Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2009, 12:33   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Laat ons niet overdrijven.

Er is één arts, wel een hooggespesializeerde, die, op puur medische gronden en daarom op dit vlak terecht, heeft voorgesteld om tabak volledig overal te verbieden. Op sosiologische gronden heeft hij m.i. niet gelijk. Allez, persoonlijk wil ik tabak niet in de hoek duwen van kannabis, zelfs al wil ik kannabis wel degelijk in de kriminele verdomhoek houden, maar swat.

Het is hier wel een topik van roken, en niet van alkohol, maar toch deze vergelijking:
- alkohol is al verboden aan het stuur, toch binnen de normen dat het gevaarlijk is (en de Schoeppe krijgt gelijk van mij: rijbewijs minder dan 2 jaar: alkoholgrens naar beneden; mag zelfs gelden voor 'nieuwe' rijbewijzen upgraded naar C of D, maar voor hunnen kamion of hunnen bus dan)
Dat is dus geflikt.

- tabaksrook wordt verboden, eindelijk, ook waar het gevaarlijk is. Dus op alle plaatsen waar het publiek kan/moet komen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 07:54   #62
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Voorts is het dus wel nodig om kaffees, en alle andere plaatsen die voor het publiek toegankelijk zijn, verplicht rookvrij te maken.
Op voorspraak namelijk van mensen die het zeer goed menen met ons: het artsenkorps.
.
Hier ben ik het niet met je eens. Dat men een verbod instelt voor plaatsen waar je moet komen, volledig akkoord. Cafe's restaurants en dergelijke daar moet je niet binnenkomen, het is je vrije keuze. Laat het over aan de uitbaters of ze roken toelaten of niet. Zo komen er vanzelf zaken waar niet gerookt worden en blijven er zaken bestaan waar wel gerookt mag worden. Zo kan je zwangere dochter ook rookvrij uitgaan en kunnen rokers ook nog ergens terecht.

Bedoel je met het goedbedoelende artsenkorps de artsen die in ons land zo kwistig antibiotica, antidepressiva, pijnstillers e.d. voorschrijven,

Lamzakl

Laatst gewijzigd door George : 27 november 2009 om 08:12.
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 07:58   #63
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk bericht
Hier ben ik het niet met je eens. Dat men een verbod instelt voor plaatsen waar je moet komen, volledig akkoord. Cafe's restaurants en dergelijke daar moet je niet binnenkomen, het is je vrije keuze. Laat het over aan de uitbaters of ze roken toelaten of niet. Zo komen er vanzelf zaken waar niet gerookt worden en blijven er zaken bestaan waar wel gerookt mag worden. Zo kan je zwangere dochter ook rookvrij uitgaan en kunnen rokers ook nog ergens terecht
Nee want dat is zo al enkele jaren en er zijn amper plaatsen waar er niet gerookt word.

Volksgezondheid overlaten aan zo'n pure prive instellingen lijkt me geen goed idee. Moet je dan pakweg ook voor de brandbescherming afschaffen? Immers als je ziet dat dit niet in orde is kan je ook buitengaan.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 07:58   #64
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Allez, persoonlijk wil ik tabak niet in de hoek duwen van kannabis, zelfs al wil ik kannabis wel degelijk in de kriminele verdomhoek houden, maar swat.
Ho ho, heb jij dan belangen bij de handel in cannabis? Had ik niet van je verwacht Maarja, wie betaald er nu wel graag belastingen.

Lamzakl
Oud 27 november 2009, 08:04   #65
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Nee want dat is zo al enkele jaren en er zijn amper plaatsen waar er niet gerookt word.

Volksgezondheid overlaten aan zo'n pure prive instellingen lijkt me geen goed idee. Moet je dan pakweg ook voor de brandbescherming afschaffen? Immers als je ziet dat dit niet in orde is kan je ook buitengaan.
Men kan net zo goed vergunningen werken die de uitbaters stimuleren om toch de stap naar een rookvrije zaak te zetten. Bovendien levert dat de overheid dan nog iets op ook.

Is het feit dat er maar amper plaatsen zijn waar niet gerookt mag worden trouwens geen teken dat het maatschappelijk draagvlak toch niet zo groot is?

Lamzakl
Oud 27 november 2009, 09:42   #66
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Eu

Citaat:
Men kan net zo goed vergunningen werken die de uitbaters stimuleren om toch de stap naar een rookvrije zaak te zetten. Bovendien levert dat de overheid dan nog iets op ook.

