Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 2 mei 2004, 16:34   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik GORIS
waar blijft die betrouwbare bron of zitten we hier maar een beetje te leuteren?
Kunt u dan een bron aangeven voor uw stelling?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 2 mei 2004, 16:40   #62
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Voor 13 juni, moet men niet meer de parlementaire onschendbaarheid opheffen, want ze zijn geen parlementairen meer. Ze zijn ontslagnemend, en genieten geen parlementaire onschendbaarheid, tot bij hun eedaflegging!
De parlementairen genieten van parlementaire onschendbaarheid en onverantwoordelijkheid gedurende de zitting, de gewone zitting neemt haar aanvang de 2e dinsdag van oktober en de facto loopt de zitting het hele jaar door. De koning sluit de zitting de dag voor de volgende zitting begint. De huidige zitting loopt dus nog steeds door tot oktober en alle MP zijn dus nog steeds beschermd.
Ik zal dus nog maar eens herhalen wat ik in "overzicht van het publiekrecht" heb teruggevonden. En zo het niet waar is heeft Vande Lanotte mij in eerste kan. blaaskes wijsgemaakt.
athena is offline  
Oud 2 mei 2004, 17:01   #63
Hendrik GORIS
Burger

Hendrik GORIS's schermafbeelding

Standaard

'k wil nu niet op alle slakken zout leggen, maar me dunkt dat er dus 1 dag is zonder onschendbaarheid??

verder was mijn vraag eigenlijk naar een bewijs dat het oordeel van cassatie gaat vallen voor 13 juni, tot nu toe hou ik dat voor een gerucht, enz.

mvg,
h

Willem De Zwijger.
Hendrik GORIS is offline  
Oud 2 mei 2004, 18:34   #64
Xanthippe
Schepen

Xanthippe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xanthippe

waarom maakt het dan zoveel uit of de uitspraak van cassatie voor of na 13 juni komt?
volgens mij zou het VB er electoraal een gigantisch voordeel bij hebben als cassatie op enkele dagen van de verkiezingen de uitspraak van het Hof van Beroep in Gent zou bevestigen.
Maar welke gevolgen zou dit juridisch hebben?
Gevolg is dat het VB (bij bevestiging door cassatie) niet onder de naam "Vlaams Blok" en niet met de huidige kopstukken naar de verkiezing zou kunnen.
En waarom?
Bij bevestiging door cassatie, zijn de drie vzw's veroordeeld voor medewerking aan een racistische organisatie.
Welke schakel leidt dan tot het gevolg dat ze niet meer onder dezelfde naam en met dezelfde mensen naar de verkiezingen kunnen?

En waarom stonden de Waalse partijen dan de dag na de uitspraak te jubelen dat ze nu de partijfinanciering van het Vlaams Blok kunnen schrappen? Waarom de financiering schrappen van een partij die na het vonnis geëlimineerd is?
Xanthippe is offline  
Oud 2 mei 2004, 18:41   #65
Beer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

WAt men ook probeert door corupte rechters ,of corupte politiek,zoals vandaag weer eens weer bewezen door een Burgemeester van de VLD en een RECHTER.Het vb moet er zijn om ieder mens te beschermen.En dit doen ze
Oud 3 mei 2004, 12:18   #66
kangoo
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser
Wanneer zal Janssens nu eindelijk Geert Hoste inhuren om het Blok te ontmaskeren en de blokkiezer belachelijk te maken... 8) mensen moeten weer leren lachen en genieten, stop de verzuring, stop de VB -SHIT EN DE VERSPREIDING van bruine blaadjes in de stad.... zoals de rechter terecht aanklaagde
Volledig mee eens: stop de verspreiding van de bruine moslimshit in ONZE steden. Ga liggen stinken in jullie zandbaklanden.
kangoo is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be