen en buitenwerpen...
Er zijn veel zo van die armen, die weigeren om onder een brug te gaan slapen, en liever hun plan trekken , en gaan kraken.
Vandaag echter zijn de krakers veel slimmer geworden. Zij schrijven zélf een huurcontract, en zeggen dat ze het pand te goeder trouw van iemand gehuurd hebben. Dat moet dan voor het gerecht komen , en kan jaren aanslepen. Tegen dat ze weten dat ze uiteindelijk toch gaan buitengezet worden, dan is er gemiddeld weeral 2 jaar verlopen, hebben ze al een ander pand uitgezocht, en begint het hele spel opnieuw. D�*t is nu eens plantrekken, zie. De tijd dat armen stilzwijgend en beschaamd in een hoekske gingen liggen sterven, is gedaan , en voorgoed gedaan.
Lastverkoper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 11:46   #62
Lastverkoper
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Geen enkele dag, zelfs geen voorarrest... als je weet hoe je het moet aanpakken. Maar dat ga ik hier niet uit de doeken doen. Wie zich onuitgenodigd toegang verschaft tot mijn eigenom, knal ik af. Straffeloos, wees gerust.
Grootspraak of onwetendheid, wat zal het zijn ?...Hoe ga je dat uit de doeken doen bij de politie ? Waarom loop jij met een vuurwapen naar je gekraakt pand ?
Dat is niet als s'nachts op een inbreker schieten die binnendringt in het huis waar je woont en ligt te slapen, hé. Dan kun je nog het één en ander vertellen. Maar vaststellen dat jouw huurwoning gekraakt is, naar huis rijden, een wapen pakken, laden, terug naar het kraakpand rijden, en de kraker(s) omverknallen ?! Dat is een heel paar ander mouwen, en dat als wettelijke zelfverdediging verkopen gaat onmogelijk blijken, zelfs met de meest gehaaide advokaat om je bij te staan.
Oud 1 november 2009, 11:48   #63
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lastverkoper Bekijk bericht
...de eerste stap doen, en die is illegaal. Dat is het pand openbreken. Als men je daarbij op heterdaad betrapt, word je beschuldigt (sic) van inbraak.
Inderdaad. Net zo illegaal als een oudje op straat overvallen. Net zo illegaal als zwartrijden. Net zo illegaal als eten uit supermarkten stelen. Net zo illegaal als een bank beroven. Net zo illegaal als belasting ontduiken. Net zo illegaal als aandelen verhandelen met voorkennis. Kortom: crimineel gedrag dat, als het getolereerd zou worden, complete wetteloosheid tot gevolg zou hebben. Niet het soort maatschappij waar ik wil dat mijn kinderen in opgroeien.
Oud 1 november 2009, 11:50   #64
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Grootspraak of onwetendheid, wat zal het zijn ?...Hoe ga je dat uit de doeken doen bij de politie ? Waarom loop jij met een vuurwapen naar je gekraakt pand ?
Dat is niet als s'nachts op een inbreker schieten die binnendringt in het huis waar je woont en ligt te slapen, hé. Dan kun je nog het één en ander vertellen. Maar vaststellen dat jouw huurwoning gekraakt is, naar huis rijden, een wapen pakken, laden, terug naar het kraakpand rijden, en de kraker(s) omverknallen ?! Dat is een heel paar ander mouwen, en dat als wettelijke zelfverdediging verkopen gaat onmogelijk blijken, zelfs met de meest gehaaide advokaat om je bij te staan.
Nogmaals: hoé ik het aanpak ga ik hier niet uit de doeken doen.
Oud 1 november 2009, 11:51   #65
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Dus als de Nederlanders collectief beslissen om te stoppen met huren en gaan kraken....
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 11:53   #66
Lastverkoper
Banneling

Standaard

Citaat:
De stranden daar overal zijn in dit seizoen ook voor 99% leeg. Volbouwen dan maar?
Nee, die stranden moeten stranden blijven. Minder beton aan de kust zou véél beter zijn. Verder gaat het niet op dat de éne in een kartonnen dooske woont, en een ander 2,3 of nog meer woningen bezit, die dan ook nog de driekwart van het jaar leegstaan.
Mensen die in de zomer aan de kust willen wonen, moeten zich maar een caravan aanschaffen, en die in hun tuin of voor de deur zetten als ze hem niet nodig hebben, of anders naar het hotel gaan.
De lege flatgebouwen aan de kust zouden bvb verhuurd kunnen worden aan studenten. De universiteiten zouden verhuisd kunnen worden naar de kust in dat geval.
Oud 1 november 2009, 11:54   #67
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Dus als de Nederlanders collectief beslissen om te stoppen met huren en gaan kraken....
En de auto pakken die me het best bevalt, en de handtas van die dame op straat, en met die lekkere steak onder mijn jas de Delhaize uit, en gratis met de trein sporen, .. a brave new world! Waar wachten we op?
Oud 1 november 2009, 11:55   #68
Lastverkoper
Banneling

Standaard

Citaat:
Onder één gemeenschappelijke noemer: uitschot, dat te tam is om de handen uit de mouwen te steken om zelf huur of de aankoop van een woonst te kunnen betalen.
Van het moment dat je niet genoeg geld hebt om een woning te huren, of te kopen, ben je uitschot ? Begin al eens met de huurprijzen naar omlaag te doen, en het huren minder ingewikkeld en duur te maken. Drie maand huur op voorhand bvb, vind jij dat normaal mischien ? ( overbodige vraag eigenlijk , want waarschijnlijk vind je dat best normaal...)
Oud 1 november 2009, 11:57   #69
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De lege flatgebouwen aan de kust zouden bvb verhuurd kunnen worden aan studenten. De universiteiten zouden verhuisd kunnen worden naar de kust in dat geval.
Prachtig! Gezonde omgeving voor de studentjes, en extra inkomen voor de eigenaars van de appartementen die nu een hele winter leegstaan. Dit voorstel valt natuurlijk helemaal in duigen als de appartementen gekraakt zijn...
Oud 1 november 2009, 11:57   #70
Lastverkoper
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
En nu ga je, zoals zovelen voor jou, de mist in. Armen kraken wel degelijk, en anarchisten durven ook weleens arm te zijn.
Dat drugsverslaafden-werklozen cliché is ondertussen ook al een paar decennia oud en het psychopaten cliché... dat is nieuw en best origineel! Maar compleet belachelijk natuurlijk.
Arme mensen zijn psychopaten is inderdaad een nieuw, en interessant idee.
Oud 1 november 2009, 11:59   #71
Lastverkoper
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals: hoé ik het aanpak ga ik hier niet uit de doeken doen.
In elk geval is dat dan moord met voorbedachten rade... Assiesenhof, tot 30 jaar gevang, als het toch eens zou mislopen...
Oud 1 november 2009, 12:04   #72
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Van het moment dat je niet genoeg geld hebt om een woning te huren, of te kopen, ben je uitschot ? Begin al eens met de huurprijzen naar omlaag te doen, en het huren minder ingewikkeld en duur te maken. Drie maand huur op voorhand bvb, vind jij dat normaal mischien ? ( overbodige vraag eigenlijk , want waarschijnlijk vind je dat best normaal...)
Ik heb een kraker in mijn nauwe vriendenkring. Hij is te lui om nog te werken. Mocht hij één van de vele jobs aanpakken die voor het rapen liggen (vb. afwasser in een restaurant) dan kon hij dadelijk een mooi appartementje huren. En zo is het voor de meesten, tenzij ze ernstig ziek of gehandicapt zijn. En daar bestaat in onze maatschappij de nodige opvang voor.
Huren is trouwens sportgoedkoop in ons land, in vergelijking met de buurlanden. Het wordt wel stilaan duurder, omdat er zoveel onbetrouwbare huurders zijn.
Oud 1 november 2009, 12:04   #73
Lastverkoper
Banneling

