![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() langs de andere kant ontvangt men hier racistische turken bijna met open armen
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Waar verdedig ik overigens nazi-Duitsland? Het is niet omdat ik iets niet als eenzijdig "kwaad" benader dat ik er een voorstander van ben. Daar heb je het nogal vaak moeilijk mee, lijkt me, met het aanvaarden dat niet alles zwart of wit is.
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat doe ik ook niet, ik zeg wel dat de manier waarop Wilders het doet onder racisme valt.
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij denkt enkel, en de man heeft daar wel goede redenen voor, dat de militante islam een gevaar is voor de westerse wereld, voor �*lle niet-moslims, en zélfs voor de wereldvrede. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vind het bijzonder zielig als sommige volksnationalisten zelf al met de term 'racisme' moeten beginnen zwaaien om hun tegenstanders te bekritiseren. Tenzij het past in een strategie om die term definitief uit te hollen, natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is volksnationalisme niet precies de tegenpool van het imperialisme en het racisme dat met dit imperialisme samenhangt?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 28 november 2009 om 18:41. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit het forumreglement misschien? Laatst gewijzigd door daiwa : 28 november 2009 om 18:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Buiten het achterlijke conservatisme daar te promoten, wat homoseksuelen op te hangen, de economie doen stagneren, naar het buitenland te schreeuwen, en de verkiezingen stelen, heeft de man toch niet veel memorabels gedaan hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat zal nog moeten blijken; zijn uitspraken dateren van vrij lang geleden en vanuit een onvergelijkbare politieke positie.
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of ben ik soms een racist als ik u verklaar dat ik geen hoge dunk heb van het sjintoïsme" bijvoorbeeld? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Als ik er niet in slaag om iemand te benaderen in zijn menselijke eigenheid, als ik hem alleen of voornamelijk beoordeel op kenmerken die hij deelt met een groep die ik in haar globaliteit of vereer of misprijs, ben ik racist." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wilders is iemand die het Israëlische apartheidsssysteem steunt, die het Amerikaans imperialisme steunt, die discrimineert, ... dit in tegenstelling tot pakweg de N-SA die voor een Vlaams Vlaanderen is, maar b.v. ook voor een Palestijns Palestina.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onbegrijpelijk dat jij het blijft opnemen voor een handvol extreemrechtse marginalen als het N-SA, wier "Pro Palestijns"-zijn enkel als alibi dient om hun Jodenhaat te etaleren.
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoogstens kan men zeggen dat hij pro-Israël is, meer niet. Ik sta heus niet te springen voor Israël en heb gevoelsmatig veel meer sympathie voor de Palestijnen, maar omwille van dat standpunt verketter ik Wilders evenwel niet tot "racist". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geloof best dat de NSA vredige bedoelingen heeft ten opzichte van andere landen (dit i.t.t. Hitler), maar vreemdelingen in het eigen land kunnen het schudden; evenals het volk dat daarna overblijft. Zij staan het stichten van een totalitaire staat voor: geen democratie, geen vrijheid van meningsuiting, en de gelijkheid van man en vrouw, de vrijheid voor je geaardheid uit te komen, of zelfs het hebben van een andere ideologie of een bewondering voor andere culturen, komen onder druk te staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |