![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als ik met een pistool in het wilde weg zou schieten, zou ik te veel schrik hebben om iemand te treffen. En als jij in het wilde weg gaat schieten, zou ik jou vragen om daarmee te stoppen, omdat ik te veel schrik heb dat jij iemand zou treffen. En als jij dat risico om iemand te treffen zou onderschatten, tja, dan is dat niet goed van jou. Dus ik vraag aan de hoerenloper: onderschat nooit het risico dat je die prostituee uitbuit! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() prostitutie verbieden staat gelijk met het nog meer laten uitbuiten van de vrouwen/mannen.
dan is er totaal geen controle meer, zijn die vrouwen/mannen sowieso opgejaagd wild. geloven dat je prostitutie volledig uit onze samenleving kunt bannen, is niet naïef, maar misdadig.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Medeplichtigheid aan een misdrijf geldt voor alle misdrijven. Men kan niet zomaar uitzonderingen gaan decreteren. Het hele juridische systeem kan dan in vraag gesteld worden. En moest zo'n uitzondering op één of ander miraculeuze wijze wettelijk gemaakt worden dan zullen de prostituees plots getuige van een misdrijf zijn. Er zullen dan heel wat lastige getuigen "uit de weg geruimd" worden.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 3 december 2009 om 12:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is er mis met dit oudste beroep ? Ethisch ? Enerzijds willen de mannen de vrouwen domineren. We laten hen zelfs het oudste beroep uitoefenen. Zolang we er maar van kunnen genieten. Anderzijds wil geen vrouw het etiket prostituée. Ik begrijp dat vrouwen niet graag hebben dat ze in het Rijksregister als prostituée (of publieke vrouw) worden geregistreerd. Laat staan als zelfstandige in bijberoep. Wat niet belet dat vrouwen zich nog altijd prostitueren hoor. Wel binnen een iets beschaafdere context: Meer kaarslicht en formeel tête-�*-tête. Kwestie van alles toch iets rationeler te houden, ondanks de emoties. De essentie blijft al minstens tweeduizend jaar dezelfde. Laatst gewijzigd door Rudy : 3 december 2009 om 18:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||||||||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat wel een egoisme is, is de vreugde die het me geeft om anderen te helpen, om het leven van anderen mooier te maken. Het geeft me energie en een blij gevoel als ik anderen kan helpen. Dat is dan altruisme gecombineerd met een vorm van egoisme, en in deze vorm vind ik dat prima. Citaat:
|
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Hoerenlopers moeten helemaal niet gestraft worden, tenzij ze de deal die ze met hun prostitué(e) hebben gesloten niet nakomen. Pooierschap mag wat mij betreft wel verboden worden. In een job waarin je fysieke integriteit kwetsbaar is, moet je immers te allen tijd zelf kunnen beslissen wat kan en wat niet kan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pooiers zijn meestal mannen. Waarom ? Laatst gewijzigd door Rudy : 3 december 2009 om 19:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Aangezien sekswerk een risico vormt voor de fysieke integriteit, moet zo'n situatie van afhankelijkheid vermeden worden. Prostitué(e)s moeten in alle onafhankelijkheid kunnen beslissen over hun fysieke integriteit. Het is ook te simpel om pooiers voor te stellen als een soort bodyguards, want in dat geval zou je stellen dat de pooier een soort bediende is van de prostitué(e), terwijl dat in de praktijk helemaal niet voorkomt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag wordt dan: 1. bestrijden we pooiers om de vrouwen (prostituées) te beschermen ? 2. verbieden we prostitutie in het belang van wie ook, al was het maar in het belang van de echtgenotes van wie de man een schev schaats wilt rijden door een nummerplaat te noteren en een penale boete in de bus te poneren, tot groot ongenoegen van de bedrogen echtgenote ? 3. Of, ontfermen we, vooral wij mannen, ons over de domme vrouwen die bereid zijn voor euro's de benen te spreiden. Toch raar dat politiek vrouwelijk Vlaanderen zich meer zorgen maakt over het straatbeeld met vitrines. Groeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En mij lijkt het ook waarschijnlijk dat er meer prostitutie zal zijn als het gelegaliseerd wordt, want dan is er minder angst om het te doen. Ik denk niet dat gebruik of consumptie van iets stijgt als het illegaal wordt. Mocht dat het geval zijn, dan zou een bierfabrikant maar best beginnen lobbyen voor het illegaliseren van alcohol, want dan zal zijn omzet stijgen... (Ik verwijs hier naar de gedachte dat iets dat illegaal is ook aantrekkelijker wordt bevonden) Citaat:
Citaat:
En wat dat eigenbelang bij altruisme betreft: als het een goed gevoel geeft om anderen te helpen, dan is het geen slechte vorm van egoisme. Misschien moeten we het dan gewoon geen egoisme noemen... Citaat:
En over haalbaarheid. Ja, op m'n luie gat niets doen terwijl er onrecht is in de wereld, dat is haalbaarder dan wat ik nu doe. Maar het is ook onethischer. En dat het onethischer is, weegt zwaarder door dan de haalbaarheid. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als we geen geld geven aan het goede doel, maar in ruil dat besteden aan luxe, is dat een dubbel probleem. ten eerste verhoogt dat onze ecologische voetafdruk, en ten tweede wordt er geen kwetsbaar leven mee geholpen. Ik durf hier ook te bekennen dat ik ook nog af en toe zondig (hoewel ik het echt probeer te beperken). Maar ik ontken tenminste niet dat wat ik soms doe ook verkeerd is. En ik streef ernaar om mezelf te verbeteren. Citaat:
Maar goed, ik kan het mezelf ook gemakkelijker maken: kijk naar Jan, hij schenkt 20% van zijn inkomen weg aan wel 140 organisaties voor het goede doel. Ik vind het heel mooi wat Jan doet, en ik zou graag hebben dat wij ook zoiets zouden doen. Voila, hoewel ik een klein beetje gelogen heb (die Jan bestaat niet), heb ik hier dezelfde boodschap gezegd zonder over mezelf op te scheppen. Beter zo? Gaan we dan nu 20% van ons inkomen wegschenken (en degene die meer verdienen dan 1300€ per maand nog relatief meer dan 20%) Laatst gewijzigd door Deepeco : 3 december 2009 om 23:25. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||||||||||
|
![]() Citaat:
Niet alleen werd er evenveel (indien niet meer) gedronken, de productie en smokkel van alcohol ging ook gepaard met een enorme toename van de georganiseerde misdaad. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
380bis= "aanzetten tot ontucht": http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_loi/loi_a.pl Wat tussen Mevrouw VW en mr XYZ wordt uitgespookt (en betaald!) in privé, daar kunnen enkel de belastingontvanger en de SZ zich mee moeien, (indien die Mw. dat niet aangeeft en bewijs maar eens dat er tussen die twee iets gebeurde dat het voorwerp van een-al dan niet stilzwijgend- contract uitmaakte), niet de flikken. In de praktijk zal prostutie altijd oncontroleerbaar blijven. (en aanlokkelijk:de vraag is er, de prijzen zijn hoog gezien er een 'markt' met een tekort is, en de vereiste qualificaties zijn minimaal.) Laatst gewijzigd door filosoof : 4 december 2009 om 01:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Stop prostitutie neen.
Een afgeneukt poezeke moet er nu eenmaal zijn. Wel moet er betere controle op gevoerd worden en niet de prostitutie verbieden, maar de mensenhandel bij de kern te pakken. Zo blijft de branche meer zuiverder en kunnen de meiskes die er vrij voor kiezen meer stukskes van de koek pakken. Hot Marijke kiest er toch oek zelf veure?