![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister
|
![]() In Amsterdam doen ze lastig over het dragen van een kruisje door een conducteur. Dat mag niet meer (na 9 jaar gedaan te hebben). Hij stapt naar de rechter. Wel hoofddoekjes mogen bij het GVB , zijn baas, en worden altijd gedragen door zgn. Moslima's. Als het een uiting van geloof is dat dragen, waarom dan geen kruisje toegestaan? Is ook uiting van geloof.
En als ze zeggen dat dat hoofddoekje een uiting is van cultuur, en het GVB is multicultureel, dan is dat kruisje ook cultureel want de drager is een Christelijke Egyptische Kopt. Nee, kruisje is sieraad en mag niet. Spreekverbod christelijke conducteur |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gij zijt ergens in het begin van de vorige eeuw blijven hangen zeker?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister
|
![]() Door vanalles en nog wat weg te halen maak je de boel niet neutraal, maar saai. Zet op die begraafplaatsen symbolen van alle religies die dat willen, en niet-gelovigen mogen er ook iets neerplanten.
Zijn het niet eerder de vrijzinnigen die, door alle symboliek te willen bannen, HUN wereldbeeld aan anderen opdringen?
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...091012_HolyCow
Deze koe mag al zeker geen les geven aan de kalfjes ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is opvallend hoe dit onderwerp wordt gepolariseerd. Zolang het te deum gevierd wordt zoals vandaag, zolang de mening van Daneels ook maar enige invloed heeft op euthanasie of abortusdebatten, is de scheiding van kerk en staat niet genoeg doorgevoerd. Daar moet inderdaad iets aan gedaan worden.
Als je een reglement stelt, dan zal er altijk wel ergens een slachtoffer vallen. In dit geval is dat het kruisbeeld op een kerkhof. Stel dat morgen toevallig een kruisbeeld zou verwijderd worden aan de ingang van een kerkhof. Geen haan die erover zou kraaien. Geen gelovige die zich dat zou aantrekken, en geen atheist die er zich vrolijk zou om maken, wegens te onbetekenend. Maar het is wél dat stukje dat eruit wordt gelicht om over te discussieren. Als je dit voorstel bestudeerd, kijk dan eens naar de geest en niet naar de kleine kantjes die dat met zich mee zou kunnen brengen. Dan pas kan je hier iets zinnigs over zeggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest dat niet het geval zijn zou je kunnen stellen dat het milieuvriendelijker is dan verbranden ware het niet dat vervuiling geconcentreerd wordt op één plaats wat dan weer voor allerlei problemen kan zorgen. Een mogelijke oplossing ziet men in het diepvriezen tot ver onder nul om het stoffelijke overschot vervolgens te verpulveren tot stof en dat dan uitstrooien. Laatst gewijzigd door praha : 11 december 2009 om 01:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
( niettemin betreur ik de invoering van het reglement ) Laatst gewijzigd door praha : 11 december 2009 om 01:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() De zin van dit anti-kruisgevecht
snappen zelfs humanisten niet echt. De haters der kerk maken beter werk van een scheiding van Staat en .... Gerecht ! ![]() Legitimatie van de grafschennis |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Gouverneur
|
![]() Ik stel mij toch serieuze vragen bij mensen die als Heilig Symbool een martelinstrument vereren. Ik zou eerder dat schattige lammetje als symbool hebben gekozen, of dat vinnige visje. (Ik heb een variant mèt pootjes als bumpersticker.) Die kun je tenminste nog opsmikkelen. Op een houtje bijten is honger lijden. Lichamelijk èn geestelijk.
Dit gezegd zijnde, ben ik van mening dat begraafplaatsen met rust gelaten moeten worden. Als ge geen kruist kunt zien laat u (of uw geliefden) dan begraven in ongewijde grond. Doet ge niemand pijn mee.
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dubbel topic: http://forum.politics.be/showthread.php?t=132346
Ik geloof dat daar strafpunten voor uitgedeeld worden: dubbele thread openen (1bp)...
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pyrrusoverwinning Laatst gewijzigd door filosoof : 12 december 2009 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet akkoord voor kerkhoven en kerken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 12 december 2009 om 12:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat niet over kerkhoven en kerken. Het gaat over begraafplaatsen.
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Terloops, een kerkhof is een openbare plaats, of begraaf jij atheïsten en andersgelovigen op 't gemeentelijk stort? |
|
![]() |
![]() |