![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister-President
|
![]() Inquisitie, foltering en verbranding van "ketters" (= iedereen die niet perfect binnen de extreem katholieke lijntjes kleurde) en "heksen".
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Prima. Ik ben de God van mijn eigen religie dus de eerste die een scheef woord tegen mij zegt....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() een verbod op godlastering kan enkel aanvaard worden als er ook een verbod op godsverering komt.
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]()
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik heb het eigenlijk toch meer voor godinnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() "Religieuze vooruitgang door rede en wetenschap". Wat moet ik mij daarbij voorstellen?
![]() |
#72 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wetenschap zegt namelijk NIETS over godsdienst en vice versa. Het is nonsens om met wetenshappelijke theorieën het bestaan van God te bewijzen. Net zoals het nonsens is dat atheïsten met wetenschap en bijbelexegese het bestaan van God zouden kunnen ontkrachten. Ik heb in mijn jeugdige onwetendheid me ook ooit tot dergelijke redeneringen laten verleiden, bv. waarom is Genesis 1 in tegenspraak met Genesis 2? Terwijl ik nu besef dat men ten tijde van de compilatie van de Bijbel het niet erg vond dat die twee verschillende scheppingsverhalen samen werden opgenomen omdat men reeds 2.500 jaar geleden deze verhalen als metafoor en niet als letterlijke waarheid of openbaring opvatte, in tegenstelling tot de 18de tot 20ste eeuw, toen men plots wel aan de letterlijke betekenis ging geloven, met alle negatieve gevolgen vandien, niet in het minst voor het Christendom zelf! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
dit is een rethorische vraag vermits ik het een totaal onaanvaardbaar concept vind dat zo'n verbod opgelegd zou worden door iemand of iets, laat staan door een bende dwingelands die van de wereld de meest vreselijke plaats in het heelal willen maken....het halal heelal? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Schepen
|
![]() kritiek kan snel een belediging worden vermits een belediging volledig subjectief is. dat wil dus zeggen dat jij de richting waarin de discussie over de islam uitgaat, volledig gaat bepalen; de discussie wordt gestuurd door jouw eventuele lange tenen. ik denk niét dat dat een gezonde instelling is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() 15. Instincten:
Een instinct is een soortspecifiek en erfelijk vastgelegd gedragspatroon, waarbij ervaring of leren geen rol speelt, instincten kan men enkel beheersen en onder controle houden. Het instinct van een levend organisme is meestal genetisch vastgelegd en is onderhevig aan evolutie. (evolutietheorie Darwin) (animus anima: de dierlijke aandriften van de mens) Negatieve eigenschappen: Superbia (hoogmoed - hovaardigheid - ijdelheid - trots) Avaritia (hebzucht - gierigheid) Luxuria (onkuisheid - lust - wellust) Invidia (nijd - gramschap - jaloezie - afgunst) Gula (onmatigheid - gulzigheid - vraatzucht) Ira (woede - toorn - wraak - agressie) stressreactie die vooral bij alle dieren optreedt. Acedia (gemakzucht - traagheid - luiheid - vadsigheid) Superbia: De Latijnse benaming voor trots, hoogmoed of ijdelheid wordt beschouwd als de ergste negatieve eigenschap, alle andere komen uit superbia voort. Met superbia wordt het verlangen om belangrijker of aantrekkelijker te zijn bedoeld, of een liefde voor jezelf. Avaritia: Oftewel hebzucht, is het verlangen naar macht, geld, rijkdom of bezittingen, door het overdadig bezit van deze, je een ander hetzelfde bezit ontzegt. De misdaden die hieruit voortkomen zijn ontrouw, verraad, omkoping, diefstal. Zij ontstaan door geweld, manipulatie of de autoriteit van de persoon. Luxuria: De latijnse benaming voor onkuisheid door lust of wellust. Onbeheerste instincten met als gevolg: Hypocrisie, huichelarij, jaloezie en leugens. Partner bedrog, hoeren lopen, verkrachting, pedofilie, incest, polygamie, bigamie enz. Beschouwd als een ongewenst derivaat voortkomend uit de voortplantingsdrift. Simonie: Verhandelen door middel van koop, verkoop of ruilhandel, daardoor uitbuiting van mens door mens. Simonie ging vaak gepaard met omkoperij en kan als zodanig gezien worden als een vorm van corruptie. Narcisme: Is een term uit de psychologie. Het is een vorm van gedrag dat wordt gekenmerkt door een obsessie met de persoon zelf (vaak het