Standaard

Citaat:
Prachtig! Gezonde omgeving voor de studentjes, en extra inkomen voor de eigenaars van de appartementen die nu een hele winter leegstaan. Dit voorstel valt natuurlijk helemaal in duigen als de appartementen gekraakt zijn...
Verhuur ze aan een redelijke prijs, en dan worden die niet gekraakt. Ze staan toch leeg. Inplaats van niks te verdienen, en risico te lopen dat het pand gekraakt word, verhuur het goedkoop. Hebtgem ?
Wat ik je probeer duidelijk te maken is dat mensen veel liever zouden huren , dan te gaan kraken. Weinigen gaan met plezier de illegaliteit in, vooral studenten dan, die zich toch liever concentreren op hun studies. Of families met kinderen...Die mensen wonen liever op hun gemakske, zonder de dreiging buitengewerkt te worden door politie of knokploegen criminelen, inghuurd door malafide huiskesmelkers.
Oud 1 november 2009, 12:08   #74
Lastverkoper
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb een kraker in mijn nauwe vriendenkring. Hij is te lui om nog te werken. Mocht hij één van de vele jobs aanpakken die voor het rapen liggen (vb. afwasser in een restaurant) dan kon hij dadelijk een mooi appartementje huren. En zo is het voor de meesten, tenzij ze ernstig ziek of gehandicapt zijn. En daar bestaat in onze maatschappij de nodige opvang voor.
Huren is trouwens sportgoedkoop in ons land, in vergelijking met de buurlanden. Het wordt wel stilaan duurder, omdat er zoveel onbetrouwbare huurders zijn.
Dat hangt er dan van af in vergelijking met welke buurlanden. In welke omgeving eveneens.
Oud 1 november 2009, 12:09   #75
Lastverkoper
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken minstens 1 huizenverhuurder, die een échte doortrapte schurk en uitbuiter is. Zijn ze nu allemaal zo ? Nee zeker ?
Oud 1 november 2009, 12:16   #76
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Verhuur ze aan een redelijke prijs, en dan worden die niet gekraakt. Ze staan toch leeg. Inplaats van niks te verdienen, en risico te lopen dat het pand gekraakt word, verhuur het goedkoop. Hebtgem ?
Dat gebeurt natuurlijk al lang. Appartementen aan de kust worden in de wintermaanden verhuurd aan 1/4 van de prijs die in de topmaanden wordt gevraagd. Maar er zijn veel eigenaars die tegen verhuren opzien, ook in de winter, omdat er zoveel (ook niet alle) huurders zijn, die het pand achterlaten als een vuilstort en half afgebroken. Dan liever onverhuurd, maar nog in orde als ze er zelf gebruik willen van maken, zo redeneren ze. Ik kan ze geen ongelijk geven.
Oud 1 november 2009, 12:24   #77
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wij zijn rijk geworden dankzij het gebrek aan de instituties en normen. Ook wij hebben nog altijd een gebrek aan instituties en normen.
Dat is, natuurlijk, onzin.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 12:39   #78
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dat is, natuurlijk, onzin.
Hoe zijn we dan wel rijk geworden? Waar hebben we onze rijkdom vergaard?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 13:10   #79
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, straks gaan ze ook nog het "eten-kraken" uitvinden.

Er wordt immers dagelijks een helehoop voedsel weggegooid, omdat het daags nadien niet vers genoeg meer is om legaal te mogen verkopen.

Dus kan je dat maar beter van de eerste keer zelf wegnemen.

Ook dat oud meneerke dat daar iedere dag twee pateekes gaat kopen; met één zal die ouwe wel toekomen. Dus pak dat af gewoonweg.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 14:09   #80
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat pakt niet. Leeg is leeg. Na 2 jaar leegstand mogen ze gratis intrekken, ook al vraag jij nu een miljoen huishuur per maand.
En wat als je twee jaar met verbouwingen bezig bent ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be