Is het feit dat er maar amper plaatsen zijn waar niet gerookt mag worden trouwens geen teken dat het maatschappelijk draagvlak toch niet zo groot is?
In de Eu zijn er nu al 14 landen waar er een TOTAAL rookverbod is.
Buiten de Eu zijn er nóg heel wat landen met totaal rookverbod.
Zijn die dan allemaal verkeerd bezig ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 13:47   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier ben ik het niet met je eens. Dat men een verbod instelt voor plaatsen waar je moet komen, volledig akkoord. Cafe's restaurants en dergelijke daar moet je niet binnenkomen, het is je vrije keuze. Laat het over aan de uitbaters of ze roken toelaten of niet. Zo komen er vanzelf zaken waar niet gerookt worden en blijven er zaken bestaan waar wel gerookt mag worden. Zo kan je zwangere dochter ook rookvrij uitgaan en kunnen rokers ook nog ergens terecht.
Voor de elfendertigste keer: het gaat er niet om dat je kan kiezen om daar binnen te gaan of niet;
het gaat er wel om dat je het recht hebt om daar binnen te gaan.
En om dat recht uit te kunnen oefenen, mogen er geen obstakels van ongezondheid zijn.

Citaat:
Bedoel je met het goedbedoelende artsenkorps de artsen die in ons land zo kwistig antibiotica, antidepressiva, pijnstillers e.d. voorschrijven,
Neen, ik bedoel daarmee kalme bedaarde mensen die de medemens in grote nood bijstaan met raad en daad, zoals dr. Hoeibergs den tetten-reparateur.

Konkreet bedoel ik: blijf bij de draad, als je over iets anders wilt zagen dan hetgeen waarover wij hier zitten te zagen, begin dan een aparte draad.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 27 november 2009, 13:50   #68
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
Als ge nog 5 minuten langer nadenkt, zult ge misschien nog iets meer burokratischer en ingewikkelder (aanvragen, kontroles, fraude-voorkoming ...) kunnen uitvinden.

Oud 27 november 2009, 15:08   #69
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat ons niet overdrijven.

Er is één arts, wel een hooggespesializeerde, die, op puur medische gronden en daarom op dit vlak terecht, heeft voorgesteld om tabak volledig overal te verbieden. Op sosiologische gronden heeft hij m.i. niet gelijk. Allez, persoonlijk wil ik tabak niet in de hoek duwen van kannabis, zelfs al wil ik kannabis wel degelijk in de kriminele verdomhoek houden, maar swat.

Het is hier wel een topik van roken, en niet van alkohol, maar toch deze vergelijking:
- alkohol is al verboden aan het stuur, toch binnen de normen dat het gevaarlijk is (en de Schoeppe krijgt gelijk van mij: rijbewijs minder dan 2 jaar: alkoholgrens naar beneden; mag zelfs gelden voor 'nieuwe' rijbewijzen upgraded naar C of D, maar voor hunnen kamion of hunnen bus dan)
Dat is dus geflikt.

- tabaksrook wordt verboden, eindelijk, ook waar het gevaarlijk is. Dus op alle plaatsen waar het publiek kan/moet komen.
Degene die overdrijft zijde gij.
Alcohol is niet verboden achter stuur om te beginnen en er word nauwelijks tegen opgetreden.Achja,nu,rond de periode van nieuwjaar gaan ze eens wat strenger controleren,helaas is dit ook niet de enige goeie oplossing.Ze doen dit vooral nu en nadien al heel wat minder.
Men moet zo snel mogelijk een manier vinden zodat degene die gezopen heeft voor z'n auto start moet blazen ofzo en dan pas kan vertrekken als deze in orde is,zolang dit er niet is zal al de rest niet al teveel uithalen.
Ondertussen worden en blijven er mensen omver gereden door alcoholgebruik.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 15:52   #70
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Degene die overdrijft zijde gij.
Alcohol is niet verboden achter stuur om te beginnen en er word nauwelijks tegen opgetreden.Achja,nu,rond de periode van nieuwjaar gaan ze eens wat strenger controleren,helaas is dit ook niet de enige goeie oplossing.Ze doen dit vooral nu en nadien al heel wat minder.
Men moet zo snel mogelijk een manier vinden zodat degene die gezopen heeft voor z'n auto start moet blazen ofzo en dan pas kan vertrekken als deze in orde is,zolang dit er niet is zal al de rest niet al teveel uithalen.
Ondertussen worden en blijven er mensen omver gereden door alcoholgebruik.
Da's allemaal of topik voor het rookverbod, maar swat.
Ik ben grote voorstander om alkohol aan het stuur zwaar aan te pakken, te beginnen met het verhogen van de pakkans.
Maar om daarvoor iedere auto aan te passen met een alkoholslot, vind ik toch twee pinten te ver.
Zelfs een alkoholslot voor een veroordeelde zatlaprijder vind ik het problematisch, want wegens de kostprijs enkel haalbaar voor superrijken.