uiterlijk), egoïsme, dominantie, ambitie en gebrek aan inlevingsvermogen. Iemand die narcistisch gedrag vertoont, noemt men een narcist. Op het eerste gezicht heeft een narcist een zeer sterk gevoel van eigenwaarde en straalt zelfvertrouwen uit. Vreemd genoeg is echter het tegendeel het geval, als de leugen is vermomd als waarheid. Narcisten hebben, meestal onderbewust, juist weinig zelfwaarde en compenseren dit door zich als beter of belangrijker dan anderen te beschouwen. Zodoende vormt het narcisme een belemmering bij de uitoefening van bepaalde publieke functies waarbij anderen worden beoordeeld door de narcist in kwestie. Om zich te beschermen tegen kritiek heeft een narcist niet veel aandacht voor de mening of het gevoel van anderen en kan zelfs een onderontwikkeld inlevingsvermogen hebben. Eigenlijk heeft ieder mens wel eens een licht narcistische inslag, maar als iemands gedrag er te sterk door bepaald wordt en er problemen met de omgeving ontstaan, kan er sprake zijn van een psychische aandoening, bijvoorbeeld een narcistische persoonlijkheidsstoornis. De term narcisme werd voor het eerst gebruikt door Sigmund Freud. Hij noemde het verschijnsel naar de figuur Narcissus uit de Griekse mythologie. Narcissus wees volgens het verhaal alle romantische avances af en werd als straf verliefd op zijn eigen spiegelbeeld. Positieve eigenschappen van het jongste gedeelte van het brein, het overkoepelend orgaan de neocortex-cerebri: Deze omgeving controleert talen, leren, geheugenopslag, rationeel denken, abstractie, fantasie, tradities, ethiek, normen, waarden, wetten, ongemanipuleerde informatie verhoogt het bewustzijn. Dit als gevolg van intelligentie, vernuft, logica, wijsheid, bewustzijn en ervaring. § Voorzichtigheid § verstandigheid § wijsheid § Rechtvaardigheid § Gematigdheid § matigheid § zelfbeheersing § Moed § sterkte § Hoop § respect voor de medemens (sociale voeling) § Liefde § Nederigheid § Gulheid § IJver Instincten beheersen: (evolutietheorie Darwin) (animus anima de dierlijke aandriften van de mens) 1. De Hypothalamus het oudste gedeelte van het brein, was reeds bij het (reptiel) aanwezig en is tevens bij de mens aanwezig, deze is verantwoordelijk voor de meest primitieve instincten. 2. Het Limbisch systeem het tweede oudste gedeelte van het brein, was reeds bij het zoogdier aanwezig en is tevens bij de mens aanwezig, deze is verantwoordelijk voor de meer geëvolueerde instincten. 3. Het overkoepelend orgaan de neocortex-cerebri is het jongste en meest complexe deel van het brein, het onderscheid ons van andere zoogdieren en neemt 85% van de breinmassa in beslag, dit deel van het brein is in staat de instincten te beheersen en onder controle te houden. Voorwaarde is: Er moet voldoende opvoeding en ontwikkeling aanwezig zijn, dan is het jongste deel van het brein in staat deze instincten te beheersen en onder controle te houden. Zonder deze controle is de mens de speelbal van zijn eigen instincten en hervalt telkens in de meest primitieve gedachtegang de (animus anima), de dierlijke aandriften van de mens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Dit "jongste gedeeltje van het brein" is in alle zoogdieren aanwezig, en vogels hebben hun eigen variant daarop. Die bezitten dus allemaal beschaving naast hun instinct? Verder is de indeling die jij geeft onzin, jij schrijft gewoon alles wat je positief vind aan het ene toe en alles wat je negatief vindt aan het andere. En dat terwijl, om maar eens de eerst genoemde " beschaafde" eigenschap als voorbeeld te nemen, voorzichtigheid toch echt in meer dieren voorkomt dan de mens hoor. Zo lang als er al manieren om bewegen en manieren om waar te nemen bestaan zijn er al voorzichtige levensvormen. Bovendien mis ik je punt waaruit zou blijken dat het hebben van slechts een partner, zoals te zien in bijvoorbeeld kauwen en penguins, in het ene deel van de hersenen genesteld zit terwijl polygamie, zoals geobserveerd in bijvoorbeeld mensen, in het andere zit.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 30 november 2009 om 11:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister-President
|
![]() Zoals het beledigen van de status van de vrouw? Zoiets bedoel je? Of dat ik mijn varken Mohammed heb genoemd?
![]() |
#80 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Heb je het boek Rocks of Ages van Stephen Jay Gould reeds gelezen? Het NOMA principe van Gould wordt vaak nogal simplistisch voorgesteld, maar het boek vond ik echt de moeite waard.
![]() |