Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 december 2009, 13:55   #61
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
- slechts een deel van de nieuwe wetgeving behelst de doodstraf voor zij die anderen doelbewust aansteken met HIV. Deze materie lijkt me echter te complex om er zomaar de doodstraf voor te eisen. Ten eerste bestaat er (ook bij seropositieven) zoiets als een relatie, en kan m.i. zo'n hiv-besmetting niet zonder meer gelijk gesteld worden aan moord. Ten tweede is het woordje 'bewust' vaak nogal moeilijk te bewijzen, en laat het dus ruimte voor misbruiken. Ten derde, indien Oeganda de hiv-besmettingen drastisch wil doen minderen kan het dat doen door een politiek tegen prostitutie en seksueel misbruik in conflicten te voeren. Afgaande op de berichten die ik heb, werden er geen bijkomende maatregelen aangekondigd tegen seksueel misbruik of prostitutie.
- Een ander deel van de op handen zijnde wetgeving behelst de discriminatie van homoseksuelen op andere vlakken die de facto neerkomen op het bannen van homoseksualiteit uit de publieke ruimte. Waarom deze wetgeving nodig zou zijn, heb ik hier ook nog niet gelezen.
Tja...hoe dan ook in die contreien is zowat 3 op 4 hiv drager.
Het aantal mensen dat homoseksuelen al om het hoekje hebben geholpen..bewust of onbewust...zit al ergens rondom de genocide van de eeuw. Kinderen en heteroseksuelen inclusief.
Ze zijn wel de eerste om te staan krijsen achter hun "mensenrechten"...en vinden zichzelf een vorm van übermensch en signaal van beschaving.
Dit terloops eens opgemerkt hé.

Laatst gewijzigd door Mambo : 25 december 2009 om 13:55.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2009, 14:08   #62
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Tja...hoe dan ook in die contreien is zowat 3 op 4 hiv drager.
Een reden temeer om dat aantal te beperken. Landen zoals Malawi zien - juist door het grote aantal seropositieven en de daarbij horende lagere levensverwachting - hun menselijk kapitaal voortdurend om zeep gaan... Zoiets weegt ook op de economische ontwikkeling van een land.
Citaat:
Het aantal mensen dat homoseksuelen al om het hoekje hebben geholpen..bewust of onbewust...zit al ergens rondom de genocide van de eeuw. Kinderen en heteroseksuelen inclusief.
Het zit diep he? Zij die hiv overdragen zijn in Afrika veelal vrachtwagenchauffeurs, militieleden/soldaten en prostituees. Voor zover ik weet zijn die laatsten veelal vrouwen, terwijl die eerste twee groepen vermoedelijk hoofdzakelijk uit hetero's bestaan. Jezelf een klein beetje informeren - of je eigen post eens herlezen - kan wonderen doen.

Daarnaast lijkt het gebruik van woorden als 'genocide' in deze context (het bewust overdragen van hiv op homoseksuelen) me niet erg gepast. Genocide behelst immers een doelbewust en systematisch doden. Hoeveel partners heeft de gemiddelde homoseksueel zoal volgens u? En hoeveel daarvan besmet hij doelbewust met hiv?
Citaat:
Ze zijn wel de eerste om te staan krijsen achter hun "mensenrechten"...en vinden zichzelf een vorm van übermensch en signaal van beschaving.
Dit terloops eens opgemerkt hé.
Als ik geconfronteerd werd met mensen als u, dan zou ik in eerste instantie ook om mijn mensenrechten beginnen te roepen ja. Dat is een vorm van zelfbehoud.

Laatst gewijzigd door Andy : 25 december 2009 om 14:09.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2009, 15:09   #63
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een reden temeer om dat aantal te beperken. Landen zoals Malawi zien - juist door het grote aantal seropositieven en de daarbij horende lagere levensverwachting - hun menselijk kapitaal voortdurend om zeep gaan... Zoiets weegt ook op de economische ontwikkeling van een land.

Het zit diep he? Zij die hiv overdragen zijn in Afrika veelal vrachtwagenchauffeurs, militieleden/soldaten en prostituees. Voor zover ik weet zijn die laatsten veelal vrouwen, terwijl die eerste twee groepen vermoedelijk hoofdzakelijk uit hetero's bestaan. Jezelf een klein beetje informeren - of je eigen post eens herlezen - kan wonderen doen.

Daarnaast lijkt het gebruik van woorden als 'genocide' in deze context (het bewust overdragen van hiv op homoseksuelen) me niet erg gepast. Genocide behelst immers een doelbewust en systematisch doden. Hoeveel partners heeft de gemiddelde homoseksueel zoal volgens u? En hoeveel daarvan besmet hij doelbewust met hiv?

Als ik geconfronteerd werd met mensen als u, dan zou ik in eerste instantie ook om mijn mensenrechten beginnen te roepen ja. Dat is een vorm van zelfbehoud.
Tja...moest het lot je toelachen met een leider als ik dan zou u een gezond en lang leven met veel voorspoed te wachten staan.

