![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
FdW zegt: "foert voor de rechten van de mens" Ik zegde: "De rechten van de mens zijn door dit gedoe niet in opspraak gebracht, want door dit minaretten verbod wordt op geen enkele manier artikels 14 en 18 van de rechten van de mens geschonden, en zij die het omgekeerde beweren snappen blijkbaar niet wat die artikels wel en niet zeggen" Ik zeg dus helemaal niet "foert" tegen de rechten van de mens, ik zeg gewoon dat deze hier niet geschonden zijn, maw, dat minarettenverbod is wel degelijk in overeenstemming met de rechten van de mens. En eens dat stadium voorbij, is het dus een democratisch gestemde wet beslist door de Zwitserse samenleving. Het is enkel voor hen die de rechten van de mens verkeerdelijk interpreteren als "ik mag alles doen wat mijn godsdienst mij voorschrijft, en ik mag overal opzichtige symbolen van mijn godsdienst neerpoten, en dat staat boven de wetten van het land waar ik mij bevind en dat land en die samenleving moet zich dan maar buigen naar wat ik de beste manier vind om verschillende aspekten van mijn godsdienst te beleven, want anders roep ik < discriminatie >" dat dit een probleem is. Maar, nog eens, de rechten van de mens worden hier niet geschonden. Als je een voorbeeld wil van wat WEL over de schreef gaat, kijk dan naar Turkije. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie dan?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() Uiteindelijk is er altijd van een meerderheid sprake die de wetten bepaalt. Maar dan kan een conflict tussen wetten ontstaan. Als de ene wet stelt dat er vrijheid van godsdienst mogelijk moet zijn, en de andere wet verbiedt het bouwen van (delen van) gebedshuizen, dan kan een conflict ontstaan. Voor beide wetten zijn meerderheden. Dan hangt het ervan af hoe die wetten worden geïnterpreteerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
iets moetkunnen bewijzen watniet bestaat ?? ![]() Citaat:
Citaat:
Willeneen gebouw , moetkunnen , hun probleem , maar .... niet iedereen gediendmet bv hun boodschap via extern opwelke manier ook !! Voor eenstorrend , voor deandere niet !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 2 december 2009 om 16:43. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ligt dan de grens van de godsdienstvrijheid ? Wat mag dan allemaal, in naam van de godsdienst in kwestie ? Ik mag mijn gevel niet in purpergroen met roze bollekes schilderen. Maar als ik zeg dat mijn gebedshuis er nu eenmaal zo moet uitzien, dan mag dat wel want anders is dat een begrenzing van mijn godsdienstvrijheid ? Weet ge wat ? Mijn gebedshuis is een werkende kerncentrale. Het is dus verboden om werkende kerncentrales tegen te gaan, want dat druist in tegen mijn religie. Ik wil grote koeltorens om kunnen te bidden ![]() Of nog beter: mijn homo-geloof wil dat ik elke avond een wilde dans uitvoer in mijnen blote flikker rond een huizenhoge grote roze penis, met schijnwerpers verlicht. Waar stopt zoiets ? Ik zal je zeggen waar het stopt: het stopt van zodra het een impakt heeft op het openbare leven. Godsdienstige voorschriften staan niet boven de openbare regelgeving. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 december 2009 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Een verbod op het bouwen van bepaalde delen van gebedshuizen beperkt op geen enkele wijze de vrijheid van godsdienst. Je voorbeeld is dus slecht gekozen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Waarschijnlijk wordt het uiteindelijk een zaak voor het Europees Hof voor de Rechten van de Mens.
Geen idee wat de beslissing wordt. Is een minaret proselitisme of niet? Behoort het bouwen van een minaret tot het forum internum of het forum externum van een religie? Het antwoord van het Hof zal dan, zoals altijd, afhangen van wat op dat moment politiek wenselijk en haalbaar is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Laat me niet lachen. Een minaret doet toch niets. Zij staat er alleen maar.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Staatssecretaris
|
![]() Godsdienst en vrijheid, is dat geen contradictio in terminis?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hotschizodiscocop , goed opgemerkt !!
autodienstvrijheid hulpdienstvrijheid ....
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer sommigeandere jedwingen in iets/hunne tegeloven ,
waar dan de vrijheid ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een nudist in een winkelstraat doet toch niets. Hij loopt er alleen maar. Een standbeeld van een 50 meter hoge roze piemel op de grote markt in Brussel doet toch niets. Het staat er alleen maar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ps: in een heel veel vroeger leven op p.be zou ik nu de referentie van de rechtspraak gegeven hebben. Nu denk ik: zoek het zelf op. Laatst gewijzigd door Fatalistische fakir : 2 december 2009 om 19:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Overigens is het verbod op hoofddoeken op scholen in Frankrijk ook belachelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het Europees Gerechtshof heeft daar trouwens geen problemen mee: http://www.europe1.fr/Info/Actualite...e/(gid)/235959 En ik vind dat heel goed. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 december 2009 om 09:15. |
||
![]() |
![]() |