Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2009, 00:51   #61
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Welkom bij politieke partijen... Seriously; dat is een gekend fenomeen over alle landen en alle politieke partijen... Leuk dat je dit 'ontdekt' hebt bij het VB, maar goed.

Ja, de niet-vb aanhangers hebben keer op keer het gevoel dat het vb het ware volk vertegenwoordigd [logisch vinden zij niet dat zij bij het volk horen?] Ja, hoor, Andy. Ja. En in dat extreem-rechtse kamp sta jij moederziel alleen (met nog een paar helpers) je strijd te spelen. 'k zou toch even bij je vrouw, kinderen, broers, zussen en beste vriend gaan kijken. Waarschijnlijk zijn ook zij al beïnvloed door de stoute vb'ers, want alleen vb'ers spelen dit spel en dit spel is onfeilbaar.

Of misschien missen we iets?
Is het VB soms de grote partij die uw liberdingeskesvrijheid gaat bekomen? Kwestie dat jij die altijd zo wenst te verdedigen...
Oud 9 december 2009, 00:54   #62
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Hmmm ik vraag mij voornamelijk af of dat jij het gelezen hebt. Daarom:

Met andere woorden federale referenda (zoals onafhankelijk Vlaanderen) zijn "no go" voor het Vlaams Belang omdat dat wel eens in hun nadeel kan zijn.

Hetgeen ik al heel de tijd heb zitten zeggen.
Over iets als de onafhankelijkheid van Vlaanderen hoeft men enkel in Vlaanderen en Brussel te stemmen, de mening van de Walen telt hier immers niet, zij mogen zich gerust verder " België " blijven noemen zo zij dit wensen , en zelfs de Koning behouden.
hamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 00:56   #63
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Mensen die in hun broek doen voor een minaret... Tragisch...
Als je iets niet graag ziet, doe je in je broek ? Spreek voor jezelf.
hamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 01:05   #64
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Is het VB soms de grote partij die uw liberdingeskesvrijheid gaat bekomen? Kwestie dat jij die altijd zo wenst te verdedigen...
De manier waarop sommigen hier met die partij om gaan, is gewoon frustrerend voor een politiek wetenschapper in opleiding. Waar verdedig ik het VB soms? Ik kan mij geen voorbeeld herinneren waar iemand zei 'het vb vindt dit en ik vind dit slecht' en ik dan zei 'ben je gek; dit is juist goed!' of iets gelijkaardigs.

In het stukje dat jij citeert, ben ik juist de vb aan't neerhalen tegen de ophemeling van Andy.

Waarom overigens altijd dat 'liberdingeskesvrijheid'? Krijg je daar een erectie van?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 9 december 2009 om 01:08.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 01:11   #65
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom overigens altijd dat 'liberdingeskesvrijheid'? Krijg je daar een erectie van?
Heb ik het woord liberdingskesvrijheid dan nog al eens gebruikt?
Oud 9 december 2009, 01:13   #66
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Heb ik het woord liberdingskesvrijheid dan nog al eens gebruikt?
Iets gelijkaardig tegenwoordig heel de tijd.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 01:13   #67
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het stukje dat jij citeert, ben ik juist de vb aan't neerhalen tegen de ophemeling van Andy.
Ik meen dat het VB succesvol was in haar core-business. Dat is geen ophemeling, aangezien ik die core-business zelf nogal perfide vind.
Oud 9 december 2009, 01:40   #68
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Vrouwen zijn braaf
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 17:02   #69
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Dinosaurus's schermafbeelding

Standaard

Bij een referendum zou de vraag eigenlijk moeten zijn:
"Vindt u het aanvaardbaar als er een moskee met minaret op minder dan 20 meter van uw huis wordt gebouwd?"

Als het 'not in my backyard'-principe opduikt, zal het rap gedaan zijn met de zever...

En waar er toch enkele ja antwoorden: voil�*, locatie gevonden!
Dinosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 17:11   #70
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamer Bekijk bericht
Over iets als de onafhankelijkheid van Vlaanderen hoeft men enkel in Vlaanderen en Brussel te stemmen, de mening van de Walen telt hier immers niet, zij mogen zich gerust verder " België " blijven noemen zo zij dit wensen , en zelfs de Koning behouden.
Hetgeen meteen aantoont hoezeer u democraat bent. Totaal niet.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 december 2009 om 17:12.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 17:18   #71
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Dinosaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hetgeen meteen aantoont hoezeer u democraat bent. Totaal niet.
Nochtans heeft hij wel een punt...
Voor de Vlaamse regering wordt in Wallonië toch ook niet gestemd? Is dat dan ondemocratisch?

En moesten de Walen de onafhankelijkheid willen, denk je dan dat zij het eerst aan ons komen vragen? Ik denk dat het zo niet werkt, hoor...
Dinosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 17:43   #72
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

De Walen die beslissen over Vlaamse autonomie is democratie...

Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 17:50   #73
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Hier zou je je weleens sterk kunnen vergissen. VB heeft als geen andere partij getracht de publieke ruimte te domineren, en heeft zodoende enkele onderwerpen geheel naar zich toegetrokken. Ik ken geen enkele partij die zulk een dominantie heeft verworven over haar onderwerp als het VB over migratie en integratie. Als je graag meer leest over de achterliggende logica van die dominantie: link Blokwatch.