En wat genocide betreft, mij maak je niet wijs dat die mensen nog steeds niet weten wat aids is en dat ze het hebben en dat ze het doorgeven, ja dat is doelbewust moorden....of dat nu een vrachtwagen chauffeur is of wat anders (trouwens bijna niemand werkt langs die kanten). Dus dat is allemaal quatsch.
Oud 25 december 2009, 16:03   #64
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat genocide betreft, mij maak je niet wijs
Afgaande op onderstaande tekst kan men u bijzonder veel wijsmaken.
Citaat:
dat die mensen nog steeds niet weten wat aids is en dat ze het hebben en dat ze het doorgeven,
Zelfs in ons land duurt het tot een maand voordat men mbv bloedtesten redelijk zeker is of iemand al dan niet aids heeft. Als je geen bloedtesten hebt, dan loopt die onzekerheid nog wat op. Als je meent dat je partner niet vreemdgegaan is, als er geen condooms voorhanden zijn, als... Stuk voor stuk gegevens die niet in uw kraam passen en waar u gemakshalve aan voorbij gaat.
Citaat:
ja dat is doelbewust moorden....
Voor mensen als u is dat maar doelbewust moorden omdat het in uw kraam past. Aan de bemerkingen die ik u reeds gaf gaat u gemakshalve voorbij. Bemerkingen zoals:
- niet iedereen weet dat hij seropositief is. Dat duurt eventjes voor je die zekerheid hebt, en er circuleren nogal wat opvattingen over aids (en de genezing ervan) die niet echt stroken met onze medische kennis.
- er bestaat ook bij seropositieven zoiets als een relatie. Moest je het gebeuren nu nog omschrijven als een vorm van vrijwillige of onvrijwillige doodslag, dan zou ik daar kunnen inkomen. Het moet voor u echter onmiddellijk 'moord' en zelfs 'genocide' zijn.
- Deze wetgeving heeft wellicht niet tot doel het aantal nieuwe aidsbesmettingen te beperken. Dan zou de wetgeving er heel anders uitgezien hebben.
- Deze wetgeving laat veel ruimte voor willekeur (omwille van dat woordje 'bewust'), en ademt voor mij een geest van homofobie uit.
Citaat:
of dat nu een vrachtwagen chauffeur is of wat anders (trouwens bijna niemand werkt langs die kanten). Dus dat is allemaal quatsch.
Voor een reactie als deze zou u zonder meer van het forum gegooid moeten worden. U heeft totaal geen idee waarover u spreekt, en vult uw gebrek aan kennis, interesse of empathie steeds opnieuw weer op met vulgaire en laag-bij-de-grondse homohaat uit een of andere rechtse propaganda.
Oud 25 december 2009, 17:19   #65
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Net op radio 1:
Oeganda wil zijn anti-homowetten verstrengen, waarbij homo's de doodstraf kunnen krijgen.
Familieleden die homo's niet aangeven kunnen drie jaar gevangenis krijgen.
Dit zijn zeer zware schendingen van de mensenrechten. Een soort zwart Iran, dus. Moet er niet dringend een betoging georganiseerd worden aan de Oegandese ambassade?

Moeten alle mensen die iets inzitten met mensenrechten niet dringend in actie komen?

Stefan Van Ackere, minister van Buitenlandse zaken wordt geïnterviewd. Hij vindt dat we moeten afwachten, en kijken of die wetgeving werkelijk tot veroordelingen en discriminaties zal leiden. Hallooooooo????

Wachten tot er doden vallen? Wat een idioot is dat?
Hebben wij dan het recht om ons met binnenlandse aangelegenheden van een souvereine staat te bemoeien ? Neen, dacht ik. Het koloniale tijdperk is afgelopen . Per slot van rekening betogen de Oegandezen evenmin voor de Belgische ambassade omdat in België homohuwelijken toegelaten zijn, alhoewel dit in hun ogen mischien onvoorstelbaar en weerzinwekkend is.

Laatst gewijzigd door den dinges : 25 december 2009 om 17:22.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2009, 23:56   #66
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Slecht is dat ook niet.

Zo normaal ben je niet bezig hoor als homo. Al eens gezien hoeveel er verwijfd bij lopen de dag van vandaag?
Of zie je dat niet meer...uit gewoonte van het te zien?

Je kan daar over discussiëren tot aliens een basis op aarde hebben, maar dat veranderd er toch niks aan.
Ik vind dat er zware straffen moeten komen voor idioten die de dt-regels niet kennen.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 00:25   #67
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Ik vind dat er zware straffen moeten komen voor idioten die de dt-regels niet kennen.
Volledig naast de kwestie gelult.
Oud 26 december 2009, 00:27   #68
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Volledig naast de kwestie gelult.
De doodstraf hoeft nu niet meteen, maar ik vind toch dat abnormalen die herhaaldelijk de dt-regels negeren gestraft mogen worden.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 00:39   #69
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
De doodstraf hoeft nu niet meteen, maar ik vind toch dat abnormalen die herhaaldelijk de dt-regels negeren gestraft mogen worden.
Op voorwaarde dat mensen die naast de kwestie lullen ook streng gestraft worden . Zweepslagen op hun achterste zie ik wel zitten.
Oud 26 december 2009, 01:32   #70
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Afgaande op onderstaande tekst kan men u bijzonder veel wijsmaken.

Zelfs in ons land duurt het tot een maand voordat men mbv bloedtesten redelijk zeker is of iemand al dan niet aids heeft. Als je geen bloedtesten hebt, dan loopt die onzekerheid nog wat op. Als je meent dat je partner niet vreemdgegaan is, als er geen condooms voorhanden zijn, als... Stuk voor stuk gegevens die niet in uw kraam passen en waar u gemakshalve aan voorbij gaat.

Voor mensen als u is dat maar doelbewust moorden omdat het in uw kraam past. Aan de bemerkingen die ik u reeds gaf gaat u gemakshalve voorbij. Bemerkingen zoals:
- niet iedereen weet dat hij seropositief is. Dat duurt eventjes voor je die zekerheid hebt, en er circuleren nogal wat opvattingen over aids (en de genezing ervan) die niet echt stroken met onze medische kennis.
- er bestaat ook bij seropositieven zoiets als een relatie. Moest je het gebeuren nu nog omschrijven als een vorm van vrijwillige of onvrijwillige doodslag, dan zou ik daar kunnen inkomen. Het moet voor u echter onmiddellijk 'moord' en zelfs 'genocide' zijn.
- Deze wetgeving heeft wellicht niet tot doel het aantal nieuwe aidsbesmettingen te beperken. Dan zou de wetgeving er heel anders uitgezien hebben.
- Deze wetgeving laat veel ruimte voor willekeur (omwille van dat woordje 'bewust'), en ademt voor mij een geest van homofobie uit.

Voor een reactie als deze zou u zonder meer van het forum gegooid moeten worden. U heeft totaal geen idee waarover u spreekt, en vult uw gebrek aan kennis, interesse of empathie steeds opnieuw weer op met vulgaire en laag-bij-de-grondse homohaat uit een of andere rechtse propaganda.
U kletst er maar wat op los.
Het is bekend en publiek al op tv geweest dat hiv dragers in die landen zelfs baby's verkrachten en dat ze denken dat ze genezen zijn door maagdelijk bloed en dergelijke. Voodoo en zulke onzin. Ze weten maar al te goed dat ze ziek zijn...al de rest is larie.

Nu stel dat u eens president zou zijn van zulk land. Zou u de homo's in bescherming nemen goed wetende dat 3 op 4 hiv zijn en doorgeven?
Of zou u uw mensen in bescherming nemen door doortastend op te treden?
Oud 26 december 2009, 01:33   #71
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dat zijn?
Oud 27 december 2009, 00:33   #72
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
U kletst er maar wat op los.
Het is bekend en publiek al op tv geweest dat hiv dragers in die landen zelfs baby's verkrachten en dat ze denken dat ze genezen zijn door maagdelijk bloed en dergelijke. Voodoo en zulke onzin. Ze weten maar al te goed dat ze ziek zijn...al de rest is larie.

Nu stel dat u eens president zou zijn van zulk land. Zou u de homo's in bescherming nemen goed wetende dat 3 op 4 hiv zijn en doorgeven?
Of zou u uw mensen in bescherming nemen door doortastend op te treden?
Ik zou ook wel eens willen weten hoe dat een zeker aantal goeddenkende , tolerante en progressieve mensen van hier het aan boord zouden leggen om de inwoners van een land als Oeganda te doen gehoorzamen aan de wetten die zij nodig achtten in het leven te roepen in het belang van de bevolking ?
Oud 27 december 2009, 00:37   #73
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebben wij dan het recht om ons met binnenlandse aangelegenheden van een souvereine staat te bemoeien ? Neen, dacht ik. Het koloniale tijdperk is afgelopen . Per slot van rekening betogen de Oegandezen evenmin voor de Belgische ambassade omdat in België homohuwelijken toegelaten zijn, alhoewel dit in hun ogen mischien onvoorstelbaar en weerzinwekkend is.
Indien we de mensenrechten belangrijk achten, ja.
Of zijn huiselijk geweld ook uw zaken niet zolang het binnenskamers gebeurt?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 00:39   #74
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou ook wel eens willen weten hoe dat een zeker aantal goeddenkende , tolerante en progressieve mensen van hier het aan boord zouden leggen om de inwoners van een land als Oeganda te doen gehoorzamen aan de wetten die zij nodig achtten in het leven te roepen in het belang van de bevolking ?
Beginnen met het budget van onderwijs te verdrievoudigen!
(Dat zou hier trouwens ook mogen.)

Laatst gewijzigd door driewerf : 27 december 2009 om 00:40.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 01:00   #75
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Opvoeding ? Akkoord, maar begin dan wel met de kinderen aan de invloed van hun ouders te onttrekken, dat zal veel tijd sparen. Allemaal op internaat. Verplicht.
Oud 27 december 2009, 01:01   #76
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe wilt u als Belgisch staatsburger het Oegandese onderwijsbudget verdrievoudigen? Heeft u naast uw Belgisch ook een Oegandees paspoort zodat u daar de politiek in kunt gaan?

Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 27 december 2009 om 01:02.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be