![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gisteren een gepensioneerde in glimmend lycra pakje met zijn koersfiets op de openbare weg zien trappen terwijl er net langs hem een fietspad ligt.
UIteraard is dit een uitzondering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Ik heb inderdaad geen glimmend lycra-pakje. En ook geen echte koersfiets.
Laatst gewijzigd door eno2 : 5 december 2009 om 10:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Gemiddeld een keer per week gaan ik naar de Noorderburen. Mijn dochter heeft ooit leren fietsen op een Noorderbuurs fietspad want er zijn geen fietspaden voor kilometers waar ik woon die ik veilig genoeg achtte om een wobbelige 5-jarige op los te laten. Van Aardenburg to Ede is het fietspad dus gescheiden van de weg door een grasstrook van gemiddeld 2-3 meter breed. In Ede dorp is er geen grasstrook meer maar het fietspad is makkelijk breed genoeg voor 2 fietsers. Letterlijk op de grens verandert het. Het Belgische fietspad heeft gebroken lijnen en een zwaarlijvige zal zijn ellebogen buiten de lijnen hebben. De grasstrook is verdwenen en het verkeer raast voorbij aan 70km per uur op een afstand van minder dan 1 meter van de fietser. Van elkaar gescheiden door verf ![]()
![]() |
![]() |
#65 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() 2
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen ik jong was en dat is al een hele tijd geleden was er veel te doen over fietspaden.
Ze gingen ze veiliger maken, breder, van de weg afgeschermd zoals in Nederland dikwijls en zo verder en verder. Na al die jaren zie ik nog altijd niet veel veranderingen. Ik denk niet dat ik ze ooit zal zien ook En wat ik ook nog altijd zie is dat veel fietser "nog altijd" zonder lichten rijden. Ook daar komt geen verandering in zo te zien. De prijzen van fietsen heb ik wel zien veranderen. Dat is dan ook het enige.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 5 december 2009 om 12:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dan mag ons fietspad nog zo'n slechte kwaliteit hebben, een slecht fietspad is nog altijd beter als helemaal geen fietspad. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
We kunnen gerust eindeloos doorgaan met voorbeeldjes aanhalen, en gesprekken voeren in de trant van: -In Oppernederheembeek is het leuk fietsen hoor. *Ja maar, in Zussenzigemholderdebolder trekt het fietspad op niets. -En dan? in Sint-Maria-ter-Hooiberg zitten er overal putten in het wegdek! Echter, zonder een degelijke vergelijkende studie door een officieel orgaan zullen we onherroepelijk afdwalen tot een subjectief oordeel. Je mag nog zoveel verhaaltjes en anekdotes bovenhalen, je stelling dat Nederland betere fietspaden heeft zal je er nooit op een geloofwaardige manier mee kunnen onderbouwen. Want voor elk goed Nederlands fietspad dat jij persoonlijk al gebruikt hebt, kan men een goed Belgisch fietspad naar voor schuiven. Voor elk slecht Belgisch fietspad dat jij kent, is er een slecht Nederlands fietspad. Laatst gewijzigd door IronChef : 5 december 2009 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Vergeleken met Nederland lopen we inderdaad achter, maar dat is dan ook de absolute mondiale koploper op dat vlak. We zijn 'slechts' tweede op dat vlak. Iedereen die al eens met de fiets gaan rijden is in andere landen zal dat kunnen beamen. Een tijdje geleden in hrvatska fietsen gehuurd. Na 2 km fietsen langs een prachtige baai liep het fietspad dood op een drukke 2-vaks baan. We zijn dan maar teruggekeerd en hebben een auto gehuurd. Achteraf, gezien de toestand van de wegen, bleek dat een goede keuze. PS. Hoort deze draad niet eerder in 'Mobiliteit & verkeersveiligheid' thuis? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze ookniet overal hetvan dat !!!! En sommigefietsers doodleuk erover rijden !! Ikga niet opzij !!!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 5 december 2009 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ik u als gepassioneerd fietser maar zeggen: liever geen fietspad, dan een slecht fietspad. Vandaag reed ik o.m. langs de weg Ruddervoorde-Herstberge. Daar ligt een fietspad. Nu ja, er ligt iets wat op een fietspad zou moeten lijken. 't Enige dat van goede kwaliteit is, zijn de afbakeningsstrepen. De rest is ronduit om te huilen. Welnu, in plaats van bij wijze van spreken mijn valse tanden en glazen oog eruit te laten dokkeren, verkoos ik gewoon op de rijbaan te rijden. De tegenstelling is echt treffend: de rijbaan is glad asfalt, het fietspad verzakte betonplaten die in een toestand verkeren om bij te wenen. Dus koos ik resoluut en zonder aarzelen voor de rijbaan. Niet alleen nam het comfort enorm toe, ook de snelheid waarmee ik voortmaken. En de automobilist, hij reed netjes in een boog om me heen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, de fietserbond heeft onlangs al een vernietigend rapport gepubliceerd over de Vlaamse fietspaden. Daartoe had men uit Nederland een speciale trilfiets laten komen. Daarmee rijd je over fietspaden en er wordt gemeten welk comfort het dek van het fietspad geeft. Welnu, de conclusies waren in Vlaanderen ronduit ontluisterend. Het staat buiten iedere twijfel dat de Nederlandse fietspaden heel wat beter zijn. In Nederland hoor je de fietserbond niet klagen over de kwaliteit ervan; in Vlaanderen wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Dus liever in Frankrijk waar er mooie goedlopende wegen zijn zonder fietspad of in Nederland waar er overal goede fietspaden liggen. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 5 december 2009 om 23:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://faber.kuleuven.be/persmap/fie...IETSPADEN3.pdf Het besluit is ronduit vernietigend: "De resultaten van de meetfiets tonen aan dat het wegdek op heel wat fietspaden van slechte kwaliteit is." En het rapport van de Fietsersbond uit 2009: http://www.fietsersbond.be/sites/def...0maart2009.pdf Ook dat is niet echt positief te noemen als het gaat om een globale beoordeling van de Vlaamse fietspaden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bedankt, ik zal het eens rustig doornemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Er ligt hier in mijn buurt zelfs een stukje Parijs-Roubaix van drie kilometer voor de liefhebbers.
Laatst gewijzigd door eno2 : 7 december 2009 om 11:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Ik ga wel af en toe eens fietsen in Nederland, vandaar dat ik het wel interessant vond om die zogenaamde fietssnelweg eens uit te proberen. Maar ik vermoed dat het een vergissing is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Nee het is geen vergissing maar wel nog in de uitvoeringsfaze. Waar weet ik niet. Informeer eens bij de maréchaussée
|
![]() |
![]() |