![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wie heeft dan betaald voor die busbanen? De overheid en dus de belastingbetaler. Wie betaalt beslist. Als de overheid beslist dat elektrische voertuigen die busbanen mogen gebruiken dan heeft de Lijn daar niet over te piepen. Overigens vind ik het niet meer dan normaal dat iedereen die voor die busbanen heeft betaald er mag van gebruik maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Banden van de velgen en ju maar.
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Busbanen speciaal aangelegd? In veel gevallen een paar verkeersborden en witte lijnen. In een paar gevallen autovallen , en dat is het zowat.
![]() |
#65 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoe zit het eigenlijk met de The Air Car MDI?
Die compressiewagens van dr Negre Ik ben dat een jaar of acht geleden beginnen te volgen maar nu is het wer een paar jaar stil rond dit project.
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat dat idee doodgevallen is op enkele details. Bijvoorbeeld dat de persluchttanks of te zwaar waren, of geen goedkeuring kregen tot gebruik op de openbare weg.
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Veiligheid? Misschien maar wat dan met LPG tanks? Ik denk ook dat hij geen antwoord had op de afkoeling tijdens expansie. Nu ik er aan denk: hoe gaat dat met de electrische wagens? Verliezen die niet enorm veel power aan airco (waar de luchtexpander gen last van heeft ![]()
![]() |
![]() |
#68 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Grappig, torpedo's hadden hetzelfde probleem. De eerste modellen op perslucht waren zeer beperkt in bereik en snelheid. Toen kwam er iemand op't idee om iets te verbranden in die doorgeblazen perslucht, en zo meer gas en meer gasdruk te hebben, evenals de afkoeling tegen te gaan. Maar om oververhitting tegen te gaan, is men later begonnen met wat zeewater in die verbandingskamer te spuiten, om zo nog meer gas te creeren, in de vorm van stoom en verbrandingsgassen. Dan om het nog te verbeteren, werd er meer zuurstof in de perslucht gefrot. Wat nog meer bereik en snelheid opleverde, cumulerende in de Japanse Lange Lans torpedo's die ipv perslucht pure zuurstof gebruikten. Citaat:
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Thanks M voor de uitleg. Maar Negre's motor werkt niet als een torpedo. BTW:de Duitse en Amerikaanse torpedo's hadden allerhande problemen... ![]()
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 24 januari 2010 om 23:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Negre's systeem werkt helaas wel exact zoals de eerste torpedo's.
Alleen de opslagdruk zou veel hoger zijn, om een bruikbaar bereik met een auto te halen zonder met een tankwagen aan persluchttank rond te snorren. De pure perslucht torpedo's waren niet echt straf hoor. Paar kilometers bereik tegen 50 km/u voor 800 kg gestroomlijnde vis. De US pre-WO II torpedo's waren te fragiel met hun ongetest magnetisch pistool en de belabberde mechanische backup.
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat is toch niet efficient, je verliest teveel energie ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je komt ongeveer hetzelfde uit als gewoon brandstof auto's, of zelfs nog een beetje slechter. Het enige voordeel was dat er geen taxen op perslucht zitten.
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
De torpedokrisis van de Duitsers heeft hun misschien wel de oorlog gekost. magnetische ontsteking, mechanisch slagpistool, giro's, balasttanks...alles was klote...
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Daar draait alles om.
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn kennis komt hier vandaan. Een ander soort van motor dat bruikbaar zou zijn is de schottenmotor/pomp. maar mijn ervaring hiermee is dat ze snel slijten. Hun eenvoudige constructie en enorm koppel zijn wel een voordeel. Zelfs een huisvrouw met een dopsleutelset zou zo eentje kunnen reviseren.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 25 januari 2010 om 09:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vooral de compressor is een probleem. Het rendement ligt blijkbaar in de orde van 10%. http://www.p2pays.org/ref/32/31312.pdf Voor de hele keten: -elektriciteitsopwekking: 40% -compressor: 10% -motor: 70% ( http://en.wikipedia.org/wiki/Compres...energy_storage ) Kom je tot ongeveer 3% energierendement. Dat is toch echt wel heel laag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister
|
![]() Goeie vraag bij deze winterse temperaturen: hoe verwarm je een elektrische wagen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrij gemakkelijk, met een elektrische verwarming, je boet alleen sterk in aan bereik.
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
of je houdt de warmte bij die vrijkomt bij het opladen van de batterij, heb je wel echt een warme auto bij de start. Dat is wat anders hé |
|
![]() |
![]() |