![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() In tegenstelling tot rookwaren zijn deze producten biologisch gezond. Tijdens hun passage door dikke en dunne darm laten ze overigens geen teervlekken na. Ook niet in de longen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je rechten van roker houden op waar de rechten van anderen ...... Zelfs in bejaardentehuizen willen ze een alg. rookverbod invoeren, niet zozeer voor de gezondheid maar voor de brandveiligheid.
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanaf 1 januari 2012 ga ik terug op café.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga nu ook. Ik blijf echter niet langer dan strikt noodzakelijk.
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoe zit het eigenlijk met het recht op privécafé's?
Wie kan het mij kwalijk nemen dat ik met gelijkgezinden (rokers en ruimdenkende nietrokers) samenzit terwijl zij een legaal sigaretje opsteken en daarbij een lekker pintje nuttigen in een ruimte waar verzuurde niet rokers geen toegang krijgen? Om recht te hebben op toegang moet dan uiteraard eerst een verklaring worden getekend die het huisreglement omvat (punt n: in 100% van de tijd zal er in de lokalen van deze privégelegenheid worden gerookt). Op de manier waarop mensen met elkaar omgaan in deze privégelegenheid kan een verzuurde niet roker toch echt niks tegen hebben daar hij noch uitgenodigd noch toegelaten wordt. De engdenkende nietrokers mogen zich dan rustig in hun rookvrije wereld op de borst slaan hoezeer zij de rokers in aparte onderkomens hebben verbannen en tegelijkertijd een volgende groep uitzoeken om hun maagzuur door middel van de "maakbaarheid van de maatschappij" op uit te kotsen. Wat de volksgezondheid betreft het volgende: ik ben er van overtuigd dat roken een meer dan sociale bezigheid is. De levensexpectantie van de roker is veel kleiner dan die van de nietroker. De rokers die via taxen een fortuin aan de staat hebben betaald werken daarenboven aktief de vergrijzing van onze maatschappij tegen . Een niet roker kost aan de ziekteverzekering evenveel om te sterven als een roker maar dit echter na het jarenlang opslokken van een veel groter gedeelte van pensioenen- en geriatrische geneeskundebudget. In tegenstelling tot de engdenkende nietroker ken ik geen roker die hierop een wet voorstelt om de niet rokers te belasten, uit het straatbeeld te verwijderen of naar aparte onderkomens te verbannen... Bijgevolg kan ik niet anders dan mij de volgende vraag stellen: is een roker bovenop de hierboven aangehaalde financiële wijze ook op andere punten socialer dan de niet roker? ps: ik ben een nietroker.
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 16 november 2009 om 11:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Ik ben de uitvinder van de mobiele rookruimte
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er toch zulke massale vraag was naar café's voor niet rokers...hoe komt het dat er dan zo weinig zijn opgedoken? Dus nogmaals, wie heeft jou verplicht om naar dat café te gaan?
Laatst gewijzigd door illwill : 16 november 2009 om 16:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor mij beslist de eigenaar zelf,zo moet het zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onderrand gaat een roker en de eigenaar van zijn eigen zaak nog een grotere boete en straf krijgen dan van die crimineeltjes die overal de boel verzieken. Als dat zelfs nog niet het geval is.
Laatst gewijzigd door illwill : 16 november 2009 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik blijf dus akkoord met de hier geponeerde stelling dat rokers dikke egoïsten zijn. Ikzelf zou het een ander niet willen aandoen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zo ja: mag ik dan aannemen dat uw bezwaar ivm stank en ziekte nogal meevalt omdat daar buiten bijna geen wetenschappelijk bewijs voor is?
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 16 november 2009 om 18:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zou jij ervan vinden indien anderen gaan bepalen wat jij met je eigendom doet? Stel dat roken zo aanvaard was als het drinken van een pintje en men besliste dat jij mensen bij jou binnen niet mag verbieden te roken. Ik ben ook geen roker, maar ik voel me niet zo belangrijk om te willen bepalen wat anderen met hun eigen zaak moeten doen. Waarom ben je dan nooit enkel naar de zaken gegaan waar niet gerookt mocht worden?
Laatst gewijzigd door illwill : 16 november 2009 om 18:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor oudejaarsavond hebben we al gereserveerd in zo'n zaak. Akkoord: rokers zijn meestal dikke egoïsten. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |