![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de bijbel wordt offeren ook beschreven, die dieren waren ook niet verdoofd. Pas eeuwen later werden die verdovingstechnieken uitgevonden en op punt gesteld en ieder normaal mens gebruikt ze nu. De Westerse mens is dus geëvolueerd en humaner geworden. Waarom kan een moslim niet voor een keertje mee-evolueren? En natuurlijk gaan die slachthuizen die het onverdoofd slachten toepassen zwaar in de fout. Goed dat we GAIA hebben dat dergelijke toestanden durft aan te klagen.
![]() |
![]() |
#62 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Tout va bien. Laatst gewijzigd door Pølle : 25 november 2009 om 22:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, hij heeft helemaal geen punt. Het gaat hier weeral om moslims die verantwoordelijk zijn voor de sadistische wijze waarop dieren worden afgemaakt. Joden hebben hier geen fluit mee te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is niet waar. Het is zwak het zo te zien.
Als iedereen hetzelfde zou oplossen zaten we met een giga-vertraging in het bewustzijn van onze naaste omgeving. Citaat:
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan kan je alvast beginnen met jezelf een beetje meer te informeren over de kwestie en dan een oordeel te vellen, vooraleer je hier afkomt met je ongeïnformeerde meningen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Omdat ik het overlaat aan gaia om aan de alarmbel te trekken door de media op de hoogte te brengen. En zodus de beelden de wereld in stuurde om een betere wereld voor dieren te scheppen.
Basicly
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
't Is niet omdat ze haar dieren verdoofd slacht (wat trouwens niet gebeurt, zoals iemand eerder in deze thread postte), dat ze diervriendelijk is. Duidelijk nog geen documentaires gezien over hoe het eraan toe gaat in de bio-industrie. ![]() ![]() ![]() Om maar een voorbeeld te geven. Andere voorbeelden zijn legio. Ik reageerde hierop: Het citaat toont aan dat dat geloof zulks helemaal niet verlangt van haar volgelingen. Wel integendeel.
Tout va bien. Laatst gewijzigd door Pølle : 25 november 2009 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister-President
|
![]() De consument treft natuurlijk geen énkele verantwoordelijkheid. Vanzelfsprekend niet.
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik kan wel als klant beter eisen van mijn aanbieder. En ik stuur die boodschap dan ook zeer duidelijk de wereld in.
![]() |
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() In dat geval neem ik aan dat je de hoeveel vlees die je verorbert sterk beperkt en voornamelijk bioproducten consumeert?
![]() |
#76 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar het is een deugd te zien, DE MENS ONTWAAKT.
Bits and pieces, we komen wel tot het bewustzijn op een dag. Timewave zero is gene malse kak, en het is overduidelijk: It's happening. Al dit wat nu verspreid wordt zijn pure signalen dat de mens zich zelfbewuster wordt. En zolang wij dus van onze aanbieder geen betere stock eisen, zullen we hem niet krijgen.
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik eet wel altijd meer groenten dan vlees en ik eet enorm graag sushi en krab. Krab uit een blik weliswaar, ben ook rockefeller niet. Ik eet bewust veel vis voor de omega3 vetzuren en vast op regelmatige basis. Gewoon een dagje water en enkel 's morgens een boterham met kaas. (geen vlees). Toch, ik eet nog altijd steak, curryworst (frikandel), eieren met spek, pita, pizza met vlees, spaghetti, ... Op zich hou ik stiekem geen rekening met de diertjes, ik sta er niet bij stil. Ik doe dat wel tijdens zelfbezinning, maar druk het gauw weg. Toch merk ik overduidelijk op, op internationaal niveau dat de mens zich bewuster wordt van de achtergrond op dieren. Misschien inderdaad maar eens beter tijd om daar zelf (ik dus) ook iets aan te doen.
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb het nieuws ook gezien en het ging hem over verschillende slachthuizen ... OOK waar ze halal slachten zogezegd. Dus speel aub niet de grote onschuld. Wat ik zag vond ik gewoonweg barbaars eerlijk gezegd. Het deed me kotsen van heel die toestanden, zowel in onze eigen slachthuizen als in de halal slachthuizen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#80 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Begin bij je zelf. Daarna met de rest. Je kan onmogelijk ijveren voor dit en dat, mensen aansporen om ethisch te consumeren, maar als puntje bij paaltje komt het toch maar aan de rest overlaten.
![]() |