![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
. Laatst gewijzigd door speurneus : 4 november 2009 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(en als ge weet hoeveel die hoger rechters daar allemaal verdienen, dan zult ge begrijpen dat ge die dingen ernstig moet nemen). Enkele jaren na de uitspraak, nu nog niet zo lang geleden nog, heeft de nieuwe voorzitter van het Grondwettelijk Hof (prof. Bossuyt) nog de politiekers de wacht aangezegd, namelijk dat ze beter de uitspraken van Hoven die ze zelf ineengestoken hebben, moeten ernstig nemen ... En voor 't geval ge't niet moest weten, Bossuyt is een VLD'er.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu kan ik Bossuyt best begrijpen,...als met de uitspraken van deze hoogste rechtsinstantie geen rekening wordt gehouden komt dit voor de betrokken rechters erg kwetsend over. Hoe dan ook zal de splitsing, die er best morgen al komt, politiek onderhandeld moeten worden, hoe absurd dit ook mogen lijken. Eens de alarmbelprocedures uitgewerkt komt het dossier terug in handen van de regering, die daar 9/10 over zal vallen met nieuwe verkieingen tot gevolg. In dit geval is het aan de regeringsonderhandelaars om het probleem BHV op te lossen. Ik stel me echter de vraag of het nieuwe parlement dan niet opnieuw moet stemmen over BHV met alarmbelprocedures tot gevolg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() ja waarom ni , laat ons nog es gaan kiezen , anders was 2010 een heel suf jaar geworden zonder kiezingen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De alarmbel legt het dossier op de tafel van de regering, die moet een 'advies' geven binnen de maand, waarna de zaak terugkomt bij het parlement. De regering in lopende zaken zal wellicht een dubbelzinnig advies geven, zo van niet ja (franstaligen) en van niet neen (Vlamingen) (zoals nu ook telkens een advies gegeven wordt bij de belangenkonflikten door - ik meen - de senaat) Een parlement kan niet in lopende zaken zijn. Het parlement is er, of het is er niet. Als de Vlamingen willen bhv stemmen, dan stemmen ze tegen een voorstel tot ontbinding ... en klaar komt Kees. Toch blijft het mijn voorspelling dat zelfs de regering niet gaat vallen. De frankofwieten gaan heel verongelijkt doen, zich als slachtoffer voorstellen van een misdadig nazistisch regime, maar .... ze gaan zelf zeggen dat ze dat lijdzaam ondergaan, omdat het land in ekonomische krisis is ... bla bla ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de Vlaamse lakeien helpen hen daarbij - diegenen die ons later gaan komen vertellen dat ze zich van geen kwaad bewust waren en eigenlijk altijd al Vlaamsgezind waren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toch ga ik je tegenspreken. Het zijn niet de vertragingsmaneuvers van de frankofwieten die het barsten van B. tegenhouden of ophouden. Het is wel de verkiezingsuitslag die het barsten van B. tegenhoudt. (en net daarin zit mijn grote teleurstelling in Leterme; zijn verkiezingsbeloften waren kommunotair getint, hij heeft beloofd van zijn been stijf te houden, hij heeft het lang stijf gehouden, maar toch niet lang genoeg.) De dag dat de klassieke machtspartijen in Vlaanderen hem echt beginnen te nijpen dat er groter stemmenverlies dreigt voor hen, die dag zullen ze hun kar keren. Ben ik daar kwaad voor ? Neen, 't is demokrasie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |