Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2009, 20:35   #61
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Kom eens met een (niet geshopte) haarscherpe foto van de landing. Niet met een van afstand genomen foto.
Wat is de resolutie van een Hasselblad (dat zijn de cameras die gebruikt werden: grote negatieven) uit die tijd? Film overtreft qua resolutie nog steeds de digitale fotografie. Kijk eens op de NASA site wat de grootste resolutie beschikbaar is.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 december 2009 om 20:37.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2009, 00:50   #62
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Wat is de resolutie van een Hasselblad (dat zijn de cameras die gebruikt werden: grote negatieven) uit die tijd? Film overtreft qua resolutie nog steeds de digitale fotografie. Kijk eens op de NASA site wat de grootste resolutie beschikbaar is.
Ik werk nog steeds anoloog (6 x 8 op 120 rolfilm) en gebruik daarvoor de beste middenformaat camera die nog voorhanden is, de Fuji GX 680III.

De films proces ik analoog daarna digitalizeer ik de negtieven-positieven.
Een resolutie van 10.000 rond haal ik makkelijk. De uitgeverij waar ik vroeger werkte, drukte een groot aantal wetenschappelijke bladen en kregen via de onderzoekers afdrukken van de originele negatieven, beschikbaar gesteld door NASA e.d.
De maanfoto's vanuit de ruimte genomen waren onnoemelijk scherp, echter de foto's van de maanlanding zelf, wazig en out of focus.
Een Hasselblad geeft een resultaat niet zoveel minder dan mijn Fuji en inderdaad bereikt men een beter resultaat met analoge fil dan met de gemiddelde digitale camera.
Dat verschil echter wordt steeds kleiner want ook Hasselblad (en Fuji) kun je voorzien van digitale achterwanden van 40 megapix en meer. Zeker als geld geen rol speelt. Maar dat is nu. Destijds was men aangewezen op rolfilm maar daarmee wil ik juist betogen dat er zeker haarscherpe foto's gemaakt hadden kunnen worden. Alleen heb ik ze nooit gezien. Ook al kun je niet goed scherp stellen met het matglas ivm helm en goudkleurig vizier, je kunt nog altijd de afstandsring van de lens gebruiken. Dat had dus geen beletsel mogen zijn.
Voilá, dat is wat ik vreemd vind, nog steeds.
Of ze hebben goede foto's maar willen ze niet tonen, of ze zijn inderdaad fake en worden daarom wazig gehouden. het een of het ander.

Ik ben niet de enige die zo denkt.....

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 14 december 2009 om 00:53. Reden: aanpassing
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2009, 19:47   #63
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

In ieder geval ik geloof er geen ballen meer van dat hele maan avontuur. Toen ik dat jaren geleden eerste hoorde dat de maanlandingen fake waren vond ik het volslagen idioot, later ben ik beginnen twijfelen, maar nu ben ik er absoluut zeker van.
Oud 14 december 2009, 19:50   #64
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

De Prodigy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
In ieder geval ik geloof er geen ballen meer van dat hele maan avontuur. Toen ik dat jaren geleden eerste hoorde dat de maanlandingen fake waren vond ik het volslagen idioot, later ben ik beginnen twijfelen, maar nu ben ik er absoluut zeker van.
Idem!
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2013, 21:50   #65
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
UFO is namelijk een heel makkelijk te ontrafelen hoax. Jij kan zelfs de precieze geboorte daarvan makkelijk aanduiden: WOII

De UFO was een simpele uitvinding van de Amerikaanse (tijdens en kort na de WO2 sterk gecensureerde) media. De regering-Truman gaf de opdracht om niets in het openbaar te melden over de vreemde (vooral vliegende) wapentuig van Nazi Duitsland, om te voorkomen dat andere landen te weten komen waar de Duitsers (toen al) mee bezig waren: "stealth" technologie:
Ge wslk bedoelt het woord UFO Unidentified Flying Object dat begon idd in 1941.
Is niet meer als logisch men begon toen pas met de eerste radars om een vliegend object te kunnen ontdekken en wat later min of meer te identifieren... vondt men überhaupt geen redelijke/rationele verklaring na ...onderzoek was het een zogenaamde UFO.

Dit (raadselachtige hemelverschijningen) is al wat ouder:
Citaat:
http://de.wikipedia.org/wiki/UFO#Fr.C3.BChe_Geschichte

Basler Flugblatt: Beschreibung eines auffälligen Sonnenunter- und Sonnenaufganges und schwarzer Kugeln, die am 27./28. Juli und am 7. August 1566 über Basel beobachtet wurden

Frühe Geschichte

Nürnberger Flugblatt: Himmelserscheinungen über Nürnberg, 14. April 1561Menschen haben schon immer Dinge am Himmel gesehen, die sie sich nicht erklären konnten. Zu den ältesten überlieferten Sichtungen seltsamer Himmelsphänomene gehört eine Erzählung in den Annalen von Pharao Thutmosis III. (um 1486 v. Chr–1425 v. Chr.). In dieser wird von „Kreisen aus Feuer“ erzählt, die mehrere Tage am Himmel beobachtet wurden. Aus römischer Zeit berichtet Iulius Obsequens in seinem Buch Prodigorium Liber (dt. Buch der Vorzeichen) von verschiedenen Sichtungen zwischen 190 v. Chr bis 11 v. Chr. Darunter fliegende „Dinge wie Schiffe“ sowie „runde Schilde“ am Himmel und einem „goldenen Globus aus Feuer“. Dieser soll vom Himmel gefallen, dann wieder aufgestiegen und fliegend verschwunden sein.[4]

Aus Japan ist eine Sichtung aus dem Jahr 1235 überliefert. Der Shōgun Kujō Yoritsune lagerte am 24. September mit seiner Armee. In der Nacht erschienen merkwürdige Lichter am Himmel, diese schienen in Kreisen hin und her zu schwingen und konnten bis zum frühen Morgen beobachtet werden. Yoritsune ordnete eine „vollständige wissenschaftliche Untersuchung“ der Sichtung an – mit dem Ergebnis: Der Wind müsse die Sterne hin und her bewegt haben.[5]

Zu den bekanntesten Sichtungen der Frühen Neuzeit gehören die im Nürnberger Flugblatt von 1561 festgehaltenen Ereignisse. Demnach waren am 4. April 1561 am Himmel über der Stadt Nürnberg „von vielen Männern und Frauen“ mehrere verschiedenartige Objekte zu sehen: Kugeln, Kreuze, Scheiben, Röhren sowie eine Spitze.
Diese hätten miteinander „angefangen zu streiten“. Das Schauspiel dauerte etwa eine Stunde, dann seien die Objekte vom „Himmel herab auf die Erde gefallen, als ob sie brennen“ und seien „mit viel Dampf allmählich vergangen
“.[6]

Nur fünf Jahre später, 1566, wird aus Basel in einem Flugblatt von Samuel Coccius ähnliches berichtet. Dort sollen am Morgen des 7. August viele schwarze Kugeln am Himmel gesehen worden sein. Diese bewegten sich schnell, flogen Kurven und stießen teils gegeneinander „als ob sie einen Streit führen“. Die Kugeln begannen laut dem Bericht schließlich rot zu glühen und erloschen.[6]

Aus dem 19. Jahrhundert sind mehrere UFO-Meldungen aus Wissenschaftszeitungen und Pressemeldungen überliefert.[7] Zum Beispiel berichtet der englische Astronom E. W. Maunder im Fachjournal The Observatory von einer Sichtung aus Greenwich am Abend des 17. November 1882. Maunder gab an eine „große runde Scheibe“ die „grünlich schimmerte“ gesehen zu haben, welche langsam über den Himmel glitt und von ihm für etwa zwei Minuten beobachtet werden konnte. Andere Zeugen hätten das Objekt ebenfalls gesehen.[8]

Als eine UFO-Sichtung aus dem frühen 20. Jahrhundert kann das Sonnenwunder von Fátima gedeutet werden. 1917 haben sich aufgrund einer Prophezeiung über 30.000 Menschen versammelt und warteten auf das angekündigte Wunder. Tatsächlich berichten die Zeugen übereinstimmend, wie die Sonne als eine undurchsichtige, sich drehende Scheibe durch die Wolkendecke brach und sich für 10 Minuten im Zickzackkurs über den Himmel bewegte.
Zwarte "weerballonnen" (Basel) en allerhande in Nürnberg: Kugeln, Kreuze, Scheiben, Röhren sowie eine Spitze ttz kogels kruisen schijven buizen en een speer die met mekaar vochten... en na een uur vielen ze brandend en dampend op de aarde...

Laatst gewijzigd door Micele : 6 januari 2013 om 22:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2013, 23:34   #66
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

waarom miljarden verspillen voor een reis naar de maan, het brengt niets op. dat is dan ook de enige reden waarom we niet meer naar de maan zijn geweest sinds 1969.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2013, 23:54   #67
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het is simpel. Het is goedkoper een paar Saturnus 5 raketten de klus echt te laten klaren, dan de hele hoop beelden en andere informatie te neppen in de pre CGI periode.
Niet alleen goedkoper, ook veel eenvoudiger.
Men KON in 1969 technisch en fotografisch de maanlandingen niet faken. Zo simpel is het.

Hier de ultieme ontkrachting :
http://m.youtube.com/watch?feature=p...layer_embedded

Niet dat Pindar dat gaat bekijken natuurlijk.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2013, 00:00   #68
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
waarom miljarden verspillen voor een reis naar de maan, het brengt niets op. dat is dan ook de enige reden waarom we niet meer naar de maan zijn geweest sinds 1969.
Als U onderzoek en ontwikkeling verspilling vind, mij niet gelaten.
Maar op dezelfde leest geschoeid zou Gor tegen Ug gezegd hebben "stop met spelen met die keien, da's tijdverspilling" Gelukkig dat Ug niet geluisterd heeft, en de vuistbijl in voege heeft gebracht.

Laatst gewijzigd door maddox : 7 januari 2013 om 00:00.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2013, 00:42   #69
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Als we mensen zoals u hadden moeten volgen leefden we nog in grotten en sloegen we elkaar de kop in met stenen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2013, 00:52   #70
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als we mensen zoals u hadden moeten volgen leefden we nog in grotten en sloegen we elkaar de kop in met stenen.
Maar werden er misschien niet van de slag om de slinger leugens naar ons hoofd gegooid ... Een lijstje?

JFK gemold door LHO?
Roosevelt geen voorkennis van PH?
Van der Lubbe de Reichstag in de fik gestoken?
USS Liberty?
Tonkin?
WMD in Irak?
London Metro Bombings?
Madrid Train Station explosions?
9-11?
...
en ja, de maanlanding?
Oud 7 januari 2013, 00:53   #71
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nope, zoals ik al aanhaalde, spelen met keien is tijdverspilling.

En overnachten in een grot ,waarom zou je dat doen. Gewoon onder een struik, dat was goed genoeg voor grootvader, het is ook goed genoeg voor de kinderen
Oud 7 januari 2013, 00:59   #72
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Maar werden er misschien niet van de slag om de slinger leugens naar ons hoofd gegooid ... Een lijstje?

Citaat:
JFK gemold door LHO?
Is JF Kennedy dood of niet?

Citaat:
Roosevelt geen voorkennis van PH?
VS presidenten hebben echt de neiging hun slagvloot te laten vernielen.
Citaat:
Van der Lubbe de Reichstag in de fik gestoken?
Rijksdag niet afgebrand?
Citaat:
USS Liberty?Tonkin?
Wat is dat nu in vergelijking met het opzettelijk laten ontploffen van een hele slagvloot?
Citaat:
WMD in Irak?
Vraag dat maar aan de Koerden.
Citaat:
London Metro Bombings?
Madrid Train Station explosions?
Die dingen gebeuren nu eenmaal vanzelf.
Citaat:
9-11?
De zwaartekracht was tijdelijk uitgeschakeld en een paar 100 man hebben de torens gedurende weken aan't bekabelen geweest voor een grootste show en het geven van een reden van een nutteloze oorlog?
Citaat:
en ja, de maanlanding?
Natuurlijk, meer moete doen en middelen gebruiken om iets te faken dan het gewoon te doen.
Oud 7 januari 2013, 01:21   #73
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als U onderzoek en ontwikkeling verspilling vind, mij niet gelaten.
Maar op dezelfde leest geschoeid zou Gor tegen Ug gezegd hebben "stop met spelen met die keien, da's tijdverspilling" Gelukkig dat Ug niet geluisterd heeft, en de vuistbijl in voege heeft gebracht.
zeg mij dan eens, welk onderzoek je op de maan kan doen waar dat nergens anders kan?

Oud 7 januari 2013, 01:30   #74
fbpolitics
Gouverneur

fbpolitics's schermafbeelding

Standaard

Hoeveel keer is men naar de maan gegaan? En dit zou allemaal fake zijn? Of hoeveel van deze missies zijn fake?
Niemand heeft ooit de lancering van de raketten bijgewoond?

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2013, 02:09   #75
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zeg mij dan eens, welk onderzoek je op de maan kan doen waar dat nergens anders kan?
Meest duidelijke.
Onderzoeken die geen magneetveld kunnen verdragen, maar wel zwaartekracht nodig hebben.

Vacuüm metalurgie zonder een paar kilowatt aan pompen te moeten laten draaien.

Het bouwen en gebruiken van metergrote teleskopen zonder veel zorgen te hebben over atmosferische invloeden alswel groter en goedkoper bouwen zonder veel zwaartekracht problemen.

Maar zoals U schreef, da's allemaal nutteloze verspilling. En vele politici volgen u daarin. Al de middelen die verspild waren aan ruimtevaart en bijhorend onderzoek en ontwikkeling kunnen beter in hun zakken terechtkomen.
Oud 7 januari 2013, 11:01   #76
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Meer kosten maken dan echte maanlandingen zouden kosten met minder mogelijkheden tot zakkenvullen, welke politicus zou daar in trappen?

En ook, zou de Opperste Sovjet dan ook volledig omgekocht geweest zijn?
Oud 7 januari 2013, 16:41   #77
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Dat reisje naar de maan kwam wel heel erg gelegen, destijds eind jaren 60, de Vietnamoorlog woedde in volle hevigheid, was op haar hoogtepunt, in april '69 waren er meer dan 500.000 Amerikaanse manschappen aanwezig in Vietnam, de publieke opinie keerde zich tegen de VS, zelfs in eigen land werden de anti-vietnamoorlog-stemmen steeds luider, de moraal zakte tot 'n dieptepunt.

De USSR lanceerde als eerste 'n kunstmaan die 'n baan rond de aarde maakte (Sputnik), de ruimtewedloop was in volle gang en de VS werkte hard om op voorsprong te komen.

De Amerikaan ging er vanuit dat de VS op alle vlakken superieur was aan de USSR.

De 'goed nieuws-show' kwam dus handig van pas en precies op tijd om de moraal terug op te krikken, die landing op de maan zorgde voor 'n moraalverhogend effect.

Aan de andere kant wordt echter beweerd dat de vlag van de VS op de maan zichtbaar is met 'n goede telescoop.

Dat is dus m.i. 't ultieme bewijs.

Ohja; Professor August Musger (1868-1929) was de uitvinder van 'slowmo'.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2013, 17:54   #78
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meest duidelijke.
Onderzoeken die geen magneetveld kunnen verdragen, maar wel zwaartekracht nodig hebben.

Vacuüm metalurgie zonder een paar kilowatt aan pompen te moeten laten draaien.

Het bouwen en gebruiken van metergrote teleskopen zonder veel zorgen te hebben over atmosferische invloeden alswel groter en goedkoper bouwen zonder veel zwaartekracht problemen.
ik vroeg dus om onderzoeken waar je specifiek de maan nodig hebt.
al deze dat je hier opnoemt kan je perfect zonder de maan doen.
op aarde of in een baan rond de aarde.

De maan heeft geen enkele waarde behalve een sentimentele.

Laatst gewijzigd door Sywen : 7 januari 2013 om 17:54.
Oud 7 januari 2013, 19:25   #79
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik vroeg dus om onderzoeken waar je specifiek de maan nodig hebt.
al deze dat je hier opnoemt kan je perfect zonder de maan doen.
op aarde of in een baan rond de aarde.

De maan heeft geen enkele waarde behalve een sentimentele.
Er is een reden waarom de maan niet meer bezocht werd de laatste decennia: er is niets te beleven, weinig te ontdekken en het kost stukken van mensen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2013, 20:35   #80
Tavek
Banneling

Standaard

Kiko is gewoon een dwarsligger. Iemand die interessant wilt zijn om tegen iets dat algemeen aanvaard wordt als een hoogtepunt van de menselijke ontwikkeling.

In dezelfde categorie vinden we moon hoax believers, creationisten en dergelijk.....whackos dus.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be