Of een inhoudelijk debat dat gaat over die dingen die ertoe doen.
je hebt het nu wel over onderwerpen waar andere partijen geen voor vele mensen bevredigend standpunt innamen of durfden innemen. Nu nog steeds.
onderwerpen waar zogezegd nooit iets mis mee is
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 18:09   #74
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus Bekijk bericht
Nochtans heeft hij wel een punt...
Voor de Vlaamse regering wordt in Wallonië toch ook niet gestemd? Is dat dan ondemocratisch?

En moesten de Walen de onafhankelijkheid willen, denk je dan dat zij het eerst aan ons komen vragen? Ik denk dat het zo niet werkt, hoor...
Als er een referendum zou komen over de splitsing van België dan moeten alle Belgen kunnen stemmen. Dat is nu eenmaal democratie.
Als je mensen stemrecht ontneemt heb je gewoon geen democratie. Zo simpel is het.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 december 2009 om 18:11.
Oud 9 december 2009, 18:34   #75
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als er een referendum zou komen over de splitsing van België dan moeten alle Belgen kunnen stemmen. Dat is nu eenmaal democratie.
Als je mensen stemrecht ontneemt heb je gewoon geen democratie. Zo simpel is het.
Bull shit...
Niemand kan dwang uitpoefenen op een ander volk onder de noemer "democratie".
De Walen zijn trouwens ook niet uitgenodigd om in Zwitserland te stemmen ivm Minaretten.

PS: niks te "splitsing van België" een referendum zou gaan over "onafhankelijkheid van Vlaanderen"

Laatst gewijzigd door Fieseler : 9 december 2009 om 18:36.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 18:46   #76
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Bull shit...
Niemand kan dwang uitpoefenen op een ander volk onder de noemer "democratie".
De Walen zijn trouwens ook niet uitgenodigd om in Zwitserland te stemmen ivm Minaretten.

PS: niks te "splitsing van België" een referendum zou gaan over "onafhankelijkheid van Vlaanderen"
Mja dat u totalitaire regimes en dictaturen prefereert wist ik al langer.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 december 2009 om 18:47.
Oud 9 december 2009, 19:01   #77
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als democratie betekent "het volk beslist", moet er natuurlijk eerst een volk zijn dat zich als zodanig beschouwt en gedraagt. Als de Vlamingen zichzelf per referendum uitroepen tot een niet-Belgisch volk, zie ik niet in wat hen kan of mag verhinderen de democratie te organiseren rond een "Vlaams volk".

Het zou geen slechte zaak zijn mocht dat gebeuren (op voorwaarde dat er een acceptabele oplossing voor Brussel uit de bus komt), te meer omdat het huidige "Belgische" volk (demos) eerder een spinsel is dat van bovenaf, door een kleine elite in samenspraak met andere mogendheden, werd uitgedokterd en om die reden een twijfelachtig draagvlak heeft in een tijdperk waarin elke 18+'er over stemrecht beschikt.

Aangezien taal een belangrijk bindmiddel is, zullen mensen zich vandaag meestal pas als een volk beschouwen indien ze gelijktalig zijn. Uiteraard moet worden vermeden dat nieuw uitgetekende grenzen dwars door sociologisch samenhangende gebieden worden getrokken (bijv. Brussel & Rand).
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 19:21   #78
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Als democratie betekent "het volk beslist", moet er natuurlijk eerst een volk zijn dat zich als zodanig beschouwt en gedraagt. Als de Vlamingen zichzelf per referendum uitroepen tot een niet-Belgisch volk, zie ik niet in wat hen kan of mag verhinderen de democratie te organiseren rond een "Vlaams volk".

Het zou geen slechte zaak zijn mocht dat gebeuren (op voorwaarde dat er een acceptabele oplossing voor Brussel uit de bus komt), te meer omdat het huidige "Belgische" volk (demos) eerder een spinsel is dat van bovenaf, door een kleine elite in samenspraak met andere mogendheden, werd uitgedokterd en om die reden een twijfelachtig draagvlak heeft in een tijdperk waarin elke 18+'er over stemrecht beschikt.

Aangezien taal een belangrijk bindmiddel is, zullen mensen zich vandaag meestal pas als een volk beschouwen indien ze gelijktalig zijn. Uiteraard moet worden vermeden dat nieuw uitgetekende grenzen dwars door sociologisch samenhangende gebieden worden getrokken (bijv. Brussel & Rand).
Waarom zouden we nieuwe grenzen moeten tekenen?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 19:54   #79
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij een echtscheiding volstaat het nochtans als 1 partij hier mee instemt, de ander heeft er niks aan te zeggen dan.

Het referendum gaat namelijk over "Moet Vlaanderen onafhankelijk worden?" dus lijkt mij het dan ook logisch dat alleen Vlamingen mogen stemmen.
Oud 9 december 2009, 20:26   #80
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Bij een echtscheiding volstaat het nochtans als 1 partij hier mee instemt, de ander heeft er niks aan te zeggen dan.

Het referendum gaat namelijk over "Moet Vlaanderen onafhankelijk worden?" dus lijkt mij het dan ook logisch dat alleen Vlamingen mogen stemmen.
Great. Nu kan ik ook een referendum organiseren of dat mijn achtertuin onafhankelijk moet worden. Enkel mensen in mijn achtertuin (ikzelf dus) mogen stemmen. Democratie op zijn best. Niemand kan mij tegenhouden.

Soit in Vlaanderen is er ook totaal geen meerderheid voor onafhankelijkheid.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 december 2009 om 20:30.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be