Ik ga verder of topik
ge kent dat toch: die bestuurder die uitgenodigd wordt om een tweede keer te blazen, nadat hij al bewezen had bloednuchter te zijn. Maar ditmaal te blazen in het toestel van de polies, zodat zij terug konden keren naar hun (afgebrand?) kommissariaat ....

Ernstig: de dag dat de flikken evenveel arbeidsuren gaan investeren in de strijd tegen overtredingen van de tabakswetgeving, als ze doen in de strijd tegen dronken sturen ... die is nog ver af.
Pertang zeggen de dokteurs dat er evenveel doden mee vallen ....

Oud 28 november 2009, 12:31   #71
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Konkreet bedoel ik: blijf bij de draad, als je over iets anders wilt zagen dan hetgeen waarover wij hier zitten te zagen, begin dan een aparte draad.
Roken - volksgezondheid - artsen, off-topic? Waarom begin je dan zelf over artsen.

Pillen, al dan niet vrij gekozen, ook van belang voor volksgezondheid.

En trouwens, schoofzakske, ik heb hier wel zelf die draad opgestart vriend.

Lamzakl

Laatst gewijzigd door George : 28 november 2009 om 12:50.
Oud 28 november 2009, 12:35   #72
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Als ge nog 5 minuten langer nadenkt, zult ge misschien nog iets meer burokratischer en ingewikkelder (aanvragen, kontroles, fraude-voorkoming ...) kunnen uitvinden.
Kan samengevoegd worden met sterkedrankvergunningen, een extra lijntje op het aanvraagformulier met een aankruisvakje.
Kontrole door dezelfde inspecteurs, geen extra personen nodig dus voor die extra controle.

En da in minder dan 5 min.

Lamzakl

Laatst gewijzigd door George : 28 november 2009 om 12:36.
Oud 28 november 2009, 12:48   #73
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In de Eu zijn er nu al 14 landen waar er een TOTAAL rookverbod is.
Buiten de Eu zijn er nóg heel wat landen met totaal rookverbod.
Zijn die dan allemaal verkeerd bezig ?
Van de 193 door de VN erkende landen zijn er 186 die het burgerlijk homohuwelijk verbieden, zijn die dan allemaal verkeerd bezig?

Off topic maar wel relevant t.o.v. jouw stelling.

Lamzakl
Oud 2 december 2009, 13:02   #74
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Inderdaad wel een verschil ... alcohol schaadt enkel de eigen gezondheid en niet die van de buur ... (tenzij je met een alcoholieker samen leeft maar da's weer een andere discussie)
Of wanneer je door een alcoholieker overreden wordt, of als uw dochter met ene thuiskomt, of als ge 20 jaar later als belastingsbetaler mee moogt betalen voor zijn cirose enz. Ik kan erin komen dat mensen niet wensen te gaan waar er gerookt wordt. De openbare gebouwen zijn rookvrij, voor de rest vind ik dat dat een prive aangelegenheid is.
Oud 2 december 2009, 13:18   #75
skaldis
Banneling

Standaard

Als ex-roker zou ik graag establissementen aan doen waar niet gerookt wordt. Dan kan ik een pintje drinken zonder veel last te hebben van de goesting. Een café vol rook stoot me af bij het binnenkomen maar het went. De dag erna echter meestal ben ik ziek van de rook. Maar zoals reeds vermeld zou ik daar nog mee kunnen leven als ik zo niet de kans tot hervallen voelde.
Adressen in Antwerpen van café's waar niet gerookt wordt zijn dus welkom.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 14:05   #76
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Als ex-roker zou ik graag establissementen aan doen waar niet gerookt wordt. Dan kan ik een pintje drinken zonder veel last te hebben van de goesting. Een café vol rook stoot me af bij het binnenkomen maar het went. De dag erna echter meestal ben ik ziek van de rook. Maar zoals reeds vermeld zou ik daar nog mee kunnen leven als ik zo niet de kans tot hervallen voelde.
Adressen in Antwerpen van café's waar niet gerookt wordt zijn dus welkom.
Je weet toch dat je het internet ook voor andere zaken kan gebruiken dan het ventileren van je mening op fora?

Maar kom, omdat ik in mijne goeie ben:

http://www.rookvrij.be/horeca/rookvrij_uitgaan.html
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 14:22   #77
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Je weet toch dat je het internet ook voor andere zaken kan gebruiken dan het ventileren van je mening op fora?

Maar kom, omdat ik in mijne goeie ben:

http://www.rookvrij.be/horeca/rookvrij_uitgaan.html
Bedankt maar veel staat er niet tussen, zijn bijna allemaal restaurants ed
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 14:29   #78
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Bedankt maar veel staat er niet tussen, zijn bijna allemaal restaurants ed
Tja, er zijn nog niet veel caféuitbaters die de stap vrijwillig gezet hebben.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be