![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister
|
![]() Men heeft in Vlaanderen voor duidelijkheid gekozen... alle verschillende internationale sportbonden hebben immers verschillende regels... om dan nog van ploegsporten te zwijgen waar je helemaal geen top 50 of dergelijke hebt en dat dus al helemaal niet als criterium kan worden gebruikt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
![]() Bovendien is Rasmussen een Deen, het kan mij eigenlijk niet echt schelen hoor of hij schuldig of onschuldig was. Maar in dat geval was het wel verdacht. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 7 november 2009 om 16:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens waarom beiden zo zwaar straffen, dat gaat toch in tegen ons eigen Vlaamse belang. Minder topsporters is minder prestige in de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En veroordeeld worden zonder kans op beroep is misdadig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen idee. Ik hoed me uitspraak te doen op basis van geruchten en eenzijdige informatieverstrekking. En dus zeker ook in dit dossier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Trouwens als ze mij op het werk drie maal waarschuwen voor een zware fout ligt de C4 ook klaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Deze man op de site van HBVL slaat de nagel op de kop :
"Ik snap dit niet. Er worden reglementen en voorschriften opgesteld. Uitgebreid bekendgemaakt aan de betrokkenen. Om welke reden ook worden die reglementen en voorschriften BEWUST genegeerd. Dan wordt er eens, zoals de meesten onder ons altijd vragen, consequent opgetreden en sancties getroffen. En plots staat iedereen op zijn/haar achterste poten. Ik vind het ook erg voor de betrokken sporters maar deze reacties begrijp ik niet. Dr Goossens, Anciaux en Gennez zijn de oorzaak en vader Wickmayer en Malisse zijn de schuldigen van deze situatie. Zij moeten zwijgen!" |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Broodroof? Ja, maar de sporters wisten de regels. Daarenboven hebben die topsporters managers en een staf die hen meestal voor de administratie bijstaat. Excuses zijn er dus niet. Aan hen de verantwoordelijkheid. Als ze daar niet kunnen leven, tja, dan moeten ze maar de gevolgen dragen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed. Als de strafmaat internationaal is bepaald dan valt de Vlaamse administratie niets te verwijten. Toch alleszins een zware straf voor wie enkel is vergeten te melden waar hij/zij verbleef.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals, de topsporters kennen heel goed de regels. Ze moeten nadien niet afkomen. Ze wisten het en hebben ook een manager om hen daarbij te helpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mogen we nu ook vragen dat de gerechtelijke en bestuurlijke administratieleden even strenge straffen krijgen als ze hun papierwerk negeren ? Ik denk bijv. aan procedurefouten waardoor veroordelingen tenietgedaan worden. Onmiddelijke schorsing voor de slordige rechter, onderzoeksrechter, ambtenaar enz...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rechter vergeet vonnis te motiveren - ook een internationale reglementering btw -- Veroordeelde gaat vrijuit, maar dat is ok. Niet nodig om rechter te sanctioneren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat die verplichte melding betreft, daar heb ik toch enkele bedenkingen bij. Waarom kan de topsporter niet worden opgroepen om zich aan te melden ? Bereikbaarheid is toch geen probleem meer. Of kunnen sporen van dopinggebruik binnen de 24 uur worden gewist? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |